Paljnko pitäisi tänä päivänä noin tulla kilsoja, että diesel kannattaisi?
Jep, kyl noi lisävarusteet painaa aika paljon vaa-assa ton 325i puolelle.
Jossain 15tkm - 20tkm välillä kulkee "kannattavuusraja" näillä nykyisillä polttoaineiden hinnoilla. Jos vuotuinen ajomäärä menee tuon yli, niin dieseli tulee halvemmaksi...
e90 330i lci -09 Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04
Ja riippuu aika paljon mitä autolta haluaa, manuaali bensa vs. automaatti diiseli on aika huono vertailupari...
Kumpikin auto on automaatilla.. Mä kyllä tiedän mitä autoltani haluan Mulla oli e46 automaatilla ja tykkäsin kyllä tosi paljon, sitten tuli "erehdys" 116i joka muuten ihan kiva auto, mutta puuttui voima ja automaatti. Maanantaina taitaa auto vaihtua taas semmoiseen millä on kiva taittaa matkaa ja kaupunki ajokin maistuu.
Kyl se dieselikin ihan mukava on. Mutta kävin koejamassa 08 mallia ja siittä jotenkin puuttui puhtia ku lähti paikalta liikkeelle, "voima" kyllä puhui sitten vauhdista kun kiihytteli. En ole vielä tuota vanhempaa dieseliä testannut (06), mut veikkaan että ei se kuitenkaan parempikaan ole kuin 08 malli.
Kumpikin auto on automaatilla.. Mä kyllä tiedän mitä autoltani haluan Mulla oli e46 automaatilla ja tykkäsin kyllä tosi paljon, sitten tuli "erehdys" 116i joka muuten ihan kiva auto, mutta puuttui voima ja automaatti. Maanantaina taitaa auto vaihtua taas semmoiseen millä on kiva taittaa matkaa ja kaupunki ajokin maistuu.
Kyl se dieselikin ihan mukava on. Mutta kävin koejamassa 08 mallia ja siittä jotenkin puuttui puhtia ku lähti paikalta liikkeelle, "voima" kyllä puhui sitten vauhdista kun kiihytteli. En ole vielä tuota vanhempaa dieseliä testannut (06), mut veikkaan että ei se kuitenkaan parempikaan ole kuin 08 malli.
Viimehetken kyselyt laitettu vielä muutamaan autoliikkeeseen. (odotan postia maanantain) Jos ei parempaa tarjousta ilmesty, niin maanantai/tiistana käyn hakemassa 325ia vermeen, ja ajelen sillä "toivottavasti" tyytyväisenä seuraavat 3vuotta.
edit: Toivottavasti mua ei harmita puuttuvat perseenlämmittemet. Tosin aika vähän niitä tulee käytettyä nykyisessakaan vessassa.
Siinä on taas asiantuntevaa lausuntoa kerrakseen. Ihan kuin essonbaarista suoraan. 06-malli ei lähde, mitenköhän 08...?
Riittävän iso (lue: tehokas) kone riittävän pienessä ( lue: kevyessä) korissa, niin kyllä lähtee.
Siinä on taas asiantuntevaa lausuntoa kerrakseen. Ihan kuin essonbaarista suoraan. 06-malli ei lähde, mitenköhän 08...?
Riittävän iso (lue: tehokas) kone riittävän pienessä ( lue: kevyessä) korissa, niin kyllä lähtee.
Niin olen koeajanut 08 dieselin en 06 mallia mikä on mun ostoslistalla... En ole vissiin itseäni asiantuntijaksi väittänyt, vaan kerroin oman mielipiteeni tuosta paikaltaan lähdöstä 08 (uudenmallin) 320 diesel koneella. En myöskään lontannut kaasua pohjaan, vaan ajoin ihan kaupunkialueella nopeusrajoitusten mukaan.
320da riittäisi mulle autona hienosti ja "tehoakin" olisi mulle ihan tarpeeksi.
Onse kumma kun kertoo oman mielipiteen/fiiliksen, niin on siitä pakko jonku alkaa vääntämään essonbaari juttuja.. Ei voi ymmärtää...
edit: Toivottavasti mua ei harmita puuttuvat perseenlämmittemet. Tosin aika vähän niitä tulee käytettyä nykyisessakaan vessassa.
Onnea vain uudelle autolle. Yritän tässä kovasti muistella, että olenko koskaan omistanut autoa talvella, jonka kuljettajan penkinlämmitin olisi toiminut. En. Onhan se erinomaisen ikävää jäädyttää takamustaan esim -5°C pakkasessa (täällä Etelässä), mutta jos on sisätilanlämmitin, niin kyllä sen kestää ihan hyvin.
En vain edelleenkään tajua BMW:n logiikkaa, että tehdään kalliita autoja joiden perusvarustukseen ei kuulu esim. istuinlämmittimiä. Olemmeko vielä 80-luvun alussa?
En vain edelleenkään tajua BMW:n logiikkaa, että tehdään kalliita autoja joiden perusvarustukseen ei kuulu esim. istuinlämmittimiä. Olemmeko vielä 80-luvun alussa?
Siis eikö kuulu uutena Suomessa myytäviin vakiona?
EDIT: En ainakaan tähän tähään löytänyt BMW:n hinnastosta ensimmäistäkään mallia jossa ei olisi istuinlämmittimiä vakiona...
On se perkele vaikeeta ostaa auto. Lauantai-aamusella soittelin että jos toimii niin tulen hakemaan pois... myyjä sano että iltapäivällä sopii. No soittelin iltapäivällä ja sovittiin paikka. Hetken päästä ilmotellaanki että ei kerkeekkään tänään, on kiireitä jossain muualla. No, äsken kun soittelin ja sanoin että olis vähän tarve saada se kauppa tehtyä tänään, niin sieltä tulee vastausta: "No se ikäänku meni jo tossa eilen..."
Siis ei jumalauta miten voi olla noin mulkkua porukkaa... samaa on kyllä tullut luettua täällä foorumilla joistain kaupoista. Jos auto on ollut jonkin aikaa myynnissä ja sitte ilmotan että ostan ja toinen sanoo ok, niin eikös se tarkoita että homma on sovittu?
Z3 3,0 Coupe -98 E30 325E 4D -85
Originally posted by TNT
Kyllähän se nyt on vain ja ainoastaan kädettömyyttä jos ei osaa ajaa E30 linkussa talvella
On se perkele vaikeeta ostaa auto. Lauantai-aamusella soittelin että jos toimii niin tulen hakemaan pois... myyjä sano että iltapäivällä sopii. No soittelin iltapäivällä ja sovittiin paikka. Hetken päästä ilmotellaanki että ei kerkeekkään tänään, on kiireitä jossain muualla. No, äsken kun soittelin ja sanoin että olis vähän tarve saada se kauppa tehtyä tänään, niin sieltä tulee vastausta: "No se ikäänku meni jo tossa eilen..."
Siis ei jumalauta miten voi olla noin mulkkua porukkaa... samaa on kyllä tullut luettua täällä foorumilla joistain kaupoista. Jos auto on ollut jonkin aikaa myynnissä ja sitte ilmotan että ostan ja toinen sanoo ok, niin eikös se tarkoita että homma on sovittu?
Ai kiva, se sitte myi sen tosiaan jollekin toiselle? No olipa taas ihan vitun reilua.. Sama se mullakin, että yhtäkkiä ei halutakaan myydä mulle sitä autoa, vaikka oisin maksanu näkemättä, kahden kuvan perusteella enemmän kuin mitä se pyys siitä autosta.
ja miksi nämä oheismateriaalit jää aina ihmisiltä lähettämättä. Nytkin piti auton mukana tulla dvd soittimelle näyttö. Oli "unohtanut" sopivasti, kun tuli myyntipaikalle ja lupasi tietenkin lähettää jälkeenpäin. Kolme viikkoa mennyt ja mitään ei näy. Pitää tulevaisuudessa jättää kaikki kaupat tekemättä jos ei ole ennalta määrätyt objektit kauppapaikalla. Eihän tuossa nyt onneksi iso vahinko tuollainen ole, mutta periaatehan se tälläisissä ratkaisee.
Miksi teinit myy niin kalliilla läpeensä raiskattuja laitoksia myös?
Comment