530d vs 535d e60 tietoutta kaivataan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • beast99
    Bimmer Rookie
    • Jan 2007
    • 138

    530d vs 535d e60 tietoutta kaivataan

    olen tuollaista ostamassa ja mielipiteitä kiitos...

    olin koe ajamassa 530d tänään ja tuntui ihan kivalta peliltä

    nyt olis muutama kyssäri

    -mitä eroa 530d vs 535d koneessa (muuta kuin turbo systeemi,suuttimet,ohjaus)?
    -onko laatikoissa eroa? (mitä kestää vääntöjä? meinaan lastutettu 535d vääntää aika miehekkäästi)
    -onko jommassa kummassa lukkoperää tai saisko asennettua myöhemmin?
    (meinaan aika herkästi pyöritti tyhjää jo vakio 530d)

    ja yleistä mielipidettä autoista...
  • legendaa
    Bimmer Rookie
    • Apr 2006
    • 102
    • Raisio

    #2
    oman maun mukaan, siitä selvinpäin enemmän
    Keinuni on karu, siinä on vain yksi naru

    Legendan[at]luukku.com

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #3
      Miten luistonestolla ja ajonhallinnalla varustettu e60/530d voi "pyörittää herkästi tyhjää"?

      Comment

      • Stone
        BTCF Member
        • Jan 2005
        • 4074
        • Helsinki

        #4
        Autossa ollut varmaan jotain vikaa jos herkästi tyhjää on pyörinyt..

        Ei kai noissa karkeasti muuta eroa ole kuin teho ja turbojen määrä. Kyllä tuollainen 535d olisi kyllä mielenkiintoinen laite. Ohjelmoituna kuitenkin sen liki 300hp ja mielettömillä väännöillä, kulku peli olisi. Tekniikka varmasti kestää vakiona sen mitä 530:ssä enkä usko laatikon olevan täysin sama tai olisi ainakin melko outoa laittaa sama laatikko kun noinkin isot tehoerot kuitenkin kyseessä. Sitten kieltämättä heti herää kysymys ohjelmoidun 535dA:n kestävyydestä. Kertokaas tietäjät lisää..
        E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
        VW Pornstarter (työjuhta)
        Dodge RAM Cummins (venejuhta)
        Finnmaster T8







        Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

        Comment

        • hurtta
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2006
          • 444

          #5
          Originally posted by beast99 View Post
          olen tuollaista ostamassa ja mielipiteitä kiitos...

          olin koe ajamassa 530d tänään ja tuntui ihan kivalta peliltä

          nyt olis muutama kyssäri

          -mitä eroa 530d vs 535d koneessa (muuta kuin turbo systeemi,suuttimet,ohjaus)?
          -onko laatikoissa eroa? (mitä kestää vääntöjä? meinaan lastutettu 535d vääntää aika miehekkäästi)
          -onko jommassa kummassa lukkoperää tai saisko asennettua myöhemmin?
          (meinaan aika herkästi pyöritti tyhjää jo vakio 530d)

          ja yleistä mielipidettä autoista...

          Comment

          • TBman
            Bimmer Rookie
            • Jan 2006
            • 76

            #6
            Originally posted by Hemi View Post
            Miten luistonestolla ja ajonhallinnalla varustettu e60/530d voi "pyörittää herkästi tyhjää"?


            Sen saa napista pois. Ainakin mun autosta saa...
            535dA on voimansiiroltaan ja jopa masiinaltaan hiukan eri. (kansi)
            Joten jos fyrkkaa riittää tai pappa betalar, niin ehdottomasti 535...

            Ainakin minä laitan seuraavan sillä isommalla masiinalla. Tosin pappa ei maksa, eikä pankinomaa tule hommattua, eli vielä 2 vuotta ja rahat jemmassa uuteen taas...

            Comment

            • beast99
              Bimmer Rookie
              • Jan 2007
              • 138

              #7
              juu kyllä tossakin koeajo yksilössä luistoneston sai napista pois...
              oli se aika vaivaton ajettava

              Comment

              • sirkus
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2004
                • 2194
                • kaustinen

                #8
                535d puristussuhde on matalampi kuin 530d koneen et jotain eroja löytyy, lisäksi uusissa 231hp 530d koneessa on kai kevytmetallilohko kun 535d on edelleen rautalohkolla. Juttelin just eilen automaattikorjaajan kaa ja se sano et nuo uudet 6v lootat on lujia. Sano et loota on itseasiassa 3v + "kertoja".
                Chrysler 300c crd touring 2010
                Daily driver
                Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
                Man cave on wheels
                Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
                Built not bought
                V8, only juice&milk come in 2 litres

                Kawasaki zzr1100 fighter


                Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

                Comment

                • Stone
                  BTCF Member
                  • Jan 2005
                  • 4074
                  • Helsinki

                  #9
                  Originally posted by sirkus View Post
                  535d puristussuhde on matalampi kuin 530d koneen et jotain eroja löytyy, lisäksi uusissa 231hp 530d koneessa on kai kevytmetallilohko kun 535d on edelleen rautalohkolla. Juttelin just eilen automaattikorjaajan kaa ja se sano et nuo uudet 6v lootat on lujia. Sano et loota on itseasiassa 3v + "kertoja".
                  Alkaahan noita eroja löytyä..
                  Onkos noissa sitten sama laatikko, ei kai?
                  E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                  VW Pornstarter (työjuhta)
                  Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                  Finnmaster T8







                  Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                  Comment

                  • Aukes!
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2003
                    • 2013
                    • Riihimäki

                    #10
                    Kunnollista perää näihin ei ole vuosiin enään saanut, mutta jälkiasenteinen lukko on tietysti mahdollisuus (vaikkakin monimutkainen projekti)


                    - E60 -05 "too small to mention"
                    ex: 4x Mercedes, 6x BMW, 4x VW ja monta muuta.

                    Comment

                    • Peetrus
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2003
                      • 219

                      #11
                      Niin siis 530d saa sekä manuaalilla sekä automaatilla, 535d VAIN tomaattina

                      JA 530d ja 535d laatikot eivät ole samat.
                      -00 530D
                      -GT2260V
                      -Kunnon cooleri
                      -Putkisto alusta 3" loppu 2.5"
                      230,9hv
                      512,9nm

                      Comment

                      • beast99
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2007
                        • 138

                        #12
                        mitähän noi koneet kestää tehoja onko jossain foorumeilla ollut juttuja?

                        Comment

                        • Peetrus
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2003
                          • 219

                          #13
                          Käsittääkseni kukaan ei ole pelkällä teholla rikkonut M57 sarjan konetta. Jos on hajonnut niin jossain muualla on ollut vika, kuin siinä että moottori on pettänyt mekaanisesti.

                          Erittäin huonosti löytyy tietoa M57-sarjan koneilla varustetuista vehkeistä joista olisi otettu yli 350hp, tämä ilmeisesti on piste mihin esim 535D:n suuttimet riittävät, ja jos tahtoo parempaa tuottoa niin seuraavaksi tarvitaan sorvia paremmin virtaavien suuttimien sovittamiseksi.
                          Last edited by Peetrus; 22-07-2007, 16:43.
                          -00 530D
                          -GT2260V
                          -Kunnon cooleri
                          -Putkisto alusta 3" loppu 2.5"
                          230,9hv
                          512,9nm

                          Comment

                          • Speedou
                            Bimmer Rookie
                            • May 2004
                            • 97

                            #14
                            Tutun 535d toiminut erittäin hyvin Kellenersin lastulla. Tehoa n. 340hp ja väännöt n. 600Nm. Tomaatti hieman nykii lastun kera vakiota enemmän. Ei mitenkään pahasti kuitenkaan. Ja kulkee kyllä varsin mukavasti. Kelleners tarjoaa myös lukkoa, taisi olla suht ok hintaankin vielä.
                            -speedou-

                            Comment

                            • masa^^
                              Newbiemmer
                              • Apr 2006
                              • 2

                              #15
                              Jees, kuten Speedou mainitsi, niin perheestä löytyy kyseinen kulkupeli. Kellenersin lastulla tehoja 335hp/660nm. Tekniikka on kestänyt hyvin(lastulla ajettu noin 50k km.) ja ainoa haittapuoli on laatikon karheus varsinkin kylmänä. Ja kuten todettu, Kellenersiltä saa myös quaifen lukon jolloin koodataan myös luistonesto sen kanssa sopivaksi
                              Carfreaks.net

                              Comment

                              Working...
                              X