Announcement

Collapse
No announcement yet.

Top Gear

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juhaska
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2007
    • 3982
    • Suomi

    Vissiin pleikkari sukupolvelle tarkoitettu tuo uusi M5, kun pakoäänetkin pitää kajareiden kautta soittaa, ettei kettutytöillä mene koivunlehti teet väärään kurkkuun, kun yrittävät olla yhtä luonnon kanssa, nukkuessaan äiskän ja iskän takapihalla pikavipeillä rahoitetussa putkiteltassa.

    Ei mutta jos hetki vakavasti taas, niin tuo edellä mainittu "pakoäänien korostus", oli ainoa mikä häiritsi itseä tuossa autossa ja tietenkin se jotenki lyhykäiseksi jäänyt auton esittely, itse ohjelmassa.

    Niin tai näin, mutta vanhan V10-moottorin soundia modatulla putkistolla ei tuo nykyinen tule voittamaan millään ja jos se nyt kerran jää historiaan, niin tulevat laitteet tulee olemaan jopa tylsiä, ainakin äänien puolesta.

    HOX! Muistakaa toki kaikki, että nämä on taas niitä makuasioita.
    ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

    Comment

    • rizzo
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2007
      • 5418
      • Oulu

      Originally posted by Juhaska View Post
      Vissiin pleikkari sukupolvelle tarkoitettu tuo uusi M5, kun pakoäänetkin pitää kajareiden kautta soittaa, ettei kettutytöillä mene koivunlehti teet väärään kurkkuun, kun yrittävät olla yhtä luonnon kanssa, nukkuessaan äiskän ja iskän takapihalla pikavipeillä rahoitetussa putkiteltassa.

      Ei mutta jos hetki vakavasti taas, niin tuo edellä mainittu "pakoäänien korostus", oli ainoa mikä häiritsi itseä tuossa autossa ja tietenkin se jotenki lyhykäiseksi jäänyt auton esittely, itse ohjelmassa.

      Niin tai näin, mutta vanhan V10-moottorin soundia modatulla putkistolla ei tuo nykyinen tule voittamaan millään ja jos se nyt kerran jää historiaan, niin tulevat laitteet tulee olemaan jopa tylsiä, ainakin äänien puolesta.

      HOX! Muistakaa toki kaikki, että nämä on taas niitä makuasioita.
      Mun mielestä kans ton kaiutinvirityksen ois voinu jättää pois. Saakohan sitä jostain valikosta pois päältä? Jos ei tule ääntä luonnostaan niin sitten ei tule Muutenhan auto vaikutti melko täydelliseltä, ja niin taisi tuntua TG:n ukkojenkin mielestä

      Comment

      • Tibexe
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2006
        • 485
        • Tampere

        OT: No voi hellanlettas, eipä sitä Active Sound Desing-toimintoa tosiaan pakko ole käyttää. Saattaisi ruveta jossain määrin vituttamaan, kun poppien päällekin jatkuvalla syötöllä vyöryisi kajareista moottoriääniä

        Hyvä oli kyllä Top Gearin tuotantokauden päätösjakso.
        sigpic

        Comment

        • -J-T-A-
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2007
          • 297
          • Espoo

          Tullu säästettyä tätä arkiviikon lopetukseen.

          Uusi m5 todettiin tämän hetken parhaimmaksi yleisautoksi joka on . Lisäksi Räikkösen esiintyminen parempi kuin olis odottanut,

          TG US 03e01 nyt katselussa ja ei kyllä hyvältä vaikuta. RekkaVeturit aiheena, mikä on ihan kiinnostavaa, mutta toteutus aika huonoa. Season 2 US oli kyllä ihan katsottava...
          ----------------‐‐‐--------
          G21 330e x-drive
          E34 530i
          F800S
          F30 330d (ex)
          E91 330d (ex)
          E81 120d (ex)

          Comment

          • PP440
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2007
            • 1263
            • Mikkeli

            näkyy olevan uusi M5:nen tossa Fifth Gear season 20 / episode 9 ... Nickyn ajettavana. Melkeinpä itsekkin kattoo jo enemmin Top Gear America / Fifth Gear, kuin ite Top Gearia...

            Comment

            • maukka86
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2006
              • 488
              • Pirkanmaa

              Jahas, ei uutta Top Gear-kautta ennen vuotta 2013.

              Lähde: http://www.finalgear.com/
              f22 220i

              Comment

              • Esko
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2002
                • 11680
                • Kouvola

                Ei Top Gear vaan Fifth Gear. Uusimmassa jaksossa oli vertailussa mm. M3 GTS vs. C63 AMG Black Series ja niitä testaamassa Suomen oma poika Mika Salo Jason Platon kanssa. Vanhojen muistelussa oli Ferrari F40. Kannattaa kattoa!

                Comment

                • -Markus-
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2005
                  • 1463
                  • Ihan Savossa

                  Jaa näitä tulee taas MTV3:lta. Hyvä hyvä. Taitaa olla season 17. jaksoja

                  Ford Mondeo Mk3 STW
                  VW E-Golf 2015
                  BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

                  Comment

                  • Antti O
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6935
                    • N/A

                    Originally posted by Esko View Post
                    Ei Top Gear vaan Fifth Gear. Uusimmassa jaksossa oli vertailussa mm. M3 GTS vs. C63 AMG Black Series ja niitä testaamassa Suomen oma poika Mika Salo Jason Platon kanssa. Vanhojen muistelussa oli Ferrari F40. Kannattaa kattoa!

                    http://www.finalgear.com/shows/fifthgear/21/6/
                    Ihan katsottava jakso oli. Pisti silmään tuon £5000 jaguaarin sisusta. Olipahan aika hiton hieno..

                    Comment

                    • Juhi$
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2009
                      • 1268
                      • Laukaa

                      Originally posted by Antti O View Post
                      Ihan katsottava jakso oli. Pisti silmään tuon £5000 jaguaarin sisusta. Olipahan aika hiton hieno..
                      Ja että kuuteen tonniin saa tollasen Phaetonin? Kattokaas nettiautosta mitä täällä saahaan noista maksaa
                      Last edited by Juhi$; 14-10-2012, 14:31.

                      Comment

                      • Ramzez
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2009
                        • 6104
                        • Jyväskylä

                        Originally posted by Juhi$ View Post
                        Ja että viiteen tonniin saa tollasen Phaetonin? Kattokaas nettiautosta mitä täällä saahaan noista maksaa
                        Enpä ole vielä tuota Fifth Gearin jaksoa katsonut, mutta mikäli kyseessä on VW Phaeton, en voi kauheasti suositella ostamaan kyseistä autoa, vaikka sellaisen saisi halvalla. On nimittäin sen verran harvinainen auto, että huoltaminen maksaa tajuttomia ja vanhemmissa malleissa voi tulla eteen sellaisia vikoja, että korjaaminen maksaa maltaita. Hieno auto, ei siitä mihinkään pääse, mutta valitettavasti todella kallis ylläpidettävä.

                        Comment

                        • Juhaska
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2007
                          • 3982
                          • Suomi

                          Originally posted by Ramzez View Post
                          Enpä ole vielä tuota Fifth Gearin jaksoa katsonut, mutta mikäli kyseessä on VW Phaeton, en voi kauheasti suositella ostamaan kyseistä autoa, vaikka sellaisen saisi halvalla. On nimittäin sen verran harvinainen auto, että huoltaminen maksaa tajuttomia ja vanhemmissa malleissa voi tulla eteen sellaisia vikoja, että korjaaminen maksaa maltaita. Hieno auto, ei siitä mihinkään pääse, mutta valitettavasti todella kallis ylläpidettävä.
                          Luulisi ostajan sen ottavan huomioon, että mikään perus golf tai jetta ei ole kyseessä.
                          Köyhän miehen Bentley, kuten kuulin jonkun sanovan...
                          Ja kuten kaikki erikoisemmat autot, niin ne on mukavia omistaa, kun ovat kunnossa mutta vikojen ilmaantuessa, ne kiroaa alimpaan helvettiin.
                          ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

                          Comment

                          • r.w.
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2007
                            • 2510
                            • Länsirannikko

                            Originally posted by Ramzez View Post
                            Enpä ole vielä tuota Fifth Gearin jaksoa katsonut, mutta mikäli kyseessä on VW Phaeton, en voi kauheasti suositella ostamaan kyseistä autoa, vaikka sellaisen saisi halvalla. On nimittäin sen verran harvinainen auto, että huoltaminen maksaa tajuttomia ja vanhemmissa malleissa voi tulla eteen sellaisia vikoja, että korjaaminen maksaa maltaita. Hieno auto, ei siitä mihinkään pääse, mutta valitettavasti todella kallis ylläpidettävä.
                            Ja tämä eroaa millä tavalla esim. M- tai 7-sarjan BMW:n omistamisesta? Mulle kelpaisi kuningasmoottorinen mega-Passat ihan koska tahansa, siis tuollaiseen kateusverottomaan hintaan.
                            1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                            Comment

                            • Ramzez
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2009
                              • 6104
                              • Jyväskylä

                              Originally posted by r.w. View Post
                              Ja tämä eroaa millä tavalla esim. M- tai 7-sarjan BMW:n omistamisesta? Mulle kelpaisi kuningasmoottorinen mega-Passat ihan koska tahansa, siis tuollaiseen kateusverottomaan hintaan.
                              Eroaa siinä kohtaa, että uudemmankin 7-sarjan EDC-alusta tuntuu halvalta verrattuna Phaetonin ilmajousitukseen. Joskus nimittäin olin kiinnostunut kyseisestä laitoksesta tuontimielessä ja ahkeran nettiselauksen tuloksena syntyi sellainen mielikuva autosta, ettei sen hankinta enää missään mielessä kiinnostanut. Esimerkiksi vanhemmissa Phaetoneissa (2005 ja vanhemmat) käytetään sen tyyppistä ilmajousitusta, joka on päivitetty uudemmissa malleissa toisenlaiseen järjestelmään. Jos tähän vanhaan systeemiin tulee vikaa, esim. yksi ilmajousi pettää, et voi uusia vain sitä yhtä jousta, vaan joudut uusimaan kaikki neljä. Hintaa moiselle operaatiolle tulee useita tuhansia euroja. Näin ainakin ennen, nykykäytäntö voi olla eri.

                              Toinen ongelma on erittäin huono jälleenmyyntiarvo. Suomessa kyseisillä autoilla kyllä on jonkin verran arvoa, mutta niiden kysyntä on mihin tahansa Bemarin malliin verrattuna erittäin alhainen. Harva edes tietää, että VW valmistaa oman merkkinsä alla mitään erikoismallia. Mitä joskus nettiautosta katselin noita, myyntiajat voivat olla todella pitkiä, luokkaa yli vuosi. Tämä ei tietysti ole relevantti tieto, jos ei osta autoa myydäkseen, tai on valmis myymään sen selvästi hankintahintaa halvemmalla.

                              Myös moottoreista olen kuullut huonoa sanottavaa. V10 dieseliin voi ilmeisesti tulla joitakin kalliita vikoja (googlettakaa) ja W12 kone on todellinen bensasyöppö, jolle M-sarjankin autot kalpenevat. Lisäksi huoltaminen on kalliimpaa vaikkapa 7-sarjan V12 koneisiin verrattuna. Osat ovat harvinaisia ja Suomessakin vain yksi paikka edes suostuu huoltamaan Phaetonia (kun puhutaan merkkiorganisaatiosta).

                              En minä yritä tässä lannistaa ketään ostamasta kyseistä autoa, mutta yritän vain tuoda esille sen, että Phaetonin omistaminen, varsinkin harvinaisemmalla konetyypillä, tulee kalliimmaksi ylläpitää kuin vastaava 7-sarja, A8 tai S-sarja.
                              Last edited by Ramzez; 13-10-2012, 21:57.

                              Comment

                              • Juhaska
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2007
                                • 3982
                                • Suomi

                                Harvallahan sitä taloudellisuus on ekana mielessä, jos täysmoottorista on hakemassa.

                                Onhan mersun s-sarjan airmatic:in huoltokin, lähemmäs 5000€ ja merkkiliikkeessä todennäköisesti ylikin.
                                Eikä audi A8 ole paljoa jäljessä, jos merkkiliikkeessä autoaan käyttää.

                                Se on tuhat euroa pieni raha, kun näitä erikoisempia lähtee huoltamaan ja jos sen pystyy ostovaiheessa hyväksymään, varsinkin käytetyn yksilön kohdalla, niin omistaminen ei ahdista, eikä siitä autosta halua heti eroon.

                                Ja vaikka joutuisi ajamaan Suomen päästä päähän, tuollaisella laivalla, niin ei paljoa harmittaisi, tai no ehkä se 120km/h motarirajoitus vähän, kun auto on yhtä mukava ajaa, jopa 200km/h vauhdissa, kun perus- kipot 100km/h vauhdeissa.

                                Ja phaethon kiinnostaisi itseä vain tuolla W12 moottorilla ja vielä se uudempi 450hv malli.
                                Jos v10tdi, niin silloin auto olisi vw touareg R50.
                                ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎