On siinä luistonesto ja yleensä se on päällä. Tarkoitin vain sitä, että kaksi rengasta pystyy välittämään tiehen vähemmän voimaa kuin neljä, mistä seuraa käytännössä jopa kiihtyvyyden puoliintuminen nelivetoon verrattuna kun on tarpeeksi liukasta. Luistoneston kytkeminen pois ei tuohon auta
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Seiskamietteitä
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Kai ton luokan autoista löytyy taukotuuletus? Kun sen ajastaa käyntiin 30-60min ennen liikkeellelähtöä, niin sisätilojen lämpötila penkkeineen on varmasti paljon siedettävämpi kuin ilman.
Mun E34 on tosin kangaspenkit, eikä ees ilmastointia, siksi laitin siihen tuon taukotuuletuksen. Ennen taukotuuletuksen asennusta, jos auto seisoi auringossa koko päivän, se oli helvetillisen kuuma, ja kesti viiletä varmaan 20minuuttia siedettäväksi. Mutta kun taukotuuletusta käyttää vastaavissa olosuhteissa tunnin ennen liikkeellelähtöä, auto on sisältä todella miellyttävän lämpöinen.
Pointti oli siis että ehkä taukotuuletuksella saisi viilennettyäi esimerkiksi nahkapenkit miellyttäviksi, kunnei ilmastointi niitä kuitenkaan viilennä.
Comment
-
-
Originally posted by jani73 View PostKai ton luokan autoista löytyy taukotuuletus? Kun sen ajastaa käyntiin 30-60min ennen liikkeellelähtöä, niin sisätilojen lämpötila penkkeineen on varmasti paljon siedettävämpi kuin ilman.
Mun E34 on tosin kangaspenkit, eikä ees ilmastointia, siksi laitin siihen tuon taukotuuletuksen. Ennen taukotuuletuksen asennusta, jos auto seisoi auringossa koko päivän, se oli helvetillisen kuuma, ja kesti viiletä varmaan 20minuuttia siedettäväksi. Mutta kun taukotuuletusta käyttää vastaavissa olosuhteissa tunnin ennen liikkeellelähtöä, auto on sisältä todella miellyttävän lämpöinen.
Pointti oli siis että ehkä taukotuuletuksella saisi viilennettyäi esimerkiksi nahkapenkit miellyttäviksi, kunnei ilmastointi niitä kuitenkaan viilennä.exät: 523iA -99, 523iA Touring -99, 523iA Touring -98, 728iA -97, 525iA -91, 320i -84
Comment
-
-
Taukotuuletus/aux ventilation ainoastaan puhaltaa ilmaa ulkoa auton sisälle ja pitää lämpötilan siedettävänä vaihtaessaan auton sisällä kuumenevan ilman hieman viileämpään. Näin koirankin voi jättää autoon kaupassa käynnin ajaksi ilman pelkoa kauhistelevista mummoista.
Haulla voi kokeilla hakea lisää tietoa noista taukotuuletuksista ja -lämmityksistä.
Comment
-
-
Minun seiskamietteitä...
3,5v vuotta ja 64tkm on 728:lla takana. Olen pitänyt autosta paljon ja ollut monesti tyytyväinen, että en ottanut taajama-ajoon yhtään suurempaa konetta. Vaikka auto on vanha ja lähes rahallisesti arvoton, antaa se edelleen esim töissä naurettavia keskustelun aiheita, "kun tuollaisilla ne johtajat ajaa... eikö tuo ole vähän liikaa". Niin jos joku johtaja ajaa tälläisellä vanhalla paskalla, niin firmalla ei mene kauhean hyvin. Keskustelu ei yleensä paljon siitä jatku.
Ympärivuotisessa käytössä kustannukset ovat tämän ikäiselle autolle jo maininnan arvoiset ja tänä vuonna seiska on imaissut korjaamiseen lähes 3000€. No osasyyllinen oli bensatankki joka vaihdettiin uuteen mutta kuitenkin "halvemmaksi" tulisi varmasti siirtyminen uudempaan E65:een... mutta koska autoverotus on edelleen maassamme täysin lottoa, niin antaa sen sitten odottaa.
E38 on edelleen arvokkaan näköinen, hyvä ajaa ja toimiva kokonaisuutena. Kuitenkin autosta puuttuu varusteita joita odotan jo tämänpäivän käyttöautoltani: integroitua navigaattoria, TV:tä, DVD:tä, uudempia moottoreita, parempaa turvavarustelua jne.Autotalli:
-07 Lexus GS300
-96 Mercedes-Benz SL320
-79 Wartburg 353W Tourist
-66 Cadillac Coupe De Ville
Ex: BMW E65/735i, E38/728iA, E36/328Ci
Comment
-
-
Originally posted by E38 View PostMinun seiskamietteitä...
3,5v vuotta ja 64tkm on 728:lla takana. Olen pitänyt autosta paljon ja ollut monesti tyytyväinen, että en ottanut taajama-ajoon yhtään suurempaa konetta. Vaikka auto on vanha ja lähes rahallisesti arvoton, antaa se edelleen esim töissä naurettavia keskustelun aiheita, "kun tuollaisilla ne johtajat ajaa... eikö tuo ole vähän liikaa". Niin jos joku johtaja ajaa tälläisellä vanhalla paskalla, niin firmalla ei mene kauhean hyvin. Keskustelu ei yleensä paljon siitä jatku.
Ympärivuotisessa käytössä kustannukset ovat tämän ikäiselle autolle jo maininnan arvoiset ja tänä vuonna seiska on imaissut korjaamiseen lähes 3000€. No osasyyllinen oli bensatankki joka vaihdettiin uuteen mutta kuitenkin "halvemmaksi" tulisi varmasti siirtyminen uudempaan E65:een... mutta koska autoverotus on edelleen maassamme täysin lottoa, niin antaa sen sitten odottaa.
E38 on edelleen arvokkaan näköinen, hyvä ajaa ja toimiva kokonaisuutena. Kuitenkin autosta puuttuu varusteita joita odotan jo tämänpäivän käyttöautoltani: integroitua navigaattoria, TV:tä, DVD:tä, uudempia moottoreita, parempaa turvavarustelua jne.
Comment
-
-
Originally posted by BMW View Postonko tomato vai automato?Autotalli:
-07 Lexus GS300
-96 Mercedes-Benz SL320
-79 Wartburg 353W Tourist
-66 Cadillac Coupe De Ville
Ex: BMW E65/735i, E38/728iA, E36/328Ci
Comment
-
-
Nostellaas tätä topickia, eli;
Onko tietoa löytyykö alunperin Italiasta tuodusta E38:sta penkinlämmittimiä (nahkajakkarat)?
Entä mitähän tulisi kustantamaan kytkimen vaihto tuollaiseen manuaali seiskaan Laakkosella? Täältäpäin jo arviota kyselty korjaamolta ja 7-800€ osineen tulisi kustantamaan (Lukin asetelma 450€), paha hinta?Talvella: Ford Sierra iS
Kesällä: E92 335d
Comment
-
-
Originally posted by Luntti View PostTuommonen löytyi.
http://www.meeknet.co.uk/E38/BMW_E38...n_Problems.htmE39 ja E91
Comment
-
-
Aikaisemmin (eli kauan sitten) tuli tässä threadissa tilitettyä jotakin seiskan tekniikan hienouksista ja niiden toimivuudesta. Lisää kokemuksia samasta aiheesta:
Joskus kevättalvella 2009 tämän seiskan (E66/2004) kojelaudan keskellä oleva iso tieto(kone)näyttö pimeni kokonaan. Tai ainakin niin luulin.
Varsinaiseen ajamiseen tuota näyttöä ei tarvita - tosin esim. lämmityslaitteen ja tuuletuksen/ilmastoinnin säädöt eivät onnistu jos se on pimeänä. Samaten kaikki hupipuoli kuten audio/video, navigointi, ajotietokoneet, auton oma gsm-puhelin ym vitkuttimet ovat pois pelistä. Ratissa olevat stereoiden ja puhelimen ohjausnappulat kuolivat myös.
Tuli sitten ajeltua pari keväistä kuukautta ilman noita sähköisiä mukavuuksia. Jossain vaiheessa huomasin että näytön saa päälle kun painaa kojelaudassa erillään olevan cd-soittimen nappuloita. Siitä saikin radion päälle ja radiokanavat valittua painamalla pikakelauksen eteen-taakse-näppäimiä, mutta muut toiminnot kuten video, navigaattori ja puhelin olivat edelleen hukassa.
Vajaa viikko sitten auto päätti etä temppuilu riittää ja yhtenä aamuna näyttö ja kaikki tarpeelliset oheistoiminnot olivat kunnossa ja täysin ennalllaaan. Go figure. No täytyy olla iloinen siihen asti kunnes jotain uutta hupia ilmestyy.
Edit: jatketaan tuolla http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=140990
Comment
-
Comment