Originally posted by Tenox
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Seiskamietteitä
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
6 - E24 635
7 - E38 740
8 - E31 850
-
-
Originally posted by luntti View PostNyt joutuu lukemaan kaikkea postauksia seiskoista.
Mitä noissa 4.0l olikaan yleisvikoja.
Tuon ja pumppudilemman lisäksi ei oikeastaan kokonaisuuteen suhteutettuna ole kuin jotain pikkujuttuja, siis niissä alkupään laitteissa. Yksilöviat sitten erikseen.
Originally posted by luntti View PostOnko tollanen ei tiptronikki kestävämpi/vähempi vikaherkkä kuin tiptronic?6 - E24 635
7 - E38 740
8 - E31 850
Comment
-
-
Originally posted by luntti View PostNyt joutuu lukemaan kaikkea postauksia seiskoista. Kaamee kuume päällä.
Tänään kävin ajeleen 740i ja kyllä se vaan oman säväyksen antoi.
Mitä noissa 4.0l olikaan yleisvikoja. Öljypumpun kiristys?
Onko tollanen ei tiptronikki kestävämpi/vähempi vikaherkkä kuin tiptronic?MB W204 C320 CDI
Kawasaki Ninja ZX-7R
Comment
-
-
Originally posted by Rudenorth View PostItse kyllä kuullut että steptronic olisi lujempi/parempi.
E38 740iA 1995 -> A5S560Z -> 560 Nm
E38 740iA 1997 -> A5S440Z -> 440 Nm
Näin 740 kohdalla. 750 steppi on paperilla tuo sama A5S560Z. Mutta se on sitä paperia se.6 - E24 635
7 - E38 740
8 - E31 850
Comment
-
-
Originally posted by Violin View PostOT:ksi menee mutta kuinka pitkäaikaisen käytön perusteella nahkat olet tuominnut? Itse olen vasta vajaan vuoden istunut ledereillä ja en voi kyllä väitteeseesi yhtyä. Pienen pienen eron myönnän todeksi mutta tuollaisia lausahduksia kuulee monesti sellaisilta, jotka eivät koskaan edes ole nahkapenkeillä istuneet.
Kyllä ne persgrillit lämmittää nahkat siinä missä kangasjakkaratkin. Ehkä ääripakkasissa on hitusen kylmempi hitusen pitempään. Kesälläkään ei mitään ongelmia. Jos ilmastointi jäähdyttää sisätiloja, ei ne nahkat mistään mustasta aukosta itseensä hirveitä lämpöenergioita ime. Toki taas äärihelteellä, joita on kerran kesässä Suomessa, voi hiukan hiki olla takamuksessa, mutta onko se kangaspenkkikään viileä?
e: Tuli kyllä todella sekavaa tekstiä, ehkä sitä joutaisi nukkumaan.Last edited by TeeDee; 03-09-2007, 21:29.Tämän hetkinen ja ensimmäinen menopeli BMW 525i -90
Comment
-
-
Taidan olla liian vanhan kansan mies kun stepit ja tipit sekaisin.
Ja liian vähän harrastanut bemuja. 15 vuotta ei vielä riittänyt.
Sitten vielä kysymys. Miten selvitän mikä laatikko on autossa? Näkyykö ihan vin numerolla nuo e38 mallien automaatit.
Tulevassa e38 tulee joka tapauksessa olemaan automaatti loota.
Comment
-
-
Kummallista kyselyä! Jos tahtoo jonkun auton, menee ja ostaa sen auton!
Ite ostin ton 740:sen E34:sen tilalle ja on se vaan ihan eri luokkaa Paras käyttöauto millä oon ajellu! Vikoja näihin vanhoihin romuihin (merkistä riippumatta) tulee jossain vaiheessa mutta ne laitetaan kuntoon ja matka jatkuu...sigpic
Comment
-
-
Originally posted by UGH! View Post
Kummallista kyselyä! Jos tahtoo jonkun auton, menee ja ostaa sen auton!
Ite ostin ton 740:sen E34:sen tilalle ja on se vaan ihan eri luokkaa Paras käyttöauto millä oon ajellu! Vikoja näihin vanhoihin romuihin (merkistä riippumatta) tulee jossain vaiheessa mutta ne laitetaan kuntoon ja matka jatkuu...
Nyt ois auto laivassa tulossa kohti suomea.
Comment
-
-
Originally posted by Stone View PostMiksei 740i olisi hyvä käyttöauto myös talvella. Säteilijät kiinni niin hyvin pelittää. Ei E38 minun kuulemani ymmärrykseni mukaan ole edes niin vikaherkkä kuin E39. M62:lla saa suorituskykyä ja luonnetta autoon ihan eri tavalla. Ja onhan sitten se nokivasara vaihtoehtokin olemassa. Varusteet kannattaa katsoa mahdollisimman hyviksi..
Mulla oli tosiaan vaihtoehtona tämän 530iA:n lisäksi 740iAL (ja 525iA). Ei olisi poissuljettua vieläkään nuo vaihtoehdot, vaikka olen ollut enemmän kuin tyytyväinen nykyiseen ajokkiin. Mitä nyt pientä remppaa olisi tiedossa, mutta ainahan sitä käytetyissä.E92 335iA -08
---
ex E34 540iA -93
ex E90 325iA -05
ex E39 530iA -00
ex Toyota Avensis
ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)
Comment
-
-
Lisää seiskamietteitä
Muutama hajamiete threadissa keskusteltuun, teemana alkuperäinen
otsikko "seiskamietteitä":
- seiskoista upein on E38. Herättää samanlaisia väreitä kuin 70-luvun
isot Jaguaarit. Tähän nykymalliin ei silmä ole vieläkään tottunut, vaikka
toki E38 alkaa nyt näyttää "vanhanaikaiselta". Mutta se ei ole huono juttu.
Tässä tapauksessa tuon termin voi täydellä syyllä korvata käsitteellä
"klassinen".
- olen ajellut viimeiset 20 vuotta pääasiassa nelivetoisilla. "Kakkosautoina"
oli 90-luvun jälkipuoliskolla paljon ajetut E32 ja E31. Silloin tuntui että
ainakin E31:llä talviajo on tuskaa. E32 oli myös käyttöautona, ja sillä
pärjäsi talvella kehä I:n sisäpuolella ihan mukavasti - tosin lämppäri
hajosi myöhemmin eikä sitä saatu kuntoon, ja auto vaihtui. Tämän
nykyisen seiskan kanssa talviajo on aivan nautittavaa, kunhan valoista
lähtiessä muistaa takavedon ja unohtaa "näyttämisen", jota nuorempana
nelivedolla ehkä joskus tuli harrastettua. Hevosvoimista vain surkea
murto-osa välittyy tiehen sutivan takapään kautta . Pysäytyspuolella ja
yleisessä ajomukavuudessa ei neliveto sitten mitään lisäarvoa tarjoakaan.
- nahkapenkit ovat olleet niin kauan etten muuta muista mutta niiden
kanssa pärjää kunhan lämppärissä on tehoa. Kaikissa ei ole, penkit
lämpiävät vasta kun olet jo perillä. Seiskassa ei tässä suhteessa ole
moittimista. Nahkat eivät sovi laiskoille, niitä pitäisi jaksaa hoitaa (tai
ainakin hoidattaa), muuten menevät rähjäisen näköisiksi. Koskee
tietysti kaikkea istuinmateriaalia. Mutta nahkalta yleensä odotetaan
jonkinlaista näyttävyyttä.
- tekniikan monimutkaisuus on tässä E66:ssa varmaan saavuttanut
jonkinlaisen kliimaksin. Kun olen tekniikka- ja tietokonefriikki niin
se ei haittaa, vaan on arvo sinänsä, joka saa kunnioittamaan autoa
ja sen suunnittelijoita. Mutta täytyy myöntää että se myös tekee
autosta joskus oikukkaan ja "hankalan". Tuntuu että välillä tekniikka
ottaa ohjat käsiinsä ja tarpeen täyttyminen - siirtyminen paikasta A
paikkaan B - jää sivuosaan. Tähän asti kaikki E66:n tekniset
murheet ovat kumminkin olleet "tietokonehäiriöitä". On tullut
aiheettomia virheilmoituksia, ulkolämpömittari näytti aikansa
jatkuvasti +50C kunnes tokeni, airbagin merkkivalo syttyy jos
käynnistäessä akku on tyhjähkö ja jännite tipahtaa, DVD:n katselu
ei aina onnistunut, digiboxi ei joskus löydä kanavia, jne.
Loppujen lopuksi ainoa "oikea" murhe on ollut se, että ilmastoinnista
loppui hönkä; uudelleen täyttö korjasi tilanteen. Kuten ehkä kävi ilmi,
minulta jäi E38 väliin mutta voisi kuvitella että ainakin parin alkuvuoden
jälkeen sen teknikka olisi stabiili. Tämä E66 on tehty reilu vuosi
tuotannon aloittamisesta, joten lastentaudit ovat ihan mahdollisia -
E38:n nähden on uutuuksia valtava määrä.
Kaiken kaikkiaan seiska koko historiansa ajalta on hienoin arkikäyttöön
sopiva auto, jonka tunnen käytännön kokemuksesta. Sitä kokemusta
ei vaan koskaan ole liikaa, ja siksi on kiva lukea tämmöisiä threadeja.
Comment
-
-
Originally posted by E66 View PostMuutama hajamiete threadissa keskusteltuun, teemana alkuperäinen
otsikko "seiskamietteitä":
- olen ajellut viimeiset 20 vuotta pääasiassa nelivetoisilla. "Kakkosautoina"
oli 90-luvun jälkipuoliskolla paljon ajetut E32 ja E31. Silloin tuntui että
ainakin E31:llä talviajo on tuskaa. E32 oli myös käyttöautona, ja sillä
pärjäsi talvella kehä I:n sisäpuolella ihan mukavasti - tosin lämppäri
hajosi myöhemmin eikä sitä saatu kuntoon, ja auto vaihtui. Tämän
nykyisen seiskan kanssa talviajo on aivan nautittavaa, kunhan valoista
lähtiessä muistaa takavedon ja unohtaa "näyttämisen", jota nuorempana
nelivedolla ehkä joskus tuli harrastettua. Hevosvoimista vain surkea
murto-osa välittyy tiehen sutivan takapään kautta . Pysäytyspuolella ja
yleisessä ajomukavuudessa ei neliveto sitten mitään lisäarvoa tarjoakaan.
- nahkapenkit ovat olleet niin kauan etten muuta muista mutta niiden
kanssa pärjää kunhan lämppärissä on tehoa. Kaikissa ei ole, penkit
lämpiävät vasta kun olet jo perillä. Seiskassa ei tässä suhteessa ole
moittimista. Nahkat eivät sovi laiskoille, niitä pitäisi jaksaa hoitaa (tai
ainakin hoidattaa), muuten menevät rähjäisen näköisiksi. Koskee
tietysti kaikkea istuinmateriaalia. Mutta nahkalta yleensä odotetaan
jonkinlaista näyttävyyttä.
Niin ja onhan tossa sentään nahkajakkaroissa lämmitykset joten pärjää mainiosti kehäteiden ulkopuolisessa talvessasigpic
Comment
-
Comment