Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 farkku diisseli pakettiautoksi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • red devil
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 1846
    • monaco

    e39 farkku diisseli pakettiautoksi?

    saaks viel tänä päivänä muutos katsastaa normi farkun pakuksi? mitä pitää tehä jos saa?:think
    peliähän se vain on mitä elämäksi kutsutaan...
  • KFZ-Koenig
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 2900

    #2
    Jos autosta on maksettu maahantuotaessa henkilöauton mukaan autoverot, niin sitten siitä saa pakun. Jos meinaat jättää kuitenkin takapenkin sellaseks, niin ainoo hyöty taitaa olla jostain yhtiöstä saatu pikkasen halvempi vakuutusmaksu. Jos otat takapenkin pois kokonaan tai ainakin pari paikkaa sieltä, niin sitten on dieselverokin halvempi.

    Muutokset vaihtelee pikkasen eri asemien välillä, mutta yleensä vaativat poistetuilta paikoilta vyöt pois ja penkin kiinnikkeet pitää hitsata umpeen tai muuten vaan tehdä toimintakyvyttömiksi.
    Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

    Comment

    • _Pietu_
      BTCF Member
      • Oct 2005
      • 3659
      • Siilinjärvi

      #3
      Originally posted by KFZ-Koenig View Post
      Jos autosta on maksettu maahantuotaessa henkilöauton mukaan autoverot, niin sitten siitä saa pakun. Jos meinaat jättää kuitenkin takapenkin sellaseks, niin ainoo hyöty taitaa olla jostain yhtiöstä saatu pikkasen halvempi vakuutusmaksu. Jos otat takapenkin pois kokonaan tai ainakin pari paikkaa sieltä, niin sitten on dieselverokin halvempi.

      Muutokset vaihtelee pikkasen eri asemien välillä, mutta yleensä vaativat poistetuilta paikoilta vyöt pois ja penkin kiinnikkeet pitää hitsata umpeen tai muuten vaan tehdä toimintakyvyttömiksi.
      Kaveri hoiti ko. homman (tosin mazdaan) siten, että laittoi penkit ala-asentoon ja pulttasi siihen päälle suoran vanerilevyn, jonka päälle laittoi sen normaalin lattiaverhoilun. On siisti ja helpohko muuttaa sitten takaisinkin jos joskus haluaa autosta taas henkilömallin. Eikä tarvinnut muistaakseni ainakaan hitsailla mitään vyön paikkoja tms. umpeen, riitti kun olivat siten suojattuja että ilman työkaluja ei saanut käyttöön.

      Edit: Ja parhaiten tuohon kysymykseen taitaa varmaan sieltä konttorilta saada vastauksen, kun ne tahtoo kaikki lukea hiukan erilailla sitä lakikirjaa..

      BMW e91 320dA
      - SAWO CONNECTION - - Normaalisti kännissä ja alasti
      Normaalisti peukalo keskellä kämmentä

      Comment

      • Hene
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2002
        • 399
        • Joensuu

        #4
        E34 tiisseli farkku muutettu pakuks n.1kk sitten, takapenkit pois sekä pyöristetyt pultit selkänojan kiinnitys reikiin. Siinäpä se. Nyt on diisselivero 69e/vuosi ja liikennevakuutuksesta tuli 40e alennusta

        Kannattaa panostaa hieman istuinosan äänieristykseen, yllättävän paljon vaimentaa takapenkki ääntä.

        Nyt voi sanoa, että on jo aika halpaa BMW-autoilua. Takalasit pitäs vielä joskus ehkä jaksaa tummentaa niin ei kukaan tajua pakuksi ulkoapäin.
        X5 E53 3.0d

        Comment

        • Alpina E34
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2005
          • 1122
          • Masku

          #5
          Eikö takana saa olla ns. vaneripenkkejä?
          E34 Lenz 536ds -89

          E34 osille tarve:
          https://www.btcf.fi/forum/showthread...14#post4283214

          Ex: E46 316 Touring -04, E39 530DA Touring M-Sport -02, E34 535i M-Technic -90, E34 525 Tds Touring Executive -96, E28 518i "Bavaria" -87, E34 535i -89
          Originally posted by T3
          BMW ei ole valmistanut muita MOOTTOREITA, kuin M10 ja sen johdannaiset.
          'Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer' (Walter Röhrl)

          Comment

          • intfreak
            Bimmer Enthusiast
            • May 2003
            • 2966
            • Uusikaupunni

            #6
            Originally posted by Alpina E34 View Post
            Eikö takana saa olla ns. vaneripenkkejä?
            Ei saa.
            N62 Money Spender Club

            Comment

            • Kimmo_M
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2003
              • 508
              • Suomi

              #7
              Originally posted by Alpina E34 View Post
              Eikö takana saa olla ns. vaneripenkkejä?
              Ei saa nykyään.

              Comment

              • humala
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2005
                • 739
                • Kemi

                #8
                oma auto on rekisteröity 5 hengen pakuksi ja vakuutukset tipahti huomattavasti en nyt tarkkaa summaa muista mutta 500-600 euron luokkaa vuodessa ja bonukset 70% kasko ja 45% liikennevakuutus.
                E70 X5 3.0d -07
                E39 530da touring -99
                ex: E36 325i sedan -93

                Comment

                • intfreak
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2003
                  • 2966
                  • Uusikaupunni

                  #9
                  Originally posted by humala View Post
                  oma auto on rekisteröity 5 hengen pakuksi ja vakuutukset tipahti huomattavasti en nyt tarkkaa summaa muista mutta 500-600 euron luokkaa vuodessa ja bonukset 70% kasko ja 45% liikennevakuutus.
                  Pakettiauto vai monikäyttöauto? Millon muutos on tehty?
                  N62 Money Spender Club

                  Comment

                  • MMM525
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2007
                    • 117
                    • Pirkanmaa

                    #10
                    Nostellaan tätä topikkia vähän ylös. Nyt olisi mahdollisuus laittaa vanha E39 vaihdossa uudempaan pikkuautoon. Syy vaihtoon on lähinnä se että vanha auto tulee olemaan todella pienellä käytöllä, eikä huvittaisi maksella kaksia dieselveroja. 600€/vuodessa säästyisi pienellä bensakoneella suhteessa E39:siin.

                    Ei toisaalta huvittaisi luopua vanhasta, varsinkaan jos vaihdossa tulisi maksettavaksi vielä väliä ja "huonompi" kärry alle.

                    Tuli mieleen jos muuttaisi auton pakettiautoksi. Verot tippuisivat alle puoleen, ja tuossa E39:ssa tulisi maksuja 343€/vuosi, vakuutusmaksuissakin tulisi vielä alennusta. Käyttöäkin tuolle tavaratilalle tulisi kun mahtuisi heittämällä kuraiset fillarit sisälle.

                    Mikä olisi helpoin tapa laittaa E39 pakettiautoksi? Ja vielä niin että jos alkaa kaduttamaan sen saisi takaisin mahdollisimman pienellä vaivalla. Mitään hitsaushommia ei haluasi tehdä, enkä edes pulttien kantojen rälläköintiä.
                    BMW F11 530dA touring -11 Havanna
                    BMW E39 525dA touring -02 Toledo

                    Comment

                    • JiPe
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2010
                      • 2548
                      • Kuopio

                      #11
                      Originally posted by MMM525 View Post
                      Nostellaan tätä topikkia vähän ylös. Nyt olisi mahdollisuus laittaa vanha E39 vaihdossa uudempaan pikkuautoon. Syy vaihtoon on lähinnä se että vanha auto tulee olemaan todella pienellä käytöllä, eikä huvittaisi maksella kaksia dieselveroja. 600€/vuodessa säästyisi pienellä bensakoneella suhteessa E39:siin.

                      Ei toisaalta huvittaisi luopua vanhasta, varsinkaan jos vaihdossa tulisi maksettavaksi vielä väliä ja "huonompi" kärry alle.

                      Tuli mieleen jos muuttaisi auton pakettiautoksi. Verot tippuisivat alle puoleen, ja tuossa E39:ssa tulisi maksuja 343€/vuosi, vakuutusmaksuissakin tulisi vielä alennusta. Käyttöäkin tuolle tavaratilalle tulisi kun mahtuisi heittämällä kuraiset fillarit sisälle.

                      Mikä olisi helpoin tapa laittaa E39 pakettiautoksi? Ja vielä niin että jos alkaa kaduttamaan sen saisi takaisin mahdollisimman pienellä vaivalla. Mitään hitsaushommia ei haluasi tehdä, enkä edes pulttien kantojen rälläköintiä.
                      En osaa sanoa mistä E39:ssä saisi helpoiten pannat kiinni, mutta väyrysessä nostin takapenkin istuinosat pois ja käänsin selkänojat niin sain tasaisen lattian. Selkänojat vaan sitten reikäpannalla parista liinan kiinnityspisteestä kiinni ja se oli siinä. Pannanhan tulisi olla poppareilla kiinni, joten niin se on minullakin. Tosin ne kiinnityspisteet irtoaa torx-ruuvilla.

                      Eli lyhykäisyydessään selkänojat alas ja reikäpannalla ja poppareilla kiinni. Mikäli katsastusmies haraa vastaan, vaihda konttoria.
                      MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
                      MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
                      MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
                      Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-

                      Comment

                      • Osmis
                        Moderator
                        • May 2006
                        • 5271
                        • Lieksa, Middle of Nowhere

                        #12
                        Työkaveri keväällä muutti farkku passatin pakuksi. Ei vaatinut muuta kuin turvavyöt irti ja takapenkin istuinosa kokonaan pois, selkänoja sitten kipata levyksi ja se täytyi pultata kiinni. Riippuu aikapaljon kuulemma katsurista miten se haluaa sen selkänojan kiinni. Toisille riittää kuormaliinat pitämään selkänojaa alhaalla ja toisille pitää olla pulteilla kiinni. Käy konttorillasi kysymässä miten toimia.
                        Sawo-Karjala - connection

                        @osmis_garage

                        Harraste: E30 325i Cabriolet -86

                        Käyttis: E39 528i M-Sport -99

                        Comment

                        • Janna
                          BTCF Member
                          • Dec 2013
                          • 1046
                          • Rovaniemi

                          #13
                          itse toteutin alkuvuodesta e46:n muutoksen penkin istuimen poistolla, selkänojat käännettiin alas ja kahlittiin pannerilla ja kahdella popniitillä kynnyslistojen alle.
                          Aikaa meni n 5min, muutoskatsastukseen ehkä sama.
                          Verot putosi vuodessa 616>285 ja liikennevakuutus ilman bonuksia 450e.
                          Ainoa miinus ajoneuvokohtainen rajoitus 100km/h, mutta eipähän tarvi kuskata ketään.

                          Comment

                          • MMM525
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2007
                            • 117
                            • Pirkanmaa

                            #14
                            Originally posted by JiPe View Post
                            En osaa sanoa mistä E39:ssä saisi helpoiten pannat kiinni, mutta väyrysessä nostin takapenkin istuinosat pois ja käänsin selkänojat niin sain tasaisen lattian. Selkänojat vaan sitten reikäpannalla parista liinan kiinnityspisteestä kiinni ja se oli siinä. Pannanhan tulisi olla poppareilla kiinni, joten niin se on minullakin. Tosin ne kiinnityspisteet irtoaa torx-ruuvilla.

                            Eli lyhykäisyydessään selkänojat alas ja reikäpannalla ja poppareilla kiinni. Mikäli katsastusmies haraa vastaan, vaihda konttoria.
                            Soitin katsastuskonttorille ja lupasivat hyväksyä tuollaisen ratkaisun. Otin penkin irti ja kävin ostamassa reikäpantaa. Laitan pannan päät lenkillä kiinni isofixeihin, ja popparilla suljen lenkin, vaikka eihän sitä kukaan näe millä panta on penkin alla kiinni. Ja sitten pannan palat keskeltä kiinni vielä popparilla. Panta jää aika taakse, mutta ei sillä varmaan väliä. Päälle tulee kuitenkin muovimattoa tms.

                            Jäi sitten Micra liikkeeseen, vaikka autokauppias antoi kohtalaisen hyvän tarjouksen nähtyään auton. Tällä ratkaisulla saan edelleen ajella kahdella bemarilla ja ylläpitokulut jää kohtuullisiksi
                            BMW F11 530dA touring -11 Havanna
                            BMW E39 525dA touring -02 Toledo

                            Comment

                            • MMM525
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2007
                              • 117
                              • Pirkanmaa

                              #15
                              Läpi meni helposti tuolla pantaratkaisulla. Takapenkin saa helposti käyttöön jos haluaa rekisteröidä taas henkilöautoksi, eikä autoon tullut yhtään reikää tai muita pysyviä muutoksia. Liikennevakuutus tippui 100€/vuosi. Katsastustoimisto veloitti 90€, en tehnyt vertailua, ehkä olisi voinut saada halvemmalla jostain muualta.
                              Last edited by MMM525; 25-06-2014, 11:25.
                              BMW F11 530dA touring -11 Havanna
                              BMW E39 525dA touring -02 Toledo

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎