Siinä ois kyllä nätti eikä tarviaisi olla heti "tuunaamassa". Himpun kalliimpi, mutta rahalle olisi vastinetta. Klubilaisia vissiin? Osaako joku kertoa autosta jotain pintaa syvemmältä?
Toisaalta noihin mitä joitain olen katsellut, niin pitäisi heti ostella vannetta sun muuta, niin niihinkin menee äkkiä se tonni jos toinenkin.
Tämä löytyisi pihalta ylimääräisenä. Hinnassa on toki neuvotteluvaraa jos käteistä on tarjolla...
noniin. Nyt on autonvaihdossa päästy siihen malliin, että Audi A6:n rinnalle on tullut E39 touring. Mutta, 530iAT vai 540iAT? Miten tuo 530iAT stepillä liikkuu, kun on tuohon 4-litraiseen tottunut, niin ei paljoa viitsisi tinkiä. Toisaalta tuo M54B30 kiinnostaisi koneena. Kulutuksella ei juuri väliä, eli sen puolesta kumpi vaan.
Noniin, alkaa pikkuhiljaa autohommat selkenemään. Huomenna lähden hakemaan uuden menopelini Nurmijärveltä.
Kyseessä on 325 Coupe M-sport II -02 topaasinsininen ja beiget sporttinahat. Autoa myy sen toinen omistaja ja sillä on päästelty menemään 130tkm. Auto tuotiin italiasta 3v sitten jolloin mittarissa oli n.30tkm. Ainoa huono puoli varustelistassa on perseenlämmittimien puute, mutta saa luvan kelvata, kun muuten on niin passeli omaan makuun.
Eilen kävin auton tsekkaamassa nopeasti (n.30min) ja se vakuutti. Kunto vastasi kilometrejä ja autoa on pidetty siististi. Vielä katson auton läpikotaisin ja jos mitään uutta ei ilmene niin tuon sen kotiin.
Mitäs mieltä porukka on, täytyykö kiirehtiä autokaupoille kun olis tarjolla e60 530d -03 dynamic drive versio liki kaikilla varusteilla (nahat,webasto,kattoluukku jne), parisatkua ajettu. Väliä tahtois -97 e39 tds joka siistikuntoinen, ilmastoitu ja normi varustein sekä 17" aluilla semmosen hieman alle 20 tuhatta, miltä kuulostais?
Oma auto on ihan asiallisessa kunnossa että pakottavaa tarvetta ei ole vaihtaa, mm. uudet iskarit, mad.jouset, alustan puslia ja tukivarsia jne. Mielestäni kuitenkin väliraha on enempi kuin kohdallaan?
Ois tuossa vaihtoehtona pari autoa, E36 318is ja E39 520i, alle 250tkm lykätty molemmat, ei ilmastointia. Hintaluokka pyörii suht samoissa. Molempia korimalleja käyny koeajamassa, E36 325iA ihan ok mutta olihan tuo E39 523iA aikalailla eri planeetalta ainakin ajoltaan, yksilö kun sattui olemaan vähän huonosti pidetyn oloinen niin jäi ostamatta.
Eli kannattaakohan suosiolla ostaa vaan tuo E39 vaikkakin on tuolla mopo-koneella? Myös tuo ilmastoinnin puute mietityttää, talvi tulossa joten siinä mielessä ei tarvetta, mutta sen jälleenmyynnin kannalta..?
Itse ainakin tykkään ottaa vaikka vanhempaa koria, mutta paremmilla varusteilla ja moottorilla. Ulkonäkö voi olla huonompi mutta ajomukavuus varusteiden takia mukavampaa. Tosin kyllähän E39 > E36 kaikessa suhteessa, mutta välttäisin silti noin karvalakkimallia.
Pitkällisen arvonnan jälkeen kun vaihtoehtoina oli käyny lähes kaikki BMW mallit '90 luvun alusta, niin tuli lopulta hommattua E32 740iA '92. Kyllä tuntu auton ostaminen vaikealta, paria räpsyä tuli käyty katsomassakin, mutta aina ei kulje puheet ja todellisuus samassa. Melkeen tuli myös sorruttua yhteen E36 325i M look-a-like pirssiin, mutta sitten järki voitti. No, katotaan koska tuon auton joku sähkövempele antautuu.
Saa tarjota: 17"/18" ALPINAn valsseja "takaveto" et:llä.
Pitkällisen arvonnan jälkeen kun vaihtoehtoina oli käyny lähes kaikki BMW mallit '90 luvun alusta, niin tuli lopulta hommattua E32 740iA '92. Kyllä tuntu auton ostaminen vaikealta, paria räpsyä tuli käyty katsomassakin, mutta aina ei kulje puheet ja todellisuus samassa. Melkeen tuli myös sorruttua yhteen E36 325i M look-a-like pirssiin, mutta sitten järki voitti. No, katotaan koska tuon auton joku sähkövempele antautuu.
Saa tarjota: 17"/18" ALPINAn valsseja "takaveto" et:llä.
Nyt voi ajella muutenkin kuin sunnuntaisin kirkkoon, kun Alpina sai kaverikseen "leppoisen" kulkupelin
Pitkällisen arvonnan jälkeen kun vaihtoehtoina oli käyny lähes kaikki BMW mallit '90 luvun alusta, niin tuli lopulta hommattua E32 740iA '92.
Mielenkiintoinen kohde, itselläkin kävi aikoinaan mielessä mutta sitten "täysmoottoristen" hinnat tuntuivat ainakin silloin kilpailukykyisiltä. Jos on tuntumaa E34 540iA:han, niin onko kovasti erilainen peli ajella? Isompihan se on, mutta tuntuuko esim. painoero jossain?
Comment