Announcement

Collapse
No announcement yet.

Viikon munakuski

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • väiski525
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2010
    • 2572
    • Vantaa

Originally posted by Baggio77 View Post
    Melkosta toimintaa, Oisit kattonu minkä firman rekka ja soittanut kuljetusliikkeeseen. Kyselly mistä kyseinen yhdistelmän kuljettaja oli korttinsa voittanut.

Vai oliko edes suomen kilvissä, noissa idässä tulevissa rekoissa tuskin rajoittimia on?
    kyllä se ihan suomen kilvissä oli. mut ei siellä pimeessä perkele nähnyt mitään tuntomerkkejä, vihreä se oli, pressukontti vetoauton päällä ja lavakontti tai vastaava kärryn päällä.

ja verenpaine oli niin korkealla ettei edes tajunnut katsoa mitä rekassa luki
    - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

- MB s205 220cdi -15
    - Volvo s80 2.5t -07
    - mb s211 280cdi -08
    - e46 320i -03
    - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
    - e46 320d Individual "m-sport" -04
    - e39 525i -01

Comment

• mixxis
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2009
      • 1877
      • Jyväskylä / Uurainen

Originally posted by qawsed View Post
      Siis PERKELE mikä nyt on että ainoat kerrat kun alkaa ratin takana alkaa kunnolla vituttamaan (joita tapahtuu todella harvoin) niin vittu Volvokuski on siihen syynä.

(tietysti suurin osa volvokuskeista ajaa ihan normaalisti)
      ekaa kertaa vasta eilen näin luonnossa Volvofinns.com kilventaustan kaveri kyllä ajeli ihan moitteitta.

Mutta sitten oli niitä toisia, kuten

"minä olen hyvä kuski, pysyn tiellä vaikka on liukasta (tai oli siinä kolme kilometriä sitten) - vaikka sitten ajamalla keskellä tietä 20-30kmh alle rajoituksen." Jo viiden kilometrin peesaamisen jälkeen sain tilaisuuden ohittaa. En tosin kyseisen kuljettajan puolesta, vaan suoran tien (melko kapeakin). Ei edes siinä kohtaa kun olin rinnalla, annettu tilaa...kohtalaisen jännittävä tilanne, kun ei kuitenkaan viitsisi jäädä pitkäksi aikaa vastaantulijoiden kaistalle tiellä jolla ei mahdu kolmea autoa rinnakkain ja edessä tulossa nyppylöitä. Siinä sitten mentiin vähän kylki edellä takanurkka penkkaa raapien ohi..peilistä kun katsoin niin reilu metri olisi ollut tilaa väistää kun kyseessä oli kuitenkin alle 60kmh vauhti, niin olisi tuossa varmaan voinut vähän apuja antaa. Esitin aikeeni kyllä selvästi valoja räpäyttämällä ja vilkulla...
      niin että jos on niin saakelin paniikissa siellä ratissa (ilmeestä päätellen) niin oisko pitänyt soittaa sille seututaksille ja ottaa kyyti

niin ja tuossa kohtaa taisi olla Fiatin pikkupaku kyseessä :think
      muita samanlaisia olikin sitten Corolla, Almera, Volvo 740, jne ...

[ Focus stw ]
      [ A6 C7 3.0tdi Q ]

Comment

• ^T-T^
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2009
        • 218
        • Veteli

Itelle sattui eilen aamulla joku vatipää tulemaan vt13:a puoli kuuden aikoihin vastaan. Lunta oli tullut ihan tarpeeksi ~10cm ja tien reunoja oli hankala hahmottaa, kun ei oltu vielä aurattu, mutta on siellä sentään aurausviitat. No loivassa oikealle kaartuvassa mutkassa audi tulee keskitietä vastaan ja tähtäsi ilmeisesti kahteen tummempaan kohtaan tiessä, jotka vaikuttivat ajourilta. No olihan ne, mutta kun olivat eri kaistojen sisemmät ajourat. No minä sitten auraamattomalla tiellä vauhdin ollessa vähän vajaa 90km/h yritän väistää vielä lähemmäksi penkkaa hiljaa jarruttaen, jos auto sattuisi tarraamaan penkan reunasta kiinni ja löytäisin itseni ojan pohjalta. No eiköhän audikuski leikkaa vielä mutkan, kuin mikäki Vatanen. No penkat vähän pölisi, mutta sain auton pysymään tiellä.

Taisi audikuskilla olla silmät puolittain unten mailla, kun ei mitään jarrutellut tai huomannut missä ajaa, kun peiliin vilkaisin niin samaa keskitietä jatkoi matkaa.
        Nyt:
        E39 540i Oxfordgrun
        MB Vito 112cdi '00
        EX:
        E39 530d ´98 Biarritzblau Metallic
        Nissan Pick-Up 2,5d
        E34 M5 Calypsorot
        BMW 325i Coupe Mauritius Blau
        BMW 525i m20b25 Luxorbeige
        E34 525td Diamantschwarz

Comment

• Purtsi123
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2008
          • 1011
          • Kuopio

Se venäläinen katumaasturikuski Kuopion moottoritiellä, joka ajeli aivan miten sattuu. Välillä ajeltiin keskellä tietä pitkän matkaa, ohiteltiin muita niin,
          että käytiin joka auton välissä käymässä oikealla kaistalla. Luonnollisesti metrin päästä heitettiin kurat lasille. Kerran olin menossa ohi, mutta kiilaa suoraan eteen. Vilkkuja ei tietenkään kertaakaan näkynyt, mitä sitä muutaman kilometrin seurasin.

Erittäin mukavaa toimintaa varsinkin tuollaisessa loskakelissä. Meni hermo totaalisesti.
          Last edited by Purtsi123; 05-01-2012, 12:20.
          E61 525xda -08

Comment

• JJT
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6694
            • .......

Originally posted by Purtsi123 View Post
            Se venäläinen katumaasturikuski Kuopion moottoritiellä, joka ajeli aivan miten sattuu. Välillä ajeltiin keskellä tietä pitkän matkaa, ohiteltiin muita niin,
            että käytiin joka auton välissä käymässä oikealla kaistalla. Luonnollisesti metrin päästä heitettiin kurat lasille. Kerran olin menossa ohi, mutta kiilaa suoraan eteen. Vilkkuja ei tietenkään kertaakaan näkynyt, mitä sitä muutaman kilometrin seurasin.

Erittäin mukavaa toimintaa varsinkin tuollaisessa loskakelissä. Meni hermo totaalisesti.
            Normi venäläinen liikenteessä. Täälläkin kun 9 autoa kymmenestä on venäläisellä rekkarilla varustettu niin näkee kaikenlaista.
            Myyn:
            M10/20/52 E30-E36 osia

Comment

• asis
              BTCF Member
              • Mar 2009
              • 1138
              • Joensuu

Niin ja se, että pysähtyyvät mitä ihmeellisimpiin paikkoihin ja laittaavat hätävilkut päälle
              E39 540iA M-Sport Imolarot II
              E36 323i touring
              Volvo V70 2.4D mk3
              Honda Accord 2.4 i-VTEC CL9
              Honda Civic 1.4 4d ES
              Chevy Caprice Classic
              ex:
              E32 730iA
              E39 528i Calypsorot metallic
              E36 325i x2

Comment

• väiski525
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2010
                • 2572
                • Vantaa

Originally posted by asis View Post
                Niin ja se, että pysähtyyvät mitä ihmeellisimpiin paikkoihin ja laittaavat hätävilkut päälle
                joo tai heittää hätävilkut päälle ja lähtee ajamaan vastaantulijoiden kaistalla helsingin keskustassa, tai rupee ajamaan kävelytiellä, vetää u-käännöksen yhtäkkiä yms. viime talvena kun olin lumenpudotushommissa stadissa ja tuli ajettua keskustaa ympäriinsä niin näki vaikka ja mitä noiden pitkäkilpisten päähänpistoja hätävilkut päällä
                - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

- MB s205 220cdi -15
                - Volvo s80 2.5t -07
                - mb s211 280cdi -08
                - e46 320i -03
                - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
                - e46 320d Individual "m-sport" -04
                - e39 525i -01

Comment

• m31989
                  Newbiemmer
                  • Jul 2009
                  • 8
                  • Mansester

Parasta pitkäkilpisten bravuuria on pakki päälle ja takaisin ohiajettuun liittymään. Motarilla.

Comment

• Agge_
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2009
                    • 496
                    • P town

Olihan lunta tullu yöllä, mutta sinä hyvä herra joka eka ajat Nissan notellas 50kmh motarilla, kun mulla ois snadi kiire töihin, ei tarvitse ottaa herneitä nenää ku bemari päättää ohittaa. Vilkutti kaikkii valoja Ja rupee ajaa yhtäkkii 100 Ja oli menossa ohittaa kun huomas ettei note oo mikään neliveto. Meinaan oli vähä tiukkaa ku vedät driftkingii siin mun vieressä että jouduin nostaa vauhtia vaarallisiin nopeuksiin ettet pistä mut ojaan. Sen jälkeen ajettiin taas nii varovaisesti. Pyssy satan.
                    sigpic

Comment

• Ju11i
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2007
                      • 1254
                      • Oulu

Originally posted by Agge_ View Post
                      Olihan lunta tullu yöllä, mutta sinä hyvä herra joka eka ajat Nissan notellas 50kmh motarilla, kun mulla ois snadi kiire töihin, ei tarvitse ottaa herneitä nenää ku bemari päättää ohittaa. Vilkutti kaikkii valoja Ja rupee ajaa yhtäkkii 100 Ja oli menossa ohittaa kun huomas ettei note oo mikään neliveto. Meinaan oli vähä tiukkaa ku vedät driftkingii siin mun vieressä että jouduin nostaa vauhtia vaarallisiin nopeuksiin ettet pistä mut ojaan. Sen jälkeen ajettiin taas nii varovaisesti. Pyssy satan.
                      Tämä on niin perus-setti suomen liikenteessä... Ensin ajetaan reippaasti alle rajoitusten ja sitte kun joku lähtee ohi niin yritetään polkea se kaasupoljin lattiasta läpi!
                      G21 330e xDrive M-sport -23
                      E46 M3 -02

Comment

• Rockford
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 8028
                        • Pinsiö

Ei ole tullut raapustettua tännekään hetkeen, mutta tänään taas edellisiin postauksiin liittyen varsinainen munakuski.

Orkkis-violetti CLK Elovainion kohdalla. Ajeli tällä kertaa suht rajoitusten mukaan, itsellä hieman kiire ja heitin ohi - tai siis piti, mutta Hiacesta loppui potku, kun CLK:n kuski ei päästänyt ohi.
                        En ymmärrä mitkä kiksit tuosta saa, kun ei päästä jotain ohi. Ei luulisi 70km/h alueella minun 80-90km/h - vauhtikaan noin paljoa vituttavan, jos päästelee itse kuitenkin 120km/h CLK:llaan :think
                        Ärsyttävintä, mitä joku voi liikenteessä tehdä.

Vituttamaan alkoi niin helvetisti ja ajoin perseessä kiinni, tyyppi kääntyi muualle.
                        Tulisipa jo kesä, että saisi kesävehkeet ajoon - katsotaan sitten vaikka noilla pyörillä, että alkaako päästä ohi saatana
                        -Dodge Charger -73
                        -Mercedes-Benz GLK
                        -VW Transporter

Comment

• blEakish
                          Newbiemmer
                          • Aug 2007
                          • 10
                          • Rovaniemi

Eipäs ole ennen ollut tarvetta tänne kirjoitella mutta nyt sattui omallekin kohdalle.

Kiireessä tuli ajettua lievästi yli nopeusrajoituksen, joka alueella oli 100km/h. Pimeän aikaan maantiellä oli jo suht hiljaista, mutta edessä näkyi auton takavalot, jotka lähenivät tasaisen varmasti. Pitkät valot vaihdoin jo hyvissä ajoin pois päältä, sillä matkalla on monta pidempää suoraa ja kaukaakin takaa tulevan valot varmasti häiritsevät kun muuten on täysin pimeää. Noh, lähempänä auto paljastui ventoksi, jossa komeasti roikkui pakoputkikin. Nopeutta autolla oli himpun verran alle rajoituksen. En sen enempää autoon kiinnittänyt tässä vaiheessa huomiota.

Sitten itse aiheeseen. Ajoin pari mutkaa venton perässä, samalla jo kiihdyttäen vauhtia, sillä tutulla tiellä tiesin edessä olevan hyvän suoran ohittamiseen. Sitten kun olen jo lähtenyt ohittamaan ventoa (vilkkuakin reilusti käyttäen ohitukseen lähtiessä) keulan ollessa venton perän kohdalla, vento alkaa siirtymään keskemmäs tietä, kiilaten kohti tien vasenta penkkaa. Tästä yllättyneenä alan löysäämään kaasua ja saattoi jalka jarrullakin käydä. Ajattelin että venton kuljettaja ei vain ollut huomannut että olin jo rinnalla.. Suoraa oli kuitenkin vielä jäljellä ja nopeutta enemmän kuin ventolla, päätin suorittaa ohituksen loppuun, jolloin vento alkoi vaan kiihdyttämään vauhtiaan, onneksi jo lähestulkoon siirtyneenä takaisin omalle kaistalleen! Keskittyneenä ohitukseen ja tiellä pysymiseen, pulssi jo valmiiksi kohonneena, en edes huomannut vilkaista minkäläinen munakuski siellä venton ratissa oikein istui! Pääsin kuitenkin ventosta ihan kunnialla ohi ennen suoran loppumista, vaikkakin jouduin rajusti kiihdyttämään jo venton rinnalla oltuani.

Ohituksen jälkeen ventonkin nopeus oli jo samaa luokkaa kuin minulla, eli ihan kunnolla sitä ventoakin oli polkaistu. Ventokuski ei missään vaiheessa sammuttanut pitkiä valoja ja jäi hiillostamaan takapuskuriin. Laskin ohituksen jälkeen nopeuden samaksi millä olin aikasemmin tämän ventonkin saavuttanut, ja vento vain hiillosteli perässä pitkät päällä. Sitten noin 4km myöhemmin ventokuski ilmeisesti keräsi riittävästi rohkeutta ja lähti ohittamaan keskellä suhteellisen lyhyttä suoraa. Tässä vaiheessa taas iski ihmetys, kun suoran päässä kiilteli jo vastaantulevan auton ajovalot! Siinä sitten itse jarrutellen päästin venton ohi, eikä tästä nyt mitään vaaratilannetta päässyt enää syntymään. Parasta kuitenkin oli että venton takaikkuna aukesi kesken ohituksen ja sieltä nousi joku nuoren näköinen jäppis keskisormet pystyssä.. Ja tämän ohituksen jälkeen vento taas hidasti nopeuden samaan mitä oli alunperinkin ajanut. Olipa taas niin paljon järkeä..

Edit: Harmitti kun takarekisterikilpi ei näkynyt lumen takia, niin en pystynyt tiedustelemaan auton omistajaa / haltijaa, sillä olisin hyvillä mielin kertonut että pakoputkiston kiinnikkeisiin kannattaa kiinnittää huomiota!
                          Last edited by blEakish; 24-01-2012, 11:58. Reason: lisäystä..
                          e36 325ia coupe & e39 530da M-Sport

Comment

• Agge_
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2009
                            • 496
                            • P town

Originally posted by blEakish View Post
                            Eipäs ole ennen ollut tarvetta tänne kirjoitella mutta nyt sattui omallekin kohdalle.

Kiireessä tuli ajettua lievästi yli nopeusrajoituksen, joka alueella oli 100km/h. Pimeän aikaan maantiellä oli jo suht hiljaista, mutta edessä näkyi auton takavalot, jotka lähenivät tasaisen varmasti. Pitkät valot vaihdoin jo hyvissä ajoin pois päältä, sillä matkalla on monta pidempää suoraa ja kaukaakin takaa tulevan valot varmasti häiritsevät kun muuten on täysin pimeää. Noh, lähempänä auto paljastui ventoksi, jossa komeasti roikkui pakoputkikin. Nopeutta autolla oli himpun verran alle rajoituksen. En sen enempää autoon kiinnittänyt tässä vaiheessa huomiota.

Sitten itse aiheeseen. Ajoin pari mutkaa venton perässä, samalla jo kiihdyttäen vauhtia, sillä tutulla tiellä tiesin edessä olevan hyvän suoran ohittamiseen. Sitten kun olen jo lähtenyt ohittamaan ventoa (vilkkuakin reilusti käyttäen ohitukseen lähtiessä) keulan ollessa venton perän kohdalla, vento alkaa siirtymään keskemmäs tietä, kiilaten kohti tien vasenta penkkaa. Tästä yllättyneenä alan löysäämään kaasua ja saattoi jalka jarrullakin käydä. Ajattelin että venton kuljettaja ei vain ollut huomannut että olin jo rinnalla.. Suoraa oli kuitenkin vielä jäljellä ja nopeutta enemmän kuin ventolla, päätin suorittaa ohituksen loppuun, jolloin vento alkoi vaan kiihdyttämään vauhtiaan, onneksi jo lähestulkoon siirtyneenä takaisin omalle kaistalleen! Keskittyneenä ohitukseen ja tiellä pysymiseen, pulssi jo valmiiksi kohonneena, en edes huomannut vilkaista minkäläinen munakuski siellä venton ratissa oikein istui! Pääsin kuitenkin ventosta ihan kunnialla ohi ennen suoran loppumista, vaikkakin jouduin rajusti kiihdyttämään jo venton rinnalla oltuani.

Ohituksen jälkeen ventonkin nopeus oli jo samaa luokkaa kuin minulla, eli ihan kunnolla sitä ventoakin oli polkaistu. Ventokuski ei missään vaiheessa sammuttanut pitkiä valoja ja jäi hiillostamaan takapuskuriin. Laskin ohituksen jälkeen nopeuden samaksi millä olin aikasemmin tämän ventonkin saavuttanut, ja vento vain hiillosteli perässä pitkät päällä. Sitten noin 4km myöhemmin ventokuski ilmeisesti keräsi riittävästi rohkeutta ja lähti ohittamaan keskellä suhteellisen lyhyttä suoraa. Tässä vaiheessa taas iski ihmetys, kun suoran päässä kiilteli jo vastaantulevan auton ajovalot! Siinä sitten itse jarrutellen päästin venton ohi, eikä tästä nyt mitään vaaratilannetta päässyt enää syntymään. Parasta kuitenkin oli että venton takaikkuna aukesi kesken ohituksen ja sieltä nousi joku nuoren näköinen jäppis keskisormet pystyssä.. Ja tämän ohituksen jälkeen vento taas hidasti nopeuden samaan mitä oli alunperinkin ajanut. Olipa taas niin paljon järkeä..
                            Teinikunnia on kyllä vaarallinen asia liikenteessä. "Vitut joku bemari ohi menee, vaikka joutuis tappaa jengii samal"
                            sigpic

Comment

• Ramzez
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2009
                              • 6104
                              • Jyväskylä

Originally posted by blEakish View Post
                              Ventokuski ei missään vaiheessa sammuttanut pitkiä valoja ja jäi hiillostamaan takapuskuriin. Laskin ohituksen jälkeen nopeuden samaksi millä olin aikasemmin tämän ventonkin saavuttanut, ja vento vain hiillosteli perässä pitkät päällä.
                              On monta kertaa käynyt mielessä tuolla liikenteessä, että pitäisi varmaan ostaa joku järeähkö maasturi, mihin asentaisi kunnon karjaraudat myös taakse, jolloin voisi polkaista jarrut pohjaan moisten kusipäiden edessä. Mikään ei vituta niin paljoa kuin se, että ohitan jonkun, toinen pistää pitkät päälle ja roikkuu aivan puskurissa kiinni, yleensä keskariaan heilutellen.

Tässä reilu viikko sitten oli juuri tällainen tilanne, kun ohitin 65-70 km/h ajaneen pösön, vieläpä rajoitusten mukaan, vilkkua käyttäen ja jättäen reilun välin, ennen kuin palasin kaistalleni. Tämä ei ilmeisesti pösön kuljettajalle kelvannut, vaan oli pakko laittaa pitkät päälle ja roikkua aivan puskurissa kiinni. Tuossa kohtaa olisi tehnyt mieli jarruttaa vähän voimakkaammin, jolloin pösöstä olisi mennyt ainakin puskuri paskaksi. Olisipa saanut siitä miettimisen aihetta.

Comment

• dieseljussi
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2010
                                • 592
                                • Suomi

Originally posted by Ramzez View Post
                                On monta kertaa käynyt mielessä tuolla liikenteessä, että pitäisi varmaan ostaa joku järeähkö maasturi, mihin asentaisi kunnon karjaraudat myös taakse, jolloin voisi polkaista jarrut pohjaan moisten kusipäiden edessä. Mikään ei vituta niin paljoa kuin se, että ohitan jonkun, toinen pistää pitkät päälle ja roikkuu aivan puskurissa kiinni, yleensä keskariaan heilutellen.
                                Ei siihen maasturia tarvita: amerikkalaisilta lentsikkaromiksilta saa tilaamalla lentokoneiden laskeutumisvalonheittimiä jotka toimivat auton sähköillä. Vain harva pystyy ajamaa sataa metriä lähempänä tuollaista valoa, vaikka olisi sattumalta hitsaajankypärä päässä.

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎