Oliko jollain autoverovalitusta varten valmista pohjaa? Eikös kaikista tuontiautoista kannata laittaa valitus tullille? Ihan vaikka vaan periaatteesta.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW verotus
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Originally posted by bemu2000 View PostJuurikin noin, mutta 2001 alkaen pelkän CO2 arvon mukaan.
lähinnä pickupit, mm. Nissan Navarolle 2006 ei löytynyt CO2 päästöjä,
verotettiin painon mukaan lasketulla prosentilla joka oli aivan kohtuuton.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostPoikkeuksiakin löytyy,
lähinnä pickupit, mm. Nissan Navarolle 2006 ei löytynyt CO2 päästöjä,
verotettiin painon mukaan lasketulla prosentilla joka oli aivan kohtuuton.
Aika jännä, mobilessa näyttäisi kyllä olevan CO2 lukemat ilmoitettu suurimmassa osassa.
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View PostAika jännä, mobilessa näyttäisi kyllä olevan CO2 lukemat ilmoitettu suurimmassa osassa.
Tuo johtunee siitä että muualla autot rekisteröidään pakuiksi...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostKattoo. Jos mahdista ei löydy arvoa,
katsovat Nettiautosta, vähentävät pyynneistä ensin 10% ja
sen jälkeen normaalit alennukset.
Ja ainakin mulle tuli juuri 320d -2011 mallisesta liitteenä ne ilmoitukset
joista arvot oli johdettu... Mahdistsa ei löytyny 135 kW teholla olevaa,
vain 130 kW...
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostEi sitä veroprosenttia tarvitse (eikä edes voi?) laskea vaan katsoa taulukosta:
toki sen veroprosentin voi laskeakin, ja kaavan tekemisessä on luultavasti poltettu jokunen virkamiestyöpäivä:
Uusi veroprosentin laskentakaava 1.4.2012 alkaen on seuraava:
p = 52,15 – (51,95 / ( 1 + e0,015*(h – 152) ), jossa
p = veroprosentti
h = hiilidioksidipäästö (g/km)
e = Neperin luku (2,71828..)
Autoveroprosentit määritetään pyöristettynä yhteen desimaaliinF01 740d -11
F11 530d -13
E93 325 -07
ex: E38 730d -00
ex: E39 523AT -97
ex: E39 530dAT -00
Comment
-
-
Originally posted by Cesium View PostBMW 325 avoauto -94
Mittarissa 156 tkm, tosin kyseessä on m3 mittaristo...
Pyynti: 7835€
Myynti: 6335€
Vero: 1856,15€
Vittuttaa ja valituttaa
Vertailuautot ovat hinnaltaan silti aivan perseestä, mutta ei jaksa kiinnostaa enää.
Comment
-
-
Originally posted by Cesium View PostOikaisupyynnöllä 570 egee takaisin, mittari...
Vertailuautot ovat hinnaltaan silti aivan perseestä, mutta ei jaksa kiinnostaa enää.-Official member of BTCF-Sauna team-
Comment
-
-
Originally posted by Juh4 View PostMillä sanoilla teit oikaisupyynnön ja mihin asioihin vetosit? Privalla vastaanotetaan myös valmiita verovalituspohjia
Comment
-
-
Originally posted by TKU View PostMenikö linjassa 130 kW:iin verrattuna?
Käytännössä veroarvo oli laskettu 5 kpl nettiauton liikkeiden hintapyynnöstä,
-10% ja normaalit alennukset 5% ja 750€.
Se että millä perusteella liikkeiden ilmoitukset oli valittu,
jäi epäselväksi.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
OT
Originally posted by Cesium View PostOmin sanoin kerroin mitä päätöksessä oli vialla ja esitin merkkiliikkeen lausunnon että autoon ei kuulu M3 mittaristoa, jolloin mittariston lukemaan ei voi luottaa.
Ymmärtääkseni tämä tieto on erittäin vahva peruste esittää tullille täysin toisenlainen ajokilometrimäärä kuin mitä mittari "sattuu näyttämään".
EDIT. Luin jostain toisaalta että ADAC:n innoittamana ja muutoinkin on saksalainen Kriminalpolizei viemässä useita kymmeniä mittariväärennöstapauksia oikeuteen. Mielestäni mittarilukeman ilmoittaminen verotuslomakkeessa on erittäin merkittävä juttu sillä "väärällä mittarilukemalla" vero voi olla huomattavasti korkeampi kuin sillä oikealla lukemalla. Siis lukemalla, jonka selvittämiseksi täytyy oikeasti tuntea ajoneuvo sekä sen ominaisuudet. Tulli väittää tietenkin toista, eli vetoaa jopa pieneen mittarilukemaan, mutta mielestäni nämä saksalaiset oikeustapaukset sekä ADAC:n jutut ovat vahva argumentti "veivata" verollepanolappuun huomattavasti korkeampi lukema kuin mitä mittarissa oikeasti on.Last edited by nullzwei; 23-04-2012, 07:45.
Comment
-
-
Edelliseen puheenvuoroon viitaten - on aika hölmöä uskoa vanhempien autojen olevan erityisen vähän ajettuja, jollei tälle ajomäärälle ole aukottomia todisteita ja hyvää selitystä. Eihän tilanne voi olla sellainen, että pari vuotta vanhoilla autoilla on usein ajettu jo esim. 100tkm ja sitten 10-20 vuotta vanhalla autolla olisi vain hieman suurempi ajomäärä esim. 120 - 150tkm. Se ei yksinkertaisesti ole uskottavaa, erityisesti jos auto ei ole kilometreja vastaavassa kunnossa, eikä usein siitäkään huolimatta.
En tällä kommentillani tietenkään tarkoita, että olisi laillista esittää Tullille itse keksittyjä ajomääriä. Mutta toisaalta eipä autoveron maksaminen jonkun muun väärentämillä liian alhaisilla kilometreilläkään ole järkevää.All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
-
Originally posted by Vanquish View PostOnko vielä tullut 1.4 jälkeisiä veropäätöksiä? Mielenkiintoista seurata miten vero saadaan pysymään samalla tasolla kuin vastaavan kotimassa olevan. Nyt kun veroprosentti on monessa tapauksessa noussut niin ainoa vaihtoehto on pudottaa vastaavan myyntihintaa, josta vero lasketaan.E92 ///M3
ex. E61 525d individual
ex. E60 530d semivoll
ex. E46 330i cabrio m-sport
ex. E36 328i m-sporttaksi
Comment
-
-
Vähän OT, mutta jos joku haluaa tuota aiemmin mainittua kaavaa kokeilla niin se taipuu Exceliin helpommin, kun muistaa laittaa siihen potenssiinkorotuksen, eli siis
p=52,15-51,95/(1+e^(0,015*(h-152)))
Tulee muuten jännittävän muotoinen käyrä, ihan eri muotoinen kuin olisin maalaisjärjellä odottanut!
Aluksi veroprosentti nousee tosi jyrkästi päästöjen mukana. Mutta kun ylitetään 300g/km niin sitten saa päästellä mitä huvittaa eikä prosentti juurikaan enää nouse.
Anssi
Comment
-
Comment