Originally posted by dieseljussi
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Viikon munakuski
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by BeamR View PostOT: paljonkohan tuollainen oikein vaatii virtaa, kyykkääkö laturi... :think
Comment
-
-
Originally posted by dieseljussi View PostEi siinä välttämättä olisi edes sähköt kovilla. Nykyisin myydään esim 75W HID Xenon laskeutumisvaloja kunnon peileillä. En tiedä, eroaako tuo mitenkään auton xenoneista muuten, kuin heijastimen koon puolesta. Joku pulssitus kenties?F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostNyt kyllä hankin uudet "työvalot" chevyn lavakaareen mulle kanssa linkkiä
Se riippuu vaatimustasosta. Biltema/Motonet-akselilta saa jo melko hyvän työvaloxenonin, valaisimien nettikaupoista vähän paremman. Jos pitää olla aito ja alkuperäinen, niin sitten pitää suorittaa ensin kuvahakuja hakusanoilla "Davis-Monthan Air Force Base" ja hakea sen jälkeen jostain lähiseudulta etninen yötyöläinen, joka myy varaosia ebayssa. Kun lampunkupu on saapunut postissa, siihen pitää vielä asentaa viimeisen päälle zenon-polttimo. Luulen, että noilla eväillä alkaisi jo perskärpäset karista.
Comment
-
-
Oli taas loistosuoritus joltain farkku golffi kuskilta tuossa aamuisella:
Ensin kameratolppa 60 alueella -> jarrutus ja vajaata 50 tolpan kohdalla.
Sitten nopeus sinne reiluun 60 takaisin ja 200m päässä olleista liikkennevaloista laput silmillä punaisia päinE39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Vittu minua ärsyttää nämä perässä koukkijat!
Siis moni varmasti tunnistaa tilanteen: ajat valtatietä jonon hännillä ja vastaan tulee koko ajan porukkaa eli ohitse ei pääse/kannata lähteä. Vauhti on 80km/h alueella ehkä 70-75km/h. No sitten sinut saavuttaa takana tuleva auto. Tämä alkaa sitten heijaamaan laidasta laitaan siihen malliin, että SINÄ ajat liian hiljaa vaikka näkee selkeästi että edessäni on kymmeniä autoja tiiviissä letkassa. No tietenkään tämäkään sankari ei ohitse pääse mutta saattaa kilometrejä roikkua puskurissa ja jatkaa tätä saatanan koukkimista. Ihan niinkuin se jotain auttaisi.
Comment
-
-
Tämän viikon munakuskeja on monta.
Kävin helsingissä kattomassa vähän tulevia työmaita. Sielä satoi lunta vähän reippaammin, ja kuivassa pakkasilmassa se todellakin pöllyää: näkyvyys noin 25m. Koitin pitää vauhtia järkevänä tilanteeseen nähden ja säilyttää kunnollista turvaetäisyyttä edelläajaviin kelin huomioon ottaen: vaan mitäpä tekevät apinakehäläiset..
Satasta sokkona ohi kahta puolta, ja välit luokkaa kolmea metriä. Lopputulemaa voidaan varmaan ihan porukalla kattoa vaikkapa kympin uutisista. Ei uskoisi Suomessa olevansa, kun täälä on sentään talvi joka vuosi.
Pois piti sieltä kehiltä hiipiä ihan pieniä teitä pitkin, että pääs ajoissa kotio. Isommat tiet olikin jo romua täynnä.Alla:
E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
E24 635Csi -84 Polaris metallic
Ennenkin on ollut autoja
Comment
-
-
Aikaa kulunu jo reilu kuukausi, mutta väliäkö tuolla... Oli tämä venäläisten uudenvuoden jälkeinen juhla-aika, ja sitenhän niitä sitten oli tuolla Rukalla reilusti isoine maastureineen. No yks päivä, kun oltiin laskettelemassa, niin jätettiin autot aika lähelle rinnettä, aikaisin aamulla kun menimme. Pois lähtiessä meinas pää räjähtää... Paljon turisteja -> parkkipaikat aivan täynnä. No eiväthän venäläiset olleet jaksaneet autojaan viedä sinne kauemmas parkkiin, mistä olisi joutunut kävelemään pitemmästi. Niimpä ne oli keksiny tehä uuen parkkirivin entisten rivien väliin. Siinä ne oli sit isoilla maastureillaan pussittanu toista kymmentä autoa omien autojensa ja lumivallien väliin. Kaiken lisäks tän lumivallin toisel puolel oli viel uus rivi autoja. Oman auton viereen oli jäänyt yksi tyhjä paikka, olipa sitten yks vetässä komeasti puolmetrisen jäisen lumivallin läpi pois sieltä pussista. Muilla pussiin joutuneil ei sitten naurattanutkaan, kun joutuivat jäämään odottelemaan autojen omistajia takaisin...
Comment
-
-
Tämän päiväiset kuihtuneet ruusut saapille ja meselle.
Ajoin väyrysen perässä muutaman kilometrin tietä jossa 2 kaistaa molempiin suuntiin. Ei ollut tarvetta ohittaakaan, kun sopivasti oli vauhtia. Tie muuttui moottoritieksi, jota on pari kolme kilometriä, eli käytännössä pitkähkön ohituskaistan verran. Merssu tavoitti 9-3 saabin, jota juuri oli lähtenyt ohittamaan pitkä yhdistelmä.
Mersumies(tai nainen) varmaan ajatteli ettei tuo raskas kalusto pääse saapista ohi, kun oli vielä lievä nousu, ja jäi roikkumaan ihan saapin perään. Itse jätin vähän väliä ja pysyin myös oikealla, koska rekan takana lumipöllyssä näkyvyys = nolla.
Siinä ne meni rinnakkain, yhdistelmä alkoi hitaasti päästä saabin rinnalle jolloin saabin kuski vissiin tajusi että hei, mutka loppu, nyt voi ajaa kovaa. Nopeus 70--->80 (100 on rajoitus). Kuorma-auton ohitusyritys kusi siihen ja yrittikin tulla takaisin saabin taakse. Mutta siellä se mersu oli vähän tiellä, ei voinut kuin vedättää saabin ohi ettei tarvi motarin lopussa kattoo kumpi pelkää enemmän (kun toinen kaista loppuu...).
Kun kuorma-auto sitten pääsi takaisin oikealle saabin eteen, merssu lähti vetämään vasenta oikein huolella. Turhapa siihen pöllyyn oli yrittää mukaan, joten loppumatka mentiin sit sitä kahdeksaakymppiä ja välillä alle. Saapista sentään ehdin ohi ennen moottoritien loppua..mersulla taisi kaista loppuakin kesken mutta onhan siinä vähän matkaa keltaista kesialuetta.
Pelisilmä ja kevyet ajokengät_____________________________________________________________________________________At the end of the tunnel, there's always light - It just might be a train
[ Focus stw ]
[ A6 C7 3.0tdi Q ]
Comment
-
-
Kolmion takaa ja minun tulosuuntaani oikoen kääntyvä Golf-kuski jarruttamisen sijaan veti vauhdikkaasti vastakkaiseen penkkaan
Tämä ratissa ollut tyttö teki oikeastaan hyvin sillä jarruttaessaan olisin minä puolestaan tullut kylkeen. Ajoin auton pihaani ja menin katsomaan että, pääsi sieltä penkasta irti
Kerkesin siinä autojen ohittaessa "vit#+@" read my lips-tyyliin vääntää...
Tuommonen oikominen on perseestä!!
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View PostEikä kannata lähteä ruuhka-aikaan Tampereen yliopiston parkkipaikalta pois, jos meinaa kääntyä siitä viereisestä risteyksestä vasemmalle (Ratapihankadun ja Viinikankadun risteys, hieman ennen sitä risteystä, missä Tampereen valtatie, Nekalantie ja Lempääläntie kohtaavat). En tiedä sitten, johtuuko huonosta liikennesuunnittelusta, vai autoilijoiden typeryydestä, että jäädään odottamaan niitä seuraavien valojen vaihtumista tähän edelliseen risteykseen, tukkien risteävän liikenteen kulkeminen. Se on hienoa, kun siinä autot ovat poikittain edessä risteysalueella, ohi et pääse.
EDIT: Eli siis TÄSTÄ risteyksestä oli kyse. Yritäpä kääntyä tuossa risteyksessä vasemmalle. Ei onnistu.
Kyllä on aika hankala keksiä syitä miksi kyseinen risteys pelaa niin huonosti kun on vähänkin enemmän liikennettä. Kai tuo Viinikan liikenneympyrän järjestely sitten jotenkin sotkee tuon risteyksen siten, että siihen syntyy tuollaisia pullonkauloja.
Comment
-
-
Tämän viikon munakuski olen minä itse.
Lähdin toukalla ohittamaan tuommosta kaivuria joka mateli jotain 15km/h@60 alue,lunta tuli paljon ja tienkeskustassa oli paksusti lunta. Lähdin ohittamaan kaivuria, mutta arvioin väärin vastaantulevan Volvon nopeuden, joten piti polkasta kaasua ja samassa perä irtosi lumella ja mentiinkin komeassa sladissa kaivurista ohi ja omalle kaistalle. Kyllä näillä huonoilla renkailla pääsee vielä hengestään. Saattoi siinä volvokuskillakin sydän hypätä kun toukka tulee samalla kaistalla poikittain, ja toisella kaistalla iso kaivuri. :think
Pyydän anteeksi sinulta Volvon kuljettaja, joka varmasti selailet näitä topicceja täällä.
Comment
-
Comment