Ajoin puolet viime talvesta nastoilla ja puolet kitkoilla, pito oli kitkoilla yhtä hyvää kun nastoillakin, kitkojen äänettömyys vie voiton eli tänä talvena kitkat myös
Onko kellään kokemusta Hankookin Icebear W300 kitkoista? Kehuvat jenkkisivuilla mutta olosuhteet on tietty täällä ihan erilaiset. Sopiiko suomen talveen vai onko ihan luistimet? Renkaat tulisi olemaan 235/50 18".
mulla oli seiskassa tollaset v nopeusluokassa ja pito on todella vaihtelevaa esim. karhun höyläämällä pakkaslumi pinnalla piti ku tauti, toisaalta 0 kelin märässä lumessa oli kuin kesäpyörä eli ei pitäny ollenkaan.
Chrysler 300c crd touring 2010
Daily driver
Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
Man cave on wheels
Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
Built not bought
V8, only juice&milk come in 2 litres
Täällä pk-seudulla pärjää hyvin kitkoilla. Ei huvita rouhia ja rapistella paljaalla asfaltilla puolta vuotta. Kyyti on mukavampaa ja ei ole niin nuukaa, koska renkaat vaihtaa.
E92 335iA -08
---
ex E34 540iA -93
ex E90 325iA -05
ex E39 530iA -00
ex Toyota Avensis
ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)
Oli pari viikkoa alla tossa 530d:ssä nokian 4 235\45-17 rengastus muuten jees mutta lievä ujellus kuului sisälle.
No vaihdoin noi tohon 528:iin ja laitoin 235\45-17 nokian rsi:t tuohon farkuun.
Sedanissa kangasisusta ja umpikontti niin ääntä ilmeisesti tulee vähemmän kabiiniin.
Molemmilla pärjää vallan mainiosti,mielummin otan silti kitkat matkaajoon kun isot päätiet on pääsäntöisesti sulat.
Jos tiputte avantoon niin kummat haluatte, naskalit vai nappulahanskat?
Jos ajatte Ruotsin rallissa niin otatteko mielummin nastat vai kitkat? Joo ei ole samat piikit kuin siviilivehkeissä tiedän
Nastoilla mennään. Sittenhän niistä tulee kitkat kun nastat on lentänyt mäkeen
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Jos tiputte avantoon niin kummat haluatte, naskalit vai nappulahanskat?
Hyvä vertaus...
Nastoja äänestin, kun nehän alla tulee olemaan, sitte ku on tarvetta...
Ei kitkat kyllä huonoja ole, koska yhen talven ajelin nastattomilla vanhoilla nastarenkailla, ja oli hyvä pito! Meni sitte seuraava kesäkin niillä... :think Ja seuraava talvi... Ja...
Ja nykypäivän nastat on jo niin hiljaisia, että jonkun testin mukaan kitkat jopa on kovaäänisempiä... Tosin kitkoissa on kuulema pienin vierinvastus kaikista rengastyypeistä, että ekokuskin renkaita ne semmoset on!
BMW 520d Touring '06 314tkm BMW 530D Touring '99 552tkm BMW 320da Touring '02 427tkm Volvo V70 D5 '02 Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Viime vuonna oli hieman huonot kitkat alla, mutta kyllä niillä luisteleen pääsi, joten ei kyllä valittamista.. Saattaisin toistekin käyttää. Nyt tällä hetkellä yhden talven käytetyt nastarenkaat alla.. Eikä niistäkään valittamista.
Mulla oli nastat Ainakin vielä alle laittaessa, tänään katselin niin joku perkeleen nilkki varmaan käynyt nyppimässä kaikki nastat yön aikana takarenkaista pois.
Tuollaisilla olen tässä vuosien varrella ajellut.
Fiat 600 -71, Ford Cortina -72, Saab 99 -72, Bmw 316- 78, Bmw 315 -82, Bmw 316 -84, Bmw 316 -85, (Chevrolet Corvette -85 summercar, Toyota corolla -87, Nissan -87 wintercars), Bmw E34 (91), Corvette C4 (94). Porsche 911 Carrera 4S (07)
Now: Lamborghini Gallardo 2006
Bmw E39 520 i M5 look (98)
Comment