Announcement

Collapse
No announcement yet.

Itse pidetty huoltokirja

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw Dreamer
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 2762
    • Kouvola

Itekin olen pitäny tuollaista omaa huoltokirjaa autosta, korjaukset, renkaanvaihdot sun muut merkannu ylös, näkee samalla että millaisia kilometrisuoritteita renkaat kestää. Yhdeltä kaverilta tuon jutun bongasin, joskus vähän ennen autoaikoja muistaakseni.
    Kyllähän tuollaista osaa arvostaa, tietää ainakin että on sille autolle oikeasti ainakin jotain tehty.
    BMW 520d Touring '06 314tkm
    BMW 530D Touring '99 552tkm
    BMW 320da Touring '02 427tkm
    Volvo V70 D5 '02
    Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
    Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
    Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

Case IH 5140 Maxxum

Comment

• jopeh
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2003
      • 694
      • Tampere

Kyllähän tuollainen itsetehty huoltokirja on parempi kuin ei mitään. Jos vielä kuitit on säilytetty, niin se on myös iso plussa.

Minä ainakin henkilökohtaisesti pidän kaikki paperit samassa kansiossa, josta sitten pystyy näyttämään ja seuraamaan mitä on tehty ja milloin.
      "Everything works out in the end. If it hasn't worked out, it's not the end."

Comment

• Rudenorth
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2005
        • 2415
        • Iisalmi

Itsekin merkkaan ylös mitä ja milloin on vaihdettu ja kuitit pidän tallessa. Perushuollot monesti teen itse, mutta käytän myös tuttujen korjaamoilla huollettavana, varsinkin jos jotain isompaa huoltoa tehdään. Merkkiliikkeeseen en vie huoltoon, tietysti asia erikseen takuunalaisessa autossa. Kaveri just käytti autonsa merkkiliikkeen huollossa, muistettu oli kyllä laskuttaa mutta osa hommista oli jäänyt tekemättä..:think
        MB W204 C320 CDI
        Kawasaki Ninja ZX-7R

Comment

• scheisse
          BTCF Honorary Member
          • Apr 2007
          • 2798
          • Kauhajoki

Itse arvostan tuota itse pidettyä huoltokirjaa siinä mielessä että jos on viitsiny pitää kirjaa kaikesta ja säilytellä kuitit niin se kertoo minun mielestä että autoa on arvostettu ja siitä on myös viitsitty pitää huolta.
          Ison +:n annan sellaiselle.(siis kun puhe on vähän vanhemmista autoista)
          Itse pidän kirjaa kaikista autoon tehdyistä huolloista.
          Enkä huollata autoani missään merkkihuollossa kun saman pystyy tekemään ihan tavallinen osaava huoltoliike.
          Last edited by scheisse; 03-05-2008, 08:51.
          - f30 330e M-Sport , -16
          - e36 3.2 M3 cabrio individual

Comment

• Juhis
            BTCF Honorary Member
            • Jul 2002
            • 19175
            • -

Itse arvostan enemmän vaikka itse huollettua autoa, johon löytyy kaikki dokumentit ja remontit on todella myös tehty. Kuin autoa, jossa on pelkästään leimoja huoltokirjassa, eikä mitään kuitteja autoon todella vaihdetuista osista. Pelkkä muste leimoissa kun ei paljoa maksa, enkä edes edellytä, että autossa olisi pakko olla huoltokirjaa, jos huollot voi muuten todeta tehdyn. Näin siis vanhemmissa autoissa. Muutaman vuoden ikäisissä autoissa taas on ihan hyvä, että autoa on huollettu pelkästään merkkiliikkeessä ja tästä huoltokirja on hyvä todiste. Vielä parempi kun on tallessa myös kopiot huoltolaskuista tai -kuiteista.
            All good things come to those who wait.

Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

Sound Factory Bar & Nightclub

Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

Comment

• petrolhead
              Moderator
              • Feb 2004
              • 13793
              • Hyvinkää

Ei siitä autosta eroon pääse kumminkaaan kun on myymässä, oli huoltokirja tai ei.
              Ittellä on niin huonoja kokemuksia huollossa käyttämisestä että en maksa siitä lystistä.
              -Täyttelen ite huoltokirjaa, myös ihan itseäni varten.
              Last edited by petrolhead; 02-05-2008, 19:37.
              2015 VW Crafter
              1984 BMW 316
              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

Comment

• Fallu
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 1780
                • oulu

ite tulee huolettua tuo oma auto,nii kirjaan kaikki huollot ja remontit ylös ja totta kai kaikki kuitit säilytän
                |Sotkamo Connection|

Originally posted by Eetu
                Dry vodka auttaa tähänkin.

Comment

• Tomppa80
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2006
                  • 2088
                  • Raahe

En todellakaan aijo huollattaa autoani merkkihuollossa. Ensimmäinen huolto n:30000km maksaa n:600-700€. Ystävälläni on huoltoasema/korjaamo niin katsottiin hänen ohjelmasta että mitä siihen kuuluu. Tarkastuksia ja öljynvaihto suodattimineen. En menetä yöuniani vaikka autossani ei ole merkkiliikkeen leimoja. Jos autosta menee takuu niin sitte menee.
                  Mercedes Benz E -07
                  BMW 523i -96
                  Volvo v70t5 -99
                  Harley Davidson Electra Glide -00
                  Solifer SM -75

Comment

• mailman
                    BTCF Member
                    • Jul 2003
                    • 8003
                    • Vantaa

Originally posted by Tomppa80 View Post
                    Jos autosta menee takuu niin sitte menee.
                    Miksi menisi takuu? Ei nykyään tarvi missään "merkkiliikkeessä" autoaan huollattaa jotta takuu pysyy...
                    G01 ///M40i '19
                    F48 xDrive20i ///M-Sport '18
                    E39 ///M5 '00

Comment

• Aksu|
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 1063

Kyllä on aina tullut kirjattua kaikki huoltotoimenpiteet, kilometrit ja päivämäärät ylös, sekä kuitit säilytetty. Nykyään tämän kirjanpidon hoitaa näppärästi excelissä, tarpeeksi hullu kun olin niin lisäsin vielä että exceli laskee jopa menetetyt eurot yhteen. Se on taas eri juttu kannattiko se
                      Itse arvostan jos joku moista viitsii pitää.

Tuoreessa autossa epäilen jos huoltokirjaa ei ole, ehkä yksi syy siihen on se että se tekee autosta huomattavasti vaikeamman kaupata eteenpäin. Jätän kyllä itsekin todennäköisesti siinä vaiheessa ostamatta.
                      Hieman vanhemmassa autossa taasen huoltokirjan leimoilla ei ole juurikaan arvostusta ilman huolloista löytyviä kuitteja. Monesti kun niissä huolloissa on myös tehty muitakin töitä kun pelkkää vuosihuoltoa.
                      EX:
                      328CiA -99
                      525tdsA -98
                      525i -93
                      316i -95
                      Peugeot 405Mi16 -89, 106GTi -98, 306GTi -00, 306 GTi-97

Comment

• janne320d
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2008
                        • 1342
                        • jns

kaikki huollot/korjaukset ja muut merkattu omaan huoltokirjaan,perään päivämäärä ja kilometrit.kuitit myös kaikesta tallessa.tietääpähän itsekkin mitä milloinkin vaihdettu
                        ex:316i99,320dt-03,323ci-99 hamann,320dat-01,e91 330d -06 lemon,e39 528i-96, X5 e53 3.0ia

Comment

• Ramzez
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2009
                          • 6104
                          • Jyväskylä

Itse huollan kaikki autot, myös porukoiden ja nyt eilisen ja tämän päivän aikana tuli rempattua veljen GTI Almeraakin. Kaikista huolloista ja remonteista teen tietokoneella taulukon, jonka sitten tulostan aina joka huollon jälkeen ja laitan erilliseen kansioon, joka kulkee sitten auton mukana. Taulukkoon kirjoitan mm. ajomäärän, päivämäärän, syyn miksi joku paikka piti korjata, nesteiden pakkaskestävyyden/laadun, mitä on vaihdettu/korjattu ja minkä merkkisiä ja mallisia osat ovat olleet. Tulee jopa kirjattua, minkä mallista rasvaa on tullut käytettyä saranoissa. Kuitteja en ole normaalien huoltojen jälkeen säilyttänyt, mutta kaikista toimenpiteistä teen juuri tuollaisen lapun. Lisäksi luen aina vikakoodit ja aina silloin tällöin tulee käytyä se merkkiliikkeen inspection lista läpi.

Itse huolto ja korjaustoimenpiteet tulee kyllä tehtyä niin tarkasti ja hyvin, kuin vain voi olla, esim. kiristän mutterit/pultit niiden oikeaan momenttiin, vaikka se ei sitä välttämättä vaatisikaan. Aina en käytä orkkisosia, mutta laadultaan tarvikeosat vastaavat vähintään alkuperäistä, ellei parempaa. Etukäteen tulee myös täältä foorumilta tutkailtua, että mitkä osat tai nesteet sopivat mihinkin parhaiten. On tullut todettua, että itse tekemällä työn lopputulos on aina priimaa.
                          Last edited by Ramzez; 17-02-2010, 19:18.

Comment

• jii.veivo
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2005
                            • 564
                            • Haapavesi

Itse pitänyt edellisen omistajan aloittamaa exel huoltokirjaa ja kuitit erillisessä mapissa.
                            e38 750ial
                            Husaberg 650 fs -05
                            http://www.btcf.fi/forum/showthread....51#post2483951

Comment

• zakspeed
                              BTCF Member
                              • Nov 2003
                              • 1996
                              • Tampere/kainuu

Originally posted by mailman View Post
                              Miksi menisi takuu? Ei nykyään tarvi missään "merkkiliikkeessä" autoaan huollattaa jotta takuu pysyy...
                              Ei ainakaan tehtaan mahdollista gw takuu mahdollisuutta saa säilymään autolla jos ei aukoton merkkiliikkeen huoltohistoria. Olipa tässä vasta takuuajan ylittänyt X5 josta korkkasi ohjaustehostimen pumppu niin tehdas lähti hommaan vielä gw:n muodossa mukaan siten, että maksoi uuden pumpun ja asiakkaalle jäi työ. Tämmöisiä tapauksia moni harvemmin miettii.
                              -M5- '00
                              -i3 94 rex '19
                              -Ascona B 4.0 '80
                              Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                              -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                              -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

Comment

• Harri G
                                BTCF Member
                                • Jul 2005
                                • 9042
                                • Iisalmi

Kerrankin tuli auto, johon oli pappa kirjoitellut 200000 tkm ajalta mitä oli tehnyt niin mukavahan noita oli lukea ja tuli ainakin fiilis että pidetty huolta
                                E39 ja E91

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎