Vaihteeksi jakso missä ei ollut mitään katsottavaa. No ei se mitään, tänään alkaa Fifth Gear!
Top Gear
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Ja oli ihan kiva lonti uutistenkin aikaan Clarksonin oikean olkapään puolella.Originally posted by Remotion View Postsiis mitä ihmettä finalgearista vaan hakemaan, ite katoin kans tovi sitten, ihan kiva vieras!

Nykyisin: VW Crafter '20
+ e61
Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.
Comment
-
Kieltämättä aika keskinkertainen jakso, joskaan ei missään nimessä mikään pohjanoteeraus.
Älä lue, jos et ole nähnyt jaksoa:
Minun mielestäni se kisaosio oli jotenkin hirveän lattea, eikä kolmikolla tuntunut olevan enää minkäänlaista kisahenkeä. Lisäksi aloin jo varhaisessa vaiheessa epäilemään, josko tämä olisi ensimmäinen kisa jossa Clarkson häviää, kun asiaa korostettiin niin paljon kisan alkuvaiheilla. Eikä se sitten tullut yllätyksenä kun näin kävi. Toki täytyy muistaa, että jo vuosia sitten ohjelmassa kerrottiin, että nämä kisat on aina järjestetty siten, että lopusta tulee tiukka, mutta jotenkin nyt jäi sellainen fiilis, että lopputuloksen tiesi jo lähes heti starttivaiheessa.
Se on hyvä, että viime vuosista tuttua väkisin väännettyä huumoria on saatu vähennettyä, mutta nyt näyttää siltä, että sitä ei osata korvata millään muulla.
On muuten aikalailla eroavat käsitykset tällä foorumilla ja Final Gearin foorumilla näistä jaksoista. Tulin nimittäin katsoneeksi ennen jakson alkua Final Gearin foorumin käyttäjä-äänestyksen tästä tuoreimmasta jaksosta ja suurin osa antoi arvosanaksi 9.Last edited by Ramzez; 11-02-2013, 17:00.
Comment
-
Nuo kisat on yleensä TG:n parasta antia. Tämä ei tosin ollut kisoista paras suoritus.
Clarkson olisi voittanut jos olisi ollut liikkeellä esim. diesel bemmillä eli yhden pysähdyksen taktiikalla. 50L tankki ja joku 30L/100km kulutus on murhaa keskinopeudelle. Pelkät ylimääräiset tankkaukset pois jättämällä olisi ollut perillä puoli tuntia aikaisemmin. Lisäksi kanaalin ylitys kesti luvattoman kauan. Tunneli olisi ollut normaalisti nopeampi mutta junat ei taida kulkea moneen tuntiin yöaikaan. Itse asiassa etelä-Saksan kautta koukkaamalla olisi matka ollut jopa lyhyempi mutta Sveitsin läpi olisi saattanut kestää pidempään kun Ranskan tietöissä madellessa. Tosin ei taida myöskään äijällä kunto kestää vetää tuollaista matkaa ilman ylimääräisiä taukoja.
Last edited by 928 GTS; 11-02-2013, 19:31.-92 928 GTS
-98 550 Maranello
Comment
-
No näinpä, taitaa jeremylläkin olla jo sen verran eturauhasvaivaa ettei toi 50 litran tankki ole se suurin hidaste. Oma "weapon of choice" tuollaisiin mantereen halkaisu kisoihin olisi M550xd.Originally posted by 928 GTS View PostNuo kisat on yleensä TG:n parasta antia. Tämä ei tosin ollut kisoista paras suoritus.
Clarkson olisi voittanut jos olisi ollut liikkeellä esim. diesel bemmillä eli yhden pysähdyksen taktiikalla. 50L tankki ja joku 30L/100km kulutus on murhaa keskinopeudelle. Pelkät ylimääräiset tankkaukset pois jättämällä olisi ollut perillä puoli tuntia aikaisemmin. Lisäksi kanaalin ylitys kesti luvattoman kauan. Tunneli olisi ollut normaalisti nopeampi mutta junat ei taida kulkea moneen tuntiin yöaikaan. Itse asiassa etelä-Saksan kautta koukkaamalla olisi matka ollut jopa lyhyempi mutta Sveitsin läpi olisi saattanut kestää pidempään kun Ranskan tietöissä madellessa. Tosin ei taida myöskään äijällä kunto kestää vetää tuollaista matkaa ilman ylimääräisiä taukoja.
2020 G20 320i xdrive
Comment
-
Vähän pitempi historiikki Shelbystä olisi ollut poikaa.
Isolohko AC Cobrahan on yksi omista haave-autoista ja siitä olisi ollut mukava katsoa muutama minuutti, eikä muutama sekuntti juttua.
Mustang ja nätti vieras, muuten paskaa.
ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+
Comment
-
Kuten tuossa aiemmin mainitsin, niin kulkipa Clarkson millä autolla tahansa, aina se finaali tehdään mahdollisimman tiukaksi. Toki joitakin poikkeuksia taitaa vuosien varrella olla, kuten laiva vs. SLR, mutta muutoin kisat ovat olleet todella tiukkoja.Originally posted by 928 GTS View PostNuo kisat on yleensä TG:n parasta antia. Tämä ei tosin ollut kisoista paras suoritus.
Clarkson olisi voittanut jos olisi ollut liikkeellä esim. diesel bemmillä eli yhden pysähdyksen taktiikalla. 50L tankki ja joku 30L/100km kulutus on murhaa keskinopeudelle. Pelkät ylimääräiset tankkaukset pois jättämällä olisi ollut perillä puoli tuntia aikaisemmin. Lisäksi kanaalin ylitys kesti luvattoman kauan. Tunneli olisi ollut normaalisti nopeampi mutta junat ei taida kulkea moneen tuntiin yöaikaan. Itse asiassa etelä-Saksan kautta koukkaamalla olisi matka ollut jopa lyhyempi mutta Sveitsin läpi olisi saattanut kestää pidempään kun Ranskan tietöissä madellessa. Tosin ei taida myöskään äijällä kunto kestää vetää tuollaista matkaa ilman ylimääräisiä taukoja.
Yksi tällainen tarkoituksellinen lopputuloksen manipulointi voisi olla siitä Japanin jaksosta missä Clarkson ajoi Datsunilla ja May ja Hammond kulkivat luotijunalla. Se Hammondin jääminen junasta saattoi olla ihan oikea kämmi, mutta Clarksonin sekoilu auton navigaattorin kanssa tuntui selvästi tekaistulta.
Comment
-
Valitettavasti Mussella ajettiin vaan pintakaasulla suoraa maantietä.
...Mut ekan kerran se alkoi aiheuttaa omistushaluja. Tää face lifti on nyt ekaa kertaa hyvännäköinen, sekä eestä että takaa. Ennen ne on näyttänyt (vielä enemmän) halvoilta muovikipoilta, perä suorastaan rumalta.
Voimaa - 670/855 - näyttää olevan!
Laaduntuntu ja sisusta saattais jättää toivomisen varaa E60 & E92 jälkeen.
Ja se hinta...35t saa varmaan kertoa vitosella, vähintään.
Ihmettelin vaan tuota hintaa, kun muinoin Fifth Gearissa? vastaavan hintainen jenkki britteihin tuotuna oli pirusti kalliimpi (tulli/vero/euro-modaus?!?).Blow My Whistle
Comment
-
Laiva vs SLR olisi ollut todella tiukka mutta Norskien kiulut ei vaan kestäneet merenkäyntiä. Viihdettähän nuo on mutta on niissä sen verran totuutta mukana, että julkisten aikataulujen ja reittien jäykkyys pitää normaalin henkilöauton edelleen varteenotettavana vaihtoehtona alle 1500km matkoilla Euroopassa jos ei ihan juna-asemalla satu asumaan. Tosin kuskin pitää olla vähän epänormaali tapaus. Suurin osa ihmisistä kun ei yksinkertaisesti voisi edes ajatella tollaisia päivämatkoja. 700-800km on tavallisille tallaajille aikalailla maksimi. M550xD olisi unelmapeli noihin juttuihin sopivasti varusteltuna. Esim. tehtaan pimeänäköä pitäisi vähän parannella ja...Originally posted by Ramzez View PostToki joitakin poikkeuksia taitaa vuosien varrella olla, kuten laiva vs. SLR, mutta muutoin kisat ovat olleet todella tiukkoja.
-92 928 GTS
-98 550 Maranello
Comment
-
Tuossahan sanottiin kohtuu suoraan mielestäni, että tuo on jenkkien hinta, eikä edes brittien hinta. Suomihinta voisi tosiaan olla jossain miljoonan tietämissä, ainakin maailman parhaan tullin mielestäOriginally posted by ++500Nm View PostValitettavasti Mussella ajettiin vaan pintakaasulla suoraa maantietä.
...Mut ekan kerran se alkoi aiheuttaa omistushaluja. Tää face lifti on nyt ekaa kertaa hyvännäköinen, sekä eestä että takaa. Ennen ne on näyttänyt (vielä enemmän) halvoilta muovikipoilta, perä suorastaan rumalta.
Voimaa - 670/855 - näyttää olevan!
Laaduntuntu ja sisusta saattais jättää toivomisen varaa E60 & E92 jälkeen.
Ja se hinta...35t saa varmaan kertoa vitosella, vähintään.
Ihmettelin vaan tuota hintaa, kun muinoin Fifth Gearissa? vastaavan hintainen jenkki britteihin tuotuna oli pirusti kalliimpi (tulli/vero/euro-modaus?!?).
S65, S85, H1, N63TU, IB1
Comment
-
Originally posted by ++500Nm View PostValitettavasti Mussella ajettiin vaan pintakaasulla suoraa maantietä.
...Mut ekan kerran se alkoi aiheuttaa omistushaluja. Tää face lifti on nyt ekaa kertaa hyvännäköinen, sekä eestä että takaa. Ennen ne on näyttänyt (vielä enemmän) halvoilta muovikipoilta, perä suorastaan rumalta.
Voimaa - 670/855 - näyttää olevan!
Laaduntuntu ja sisusta saattais jättää toivomisen varaa E60 & E92 jälkeen.
Ja se hinta...35t saa varmaan kertoa vitosella, vähintään.
Ihmettelin vaan tuota hintaa, kun muinoin Fifth Gearissa? vastaavan hintainen jenkki britteihin tuotuna oli pirusti kalliimpi (tulli/vero/euro-modaus?!?).Mun mielestä Oranki sanoi jotaan tähän suuntaan, että "35t jenkeissä...about sama meillä briteissä". Täytyy tarkistaa.Originally posted by pyroz View PostTuossahan sanottiin kohtuu suoraan mielestäni, että tuo on jenkkien hinta, eikä edes brittien hinta. Suomihinta voisi tosiaan olla jossain miljoonan tietämissä, ainakin maailman parhaan tullin mielestä

Ja ne saundit...
PS. muistaakseni GT-R:n hinta Japanissa 30-40t...Suomessa ~150t.Blow My Whistle
Comment
-
Taisinpa (haluta) kuulla väärin...Originally posted by ++500Nm View PostMun mielestä Oranki sanoi jotaan tähän suuntaan, että "35t jenkeissä...about sama meillä briteissä". Täytyy tarkistaa.
Ja ne saundit...
PS. muistaakseni GT-R:n hinta Japanissa 30-40t...Suomessa ~150t.Blow My Whistle
Comment
-
Ja nykyään löytyis tehdasvalmis GT1000 -juhlamalli...Originally posted by Gemmi View PostToi mustangi kyll aiheutti omistus haluja, Tosin suomen verotus/tulli pitää siitä huolen että hinta on varmaan jossain 150-200€ välissä
. Ihme kun ei ottanu super snake versiota tolle reissulle:think.
PS. Mikä taho noita superkärmeitä rakentaa? Shelby..?Blow My Whistle
Comment
Comment