Announcement

Collapse
No announcement yet.

Top Gear

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Petri.Kekkonen
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2006
    • 7397
    • Oulu

    Originally posted by Ramzez View Post
    Osat ovat harvinaisia ja Suomessakin vain yksi paikka edes suostuu huoltamaan Phaetonia (kun puhutaan merkkiorganisaatiosta).
    Onhan noita täällä Oulussakin useampia pyörinyt. Ihmettelisin kovasti jos Pörhöllä nostetaan huollon suhteen kädet pystyyn ja pyydetään asiakasta ajamaan johonkin etelään?

    EDIT: En siis tosiaan tiedä asiasta mitään, tämmöinen kommentti Googlella löytyy http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=143736:

    Phaetonissa on sellainen erityispiirre, että sille pitää olla pätevöitynyt mekaanikko jotta voi tehdä takuukorjauksia tai VW:n valtuuttamaa huoltoa. Näitä koulutettuja kavereita on Suomessa KAKSI, molemmat Herttoniemessä. Mikään muu VV-auton huoltopiste ei saa vaihtaa autoon edes pyyhkijän sulkia. Nyrkkipajat tietysti pystyvät tekemään nykyisellään jo paljon ja ainakaan itse ei ole korjausten kanssa ollut mitään ongelmia (pääosin itse tehty).
    Last edited by Petri.Kekkonen; 14-10-2012, 12:28.
    E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
    E39 523i M Sport '00, Titansilber

    Comment

    • Ramzez
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2009
      • 6104
      • Jyväskylä

      Originally posted by Juhaska View Post
      Harvallahan sitä taloudellisuus on ekana mielessä, jos täysmoottorista on hakemassa.

      Onhan mersun s-sarjan airmatic:in huoltokin, lähemmäs 5000€ ja merkkiliikkeessä todennäköisesti ylikin.
      Eikä audi A8 ole paljoa jäljessä, jos merkkiliikkeessä autoaan käyttää.

      Se on tuhat euroa pieni raha, kun näitä erikoisempia lähtee huoltamaan ja jos sen pystyy ostovaiheessa hyväksymään, varsinkin käytetyn yksilön kohdalla, niin omistaminen ei ahdista, eikä siitä autosta halua heti eroon.

      Ja vaikka joutuisi ajamaan Suomen päästä päähän, tuollaisella laivalla, niin ei paljoa harmittaisi, tai no ehkä se 120km/h motarirajoitus vähän, kun auto on yhtä mukava ajaa, jopa 200km/h vauhdissa, kun perus- kipot 100km/h vauhdeissa.

      Ja phaethon kiinnostaisi itseä vain tuolla W12 moottorilla ja vielä se uudempi 450hv malli.
      Jos v10tdi, niin silloin auto olisi vw touareg R50.
      Mersujen, Audien ja Bemareiden ero Phaetoniin on kuitenkin se, että tietoa ja osia löytyy aivan toisessa mittakaavassa kuin Phaetoniin johtuen auton harvinaisuudesta. Sen vuoksi voi olla aika hankala löytää varaosia merkkiorganisaation ulkopuolelta. Toki kannattaa pitää mielessä se, että Phaeton ja A8 jakavat aika paljon osia keskenään, mutta Phaetonissa on kuitenkin paljon myös täysin sille omia komponentteja.

      Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
      Onhan noita täällä Oulussakin useampia pyörinyt. Ihmettelisin kovasti jos Pörhöllä nostetaan huollon suhteen kädet pystyyn ja pyydetään asiakasta ajamaan johonkin etelään?

      EDIT: En siis tosiaan tiedä asiasta mitään, tämmöinen kommentti Googlella löytyy http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=143736:
      Kuten sanottu, jos rajataan huoltaminen vain merkkiorganisaatioon, niin olen muutamasta paikasta lukenut tuosta, että vain Herttoniemessä korjaisivat virallisesti Phaetonia. Harva kai siellä Oulun korkeudella lähtee autoaan viemään PK-seudulle, vaan huollattaa auton jossain monimerkkikorjaamolla, joka suostuu autoa korjaamaan. Voi olla myös mahdollista, että joku näistä auton omistajista korjaa autonsa itse. Näin ainakin minä tekisin ja korkeintaan ostaisin osat marmorilta, jos ei muualta saisi edullisemmin.


      Mutta nyt on menty pahasti OT:ksi, täytynee varmaan itsekin katsoa tuo Fifth Gearin jakso. En vaan ole tätä ennen saanut aikaiseksi seurattua kyseistä sarjaa.

      Comment

      • Juhaska
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2007
        • 3983
        • Suomi

        Tuo pitää kyllä tosiaan paikkansa, että tietotaitoa ei varmasti ole liikaa phaethonin kohdalla, näillä leveyksillä...
        Ja varsinkin tuon kuningasmalli W12 kohdalla.
        Ja A8.sin kanssa on jonkun verran samoja osia, mutta kyllähän se volkkari on lähempänä bentleytä, kuin audia vaikka ei heti uskoisi.

        Jos tuollainen pihasta löytyisi, niin värkkäisin kyllä osat jostain muualta, kuin merkkiliikkeestä ja etsisin pätevän korjaamon, miltä löytyisi diagnostiikkalaitteet myös luksus-volkkariin.

        Toki huoltomiehen ilme voisi olla ikimuistoinen, kun volkkarin kakstoista-mukisen näkisi eka kertaa ja joutuisi esim, jakopään sielunelämää tutkimaan, tai edes tulpat vaihtamaan.

        Jos nyt pitäisi joku näistä uusimmista Saksalaisista edustus- autoista ottaa testiin ja sen mukaan päättää, että minkä hankkisi, niin tammikuun pakkasille auto pihaan ja katsoa, että mistä se on tehty.
        Oikeassa kädessä avaimet ja vasemmassa lista, että missä hinnoissa varaosat liikkuu ja mitkä on tyyppivikoja (sähkövikojen lisäksi, joita löytyy kaikista) missäkin mallissa ja sen ja yleisen fiiliksen pohjalta tekemään päätöksiä.
        ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

        Comment

        • Joba
          BTCF Member
          • Sep 2007
          • 556

          Niinkuin Ramzez sanoi niin ilmapussit joskus joutuu ostamaan kaikki, mutta täällä pk-seudulla on myös saatu myös sovittua VW-Centerien kanssa myös yhdestä kerrallaan. Sen muistan kun tuollaiseen w12 Phaetoniiin joskus 4 vuotta sitten tehtiin huoltoa, niin jarruosat maksoi reilusti. Palat taisi olla 1000€ paikkeilla per akseli.

          Muutenhan Phaeton on todella hyvä auto kaikinpuolin, Bentley Continentaliin perustuva alusta on hyvä ja ennen kaikkea mukava ajaa.
          Kivoja leluja oli myös ainakin ajamassani kuningas-mallissa reilusti. Aurinkopaneli-kattoluukku kun piti ilmastoinnin päällä parkissa, niin auto oli aina viileä kesällä.

          Comment

          • Petri.Kekkonen
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2006
            • 7397
            • Oulu

            Kattelin tätä eteenpäin niin mites toi E38 728i:n yhteydessä mainittu M52TU:n hajoava öljypumppu? Kun en nyt muista että täällä ois tollaseta ollut aiemmin mitään puhetta.
            E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
            E39 523i M Sport '00, Titansilber

            Comment

            • Ramzez
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2009
              • 6104
              • Jyväskylä

              Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
              Kattelin tätä eteenpäin niin mites toi E38 728i:n yhteydessä mainittu M52TU:n hajoava öljypumppu? Kun en nyt muista että täällä ois tollaseta ollut aiemmin mitään puhetta.
              Sain nyt katsottua tuon jakson ja täytyy kyllä ihmetellä itsekin tuota kommenttia öljypumppuun liittyen. En ole kuullut, että 2.8 koneessa olisi öljypumpun suhteen ollut ongelmia. Vai onko joku sellaisesta lukenut? Öljypumppujen ongelmat ovat lähinnä koskeneet V8-koneita ja niissäkin M60-mallia pääsääntöisesti ja tämäkin ongelma koskee pulttien löystymistä. Pumpussa itsessään on harvemmin vikaa. Tosin eikös Rokkarin seiskassa aikanaan ollut joku patentti öljypumpun suhteen ja koko kone laukesi. :think

              Kieltämättä itseänikin Phaeton kiinnostaisi, jos sen saisi alle kympillä. Tosin briteillä tuntuvat nuo autot muutenkin menettävän arvoansa paljon eurooppalaista keskiarvoa nopeammin. Ostettiinhan Wheeler Dealers-sarjassa -00-vuoden M5 5000 punnalla. Saksassakin M5:t maksavat enemmän ja sama pätee Phaetoneihin.

              Phaetoniin liittyen voisin vielä sen verran kommentoida, että paras kompromissi moottorin suhteen lienee 4.2 V8. Samaa pataa kun on käytetty VAG-konsernin useissa muissakin autoissa, jolloin varaosien saatavuus ja hinnat lienevät paremmalla tasolla. W12 olisi varmasti hieno moottori, mutta auto, joka on erittäin painava (kori tehty raudasta toisin kuin A8), nelivetoinen ja automaatti, niin näillä polttoaineenhinnoilla ei kauheasti voisi ajaa hupiajoa. Muutoin rahaa menisi satoja euroja kuukaudessa yksistään polttoaineeseen.

              Comment

              • Quatzal
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2003
                • 373

                Originally posted by Ramzez View Post
                Phaetoniin liittyen voisin vielä sen verran kommentoida, että paras kompromissi moottorin suhteen lienee 4.2 V8. Samaa pataa kun on käytetty VAG-konsernin useissa muissakin autoissa, jolloin varaosien saatavuus ja hinnat lienevät paremmalla tasolla. W12 olisi varmasti hieno moottori, mutta auto, joka on erittäin painava (kori tehty raudasta toisin kuin A8), nelivetoinen ja automaatti, niin näillä polttoaineenhinnoilla ei kauheasti voisi ajaa hupiajoa. Muutoin rahaa menisi satoja euroja kuukaudessa yksistään polttoaineeseen.
                "Maksaisipa bensa 10€ litra, niin ei tulisi, kuin tuttuja vastaan"

                Köyhästä kaikki on kallista ja W12:sen ensimmäinen omistaja ei kuulu edellämainittuihin. Sama koskee ylipäätänsä kaikkia luxusautojen ensimmäisiä omistajia.

                Katselin itse hiljattain phaetonia Saksasta ja tuli todettua, ettei tarvitse vaivautua. Verot täällä Kekkoslovakiassa tuplaisivat ostohinnan ja sen mitä Käteinen & Urpolainen eivät ryöstä, vie Laakkosen marmoritiski. Ajellaan sitten jatkossakin golfilla ja äänestetään Aku Ankkaa kapinahengessä :(

                Comment

                • Raimo Miettinen
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2004
                  • 320



                  Jussi Heikelä tulossa myös juontamaan Top Gear Live-tapahtumaan marraskuussa. Edellä videolla Heikelän "työhönottohaastattelu".
                  BMW 530dA x-drive F10 # Auto: k u v a t | v i d e o t

                  Comment

                  • Ramzez
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2009
                    • 6104
                    • Jyväskylä

                    Uutta matskua tullut hiljattain:

                    50 Years of Bond Cars

                    The Worst Car In the History Of The World

                    Comment

                    • Topi08
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2008
                      • 4458
                      • .

                      Ostakaa liput liveen

                      Comment

                      • kromo
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2007
                        • 150
                        • Etelä-Savo

                        Top Gear Returns January 27th For At Least 5 Episodes

                        Posted December 30th, 2012 at 22:21 by Viper007Bond in Top Gear According to the audience ticketing website that Top Gear uses, they will be filming new episodes starting on January 23rd. Since they usually film the episode the Wednesday before it airs, that puts the first air date on the 27th with 4 more episodes to follow that. Great news!
                        _______
                        Kimmo
                        _______________
                        525iA Touring -01

                        Comment

                        • Ramzez
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2009
                          • 6104
                          • Jyväskylä

                          Originally posted by kromo View Post
                          Top Gear Returns January 27th For At Least 5 Episodes

                          Posted December 30th, 2012 at 22:21 by Viper007Bond in Top Gear According to the audience ticketing website that Top Gear uses, they will be filming new episodes starting on January 23rd. Since they usually film the episode the Wednesday before it airs, that puts the first air date on the 27th with 4 more episodes to follow that. Great news!
                          Täytyy toivoa, että tekisivät ainakin kuusi jaksoa perinteiseen tapaan. Jos jättävät tuohon viiteen, niin alkaa vaikuttaa siltä, että sarja alkaa pikku hiljaa kuivumaan kokoon. Edellisestä tuotantokaudesta on jo lähemmäs vuosi ja jos vielä leikkaavat jaksojen määrää per tuotantokausi, niin eihän tuossa ole enää kauheasti mitä katsella.

                          Comment

                          • Juhaska
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2007
                            • 3983
                            • Suomi

                            Originally posted by Ramzez View Post
                            Täytyy toivoa, että tekisivät ainakin kuusi jaksoa perinteiseen tapaan. Jos jättävät tuohon viiteen, niin alkaa vaikuttaa siltä, että sarja alkaa pikku hiljaa kuivumaan kokoon. Edellisestä tuotantokaudesta on jo lähemmäs vuosi ja jos vielä leikkaavat jaksojen määrää per tuotantokausi, niin eihän tuossa ole enää kauheasti mitä katsella.
                            Mielummin viisi hyvää, kuin kymmenen huonoa jaksoa.
                            Asiallista auto testiä vaan ja ajelua ympäri maailmaa ja vähemmän väkisin väännettyjä vitsejä ja vieraita jotka ei kiinnosta ketään...
                            ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

                            Comment

                            • Ramzez
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2009
                              • 6104
                              • Jyväskylä

                              Originally posted by Juhaska View Post
                              Mielummin viisi hyvää, kuin kymmenen huonoa jaksoa.
                              Asiallista auto testiä vaan ja ajelua ympäri maailmaa ja vähemmän väkisin väännettyjä vitsejä ja vieraita jotka ei kiinnosta ketään...
                              Kyllä sitä ainakin ennen osattiin, kun katsoo vanhempia tuotantokausia joskus vuosilta 2002-2007, niin yhdessä tuotantokaudessa saattoi olla kymmenenkin jaksoa ja silti laatu oli erinomaista. Olisiko ollut 8. tuotantokausi kun alkoivat nämä väkisin väännetyt vitsit ja pelleilyt, jotka ovat vuosien saatossa vain lisääntyneet.

                              Comment

                              • Esko
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2002
                                • 11680
                                • Kouvola

                                Parin tunnin päästä

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎