Announcement

Collapse
No announcement yet.

Itse pidetty huoltokirja

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • b mutteri kasa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2006
    • 1461
    • Area 03

Originally posted by Tomppa80 View Post
    En todellakaan aijo huollattaa autoani merkkihuollossa. Ensimmäinen huolto n:30000km maksaa n:600-700€. Ystävälläni on huoltoasema/korjaamo niin katsottiin hänen ohjelmasta että mitä siihen kuuluu. Tarkastuksia ja öljynvaihto suodattimineen. En menetä yöuniani vaikka autossani ei ole merkkiliikkeen leimoja. Jos autosta menee takuu niin sitte menee.
    Sama täällä.Öljyt ja filtterit vaihdellaan viimeistään kun ajotietokone pyytää...Jarrupalojen ja levyjen kuntoa hyvä tarkkailla vähintään aina renkaanvaihdon yhteydessä.Alustan kuntoa hyvä seurailla ajokäyttäytymisellä ja kuunnella "kolinoita" sekä aika ajoin,vähintään öljyhuollon yhteydessä käy visuaalista tarkastustusta auton alla.

Itse käytin ennen merkkihuollossa,mutta kun tietää mitä se touhu siellä on,niin valohoidosta en maksa ja enkä jaksa viikkotolkulla odottaa huoltoaikaa...nopeemmin teen itse perushuollot.

Itse en ainakaan vierasta itse täytettyä huoltovihkoa!
    BMW F11 530 dA VOLL
    Carbon-schwarz Metallic

BMW E30 325i Sport

Comment

• okko
      BTCF Honorary Member
      • Apr 2005
      • 1763
      • Honkajoki

Nykyisen TDS:n huoltokirjassa on malliesimerkki miten täytetään: Saksasta löytyy merkkihuollon leimat ja suomestakin on muutamia, mutta sitten tulee helmi merkintä: Kilometrit xxxtkm ja REMONTTI Tämänjälkeen taas xxxtkm ja REMONTIN TARKISTUS! Sitten löytyy seuraavan omistajan liikkeessä tehty huolto ja senjälkeen auto siirty mulle. Kertoo ihan vitusti mitä on tehty, mutta epäilisin autoon tehdyksi paljastuneen moottorinvaihdon sisältyvän tuohon "remonttiin"

Itse pyrkinyt pitämään suht tarkkaa huoltokirjaa ja kuittejakin yrittänyt tallettaa. Eipä oo kukaan moittinut ostohetkellä tuota käytäntöä ja itsekin pysyy kärryillä mitä on tehty.
      When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

Comment

• |foder|
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2006
        • 7045
        • Forssa

Kaikilla kotinikkareillahan nämä jo löytyykin mutta laitetaan kuitenkin vielä...

Nyt:
        E82 135i -11

Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

Comment

• Juppe
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 4541
          • TURKU

Itse täyttelen huoltokirjaa. Oon ihan mustekynällä kirjoitelu sinne mitä milloinkin on tullut tehtyä. Kuittejakin on tullut säästettyä. Merkkiliikkeelle en maksa 400e öljynvaihdosta. Juuri teetin tutussa korjaamossa 84tkm ison huollon itse hankkimillani alkuperäisillä osilla. Hintaa tuli 350e... Siihen rahaan väännettiin jo yhdet kumitkin pois vanteilta. Jos se sitten joskus ei kelpaa ostajalle, ostakoot jonkun toisen auton.

Comment

• säkkij
            BTCF Member
            • Mar 2006
            • 299
            • Rauma

Itsekkin ruvennut laittamaan kuitteja syrjään ja niitä muuten kertyy näitten vanhojen kanssa roplatessa! Jos ei jotain muuta kiinnosta niin muistaa ainakin itse mitä on laittanut siihen.

Aikoinaan kun tuli ostettua e34 niin siinä oli vanha omistaja pitänyt tarkkaa kirjanpitoa huolloista ja itse arvostin ainakin sitä.
            E30 325i Cabrio '87
            E61 525d M-Sport LCI

Comment

• Madfexx
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2005
              • 3646
              • Lempäälä

Itse olen pitänyt kaikista autoistani omaa huoltovihkoa sekä excelillä kulutaulukkoa. Eipä oikeastaan kiinnosta mitä mahdolliset tulevat omistajat siitä ajattelevat, mutta on ihan mukava pitää eräänlaista "päiväkirjaa" omasta harrastuksesta. Ja onhan se mukava joskus myöhemmin tarkistella milloin mitäkin asioita on tullut tehtyä autolle.
              Harraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
              Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11

Comment

• zeneg
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2007
                • 1238
                • Oulu

Mielestäni se on tyhjää parempi, että löytyy se oma rustattu huoltokirja, varsinkin jos pohjalle sattuu vielä löytymään se alkuperäinenkin versio. Omassa e28:ssa on ainoastaan itse rustattu huoltokirja. Kyllä minä jotain arvoa osaan antaa sille että myyjä on pitänyt kuitit tallessa ja dokumentoinnut huollot.

Itsekin pidän huoltokirjaa ja useimmat kuitit tulee laitettua talteen. Mutta enää en ala laskemaan paljonko on mennyt rahaa, liian monesti on hermo pettänyt kun todellisen summan olen laskenut. Kuten aikoinaan omistin e30 316, kuitteja löytyi 3000e edestä...

Comment

Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎