Originally posted by MarttiKK
View Post
530d vs 535d e60 tietoutta kaivataan
Collapse
X
-
Mitä sä nyt oikein höpötät, tää nyt ei liittynyt mitenkään e39:iin eikä varsinkaan e39 530D:hen ja mitä tekemistä alpinalla ja 530d tehoilla on muutenkaan keskenään, ettei sulta nyt ois menny jotain ohi..??BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
-
Esitin oman mielipiteeni aiempaan kommenttiisi, ei siinä sen kummempaa. Esitit että on järkevämpää ostaa Alpina D10 kuin E60/E61 530d ja olin eri mieltä. Sen lisäksi vertailin tehoja E60 530d lastutettuna versus 535d. Kyllähän tuo E60 on kaikilta osin parempi kuin E39.Originally posted by Rahu View PostMitä sä nyt oikein höpötät, tää nyt ei liittynyt mitenkään e39:iin eikä varsinkaan e39 530D:hen ja mitä tekemistä alpinalla ja 530d tehoilla on muutenkaan keskenään, ettei sulta nyt ois menny jotain ohi..??
Alpina D10 on hieno auto, ei siinä mitään, mutta kuitenkin niche-kampe.
Comment
-
Lue uudestaan, siellähän lukee: ennemmin Alpina D10:n kopio (535d). Siis E60/61 535d, Alpina on tuossa mainittu vain samantyylisen tuplaturbon takia.Originally posted by MarttiKK View PostEsitit että on järkevämpää ostaa Alpina D10 kuin E60/E61 530d ja olin eri mieltä. Sen lisäksi vertailin tehoja E60 530d lastutettuna versus 535d. Kyllähän tuo E60 on kaikilta osin parempi kuin E39.
Comment
-
Tuskinpa esitti. Minä ainakin luin tuon erilailla, kuten Rahu kirjoitti.Originally posted by MarttiKK View PostEsitit että on järkevämpää ostaa Alpina D10 kuin E60/E61
EDIT:TJJ ehti ensin..
Sanoo hän joka perustelee itselleen hankintansa enimmäkseen ulkonäöllä, joka on "ajanmukainen" eikä kulunut? Ei kaikki mennyt eteenpäin E39-E60-vaihdoksessa: Ratin nappuloiden käyttö, vakionopeudensäätimen käyttö, ohjelmointiriippuvainen käyttö, pintakova M-alusta ja muutama muu asia.Originally posted by MarttiKK View PostKyllähän tuo E60 on kaikilta osin parempi kuin E39.
EDIT2: 535d oli kylmä kuin helvetti tänä aamuna, E39:n vakiovarusteinen webasto sentään hoitaa homman kun moottorista ei riitä lämpöä. E61 ei vaan lämmennyt 15 km matkalla vaikka oli lokilämmittimessä ja sisätilanlämmitinkin oli käytössä ennen lähtöä.Last edited by -Tapi; 08-01-2009, 08:24.---
Comment
-
Täysin OT, mutta minä juuri tuskailen kun E39 ei lämpene 5 km matkalla normaaliin.Originally posted by -Tapi View PostE61 ei vaan lämmennyt 15 km matkalla vaikka oli lokilämmittimessä ja sisätilanlämmitinkin oli käytössä ennen lähtöä.
E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
Voipi olla että luin nopeasti Rahun tekstin ja heti E39 miehet ovat kimpussani
Mustasukkaisia miehiä. Pahoittelut tunteiden loukkaamisesta.
Jos sitten "aiheeseen" palataan, niin lastutun 530d:n ja 535d:n välillä on kohtuullisen pieni eli maksaako vaivaa.
Kylmyys ei ole kyllä ollut ongelma, vaikka edellisessä E39:ssä oli Webasto apuna. Kieltämättä alkupään E60:ssä on ollut ongelmia, mutta niin oli alkupään E39:ssäkin.
Comment
-
Tympeimpiä ovat sähkömysteerit, joita ei DIS tunnista. Volume-nappia ei aina toimi, I-drive boottailee jne. Ohjaustehostimeen on alkupään autoihin laitettu väärät nesteet, jotka voivat aiheuttaa jurinaa ratissa (voi korjaantua lisäaineen lisäämisellä) ja vakionopeuden säädin toimii joskus miten sattuu.Originally posted by WarHead View PostMitä nämä ongelmat ovat E60:ssä? Ois kiva tietää, niin osais varautua...
Tapi: kommenttini oli yksi muiden joukossa, sitä ei oltu tarkoittu kenellekään tai mihinkään asiaan erityisesti suoraan liittyen. Oli puhetta auton lämpeämisestä, se siitä. Pakkasta ei ole ollut kuin 12-24 astetta, joten enpä ole päässyt vielä testaamaan lämmön riittävyyttä. E39:ssä huomasin sen, että kuskin ovi/ikkuna huokaa kylmää reippaasti.Last edited by MarttiKK; 08-01-2009, 09:35.
Comment
-
Tuplalasinen E39:sini on ikkunoidenkin kohdalla vedoton ja mukava. Aamulla oli 20 astetta pakkasta kun tuo E61 ei jaksanut puhaltaa vauhdissa lämmintä sisälle.Originally posted by MarttiKK View PostPakkasta ei ole ollut kuin 12-24 astetta, joten enpä ole päässyt vielä testaamaan lämmön riittävyyttä. E39:ssä huomasin sen, että kuskin ovi/ikkuna huokaa kylmää reippaasti.
En tarkoita että E39 olisi parempi kaikin puolin mutta nämä talviominaisuudet ovat jonkin verran ottaneet takapakkia. Sama koskee nollakelitalven epätasaisia taajamateitä, joilla E61 M-sport-jousitus on kaukana mukavasta. Korotettuihin suojateihinkin pitää ajaa 20 km/h yli rajoituksen jottei meno olisi niin kantikasta. Sama koskee "maastureita" (esim X3), jotka ovat kuin kotonaan Nurburgringilla mutta arastavat korotettuja suojateitä Suomessa..---
Comment
-
Tuplalasit auttavat varmasti vedon poistossa. Tavallisten lasien eristyskyky oli kyllä yllättävän huono. Tuo lämpöasia ihmetyttää, koska olin Lapissa joululomilla ja lämmöt oli asetettu 21 asteeseen koko matkan ajan eikä lämmöstä ollut pulaa. E39:ssä tuli aikoinaan kylmä kun EGR-termari oli sökö. Noh, kuten sanoin kunnon pakkastestit on tekemättä.Originally posted by -Tapi View PostTuplalasinen E39:sini on ikkunoidenkin kohdalla vedoton ja mukava. Aamulla oli 20 astetta pakkasta kun tuo E61 ei jaksanut puhaltaa vauhdissa lämmintä sisälle.
En tarkoita että E39 olisi parempi kaikin puolin mutta nämä talviominaisuudet ovat jonkin verran ottaneet takapakkia. Sama koskee nollakelitalven epätasaisia taajamateitä, joilla E61 M-sport-jousitus on kaukana mukavasta. Korotettuihin suojateihinkin pitää ajaa 20 km/h yli rajoituksen jottei meno olisi niin kantikasta. Sama koskee "maastureita" (esim X3), jotka ovat kuin kotonaan Nurburgringilla mutta arastavat korotettuja suojateitä Suomessa..
M-sporttia en taida olla ajanutkaan (muistaakseni) ja muutenkin pidän pehmeämmästä alustasta, ratapelit sitten erikseen. Vakioalusta on mielestäni paras E60:een (pl. aftermarket jousitukset). M-sporttikin on sitten liian pehmeä radalla.
Muutaman kerran tuli koeajettua 535d:tä ja jotenkin vaan jäi mitäänsanomaton olo, ei vaan napannut, koska käytännön ero ei ollut sitä mitä odotin. Hieno pelihän se on, mutta ei vaan napsahtunut.
Comment
-
Originally posted by Peetrus View PostHyvän pointin löysit, eri laatikot näyttäisi olevan kyllä.
Mikä lienee lopullinen totuus...?
Kyselin tuota aiemmin ja "Matula" vastasi näin:
Blow My Whistle
Comment
-
ETK antaa eri varaosanumerot niille eli jotain eroa niillä on.Originally posted by ++500Nm View PostMikä lienee lopullinen totuus...?
Kyselin tuota aiemmin ja "Matula" vastasi näin:
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=148686
Comment
-
Tässä jälleen samaa mieltä Tapin kanssa,jotenkin tuntui että E39:lle talvi sopi paremmin kun tälle E61:lle..Originally posted by -Tapi View PostTuplalasinen E39:sini on ikkunoidenkin kohdalla vedoton ja mukava. Aamulla oli 20 astetta pakkasta kun tuo E61 ei jaksanut puhaltaa vauhdissa lämmintä sisälle.
En tarkoita että E39 olisi parempi kaikin puolin mutta nämä talviominaisuudet ovat jonkin verran ottaneet takapakkia. Sama koskee nollakelitalven epätasaisia taajamateitä, joilla E61 M-sport-jousitus on kaukana mukavasta. Korotettuihin suojateihinkin pitää ajaa 20 km/h yli rajoituksen jottei meno olisi niin kantikasta. Sama koskee "maastureita" (esim X3), jotka ovat kuin kotonaan Nurburgringilla mutta arastavat korotettuja suojateitä Suomessa..F11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
Itse olen kyllä vahvasti sitä mieltä, että x30dA ja x35dA lootat keskenään samat. V-8 kiisselit sitte erikseen...Originally posted by MarttiKK View PostETK antaa eri varaosanumerot niille eli jotain eroa niillä on.
The 6-speed automatic transmissions were jointly developed by BMW and ZF (Zahnradfabrik Friedrichshafen).
> E53, E83, E85 [system overview ...]
> E60, E61, E63, E64 before 09/2005 [system overview ...]
> E60, E61, E63, E64 from 09/2005 [system overview ...]
> E65, E66 [system overview ...]
> E87, E90, E91, E92 [system overview ...]
The automatic transmission is either standard or special equipment (option 205).
So as to be compatible with the engines with higher torques, the automatic transmissions are designed with
different strengths. The automatic transmissions thus differ, e.g. through different torque converters.
Depending on the engine fitted, the following 6-speed automatic transmissions are fitted:
- GA6HP19Z (designed for maximum torque of 400 Nm)
- GA6HP19Z TU (designed for maximum torque of 400 Nm)
- GA6HP26Z (designed for maximum torque of 600 Nm)
- GA6HP32Z (designed for maximum torque of 750 Nm)
Jospa nää sitte kestäis, eikös tuo ZF-ole vähä niinku laadun merkki... ?E91 335iAT -08
-Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -
Comment
Comment