Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bemarin ostamisen sietämätön vaikeus

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • r.w.
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2007
    • 2510
    • Länsirannikko

    Originally posted by teropa View Post
    Mulla on 2 autoa jäänyt Ruotista ostamatta, siksi koska "en myy suomalaiselle". Ja syy on tosiaan se, että pelkäävät sitä, ettet lähetä kilpiä takas jolloin svedulle jää paikallisen Trafin maksut rullaamaan, vaikka vakuutus oliskin katki.

    Kivaa luottamusta itänaapuriin. Se on sillee, että ruottalaiset pitää meitä yhtä kovasti arvossa kuin me itänaapuria (stereotypisesti). Me ollaan Wallandereissa niitä kurjimpia risuparta-rosvoja, narkkareita ja jos ei muuta niin koiran nimeksi voi antaa suomalaisen miehen etunimen (Jussi).

    Tämän kun muistaa, ja on nöyrää poikaa niin saattaa onnistua .

    nimim 2 autoa ruotista kuitenkin onnistunut ostamaan

    Tero
    Jättää kilvet sinne otteen toisen osan kera ja ajaa siirtolapuilla suomeen, niin luulisi nihilisteimmällekin svedulle riittävän, käyttöönottoilmoituksesta otetun kopsunkin voi faksata samana päivänä, kun auto on suomessa, niin hoituu paperihommat siellä päässä.

    Helvetin nihkeää tosiaan tuntuu tuo "jään särkeminen" ruotsalaisten kanssa usein olevan, jos/kun vaivautuvat puhelimeen tai sähköpostiin edes vastaamaan, ollaan jo selkeästi voiton puolella. Muuten ovat kyllä kauppaakin tehdessä oikein rentoa ja mukavaa porukkaa, sekä ennen kaikkea luotettavaa. Hinnat on tiukat jo valmiiksi ja muissa asioissa joustoa on helposti puoleen jos toiseenkin, ei tarvitse joka asiasta vääntää niin helvetisti, toisin kuin täällä kotimaassa.
    1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

    Comment

    • MajorDrake
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 7531
      • Jyväshyvä

      Originally posted by zanta View Post
      Vuodenvaihteen jälkeen se kannattavuusraja dieselissä on suunnilleen 40tkm tienoolla kun dieselin litrahintaan lätkästään korotus.
      Taas täällä bensamiehet puhuu paskaa...

      Käyttövoimavero laskee 18% 1.1.2012, joten dieselin kannattavuuden raja laskee eikä nouse.
      Käyrä tosin loivenee eli enemmän ajavat säästää vähemmän.

      Esim. E60 530, käytään hintoina 1,354 ja 1,566 (tämän päivän keskihinnat diesel ja E10, polttoaine.net)

      530dA 2006: Kulutus 7.5, co2 200, kok. paino 2150 kg
      530dA 2006: Kulutus 9.3, co2 224

      Ajoneuvoverot tänä vuonna:
      Diesel 156,95+635,83
      Bensa 191,99

      Joten ajoneuvoverojen erotuksen kuittaa em. spekseillä 13600 km matkalla.

      Ensi vuonna diesel + 10 snt/l. Eli 1,454 ja 1,566 (todellisuudessa enemmän, jolloin dieselin kannattavuus aina paranee jos hinnat nousee samassa suhteessa).

      Ajoneuvoverot ensi vuonna:
      Diesel 156,95+521,38
      Bensa 191,99

      Ajoneuvoverotuksen ero kuittaantuu 13300 km korvilla.

      Missä se 40 tkm luuraa?

      Ainiin, kohta vedotaan että dieselejä korjataan enemmän ja huoltaminenkin on kalliimpaa...
      Kysytäänkö tarjous huolenpitosopimusesta BMW:ltä 530i ja 530d malleista 3 vuotta ja 200 tkm?
      Last edited by MajorDrake; 08-09-2011, 00:51.
      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

      Comment

      • MajorDrake
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 7531
        • Jyväshyvä

        Originally posted by mikron View Post
        Höpö höpö, ku on moottori kunnossa niin lähtee vanha esikammiolaitoskin käyntiin vaikka hehkutus ei toimis. No okei, ei ollu ku 25 pakkasta, mutta vanha ruoska kuitenkin. Tosin eihän se siihen vaikuta, jos ei löpö enää liiku moottorille asti.
        Eikä taatusti lähde starttaamalla esikammiodiesel käyntiin 30 asteen pakkasessa
        jos hehkut ei toimi. Hinaamallakin on hankala saada käyntiin...

        On tullu jo lähemmäksi miljoona ajeltua erisortin dieseleillä ja kyllä ne hehkut vanhemmissa vaan pitää olla kunnossa jos auton meinaa varmasti saada käyntiin. Uudemmat suoraruiskut käynnistyy paljon paremmin kuin esikammiolliset...
        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

        Comment

        • zanta
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2003
          • 2908
          • Oulu

          Originally posted by MajorDrake View Post
          Taas täällä bensamiehet puhuu paskaa...

          Käyttövoimavero laskee 18% 1.1.2012, joten dieselin kannattavuuden raja laskee eikä nouse.
          Käyrä tosin loivenee eli enemmän ajavat säästää vähemmän.

          Esim. E60 530, käytään hintoina 1,354 ja 1,566 (tämän päivän keskihinnat diesel ja E10, polttoaine.net)

          530dA 2006: Kulutus 7.5, co2 200, kok. paino 2150 kg
          530dA 2006: Kulutus 9.3, co2 224

          Ajoneuvoverot tänä vuonna:
          Diesel 156,95+635,83
          Bensa 191,99

          Joten ajoneuvoverojen erotuksen kuittaa em. spekseillä 13600 km matkalla.

          Ensi vuonna diesel + 10 snt/l. Eli 1,454 ja 1,566 (todellisuudessa enemmän, jolloin dieselin kannattavuus aina paranee jos hinnat nousee samassa suhteessa).

          Ajoneuvoverot ensi vuonna:
          Diesel 156,95+521,38
          Bensa 191,99

          Ajoneuvoverotuksen ero kuittaantuu 13300 km korvilla.

          Missä se 40 tkm luuraa?

          Ainiin, kohta vedotaan että dieselejä korjataan enemmän ja huoltaminenkin on kalliimpaa...
          Kysytäänkö tarjous huolenpitosopimusesta BMW:ltä 530i ja 530d malleista 3 vuotta ja 200 tkm?
          Ja dieselmiehet on hädissään meneekö autot enää kaupaksi.
          Minä en tuota ole laskenut vaan ihan lehdestä lukasin.
          Polttoaineiden hinnat eivät nouse samassa suhteessa vaan dieselin hinta on nousemassa enemmän. Näin artikkelissa annettiin ymmärtää.

          BTW 2007 530ia päästöt on 178g ja manuaalin ilmoitetut päästöt on 182g Kokeilepas laskea uudestaan noilla lukemilla
          LR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)

          eksälista:
          E61 530i -08 (2012-2020), E60 530i -07 (2010-2012), E91 320d -05 (2009-2010), E39 M5 -02 (2005-2009), E34 AC Schnitzer S5 3.7 silhouette -90 (2006-2007), E34 535i -91 (2005), E34 525i -89 (2003-2004)

          Comment

          • peto2
            BTCF Member
            • Jan 2007
            • 8264
            • Järvikylä (Nakkila)

            Originally posted by MajorDrake View Post
            Taas täällä bensamiehet puhuu paskaa...

            Käyttövoimavero laskee 18% 1.1.2012, joten dieselin kannattavuuden raja laskee eikä nouse.
            Käyrä tosin loivenee eli enemmän ajavat säästää vähemmän.

            Esim. E60 530, käytään hintoina 1,354 ja 1,566 (tämän päivän keskihinnat diesel ja E10, polttoaine.net)

            530dA 2006: Kulutus 7.5, co2 200, kok. paino 2150 kg
            530dA 2006: Kulutus 9.3, co2 224

            Ajoneuvoverot tänä vuonna:
            Diesel 156,95+635,83
            Bensa 191,99

            Joten ajoneuvoverojen erotuksen kuittaa em. spekseillä 13600 km matkalla.

            Ensi vuonna diesel + 10 snt/l. Eli 1,454 ja 1,566 (todellisuudessa enemmän, jolloin dieselin kannattavuus aina paranee jos hinnat nousee samassa suhteessa).

            Ajoneuvoverot ensi vuonna:
            Diesel 156,95+521,38
            Bensa 191,99

            Ajoneuvoverotuksen ero kuittaantuu 13300 km korvilla.

            Missä se 40 tkm luuraa?

            Ainiin, kohta vedotaan että dieselejä korjataan enemmän ja huoltaminenkin on kalliimpaa...
            Kysytäänkö tarjous huolenpitosopimusesta BMW:ltä 530i ja 530d malleista 3 vuotta ja 200 tkm?
            no ainakin uutisissa pyöri taannoin luku +0,13€ dieselille ja +0,03€ bensalle.. ja riippuen hallituksesta ja sen budjettiesityksestä molempiin vielä 0,**€ päälle tuon.

            itse lasken tän yhtälön siten että 500€/vuosi ei ole mitään bensamoottorin paremmuudesta.. viime vuodet on mennyt jopa +1000€ hintalapulla vain mukavuuden ja nautinnon vuoksi..

            ensimmäisen oman dieselauton ostin keväällä. ajoin 1,5kk ja laitoin seisontaan kun alko dieseli vituttaan. sittemmin ajeltu seiskalla.. ennen vuodenvaihdetta täytyy hävittää tuo dieseli pois ja ostaa hieman pienempikoneinen bensa kun jää tuo hyöty niin naurettavaksi. kyllä, minun kohdalla puhutaan vanhoista autoista.

            T: 40tkm/v
            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
            ex:
            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
            Nakkaa privaa jos tarvetta.

            Comment

            • BeamR
              BTCF Member
              • Jul 2007
              • 13363
              • Espoon takametsät

              Höh, ei bensa ole kallista, sitä saa vielä rahalla.
              Just tankkasin 165 litraa 98:a, sillä pääsee taas pari viikkoa.

              Dieseli nyt vaan ei kertakaikkiaan sovi seiskaan, ja isossa bensakoneessa on sitä jotain...
              F46 Gran Tourer -20
              Boxster 2.5 -97

              Comment

              • Juhis
                BTCF Honorary Member
                • Jul 2002
                • 19175
                • -

                Originally posted by MajorDrake View Post
                Taas täällä bensamiehet puhuu paskaa...
                Kyllä alkaa olla dieselmiehillä paskat housussa. Kun dieselin litrahinta on ensi vuonna yli 1,5 euroa ja autotehtaat pukkaa ulos koko ajan entistä taloudellisempia ja pienemmillä CO2-päästöillä olevia bensakoneita, niin alkaa siinä vähemmästäkin puntti tutista PÖ-pisteellä..
                All good things come to those who wait.

                Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                Sound Factory Bar & Nightclub

                Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                Comment

                • mikron
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2005
                  • 2171
                  • Himas

                  Originally posted by MajorDrake View Post
                  Eikä taatusti lähde starttaamalla esikammiodiesel käyntiin 30 asteen pakkasessa
                  jos hehkut ei toimi. Hinaamallakin on hankala saada käyntiin...
                  Taatusti lähti itellä vm. -95 w202 220d ilman toimivaa hehkutusta käyntiin 25 asteen pakkasessa.
                  F11 530dA xDrive M-sport -13
                  Ex:E39 525i Touring M-sport -03
                  Ex: E38 740iA -98
                  Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
                  Ex: E39 523i -96
                  Ex: E34 520i -89

                  Comment

                  • zanta
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2003
                    • 2908
                    • Oulu

                    Originally posted by MajorDrake View Post
                    Eikä taatusti lähde starttaamalla esikammiodiesel käyntiin 30 asteen pakkasessa
                    jos hehkut ei toimi. Hinaamallakin on hankala saada käyntiin...
                    Originally posted by mikron View Post
                    Taatusti lähti itellä vm. -95 w202 220d ilman toimivaa hehkutusta käyntiin 25 asteen pakkasessa.
                    hyshys muutenki vaikeita aikoja luvassa tänätalvena dieselin takia sitä käyttäville nii eii vihtitä kiusata enempää
                    Eihän se käyntiin lähteminen ongelma niinkään vaan se polttoaineen jähmettyminen...
                    LR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)

                    eksälista:
                    E61 530i -08 (2012-2020), E60 530i -07 (2010-2012), E91 320d -05 (2009-2010), E39 M5 -02 (2005-2009), E34 AC Schnitzer S5 3.7 silhouette -90 (2006-2007), E34 535i -91 (2005), E34 525i -89 (2003-2004)

                    Comment

                    • mikron
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2005
                      • 2171
                      • Himas

                      Originally posted by zanta View Post
                      hyshys muutenki vaikeita aikoja luvassa tänätalvena dieselin takia sitä käyttäville nii eii vihtitä kiusata enempää
                      Eihän se käyntiin lähteminen ongelma niinkään vaan se polttoaineen jähmettyminen...
                      Niinpä juuri.
                      F11 530dA xDrive M-sport -13
                      Ex:E39 525i Touring M-sport -03
                      Ex: E38 740iA -98
                      Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
                      Ex: E39 523i -96
                      Ex: E34 520i -89

                      Comment

                      • teropa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 3855
                        • Oulu

                        Originally posted by MajorDrake View Post
                        Taas täällä bensamiehet puhuu paskaa...

                        Käyttövoimavero laskee 18% 1.1.2012, joten dieselin kannattavuuden raja laskee eikä nouse.
                        Käyrä tosin loivenee eli enemmän ajavat säästää vähemmän.

                        Esim. E60 530, käytään hintoina 1,354 ja 1,566 (tämän päivän keskihinnat diesel ja E10, polttoaine.net)

                        530dA 2006: Kulutus 7.5, co2 200, kok. paino 2150 kg
                        530dA 2006: Kulutus 9.3, co2 224

                        Ajoneuvoverot tänä vuonna:
                        Diesel 156,95+635,83
                        Bensa 191,99

                        Joten ajoneuvoverojen erotuksen kuittaa em. spekseillä 13600 km matkalla.

                        Ensi vuonna diesel + 10 snt/l. Eli 1,454 ja 1,566 (todellisuudessa enemmän, jolloin dieselin kannattavuus aina paranee jos hinnat nousee samassa suhteessa).

                        Ajoneuvoverot ensi vuonna:
                        Diesel 156,95+521,38
                        Bensa 191,99

                        Ajoneuvoverotuksen ero kuittaantuu 13300 km korvilla.

                        Missä se 40 tkm luuraa?

                        Ainiin, kohta vedotaan että dieselejä korjataan enemmän ja huoltaminenkin on kalliimpaa...
                        Kysytäänkö tarjous huolenpitosopimusesta BMW:ltä 530i ja 530d malleista 3 vuotta ja 200 tkm?
                        Ikävä kyllä meni hiukan metsään.

                        Ks. liite.

                        Tulevat veromuutokset shiftaavat dieselin kannattavuutta huonompaan suuntaan, mikäli katsotaan vain polttoaineiden hinnanmuutoksia ja ajoneuvovero/käyttövoimaveron muutoksia ensi vuonna.

                        Laskelmassa ei ole huoltokustannuksia eikä vakuutuksia. Ne lisäämällä luvut tarkentuvat, mutta polttoaineiden hinnan ja muiden veromuutosten vaikutukset tosiaan vievät vaakaa bensa-autojen hyväksi.

                        Lähteet: Trafi, tankkaus.com (pa keskihinnat), automerkit.fi (kulutukset ym)

                        Tero
                        Attached Files
                        Last edited by teropa; 08-09-2011, 13:09.
                        E60 520dA M-sport
                        ---Ex
                        E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                        E90 330iA, 325iA, 320dA
                        E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                        E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                        PPL(A)

                        Comment

                        • zanta
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2003
                          • 2908
                          • Oulu

                          Originally posted by teropa View Post
                          Ikävä kyllä meni hiukan metsään.

                          Ks. liite.

                          Tulevat veromuutokset shiftaavat dieselin kannattavuutta huonompaan suuntaan, mikäli katsotaan vain polttoaineiden hinnanmuutoksia ja ajoneuvovero/käyttövoimaveron muutoksia ensi vuonna.

                          Laskelmassa ei ole huoltokustannuksia eikä vakuutuksia. Ne lisäämällä luvut tarkentuvat, mutta polttoaineiden hinnan ja muiden veromuutosten vaikutukset tosiaan vievät vaakaa bensa-autojen hyväksi.

                          Lähteet: Trafi, tankkaus.com (pa keskihinnat), automerkit.fi (kulutukset ym)

                          Tero
                          Ja tuskin oli ees bemaria käytetty laskuissa joissa oli päädytty 40tkm... tainnu olla joku skodillac, volvo tms yleisempi merkki
                          Ja muutenkin on voinu olla joku ihan 2011 malli mistä se laskelma oli tehty.
                          Kai muillakin autovalmistajilla bensakoneet käy pihimpään suuntaan kuten BMW:llä? Tuo bensakoneen virallinen kulutuslukema on muuten 95:lla ajettuna, 98:lla kulutus on sitäluokkaa pienempi että nykyhinnoilla se 5 cnt korkeampi litra hinta tulee kuitenkin halvemmaksi kulutuksen puolesta. Joten sekin riipaisee dieselin "kannattavuutta" yhä kauemmas, ei tosin valtavasti mutta hieman kuitenkin.


                          Huolto/korjauskustannuksia ja vakuutuksia ei pidä laskeakaan tämmösiin koska ne on ihan yksilökohtaisia jokaisella. Toiset saa huollot edullisemmin kuin toiset ja myös vakuutuksissa on eroja, puhumattakaan siitä että jotkut autot hajoaa ennenaikojaan. Esim. bensakoneessa ei ole turboa ylimääräisine huoltokuluineen mukana. Sitten kun sen aika tulee vaihtoon... Jos nämä kulut otettaisiin mukaan verrokkiautoina pitäisi kai olla 535ia ja 535da, molemmissa taitaa olla kaksi hiustenkuivaajaa koneen vieressä?
                          LR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)

                          eksälista:
                          E61 530i -08 (2012-2020), E60 530i -07 (2010-2012), E91 320d -05 (2009-2010), E39 M5 -02 (2005-2009), E34 AC Schnitzer S5 3.7 silhouette -90 (2006-2007), E34 535i -91 (2005), E34 525i -89 (2003-2004)

                          Comment

                          • Rikardo
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2007
                            • 715
                            • Karkkila

                            Originally posted by teropa View Post
                            Ikävä kyllä meni hiukan metsään.

                            Ks. liite.

                            Tulevat veromuutokset shiftaavat dieselin kannattavuutta huonompaan suuntaan, mikäli katsotaan vain polttoaineiden hinnanmuutoksia ja ajoneuvovero/käyttövoimaveron muutoksia ensi vuonna.

                            Laskelmassa ei ole huoltokustannuksia eikä vakuutuksia. Ne lisäämällä luvut tarkentuvat, mutta polttoaineiden hinnan ja muiden veromuutosten vaikutukset tosiaan vievät vaakaa bensa-autojen hyväksi.

                            Lähteet: Trafi, tankkaus.com (pa keskihinnat), automerkit.fi (kulutukset ym)

                            Tero
                            Eli jos vuosittainen ajomäärä on 30000km tienoilla, diesel on edelleen halvempi jos nyt oikein tuota taulukkoa tulkitsin? nimim. Päivittäinen työmatka vajaa 100km edestakaisin
                            ex:TitanSilber E60 530xda M-Sport
                            ex:TitanSilber E91 330da
                            -Karkkila Connection-

                            Comment

                            • teropa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 3855
                              • Oulu

                              Originally posted by Rikardo View Post
                              Eli jos vuosittainen ajomäärä on 30000km tienoilla, diesel on edelleen halvempi jos nyt oikein tuota taulukkoa tulkitsin? nimim. Päivittäinen työmatka vajaa 100km edestakaisin
                              Siitä breakeven-lukemasta alkaen Diesel on halvempi.

                              30,000km on reilusti sen yläpuolella, eli diesel on noilla mittareilla puhtaasti mitattuna halvempi. Huom, tuossa on verrattu kahta samankorista, samansuuruista moottori/auto kombinaatiota automaattina, joilla ~samat co2 lukemat.

                              Todellinen tilanne be vs. dsl on kulloinkin siitä riippuva, mitä autoja tietysti verrataan. Voihan olla niin, että pieni bensa olisi halvempi vielä isommille ajomäärille vs. hiukan isompi dsl-moottori. Taikka niin, että sopivan pienen dsl-moottorin / kevyen auton valittaessa dsl-kannattavuus alkaa jo paljon pienemmillä kilometreillä. Se on kaikki suhteellista, ja vertailu pitää tehdä niiden autojen välillä, jotka itsellä on vaakalla.

                              Tero
                              E60 520dA M-sport
                              ---Ex
                              E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                              E90 330iA, 325iA, 320dA
                              E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                              E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                              PPL(A)

                              Comment

                              • Rikardo
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2007
                                • 715
                                • Karkkila

                                Originally posted by teropa View Post
                                Siitä breakeven-lukemasta alkaen Diesel on halvempi.

                                30,000km on reilusti sen yläpuolella, eli diesel on noilla mittareilla puhtaasti mitattuna halvempi. Huom, tuossa on verrattu kahta samankorista, samansuuruista moottori/auto kombinaatiota automaattina, joilla ~samat co2 lukemat.

                                Todellinen tilanne be vs. dsl on kulloinkin siitä riippuva, mitä autoja tietysti verrataan. Voihan olla niin, että pieni bensa olisi halvempi vielä isommille ajomäärille vs. hiukan isompi dsl-moottori. Taikka niin, että sopivan pienen dsl-moottorin / kevyen auton valittaessa dsl-kannattavuus alkaa jo paljon pienemmillä kilometreillä. Se on kaikki suhteellista, ja vertailu pitää tehdä niiden autojen välillä, jotka itsellä on vaakalla.

                                Tero
                                Totta kyllä että pieni bensa voisi olla jossain tilanteessa kannattavampi.

                                Pitääpä etsiä lukuja ja laskeskella taas noita. Keväällä vertailin Autoliiton laskurilla nykyisen V40 T4:n ja E46 330d touringin lukuja ja oli muistaakseni yllättävänkin pieni kilometrimäärä jolla 330d oli edullisempi.
                                Nyt on tietty E39 mielessä ja verotus + polttoainehinnat muuttuu, niin tilanne voi olla toinen.

                                Mutta kiitos selvennyksestä.
                                ex:TitanSilber E60 530xda M-Sport
                                ex:TitanSilber E91 330da
                                -Karkkila Connection-

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎