Sellainen perusasia, kun ryhmittäytyminen kaksikaistaiseen risteykseen (jossa ei ajo-/kääntymissuuntia ole kaistamaalauksin, tauluin tjms. liikennemerkein määrätty) ja kaistan valinta eri suuntiin risteyksestä ajettaessa, tuntuu olevan melko ylivertainen tehtävä monelle autoilijalle. Näitä risteyksia taällä Tampereellakin keskusta-alueella muutamia löytyy ja aina on joku perkeleen Audi Q5-pelle tai Zafira-homo kiihdyttämässä viereltä vasemalta kaistalta suoraan yli risteyksen. Joku kerta vielä paukautan vittuuttani tuollaista vähän kalliimmalla olympiavolkkarilla, puhelin korvalla koheltavaa sirpatätiä kylkeen
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Viikon munakuski
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Helvetin hervantalaiset spuget! Tänään tuli yksi kolmion takaa eteen yhtään hiljentämättä, onneksi risteys oli lumisen ylämäen päällä ja oma autoni pääsi mäkeä ylös niin vaivaisesti että vauhtia oli sen verran vähän, että ehdin jarruttamaan ja väistämäänkin vastaantulijoiden kaistalle, jolta sopivasti ehti auto pois. Jos lumipöperöä ei olisi ollut, minulla olisi ollut niin paljon vauhtia että Hyundain ropponen olisi jäänyt alle tai tullut kyljestä läpi. Tai jos vastaantulijoita olisi ollut enemmän, olisi mennyt ainakin tiukalle että mahtuuko romurautakasa alta pois. Jotain pipopäisiä ukkoja siellä näytti olevan auto täynnä, ikää en ehtinyt arvioimaan.Käyttöautona mopon koneella varustettu Audi. Seuraavaksi taas BMW?
Comment
-
-
Mr.Speed
Originally posted by _nixu_ View PostTuli taas ihmeteltyä miten vaikeaa valojen käyttö on. Lumipyryssä mentiin pelkillä päivävaloilla eli takavalot pimeänä, sumuvalot olisi saanut olla ja tosiaan ei minkäänlaista valoa takana.
Meikäläisen kaaliin ei mahdu muutenkaan se että saapi ajella niin että pelkästään keulassa kimaltelee parit ledit. Viime talvena meinas joku mersutäti leikkiä kans hengellään kun sankassa lumipyryssä ajeli nuot pelkät "päiväledit" päällä vastaan Äly hoi, älä jätä!
Asiaa sivuten, niin onhan nuot päivävalot hienon näköiset uusissa autoissa, mutta voi jestas kun niitä yleisledihärpäkkeitä pitää kötystellä vanhoihin linttoihin Normaali ajovalojen käyttäminen ei ole enää in?
Eilen ohitin jonku matelevan mondeon niin yllättäen alkoi foordikin kulkemaan! Joko se on jotain mielenosoitusta tai sitten kuvitellaan että jos joku rohkeampi ajaa edelle niin käytetään hyväksi sitä kaveria ja ajetaan sen perässä kun se edellä ajavahan ne mahdolliset sakot maksaa.
Comment
-
Originally posted by Mr.Speed View PostEilen ohitin jonku matelevan mondeon niin yllättäen alkoi foordikin kulkemaan! Joko se on jotain mielenosoitusta tai sitten kuvitellaan että jos joku rohkeampi ajaa edelle niin käytetään hyväksi sitä kaveria ja ajetaan sen perässä kun se edellä ajavahan ne mahdolliset sakot maksaa.I don't lose sleep over the opinion of sheep.
Comment
-
-
Originally posted by Pretoriaani View PostItsehän harrastan tätä peesaamista, tosin en kuitenkaan ihan puskurissa kiinni. Edellä ajava toimii kätevästi sakkohaavina.Näillä mennään:
- BMW E81 118i since 2017
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Mr.Speed
Originally posted by Pretoriaani View PostItsehän harrastan tätä peesaamista, tosin en kuitenkaan ihan puskurissa kiinni. Edellä ajava toimii kätevästi sakkohaavina.
Peesaisivat perässä loppuun asti niin niistäisin nenän, se käy myös kätevästi.
Kylläpä noista perässä hiihtäjistä yleensä pääsee eroon jos haluaa, mutta ei viitsi jokaisen munapään takia vaarantaa ajokorttia..
Comment
-
Viime viikonlopun munakuski ajoi traktorilla :think
Postinjakaja, naisihminen, pudotti Voyagerin eturenkaan tieltä (tietä ei näkynyt enää, tuiskun ansiosta). Kävin paikan päällä tarkistamassa tilanteen; ei mitään jakoja työntää.
VR:n sedät ajeli ohi 4x4 Portterilla, kokeiltiin köyden jatkoksi. Crysse ei edes heilahtanut, mutta köyden sai poikki. Naisihminen sitten soitteli hinurin vakuutusyhtiön piikkiin (toivottavasti) ja odotteli vielä toisenkin tunnin siinä pyryssä. Itse en joutanut jäädä enää paikalle mutta olin puhelinyhteydessä.
Hinurikuskikin oli jonkun verran kädetön vissiin, oli kuulema esitellyt polleana vinssejään ja melkein romuttanut Voyagerin takapuskurin.
Kun auto viimein oli tiellä, kolme tuntia penkassa oltuaan, siihen körötteli joku patu traktorin kanssa:
"ai te saitte sen jo ylös. Minä tuolta ikkunasta katselinkin että nyt on tyttö ollut jo aika kauan jumissa."
- Oli kuulema hiukka lähellä ettei setä saanut litsaria
itse olin tuona sunnuntaiyönä / -aamuna 7 tuntia tien päällä, enkä nähnyt ainoatakaan aurauskaluston edustajaa. Kolmessa kohtaa piti tie avata lapiolla (!!) että pääsi läpi. Selkä kiittää vieläkin tuosta reissusta._____________________________________________________________________________________At the end of the tunnel, there's always light - It just might be a train
[ Focus stw ]
[ A6 C7 3.0tdi Q ]
Comment
-
-
Tänään oli liikenteessä ammattilainen ja ensihoitaja. Ajelin aamulla loskaisella ja liukkaalla tuusulantiellä etelää kohti ja vetäsin Ilolan rampista ylös. Helsingistä päin tuli ambulanssi ramppia ylös ja veti härskisti ilman hälytysvaloja tai vilkkua minun edellä ajavan väliin siten, että jouduin oikeasti seisomaan jarrulla ja ajamaan vastustajan kaistan puolelle. Edellä ajavaan oli matkaa n. kaksi auton mittaa ja minun takana ei tullut ketään. Vittu mikä uuvatti. Noh, nousin ABC:n valoissa puoliksi autosta ja näytin nyrkkiä...teki mieli käydä repimässä se apina siihen tielle.ex E91 320d käsiaskilla
ex E46 330dat
japski
ranu
ex E30 316i 4d
Comment
-
-
Originally posted by Mr.Speed View PostAsiaa sivuten, niin onhan nuot päivävalot hienon näköiset uusissa autoissa, mutta voi jestas kun niitä yleisledihärpäkkeitä pitää kötystellä vanhoihin linttoihin Normaali ajovalojen käyttäminen ei ole enää in?Ex E36 325i -93
Ex E36 316i -93
Comment
-
-
Originally posted by mixxis View Postitse olin tuona sunnuntaiyönä / -aamuna 7 tuntia tien päällä, enkä nähnyt ainoatakaan aurauskaluston edustajaa. Kolmessa kohtaa piti tie avata lapiolla (!!) että pääsi läpi. Selkä kiittää vieläkin tuosta reissusta.
Olihan tuo keli nyt toisaalta sen verran hurjaa ympäri suomee et toisaalta tuo aurauskaluston puute pienemmille teille on iha ymmärrettävääNäitä ja muita, enimmäkseen näitä.
Comment
-
-
Nyt haetaan munakuskia MTV3:lle
Joku kunnon rattimies/stuntman voisi ilmoittautua. Siinä olisivat ohjelman tuottajatkin tyytyväisiä, kun "huono kuski" oppii ajamaan parin luennon vaikutuksesta. Eikös tästä ohjelmasta saa jonkun palkinnonkin, jos oppii hyvin?
Comment
-
Comment