Announcement

Collapse
No announcement yet.

Korjaamon vastuu?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Racink
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2004
    • 840
    • Jkl

    #46
    Originally posted by TJJ View Post
    Niinpä niin. Onko sinulla tuontiauto? Kohta ne alkaa selittämään vian johtuvan siitä: http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...&postcount=137

    Otapa yhteyttä BMW Suomeen ja kysy mitä mieltä he ovat tuollaisesta silikoni-korjaustavasta. Tosin eipä ne varmaan mitään kunnon kantaa asiaan ota koska autossa ei ole enää takuuta. Jyväskylän Laakkonen voi silloin tehdä BMW-autoille mitä haluaa ilman vastuuta maahantuojalle tai BMW:lle. Se että liike on BMW-merkkihuolto ei merkitse mitään tai takaa parempaa laatua, vaikka asiakas niin (aluksi) saattaakin kuvitella. Tilanne taitaa olla vain Suomessa tuollainen, muualla maahantuoja/BMW valvoo huoltoja tarkemmin.

    Ehkäpä Lexus olisi oikea valinta seuraavaksi autoksi... http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Lex...8?merkki=Lexus
    On tuotu joskus -2000 luvun alussa italiasta. Ei tuosta silikoonikorjauksesta ole enää epäselvää kun sen he jo myönsivät monen monen väittely ja kinastelu tuokion(myös puolueeton asentaja sieltä hämeenlinnan päästä kommentoi asiaa heille hyvinkin selvästi) jälkeen heidän virheekseen, mutta nyt ongelma on tuo abs boksin särkyminen tästä kuumasta jäähdytin-nesteestä. Eli heidän mukaan sattumalta se särkyi samalla kun kuumaa nestettä levisi monta litraa juuri boksin puoleiselle puoliskolle konehuonetta, ja oli todistaja kyydissä että nopeusmittari toimi eivätkä valot palaneet ennen pysähtymistä moottoritien laitaan, mutta kun sekään ei riitä koska kaikki oli heidän mukaan sattumaa ja konehuoneita pestään ilman abs ongelmia...

    Ilmeisesti nielit heidän selitykset tuosta ilmastointi asiasta kun tilasit sen uuden kompuran itse ebaysta?
    Last edited by Racink; 14-05-2008, 20:52.

    Comment

    • TJJ
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2003
      • 7591
      • Jyväskylä

      #47
      Originally posted by Racink View Post
      Ilmeisesti nielit heidän selitykset tuosta ilmastointi asiasta kun tilasit sen uuden kompuran itse ebaysta?
      En niellyt selityksiä mutta asialle ei voinut tehdä enää mitään: kuluttajaneuvoja ei saanut mitään aikaiseksi ja kuluttajariitalautakunta ilmoitti, että heidän aikaisempien päätösten perusteella on epätodennäköistä, että päätös olisi minulle myönteinen. Ja päätös luvattiin saapuvaksi 16kk kuluttua. Lisäksi sinne olisi pitänyt toimittaa viikon sisällä tuosta heidän kirjeestä (jossa myös oli Laakkosen oma vastine asiaan, täynnä sitä samaa puppua) oman asiantuntijani lausunto. Täälläpäin ei autoilmastoinnin asiantuntijaliikkeitä taida olla. Tampereen Autokylmä oli kyllä heti alusta lähtien sitä mieltä, että Laakkonen mokasi, mutta en sitten alkanut heiltä virallista lausuntoa kysymään. Riitalautakunnalle ei riittänyt Autokylmän mielipiteestä kertominen.

      Joten nyt sitten kuuntelen porisevaa ilmastointia ja manaan Jyväskylän Laakkosen huoltopuolen epäpätevyyttä. Kypsää tässä on sekin, etten oikeasti tiedä missä vika on. Ja epäilyttää sekin, vaihtoiko Laakkonen oikeasti paisuntaventtiilin vai ei. Siis vikahan voikin olla vain siinä eikä kompurassa. Eli pitäisi purkaa ja puhdistaa koko systeemi ja vaihtaa kaikki osat. Tuon tekisinkin jos tuo tyhjennys/täyttö olisi helposti itse tehtävissä tai löytyisi siihen joku edullinen ratkaisu.

      Täytyy tässä kohta alkaa tutkimaan tuota vähän paremmin, siis kun sitä ääntä ei kuulu aina ja se myös lakkaa hetkeksi aina kun kennon tuuletin lähtee käyntiin. Pitää tutkia järjestelmän paineita ja kennon lämpötilaa ja yrittää päätellä mikä ihmeen ero noissa on silloin kun ääntä ei kuulu.

      Tuossa Laakkosen epäpätevyydessä on kyllä sellainen hyvä puoli, että sen ansiosta oppii tosi paljon auton rakenteesta ja korjauksesta. Ilmastointikin oli minulle ihan outo asia vielä vuosi sitten, mutta eipä ole enää...
      E39 528iA

      Comment

      • fastandfurious
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 1731
        • Tampesteri

        #48
        ^Varmaan te molemmat ainakin äänestätte jaloillanne moista pajaa vastaan. Ja muunmuassa tämän keskustelun ansiosta varmasti moni muukin äänestää.
        ---------------------------------------------------
        E91 325d M-Sport
        ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
        E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

        Comment

        • WSE1
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 3242
          • Suomusjärvi

          #49
          Originally posted by Inkkari View Post
          todettiin myös että kansi on niin kiero ettei voi koneistaa niin paljon että saisi suoraksi ja pitämään enää. No mikäs sinnä sitten kun uutta kantta vaan kehään ja reuraava takaisku oli että ei pidä lohkon kierteet.
          Päävoitto lotossa on todennäköisempää kuin tuommoisen vapaastihengittävän vakiomoottorin näkeminen. Kisalaitteissahan tuontapaisia joskus tapahtuu mutta aivan eri syistä...

          Toisenlainen tarina aiheesta voisi olla: olemme pahoillamme, eräs vähemmän kokemusta omaava henkilö erehtyi moottoria kasatessaan ja kansi vääntyi kieroksi ja lohkon kierteet turmeltuivat, mutta teille järjestetään välittömästi sijaisauto liikkeen toimesta, kaikki kulunne korvataan ja autonne laitetaan kaikin puolin kuntoon?
          Last edited by WSE1; 15-05-2008, 00:52.

          Comment

          • Carbonfiber
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 5226
            • Hki 43

            #50
            Kysytääs täällä, että mikä on liikkeen vastuu seuraavassa tapauksessa:

            Eli ostin tuon sigun E36:sen viime viikolla tietoisena toisen takaiskarin toimimattomuudesta. Auton mukana tuli kuitenkin kuitti, että autoon on joulukuussa 2007 (eli reilu vuosi ja noin 10000 km. sitten) uusittu kaikki iskarit. Omistaja on tällä välin vaihtunut jo muutamaan kertaan, mutta onko sillä asian suhteen merkitystä? Millaiset ovat yleensä iskuvaimentimien takuut? Arvioitu kestoikähän iskarille on tietenkin jotain ihan muuta kuin reilu vuosi ja reilu 10 000 km. Eli onko mulla mitään "aseita" lähteä perimään korvausta liikeeltä, jossa huolto tehty ja iskari ostettu?
            Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
            Z3 Roadster 2.8 '98
            isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
            ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
            Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
            Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



            - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

            Comment

            • Panu.K
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2004
              • 824
              • Salo

              #51
              Originally posted by Carbonfiber View Post
              Kysytääs täällä, että mikä on liikkeen vastuu seuraavassa tapauksessa:

              Eli ostin tuon sigun E36:sen viime viikolla tietoisena toisen takaiskarin toimimattomuudesta. Auton mukana tuli kuitenkin kuitti, että autoon on joulukuussa 2007 (eli reilu vuosi ja noin 10000 km. sitten) uusittu kaikki iskarit. Omistaja on tällä välin vaihtunut jo muutamaan kertaan, mutta onko sillä asian suhteen merkitystä? Millaiset ovat yleensä iskuvaimentimien takuut? Arvioitu kestoikähän iskarille on tietenkin jotain ihan muuta kuin reilu vuosi ja reilu 10 000 km. Eli onko mulla mitään "aseita" lähteä perimään korvausta liikeeltä, jossa huolto tehty ja iskari ostettu?
              Kannattaa varmistaa ainakin aluksi että siellä on varmasti ne samat iskarit paikoillaan, varsinkin jos välissä on ollut monta omistajaa...

              Takuun pitäisi säilyä vaikka omistaja vaihtuukin. Sen tarkemmin en osaa sanoa iskareiden takuun pituudesta.
              Kulkuvälineet:
              Etsintä käynnissä
              ex BMW:t
              e61 525i, e46 320Ci Cabriolet Msport Facelift, e32 735iA "USA -malli", e34 520 sedan, e34 525 tds touring, e30 325i Cabriolet "Msport1", e30 316,
              ex muun merkkiset:
              Toyota Avensis, Suzuki Bandit 1200, Toyota Corolla -98, Volkswagen Bora, Toyota Corolla -86, Honda VTR 1000 SP-1, Honda Fireblade 900rr SC28, Suzuki GSX-R 1186cc Turbo, Kawasaki ZX-10, Yamaha FZR 1000, Yamaha TT 350

              Comment

              • Carbonfiber
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 5226
                • Hki 43

                #52
                Originally posted by Panu.K View Post
                Kannattaa varmistaa ainakin aluksi että siellä on varmasti ne samat iskarit paikoillaan, varsinkin jos välissä on ollut monta omistajaa...

                Takuun pitäisi säilyä vaikka omistaja vaihtuukin. Sen tarkemmin en osaa sanoa iskareiden takuun pituudesta.
                Montaa omistajaa ei ole ollut ja vaihdetut iskarit ovat varmuudella alla. Kyseessä siis valmistusvirhe tai vääränlainen iskari.
                Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                Z3 Roadster 2.8 '98
                isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                Comment

                • Carbonfiber
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 5226
                  • Hki 43

                  #53
                  Otetaas tätäki ylös ennen kuin katoaa seuraavalle sivulle.
                  Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                  Z3 Roadster 2.8 '98
                  isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                  ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                  Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                  Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                  - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                  Comment

                  • alonap-1
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2006
                    • 824
                    • Hollola

                    #54
                    Vaikkei mulla merkkihuoltoa olekkaan, olen ottanut vastuun tekemistäni ja reklamaatioista(2kpl,8vuotta), useat ovat täyttä paskanjauhantaa. Eräs irakilainen kusipää hyödynsi tätä ja kävi väittämään ettei hänen talvirenkaat ole ne mitkä auton alla olleet, Pitäköön ilmaiset helmanvaihdot ja kesärenkaat. Turkkilaiset kyllä hoitaa maksut mutta irakista kotoisin olevat eivät näköjään ja hankala eroitella näitä välimerellisiä näin suomalaisittain

                    Mulkku yrittää myydä jotain muuta huijaamalla ansaittua
                    Ps. Sori taas avautuminen.
                    42 1:1,6 70/30

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎