memebuy23buy

BMW verotus

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jabajee
    replied
    Originally posted by hietase View Post
    Tänään tuli Tullista vastine jättämääni elv-valitukseen. Valituksen tein helmikuussa 2013, eli aika rivakasti ne siellä töitä tekevät.

    Valitus tietysti todettiin vanhentuneeksi, koska en ollut valittanut kolmessa vuodessa
    Mulla samat. Auton toin 2004 ja elv-valituksen tein silloin 2013, kun tulli siihen kehotti. Silloin oli tullut joku ennakkopäätös, että elvin periminen on laitonta ja säätivät erityislain, jolla 2006-2009 auton tuoneille palautettiin elvit automaattisesti. Sitä aiemmin tuoneita kehotettiin tekemään valitus. No 8 vuotta siinä meni, että saivat vastattua. Saatava vanhentunut ja valitusoikeutta ei ole. 17 vuotta sitten maksetut ja ey-tuomioistuimenkin mukaan laittomasti perityt elvit jäi siis valtion kassaan. Vastaavia tapauksia taitaa olla jotain 60000kpl.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Tuon päätöksen olisi luullut pystyvän tekemään nopeamminkin kuin 8 vuodessa .

    Leave a comment:


  • hietase
    replied
    Tänään tuli Tullista vastine jättämääni elv-valitukseen. Valituksen tein helmikuussa 2013, eli aika rivakasti ne siellä töitä tekevät.

    Valitus tietysti todettiin vanhentuneeksi, koska en ollut valittanut kolmessa vuodessa

    Leave a comment:


  • Juice
    replied
    .....................
    Last edited by Juice; 17-11-2021, 19:15.

    Leave a comment:


  • ///saMuli
    replied


    Joku tuonut 22tkm M3 CSL kymppitonnin veroilla

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Tuossa yhtälössä on myös se rasite, että bensamalleissa on järjestään reilusti isommat co2 luvut. Mutta käsittääkseni tässä ei itseasiassa haettua tarkkaan ottaen veroprosenttia, vaan veroja euroissa. Se taas ohjaa hankkimaan ykkössarjan dieselin. F2x malleja löytyy kyllä 15k hintaluokkaan jopa M-sportteja. Mutta jos haluaa 3/5-sarjaa niin joutuu katselemaan N47 moottorilla varustettuja malleja. Edelleen siis toki diesel jos haluaa minimoida autoveron.

    Leave a comment:


  • Dualfun
    replied
    Originally posted by Bertram View Post
    Mitä malleja kannattaisi katsoa jos mennään nimenomaan vero-%:n minimointi edellä autoa esim. Saksasta hakemaan? Muut kriteerit ovat suuntaa-antavia mutta tässä joitakin rajauksia:

    - 3/5-sarjaa, alle 10v ja mieluiten Fxx
    - ei Xx.
    - hinta Saksassa max. 15k tjsp.
    - mieluiten bensa

    Korostan vielä että tämä kysymys tulee nimenomaan vero-optimoinnin kulmasta. Toki motin koolla ja äänellä on väliä, mutta sivuutetaan ne toistaiseksi.
    Kysymyksesi on lähtökohdaltaan hyvin erikoinen, mutta vastataan parhaan mukaan suoraan siihen.

    Jos unohdetaan nyt kaikki vähäpäästöiset e/ActiveHybrid mallit, niin paras veroprosentti löytyy edelleen käyttöönottopäivän osuessa välille 1.1.2008 - 31.3.2009

    Kaikki vero-% käyttöönottoajankohdan perusteella löytyy:


    Toki sanomattakin selvää että mitä pienempi CO2 sitä pienempi vero-%.

    En osaa ottaa kantaa malleihin tarkemmin mutta uskoisin että verotuksellisesti pienimmällä mahdollisella verolla saat näillä spekseillä:
    • Käyttöönotto 1.1.2008 - 31.3.2009
    • Moottori mahdollisimman pieni, 316/518 (bensa tai diesel)
    • Ajomäärä mahdollisimman suuri


    Edit: Jos 10v on tiukka raja, niin sitten toki käyttöönotto pitää osua välille 1.4.2009 - 31.3.2012
    Last edited by Dualfun; 15-11-2019, 14:19.

    Leave a comment:


  • Bertram
    replied
    Matalan CO2:n mallit

    Mitä malleja kannattaisi katsoa jos mennään nimenomaan vero-%:n minimointi edellä autoa esim. Saksasta hakemaan? Muut kriteerit ovat suuntaa-antavia mutta tässä joitakin rajauksia:

    - 3/5-sarjaa, alle 10v ja mieluiten Fxx
    - ei Xx.
    - hinta Saksassa max. 15k tjsp.
    - mieluiten bensa

    Korostan vielä että tämä kysymys tulee nimenomaan vero-optimoinnin kulmasta. Toki motin koolla ja äänellä on väliä, mutta sivuutetaan ne toistaiseksi.

    Leave a comment:


  • bmw47
    replied
    Yle teksti tv s 106

    Tulli käyttänyt väärää valuuttojen muuntokurssilistaa 05/2016 - 06/19.

    Joutuu palauttamaan asiakkaille noin 11,5 miljoonaa euroa.

    Leave a comment:


  • E39touring
    replied
    [QUOTE=makek87;4067904]Mitäköhän luokkaa jonkun 2015 mallin bmw x6 m50d autovero lienee?[/Q

    Lokakuun listalla ainakin yksi 2015 luokkaa 17K€, jos katsoin oikein. Toki vaikuttaa kilometrit, yms.

    Leave a comment:


  • TON-III
    replied
    ^ Off the record mutta tuosta sinun Porsche:n koneswäpistä olisi mukava lukea, onko siitä jossain juuttua ?

    Leave a comment:


  • Juppe
    replied
    Toisaalta tuttu toi juuri uudenkarhean 530i hybridin ja veroa 3ke.

    Leave a comment:


  • TON-III
    replied
    Originally posted by heassi View Post
    530xdA
    9/2012
    223.000km
    153g/km
    5.606,-
    7 vrk

    Ihan jees.
    Aika paljon merkitsee korimalli ja kilsat eli mun

    640 DA X-Drive 9/2012 67.000 km. 153 g./km 12511 e.

    Leave a comment:


  • makek87
    replied
    Mitäköhän luokkaa jonkun 2015 mallin bmw x6 m50d autovero lienee?

    Leave a comment:


  • Juppe
    replied
    Sitä lähinnä ihmettelin, että 325i ja 330i ovat suht lähellä toisiaan autoina ja silti verot ovat samat, vaikka toisella ajettu satku enemmän. Siitä siis se johtopäätös, että noi kilsat ei taida vanhemmissa juurikaan enää vaikuttaa veron määrään. Korimalli molemmissa e90. Mahdista ei löytynyt hintaa tuolle vähän ajetulle.

    Leave a comment:

Working...
X