Originally posted by hietase
View Post
BMW verotus
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
-
-
Tuon päätöksen olisi luullut pystyvän tekemään nopeamminkin kuin 8 vuodessa.
Leave a comment:
-
-
Tänään tuli Tullista vastine jättämääni elv-valitukseen. Valituksen tein helmikuussa 2013, eli aika rivakasti ne siellä töitä tekevät.
Valitus tietysti todettiin vanhentuneeksi, koska en ollut valittanut kolmessa vuodessa
Leave a comment:
-
-
Joku tuonut 22tkm M3 CSL kymppitonnin veroilla
Leave a comment:
-
-
Tuossa yhtälössä on myös se rasite, että bensamalleissa on järjestään reilusti isommat co2 luvut. Mutta käsittääkseni tässä ei itseasiassa haettua tarkkaan ottaen veroprosenttia, vaan veroja euroissa. Se taas ohjaa hankkimaan ykkössarjan dieselin. F2x malleja löytyy kyllä 15k hintaluokkaan jopa M-sportteja. Mutta jos haluaa 3/5-sarjaa niin joutuu katselemaan N47 moottorilla varustettuja malleja. Edelleen siis toki diesel jos haluaa minimoida autoveron.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Bertram View PostMitä malleja kannattaisi katsoa jos mennään nimenomaan vero-%:n minimointi edellä autoa esim. Saksasta hakemaan? Muut kriteerit ovat suuntaa-antavia mutta tässä joitakin rajauksia:
- 3/5-sarjaa, alle 10v ja mieluiten Fxx
- ei Xx.
- hinta Saksassa max. 15k tjsp.
- mieluiten bensa
Korostan vielä että tämä kysymys tulee nimenomaan vero-optimoinnin kulmasta. Toki motin koolla ja äänellä on väliä, mutta sivuutetaan ne toistaiseksi.
Jos unohdetaan nyt kaikki vähäpäästöiset e/ActiveHybrid mallit, niin paras veroprosentti löytyy edelleen käyttöönottopäivän osuessa välille 1.1.2008 - 31.3.2009
Kaikki vero-% käyttöönottoajankohdan perusteella löytyy:
Toki sanomattakin selvää että mitä pienempi CO2 sitä pienempi vero-%.
En osaa ottaa kantaa malleihin tarkemmin mutta uskoisin että verotuksellisesti pienimmällä mahdollisella verolla saat näillä spekseillä:
- Käyttöönotto 1.1.2008 - 31.3.2009
- Moottori mahdollisimman pieni, 316/518 (bensa tai diesel)
- Ajomäärä mahdollisimman suuri
Edit: Jos 10v on tiukka raja, niin sitten toki käyttöönotto pitää osua välille 1.4.2009 - 31.3.2012Last edited by Dualfun; 15-11-2019, 14:19.
Leave a comment:
-
Matalan CO2:n mallit
Mitä malleja kannattaisi katsoa jos mennään nimenomaan vero-%:n minimointi edellä autoa esim. Saksasta hakemaan? Muut kriteerit ovat suuntaa-antavia mutta tässä joitakin rajauksia:
- 3/5-sarjaa, alle 10v ja mieluiten Fxx
- ei Xx.
- hinta Saksassa max. 15k tjsp.
- mieluiten bensa
Korostan vielä että tämä kysymys tulee nimenomaan vero-optimoinnin kulmasta. Toki motin koolla ja äänellä on väliä, mutta sivuutetaan ne toistaiseksi.
Leave a comment:
-
-
Yle teksti tv s 106
Tulli käyttänyt väärää valuuttojen muuntokurssilistaa 05/2016 - 06/19.
Joutuu palauttamaan asiakkaille noin 11,5 miljoonaa euroa.
Leave a comment:
-
-
[QUOTE=makek87;4067904]Mitäköhän luokkaa jonkun 2015 mallin bmw x6 m50d autovero lienee?[/Q
Lokakuun listalla ainakin yksi 2015 luokkaa 17K€, jos katsoin oikein. Toki vaikuttaa kilometrit, yms.
Leave a comment:
-
-
^ Off the record mutta tuosta sinun Porsche:n koneswäpistä olisi mukava lukea, onko siitä jossain juuttua ?
Leave a comment:
-
-
Sitä lähinnä ihmettelin, että 325i ja 330i ovat suht lähellä toisiaan autoina ja silti verot ovat samat, vaikka toisella ajettu satku enemmän. Siitä siis se johtopäätös, että noi kilsat ei taida vanhemmissa juurikaan enää vaikuttaa veron määrään. Korimalli molemmissa e90. Mahdista ei löytynyt hintaa tuolle vähän ajetulle.
Leave a comment:
-
Leave a comment: