Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW verotus

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • qke
    Newbiemmer
    • Jun 2009
    • 19
    • Oulu

    BMW E39 530d M-sport Exclusive Edition -01
    - Mittarilukema 195tkm
    - Manuaali
    - Oikeastaan kaikki kilkkeet paitsi navi


    Veron määrä:
    Verotusarvo 8243 eur
    Autoveroprosentti 27,90 %
    Autovero 2299 eur

    Ei kyllä ainakaan omasta mielestä paha

    Comment

    • Squamish
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2009
      • 260
      • HEL

      Tullin Mahtiin on ilmestynyt paljon lisää auto- ja vuosimalleja vuodesta 1995 alkaen. Kannasta löytyy nyt esim. E60 550i.
      Byrokratian motto: älä tee mitään ensimmäistä kertaa

      Comment

      • JMTN
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2010
        • 338
        • Haukipudas

        330 d touring 2003 M - sport II, individual.
        Aj. 186tkm.
        Autovero 3309, 18 e
        Verotusarvo 12211 e
        autoveroprosentti 27,10
        BMW e91 320d -08
        ex.335i -07 M-sport individual alpinweiss III 5xxhp/652nm
        ex.Subaru impreza WRX STI -04 335hp/478nm
        ex. 330d -03, individual, M-sport II Mystic blau 291hp/732nm
        Älä osoittele toista sormella, jos omat kädet ei ole puhtaat...

        Comment

        • Vanquish
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2004
          • 1961
          • Hki

          Mitenkäs Mahdin co2 vaihtelee näin kovasti saman mallin eri versioilla?

          3.0 AWD AUT N 2D COUPE 200kW bensa 34.50% 240 (co2)

          330 3.0 N 2D CABRIOLET 200kW bensa 27.50 % 183 (co2)

          Tällä on jo suuri vaikutus veroprosenttiin. Ymmärrän kyllä, että toinen on cabriolet ja toinen coupe, mutta se ei vaikutan noin paljon kun raskaammalla 5-sarjalla samalla koneella päästöt tourinkina on n. 180 (co2). Pienet erot johtuu korimallista ja auto vs man, mutta mistä tulee näin isot heitot? 330i:n kohdalla näitä on paljon!

          lähde: ottoauto.de viimeisen vuoden ajalta.

          Comment

          • juster
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2003
            • 624

            Ensimmäinen on nelivetoinen ja alkuvuoden versio, missä ei ollut vielä EfficientDynamics varustelua.

            Comment

            • Laxa
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2004
              • 1363
              • Tampere

              Edit: Joku ehti jo...
              Jos mä oisin sä ni kuka sä sit oisitkaan?

              E30 325i Cabrio M-Tech II -91

              EX: G30 Sedan 520d A xDrive -17
              EX: E61 530xdAT -07
              EX: E60 520dA Sedan -08
              EX: F30 320dA xDrive Sport -13
              EX: E39 530dAT -02
              EX: E36 320iA -91
              EX: R1150RT -03

              Comment

              • Vanquish
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2004
                • 1961
                • Hki

                Originally posted by juster View Post
                Ensimmäinen on nelivetoinen ja alkuvuoden versio, missä ei ollut vielä EfficientDynamics varustelua.
                tieto vai arvaus? Tuossa on noin 30% ero kulutuksessa ja se ei yksin voi selittyä start stopilla. Onkohan nyt kyseessä vain virhe? Muutenkin katsellut, että juuri samaa co2 arvoa ei kahdelta eri autolta löydy.

                Comment

                • tume86
                  Bimmer Rookie
                  • May 2008
                  • 123
                  • Ylivieska

                  Originally posted by Vanquish View Post
                  Mitenkäs Mahdin co2 vaihtelee näin kovasti saman mallin eri versioilla?

                  3.0 AWD AUT N 2D COUPE 200kW bensa 34.50% 240 (co2)

                  330 3.0 N 2D CABRIOLET 200kW bensa 27.50 % 183 (co2)

                  Tällä on jo suuri vaikutus veroprosenttiin. Ymmärrän kyllä, että toinen on cabriolet ja toinen coupe, mutta se ei vaikutan noin paljon kun raskaammalla 5-sarjalla samalla koneella päästöt tourinkina on n. 180 (co2). Pienet erot johtuu korimallista ja auto vs man, mutta mistä tulee näin isot heitot? 330i:n kohdalla näitä on paljon!

                  lähde: ottoauto.de viimeisen vuoden ajalta.
                  Riippuu ihan siitä, onko suoraruisku vai tavallinen monipisteruisku. 2006 vuosimallissa oli vielä monipisteruisku, ja 330CxiA:lle tarkka CO2-lukema on 243 g/km. Suoraruiskulla (2007) lukema on 193. 330Ci cabriolla taas lukemat ovat 229 (2006) ja 185 (2007).

                  Todennäköisesti ensin mainittu siis on vanhempi MPI ja jälkimmäinen uudempi GDI. Start-stop systeemistä en tiedä milloin on tullut näihin, mutta se laskee yleensä jotain 0,5-1 litran luokkaa EU-kulutusta, eli päästöjä vähentää 10-20 g/km.

                  Ja sitten oman rotiskon tiedot:

                  BMW 330i M-Sport II SMG 10/03
                  - ajettu 144 tkm
                  - ei übervarusteltu, mutta riittävä...
                  - verotusarvo 13 550 €
                  - veroprosentti 31,5 %
                  - vero 4 268 €
                  - verotusarvo nykäisty suoraan MAHTI-järjestelmästä
                  BMW 330i M-Sport II SMG -03
                  ----
                  Ex:
                  BMW 325tdsA Touring M-Sport -99

                  Comment

                  • Vanquish
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2004
                    • 1961
                    • Hki

                    Originally posted by tume86 View Post
                    Riippuu ihan siitä, onko suoraruisku vai tavallinen monipisteruisku. 2006 vuosimallissa oli vielä monipisteruisku, ja 330CxiA:lle tarkka CO2-lukema on 243 g/km. Suoraruiskulla (2007) lukema on 193. 330Ci cabriolla taas lukemat ovat 229 (2006) ja 185 (2007).
                    Molemmat on merkitty 200kw koneella, ja näitä ei kaiketi olo kuin yhdellä tekniikalla. Ehkä virhe, mutta näitä katsoessa löytyy vaikka mitä päästöjä eri malleille. Mut joo, korimalli, xdrive vs. takaveto, automaatti, start&stop vaikuttaa päästöihin eli tuleehan tuosta monta yhdistelmää, mutta ei siltikään pitäisi 30% eroa olla.

                    Comment

                    • tume86
                      Bimmer Rookie
                      • May 2008
                      • 123
                      • Ylivieska

                      Originally posted by Vanquish View Post
                      Molemmat on merkitty 200kw koneella, ja näitä ei kaiketi olo kuin yhdellä tekniikalla.
                      Joo, en toki tarkkaan tiedä... Jos jollakulla varmaa tietoa niin korjatkoon, Wikipedia näyttää väittävän että N52 mottia on tehty 200 kW versiona ja ois tullut 330i:n keulalle loppuvuodesta 2006 ja samaa väittää myös 2006 TM autotietotaulukko (eli siis MPI koneessa tehoa 200 kW).
                      BMW 330i M-Sport II SMG -03
                      ----
                      Ex:
                      BMW 325tdsA Touring M-Sport -99

                      Comment

                      • Enliz
                        BTCF Member
                        • Jan 2005
                        • 1503
                        • Espoo

                        BMW 330 M-Sport Cabriolet -vm02
                        141tkm
                        Varusteet: +++
                        Veroitusarvo: 15591 €
                        Autovero: 5114€

                        Ei oo ihan reilassa? Loput tiedot laitan myöhemmin
                        Laitan kyllä valituksen, vaikka ei mihinkään johtaisi
                        Last edited by Enliz; 29-01-2012, 21:19.
                        now: Mercedes Benz 350e AMG
                        ex: f30 320i M-Sport
                        ex: e46 320i M-Sport II
                        ex: e46 330Ci Cabriolet M-Sport II
                        ex: e36 316i Compact
                        ex: e39 530i M-Sport
                        ex: e46 320Cd M-Sport II

                        Comment

                        • Pande
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2007
                          • 1324
                          • Helsinki

                          Originally posted by Enliz View Post
                          BMW 330 M-Sport Cabriolet -vm02
                          141tkm

                          Verot: 5114€

                          Ei oo ihan reilassa? Loput tiedot laitan myöhemmin
                          Laitan kyllä valituksen, vaikka ei mihinkään johtaisi
                          Hyvin samat kuin minulla oli. Vaikka mun oli vähän enempi ajettu. Että kyllä siinä mielessä reilassa on. :think
                          Ex: 325i Facelift, M-Sport II -02, 330CIA Cabriolet M-Sport II Topasblau -02,
                          330D Touring -01 *bbs edition*, 328 coupé Hellrot -99, 328 M-Sport Montrealblau -95, 328 coupé Madeiraviolet -95
                          sigpic

                          Comment

                          • Enliz
                            BTCF Member
                            • Jan 2005
                            • 1503
                            • Espoo

                            Originally posted by Pande View Post
                            Hyvin samat kuin minulla oli. Vaikka mun oli vähän enempi ajettu. Että kyllä siinä mielessä reilassa on. :think
                            Okei, vertailu pohjina oli 4kpl nettiauton autoa.. joista 2kpl oli yli 20tuhatta :think
                            No ei auta itku, tuttu toi vastaavan 2kk sitten, oli verot ollu n.4200e samoilla kilsoilla ja m-sport. Tosin varusteet oli unohtunut ruksia tehtaalla Mut tosiaa, kyl tohon oli varauduttu.

                            (köyhänä pitää aina vähän kitistä)
                            Last edited by Enliz; 09-12-2011, 18:48.
                            now: Mercedes Benz 350e AMG
                            ex: f30 320i M-Sport
                            ex: e46 320i M-Sport II
                            ex: e46 330Ci Cabriolet M-Sport II
                            ex: e36 316i Compact
                            ex: e39 530i M-Sport
                            ex: e46 320Cd M-Sport II

                            Comment

                            • 205/65-15H
                              BTCF Member
                              • Mar 2008
                              • 1422

                              BMW 530xi
                              -farkku
                              -200kw bensa manuaali neliveto
                              -2008 (rek 11/2007)
                              -74tkm
                              -hintalähde markkina-arvoryhmän lausunto, yleinen jälleenmyyntiarvo 34071 euroa
                              -veroprosentti päästöjen mukaan 29,6%, (203g mukaan), veroa maksuun 10085 euroa

                              Vajaassa neljässä viikossa tuli päätös.
                              Last edited by 205/65-15H; 15-12-2011, 20:36. Reason: tiedot lisätty
                              e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
                              e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
                              Ioniq5 AWD -22
                              Leaf 40kwh -18

                              Comment

                              • cchki
                                Bimmer Rookie
                                • Feb 2007
                                • 71

                                Paljonko on dieselvero 520d/525d E61 facelift mallissa?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎