Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 osto edessa, tietoja kaivataan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PP440
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 1263
    • Mikkeli

    No niin.. taas on yksi vuosi autolla ajettu ja volvo sais luvan lähteä kiertoon (toivottovasti pian..). Sit se ois taas bäk to bmw. Tollasta E46 320d farkkua katsellu seuraavaksi kulkineeksi, lähinnä taloudellisuuden jne takia. Eipä tuo E46 nyt järin tilava ole, muksujakin kohta 2.. mut eipä oo oikeen järkeviä E39:kään tarjolla (M-Sport is must.) Oon nyt searchilla yrittäny penkoa tietoa näistä E46:sta, mut kysytään nyt vielä mitäs tollasessa kannattaa ottaa huomioon kun lähtee paikanpäälle kattelee (huom. 320d) ?

    Tässä ois muutamia mitä katellu:






    Kellään tietoa kyseisistä peleistä ?

    Comment

    • MNi
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2008
      • 3143
      • Tampere

      Originally posted by heeepo View Post
      saakos tuota varmistettua mitenkään onko tässä kyseissä autossa tuo säteilylämmitin?
      Ave,

      DEFA:n kohdalla voi hakea automallikohtaisen lämppärielementin täältä:



      Otetaan esimerkkinä BMW 325i E46, saadaan lämmityselementiksi 869. Sitten vilkaistaa täältä vastaava tuote sivulta 122:



      Kyseessä siis 400 W lohkon oikeaan ulkosyrjään tuleva vastuselementti.

      Itsellä 330d E46:ssä on tuote 870 eli huimat 300W lämmitystehoa. Siitä voi jokainen päätellä kuinka paljon se auttaa...

      Comment

      • Ruffryder
        Bimmer Rookie
        • Jun 2007
        • 136
        • Klaukkala

        Originally posted by PP440 View Post
        No niin.. taas on yksi vuosi autolla ajettu ja volvo sais luvan lähteä kiertoon (toivottovasti pian..). Sit se ois taas bäk to bmw. Tollasta E46 320d farkkua katsellu seuraavaksi kulkineeksi, lähinnä taloudellisuuden jne takia. Eipä tuo E46 nyt järin tilava ole, muksujakin kohta 2.. mut eipä oo oikeen järkeviä E39:kään tarjolla (M-Sport is must.) Oon nyt searchilla yrittäny penkoa tietoa näistä E46:sta, mut kysytään nyt vielä mitäs tollasessa kannattaa ottaa huomioon kun lähtee paikanpäälle kattelee (huom. 320d) ?

        Tässä ois muutamia mitä katellu:






        Kellään tietoa kyseisistä peleistä ?
        Tuusulan ja Nurmijärven autoa olen käynyt ajamassa ja Jämsän autosta soitellut.

        Tuusulan auto oli jämäkkä ja plussaa automaatista. Ratti oli vähän vinossa, renkaat edessä epätasaisesti kuluneet ja tupakoitu oli.

        Nurmijärven auto näyttää kuvissa hyvältä mutta maalipinnassa oli sanomista ja ajaessa tuntui enemmän ajetulta kuin Tuusulan auto.

        Jämsän autossa oli kuulemma racechipin lastu paikallaan, ei tullut plussaa siitä.

        Näistä selkeä valinta olisi Tuusulan auto koska siinä on automaattivaihteisto. Ei tollaset manuaalin aavikkovälitykset oikein sopineet auton luonteeseen.

        Comment

        • PP440
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2007
          • 1263
          • Mikkeli

          Originally posted by Ruffryder View Post
          Tuusulan ja Nurmijärven autoa olen käynyt ajamassa ja Jämsän autosta soitellut.

          Tuusulan auto oli jämäkkä ja plussaa automaatista. Ratti oli vähän vinossa, renkaat edessä epätasaisesti kuluneet ja tupakoitu oli.

          Nurmijärven auto näyttää kuvissa hyvältä mutta maalipinnassa oli sanomista ja ajaessa tuntui enemmän ajetulta kuin Tuusulan auto.

          Jämsän autossa oli kuulemma racechipin lastu paikallaan, ei tullut plussaa siitä.

          Näistä selkeä valinta olisi Tuusulan auto koska siinä on automaattivaihteisto. Ei tollaset manuaalin aavikkovälitykset oikein sopineet auton luonteeseen.
          Kiitos tästä tiedosta. Itse kyllä antaisin iso miinuksen jos autossa on poltettu = haisee. Mites laiska toi on tolla automaatilla ? Itsekin oon noista jämsän / nurmijärven autoista soitellu, mut ei vielä uskalla paikanpäälle lähteä ennenkuin vanha on myyty. Jämsän peli vaikuttaa anyway hyvänkuntoiselle, tiedä sitten..

          Saako tollasta e46 320D M-Sport II uitettua saksasta kuluineen päivineen 15k hintaan ? :S

          Comment

          • Squamish
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2009
            • 260
            • HEL

            Originally posted by PP440 View Post
            Saako tollasta e46 320D M-Sport II uitettua saksasta kuluineen päivineen 15k hintaan ?
            Paljonko saa olla kilsoja, onko mitään muita rajauksia?

            Esim. max 150 tkm ajettua, täydellisellä huoltohistorialla olevaa autoa ei näyttäisi saavan tuolla budjetilla, kun tuollaiset maksaa Saksassa alk. 11000 eur + verot noin 4000 euroa.

            Jos yli 200 tkm on ok, niin sitten voi saada auton + verot yhteensä noin 8000 eurolla, jolloin budjettiin jää vielä vähän muille pakollisille kuluille.
            Byrokratian motto: älä tee mitään ensimmäistä kertaa

            Comment

            • Pande
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2007
              • 1324
              • Helsinki

              Originally posted by PP440 View Post
              Kiitos tästä tiedosta. Itse kyllä antaisin iso miinuksen jos autossa on poltettu = haisee. Mites laiska toi on tolla automaatilla ? Itsekin oon noista jämsän / nurmijärven autoista soitellu, mut ei vielä uskalla paikanpäälle lähteä ennenkuin vanha on myyty. Jämsän peli vaikuttaa anyway hyvänkuntoiselle, tiedä sitten..

              Saako tollasta e46 320D M-Sport II uitettua saksasta kuluineen päivineen 15k hintaan ? :S
              Tommosen m-sport II 330d saa tohon hintaan saksasta suomen kilpiin.. voi saada jopa faceliftinkin jo tohon hintaan, vai onko käyttökulut tossa 3litran padassa liikaa? Muutenhan toi 330 vie 100-0 käyttömukavuuksissa.

              Itselläni oli manuaali ja tohon 330d:hen se oli minun mielestä myös hyvä, mut varmasti automaatillakin hyväpeli..



              http://tinyurl.com/34gamym
              Last edited by Pande; 13-09-2010, 19:48.
              Ex: 325i Facelift, M-Sport II -02, 330CIA Cabriolet M-Sport II Topasblau -02,
              330D Touring -01 *bbs edition*, 328 coupé Hellrot -99, 328 M-Sport Montrealblau -95, 328 coupé Madeiraviolet -95
              sigpic

              Comment

              • PP440
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2007
                • 1263
                • Mikkeli

                Originally posted by Pande View Post
                Tommosen m-sport II 330d saa tohon hintaan saksasta suomen kilpiin.. voi saada jopa faceliftinkin jo tohon hintaan, vai onko käyttökulut tossa 3litran padassa liikaa? Muutenhan toi 330 vie 100-0 käyttömukavuuksissa.

                Itselläni oli manuaali ja tohon 330d:hen se oli minun mielestä myös hyvä, mut varmasti automaatillakin hyväpeli..



                http://tinyurl.com/34gamym
                No joo lähinnä oon tota 320d:tä ajatellu edullisemman käytön / kulutuksen takia. Täytyy sit laittaa joskus E60 kunnon padalla. Kaitpa tarvittaessa tohon 2.0 myllyynkin saa Karala lisää tehoa taiottua. Saksasta tuotunu tietysti navit, nahat yms romppeet ois toivottua... mut jos tuo 15k haarukka hakuineen on realistinen, niin täytyy tsekkailla saksan tarjontaa hm.

                Comment

                • PP440
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2007
                  • 1263
                  • Mikkeli

                  Originally posted by Squamish View Post
                  Paljonko saa olla kilsoja, onko mitään muita rajauksia?

                  Esim. max 150 tkm ajettua, täydellisellä huoltohistorialla olevaa autoa ei näyttäisi saavan tuolla budjetilla, kun tuollaiset maksaa Saksassa alk. 11000 eur + verot noin 4000 euroa.

                  Jos yli 200 tkm on ok, niin sitten voi saada auton + verot yhteensä noin 8000 eurolla, jolloin budjettiin jää vielä vähän muille pakollisille kuluille.

                  Enpä huomannut tätä. Mut enpä lähtis yli 200tkm ajettua ostamaan.. mut 150tkm pintaan, huoltokirjalla tottakai jne. Mut täytyy nyt ite katsella noita.. Verot ilmeisesti 4k pintaan ?

                  Comment

                  • Pande
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2007
                    • 1324
                    • Helsinki

                    Originally posted by PP440 View Post
                    Enpä huomannut tätä. Mut enpä lähtis yli 200tkm ajettua ostamaan.. mut 150tkm pintaan, huoltokirjalla tottakai jne. Mut täytyy nyt ite katsella noita.. Verot ilmeisesti 4k pintaan ?
                    Verot tommoseen 320 dieseliin vm2002-2003 on siinä 3k molemmin puolin.
                    Ex: 325i Facelift, M-Sport II -02, 330CIA Cabriolet M-Sport II Topasblau -02,
                    330D Touring -01 *bbs edition*, 328 coupé Hellrot -99, 328 M-Sport Montrealblau -95, 328 coupé Madeiraviolet -95
                    sigpic

                    Comment

                    • Antti O
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6937
                      • N/A

                      Miten muuten luulette että noitten bensafaceliftien kuten mulla hinta kehittyy 2011 kevääseen? Meinasin sillon pistää tuon kiertoon, sillä hinnalla että lähtee.
                      Sehän on tiedossa että kun vuosi vaihtuu alkaa ropisemaan tuota käyttövoimaveroa aika reilusti kun co päästöjä on reilummin näissä kutosbensoissa niin paljonko se sitten käytännössä hintoihin vaikuttaa?

                      Cabrion kohtalo ei vielä oikein ole selvillä, siihenhän ei niin raskaasti tuo verotus muutu.

                      Tähtäimessä olisi powerdiesel bora tai 5 golf / jetta keväällä.
                      Last edited by Antti O; 13-09-2010, 22:02.

                      Comment

                      • Squamish
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2009
                        • 260
                        • HEL

                        Originally posted by PP440 View Post
                        Enpä huomannut tätä. Mut enpä lähtis yli 200tkm ajettua ostamaan.. mut 150tkm pintaan, huoltokirjalla tottakai jne. Mut täytyy nyt ite katsella noita.. Verot ilmeisesti 4k pintaan ?

                        Ottoauto.de
                        :stä veropäätöksiä haarukoimalla voi arvioida tulevia veroja.

                        Esim. 100 - 150 tkm ajettujen vm. 2002 - 2004 320d farkkujen verot keskimäärin viimeisen 3kk:n ajalta on 3040 eur. Eli näillä spekseillä veroja ei menisi lähellekään 4keuroa.

                        Aika lähelle menee kuitenkin 15k raja, kun noilla rajauksilla 320dT m-sportit näyttää olevan Saksassa alkaen 11k.
                        Byrokratian motto: älä tee mitään ensimmäistä kertaa

                        Comment

                        • Antti O
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6937
                          • N/A

                          Originally posted by Squamish View Post

                          Ottoauto.de
                          :stä veropäätöksiä haarukoimalla voi arvioida tulevia veroja.

                          Esim. 100 - 150 tkm ajettujen vm. 2002 - 2004 320d farkkujen verot keskimäärin viimeisen 3kk:n ajalta on 3040 eur. Eli näillä spekseillä veroja ei menisi lähellekään 4keuroa.

                          Aika lähelle menee kuitenkin 15k raja, kun noilla rajauksilla 320dT m-sportit näyttää olevan Saksassa alkaen 11k.
                          Otittehan huomioon laskuissanne myös ~1500€ juoksevia kuluja kuten
                          hakureissu, maahantuontirekisteröinti, talvirenkaat ja lämmitin. Tuo 1500€ on ehkä vielä aika alakanttiin varsinkin jos ei voi itse autoa hakea.

                          Comment

                          • Squamish
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2009
                            • 260
                            • HEL

                            Originally posted by Antti O View Post
                            Miten muuten luulette että noitten bensafaceliftien kuten mulla hinta kehittyy 2011 kevääseen? Meinasin sillon pistää tuon kiertoon, sillä hinnalla että lähtee.
                            Sehän on tiedossa että kun vuosi vaihtuu alkaa ropisemaan tuota käyttövoimaveroa aika reilusti kun co päästöjä on reilummin näissä kutosbensoissa niin paljonko se sitten käytännössä hintoihin vaikuttaa?

                            Cabrion kohtalo ei vielä oikein ole selvillä, siihenhän ei niin raskaasti tuo verotus muutu.

                            Tähtäimessä olisi powerdiesel bora tai 5 golf / jetta keväällä.
                            Jos ihmisillä on yhtään taipumusta rationaaliseen ajatteluun, niin ei sen pitäisi paljon vaikuttaa. Esim. E46 330i:n ajoneuvovero nousee vuodessa 127,75 eurosta 185,42 euroon. Periaatteessa arvo voisi alentua 57,67 euroa/vuosi enemmän kuin ennen verouudistusta. Tuo ei ole yhtään mitään, kun vuotuinen arvonalenema lasketaan joka tapauksessa tuhansissa euroissa.

                            Todellisuudessa kuitenkin se varmasti tulee vaikuttamaan enemmän, kun joukosta löytyy aina näitä pisaralla pisimmälle ihmisiä ja muita joihin pätee vanha Brittiläinen sananlasku "penny wise, pound foolish".

                            edit: http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/v...aan-paastoihin
                            Last edited by Squamish; 13-09-2010, 22:40. Reason: lisätty linkki Tuulilasin juttuun
                            Byrokratian motto: älä tee mitään ensimmäistä kertaa

                            Comment

                            • Squamish
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2009
                              • 260
                              • HEL

                              Originally posted by Antti O View Post
                              Otittehan huomioon laskuissanne myös ~1500€ juoksevia kuluja kuten
                              hakureissu, maahantuontirekisteröinti, talvirenkaat ja lämmitin. Tuo 1500€ on ehkä vielä aika alakanttiin varsinkin jos ei voi itse autoa hakea.
                              Itse en noita huomioinut, kun ajattelin että se jääköön valveutuneen lukijan vastuulle. On totta, että pihaan ja rekisteriin asti ei 15k budjetilla näyttäisi pääsevän, 16k on lähempänä realismia.
                              Byrokratian motto: älä tee mitään ensimmäistä kertaa

                              Comment

                              • Rikke
                                Bimmer Fanatic
                                • Apr 2005
                                • 579
                                • Paimio

                                E46:sta Hankkimassa

                                Tarkoitus olisi lähiaikoina ostaa käyttöauto, budjetti siinä 10-15t €

                                E46 on alkanut miellyttämään silmää, touringina, manuaalivaihteisena ja moottorilla varustettuna, eli 325-330i/ix. Villinä korttina/himona 330d/xd.

                                Noista ”uudemmista” kun ei ole paljoa kokemusta, niin haluaisin tietää että onko esim. jotain tiettyä mallia tai valmistusvuotta mikä kannattaa jättää väliin?

                                Toinen asia mikä askarruttaa on nuo nelivetomallit, enemmän liikkuvia osia-> enemmän vikoja tai huollettavaa?
                                Tuo neliveto ei ole niin välttämätön enkä pidä sitä arvossa valintaa tehdessä, mutta jos sattuu sopiva yksilö löytymään sekin kyllä kävisi.

                                Kolmantena on tuo villikortti 330d.
                                Dieseliä en kilometrien puolesta tarvitsisi (~30-40km/päivä), mutta jollain tavalla houkuttelisi leppoisan väännön puolesta, ja jotenkin tuntuu että nuo ovat useasti paremmilla varusteilla.
                                Onkos tuossa dieselin tekniikassa jotain erikoista/huomioitavaa? Imsarjan läppiä tai muita pommeja?
                                Melkein alkaa tämä villikortti muodostua ykkösvaihtoehdoksi kun tässä kirjoittaessa pähkäilen

                                Yritän tässä vain vähän purkaa ajatuksia mielestä, vaimoke on jo niin kyllästynyt autojuttuihin että eipä sillekkään enää uskalla ääneen miettiä.

                                Jos on jotain hyvää tietoa jostain näihin asioihin liittyvästä, suosituksia tms niin mielelläni lukisin.

                                Nyk. E46 320i '99 -Teini-iän uudelleenelämislaite-
                                Nyk. VW Golf '00
                                Nyk. VW Golf '95
                                Historiaa:x17 BMW +Muuta

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎