Announcement

Collapse
No announcement yet.

Seiskamietteitä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tenox
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2006
    • 1732

    #46
    Hiljaisin auto missä olen ollut oli jokin iso taksivolvo noin vuonna 2001-2003 eli varmaan jotain sitä luokkaa vuosimallikin. En kyllä yhtään muista mikä malli, mutta sedani se oli. Voi toki myös olla, että aika kultaa muistot. Oli vaan niin hiljainen auto, että oikein jäi kyyti mieleen.
    Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

    Comment

    • mynni
      Bimmer Rookie
      • Jan 2006
      • 159

      #47
      Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
      Saakos muuten E38:n tuplalaseilla?
      Saa, työpaikalla on myytävänä E38 750:n tuplalaseilla, muutenki aika herkku peli
      ex: e61 525da -07 lci "m-sport"
      ex: e46 316 touring -02
      ex: e39 523i -96
      ex: e36 325i coupe avus edition -94
      ex. e28 520i -85
      ex. e21 316/2.0 -77

      Comment

      • mukko
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2003
        • 5965
        • Uleåborg

        #48
        Originally posted by SledgeHammer82 View Post
        Pakko saada kun jo e32:nkin sai.
        Meikän nakupaku vm '89 on tuplalämpöturvalaseilla Vaikutus sisämeluun on melko julmettu, varsinkin tommosessa kopissa jossa vapaatatilaa melkorunsaasti..
        Jos eurot riittää, on varmasti arvoisensa lisävaruste, niin E38:ssa kuin E39:ssäkin johon on myös saanut.
        -- Official member of BTCF-Sauna Team --

        Save the World, Fuck The Fuel Economy
        Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

        Comment

        • SledgeHammer82
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 1651
          • Pk-seutu

          #49
          Originally posted by muggo View Post
          Meikän nakupaku vm '89 on tuplalämpöturvalaseilla Vaikutus sisämeluun on melko julmettu, varsinkin tommosessa kopissa jossa vapaatatilaa melkorunsaasti..
          Unohdit mainita natsipakastimesta etenkin kesäkelillä löytyvän lämpeävän takapenkin ja tavaratilan.

          Comment

          • mukko
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2003
            • 5965
            • Uleåborg

            #50
            Originally posted by SledgeHammer82 View Post
            Unohdit mainita natsipakastimesta etenkin kesäkelillä löytyvän lämpeävän takapenkin ja tavaratilan.
            Pyh, mulla kun on lisäksi KAKSI integroitua lisälämppäriä niin ei tule kesälläkään kylmä. Ja jos tuuletusta haluaa niin katossa on kattoluukku sitä varten. Luonnollisesti noiden lisäksi vielä tuplalasien tuoma luksus kanavointi sekä erillinen lisätuuletus vielä peräloosterissa. On se natsipakastin täynnä kaikkea hienoa

            edit: joo ei oo takapenkkiä vaikka 'soccermom'-edition onkin. Penkit on joku heivannu katuojaan.
            Last edited by mukko; 28-08-2007, 17:34.
            -- Official member of BTCF-Sauna Team --

            Save the World, Fuck The Fuel Economy
            Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

            Comment

            • Kal.ju
              BTCF Member
              • Mar 2003
              • 2881
              • Akaa / Toijala

              #51
              Toki saattoihan noissa koeajamissani yksilöissä olla paskat kumitkin.... Ihme suhinaa vaan oli kuskin ja apparin puolilla, takapenkki oli sit selkeesti hiljasempi. Eikös noi seiskat ole tehtykkin takapenkkiläisille

              Comment

              • Tenox
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2006
                • 1732

                #52
                Pitäiskö sitä sitten palkata kuskikin samantien?

                Noi tuplalasit tuli mulle ihan uutena asiana. Pitää muistaa tuo kun alkaa sitä seiskaa tosissaan etsimään.
                Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                Comment

                • SLK
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2004
                  • 275
                  • Päijät-häme

                  #53
                  E38 on minulla hiljaisin auto minkä olen omistanut. Hiljaisempi kuin e34 tai v70. Rengastuksella on iso merkitys. Talvirenkaina on 215 kitkat ja kyyti on tosiaan paljon hiljaisempaa kuin 235/255 kesärenkailla.

                  Yhtä 725 dieseliä tullut koeajaneeksi jossa oli tuplalasit, mutta en muista, että olisi ollut dramaattisesti hiljaisempi kuin normi laseilla.
                  exät: 523iA -99, 523iA Touring -99, 523iA Touring -98, 728iA -97, 525iA -91, 320i -84

                  Comment

                  • Tenox
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2006
                    • 1732

                    #54
                    Kävin tätä http://www.nettiauto.com/1429652 katsomassa eilen. En viitsinyt edes kysyä koeajoa. Täytyy katsoa joku hiukan parempi yksilö, ettei saa väärää kuvaa automallista.
                    Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                    Comment

                    • SLK
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2004
                      • 275
                      • Päijät-häme

                      #55
                      Originally posted by Tenox View Post
                      Kävin tätä http://www.nettiauto.com/1429652 katsomassa eilen. En viitsinyt edes kysyä koeajoa. Täytyy katsoa joku hiukan parempi yksilö, ettei saa väärää kuvaa automallista.
                      Oliko paha päällepäin? Ei ainakaan kallis pyynti. Outoa tuossa on se, että ilmoitettu rekkari on eri kuin kuvissa oleva.
                      exät: 523iA -99, 523iA Touring -99, 523iA Touring -98, 728iA -97, 525iA -91, 320i -84

                      Comment

                      • Tenox
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2006
                        • 1732

                        #56
                        Originally posted by SAMIoj View Post
                        Oliko paha päällepäin? Ei ainakaan kallis pyynti. Outoa tuossa on se, että ilmoitettu rekkari on eri kuin kuvissa oleva.
                        Kai se jossain mielessä hintansa väärtti on, etenkin jos on tinkivaraa, mutta kulahtanut sekä sisältä (nahkasisusta kulunut, tarroja kojelaudassa yms.) että päältä (ruostetta yms.). Kilpiä ei ollut lainkaan ainakaan edessä, muuta en osaa sanoa rekkariasioista.
                        Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                        Comment

                        • Erich
                          BTCF Member
                          • Apr 2005
                          • 783
                          • Hämeenkyrö

                          #57
                          E38 on uutena ollut hiljainen auto. Ja on sitä vielä tänäpäivänäkin, kunhan alusta ja rengastus on kunnossa. Jos kolmekasi suhisee sisälle alle 150 nopeudessa, on jotain pahasti pielessä... kuten tuulilasi asennettu väärin, karmit irvistävät, ovet tai luukut eivät istu, tiivisteitä puuttuu, tuningia väärässä paikassa tai vastaavaa.

                          Originally posted by Tenox View Post
                          Pitäiskö sitä sitten palkata kuskikin samantien?
                          Nope. Noi on sit niitä ässämersujuttuja. Seiska on vielä ajajan auto.

                          Originally posted by Tenox View Post
                          Noi tuplalasit tuli mulle ihan uutena asiana. Pitää muistaa tuo kun alkaa sitä seiskaa tosissaan etsimään.
                          Muistaa saa, mutta ei kannata antaa liikaa painoarvoa. Melussa noiden vaikutus tulee esiin vasta sellaisissa nopeuksissa, joita ei Suomessa saa edes ajaa. Siis E38:ssa. Koodirivi tuolle on 352, Doppelverglasung für Seiten - und Heckscheibe.

                          On tälläkin jutulla sitten kääntöpuolensa... Tuplalasit ovat himpun kalliimpia uusia kun katastrofi iskee, samoin hissitkin ovat eri osanumerolla kuin tavalliset. Noitakin saa vanhoihin aina joskus vaihtaa.

                          Jos päädyt hommaamaan seiskan, niin ÄLÄ OSTA hinnat-alkaen yksilöä... Johtaa vain hinnat-päättyen huoltoihin. Tai siihen, että vessa seisoo pihassa, kun ei ole motivaatioita korjata.

                          Originally posted by SAMIoj View Post
                          Outoa tuossa on se, että ilmoitettu rekkari on eri kuin kuvissa oleva.
                          Ei taida olla suomalainen kilpi tuossa kuvassa...
                          Last edited by Erich; 02-09-2007, 12:51.
                          6 - E24 635
                          7 - E38 740
                          8 - E31 850

                          Comment

                          • Tenox
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2006
                            • 1732

                            #58
                            Originally posted by Erich View Post
                            Jos päädyt hommaamaan seiskan, niin ÄLÄ OSTA hinnat-alkaen yksilöä... Johtaa vain hinnat-päättyen huoltoihin. Tai siihen, että vessa seisoo pihassa, kun ei ole motivaatioita korjata.
                            Jep, tosin viimeisin BMW:ni oli lähempänä malliston hintojen yläpäätä ja siitä huolimatta siihen upposi pari tonnia ihan korjauksiin ja huoltoihin. Vanhoista autoista ei ikinä tahdo tietää mitään varmaksi...
                            Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                            Comment

                            • Pate
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2004
                              • 44
                              • Kuopio

                              #59
                              Vähän aikaa sitten tuli ensimmäinen E38 taloon.
                              Ja on kyllä minusta huomattavasti hiljaisempi kuin E34 esim.

                              Vaikka renkaat on 255/35/20 305/25/20.

                              Tuntuisi olevan hiljaisempi myös kuin E39 touring.
                              EX. -02 318i
                              EX. -94 E38 740i manuaali
                              EX. -91 518i alpinweiss
                              EX. -96 318i touring
                              EX. -90 M5 3.6 Alpinweiss II
                              EX. -93 530i V8 Calybsorot metallic
                              EX. -86 316 Alpinweiss

                              Comment

                              • Kal.ju
                                BTCF Member
                                • Mar 2003
                                • 2881
                                • Akaa / Toijala

                                #60
                                Originally posted by Pate View Post
                                Vähän aikaa sitten tuli ensimmäinen E38 taloon.
                                Ja on kyllä minusta huomattavasti hiljaisempi kuin E34 esim.

                                Vaikka renkaat on 255/35/20 305/25/20.

                                Tuntuisi olevan hiljaisempi myös kuin E39 touring.

                                Kyl ne mun ajamat oli sit jotai vikaversioita/väljäalustaisia. Ne suhinat vaan jotenki pisti korville...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎