saaks viel tänä päivänä muutos katsastaa normi farkun pakuksi? mitä pitää tehä jos saa?:think
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 farkku diisseli pakettiautoksi?
Collapse
X
-
Jos autosta on maksettu maahantuotaessa henkilöauton mukaan autoverot, niin sitten siitä saa pakun. Jos meinaat jättää kuitenkin takapenkin sellaseks, niin ainoo hyöty taitaa olla jostain yhtiöstä saatu pikkasen halvempi vakuutusmaksu. Jos otat takapenkin pois kokonaan tai ainakin pari paikkaa sieltä, niin sitten on dieselverokin halvempi.
Muutokset vaihtelee pikkasen eri asemien välillä, mutta yleensä vaativat poistetuilta paikoilta vyöt pois ja penkin kiinnikkeet pitää hitsata umpeen tai muuten vaan tehdä toimintakyvyttömiksi.Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.
-
-
Originally posted by KFZ-Koenig View PostJos autosta on maksettu maahantuotaessa henkilöauton mukaan autoverot, niin sitten siitä saa pakun. Jos meinaat jättää kuitenkin takapenkin sellaseks, niin ainoo hyöty taitaa olla jostain yhtiöstä saatu pikkasen halvempi vakuutusmaksu. Jos otat takapenkin pois kokonaan tai ainakin pari paikkaa sieltä, niin sitten on dieselverokin halvempi.
Muutokset vaihtelee pikkasen eri asemien välillä, mutta yleensä vaativat poistetuilta paikoilta vyöt pois ja penkin kiinnikkeet pitää hitsata umpeen tai muuten vaan tehdä toimintakyvyttömiksi.
Edit: Ja parhaiten tuohon kysymykseen taitaa varmaan sieltä konttorilta saada vastauksen, kun ne tahtoo kaikki lukea hiukan erilailla sitä lakikirjaa..BMW F25 xDrive 20d
ex BMW e91 320dA
ex BMW e36 325i
- SAWO CONNECTION - - Normaalisti kännissä ja alasti
Normaalisti peukalo keskellä kämmentä
Comment
-
-
E34 tiisseli farkku muutettu pakuks n.1kk sitten, takapenkit pois sekä pyöristetyt pultit selkänojan kiinnitys reikiin. Siinäpä se. Nyt on diisselivero 69e/vuosi ja liikennevakuutuksesta tuli 40e alennusta
Kannattaa panostaa hieman istuinosan äänieristykseen, yllättävän paljon vaimentaa takapenkki ääntä.
Nyt voi sanoa, että on jo aika halpaa BMW-autoilua. Takalasit pitäs vielä joskus ehkä jaksaa tummentaa niin ei kukaan tajua pakuksi ulkoapäin.X5 E53 3.0d
Comment
-
-
Eikö takana saa olla ns. vaneripenkkejä?E34 Lenz 536ds -89
E34 osille tarve:
https://www.btcf.fi/forum/showthread...14#post4283214
Ex: E46 316 Touring -04, E39 530DA Touring M-Sport -02, E34 535i M-Technic -90, E34 525 Tds Touring Executive -96, E28 518i "Bavaria" -87, E34 535i -89
Originally posted by T3BMW ei ole valmistanut muita MOOTTOREITA, kuin M10 ja sen johdannaiset.
Comment
-
-
Originally posted by humala View Postoma auto on rekisteröity 5 hengen pakuksi ja vakuutukset tipahti huomattavasti en nyt tarkkaa summaa muista mutta 500-600 euron luokkaa vuodessa ja bonukset 70% kasko ja 45% liikennevakuutus.N62 Money Spender Club
Comment
-
-
Nostellaan tätä topikkia vähän ylös. Nyt olisi mahdollisuus laittaa vanha E39 vaihdossa uudempaan pikkuautoon. Syy vaihtoon on lähinnä se että vanha auto tulee olemaan todella pienellä käytöllä, eikä huvittaisi maksella kaksia dieselveroja. 600€/vuodessa säästyisi pienellä bensakoneella suhteessa E39:siin.
Ei toisaalta huvittaisi luopua vanhasta, varsinkaan jos vaihdossa tulisi maksettavaksi vielä väliä ja "huonompi" kärry alle.
Tuli mieleen jos muuttaisi auton pakettiautoksi. Verot tippuisivat alle puoleen, ja tuossa E39:ssa tulisi maksuja 343€/vuosi, vakuutusmaksuissakin tulisi vielä alennusta. Käyttöäkin tuolle tavaratilalle tulisi kun mahtuisi heittämällä kuraiset fillarit sisälle.
Mikä olisi helpoin tapa laittaa E39 pakettiautoksi? Ja vielä niin että jos alkaa kaduttamaan sen saisi takaisin mahdollisimman pienellä vaivalla. Mitään hitsaushommia ei haluasi tehdä, enkä edes pulttien kantojen rälläköintiä.BMW F11 530dA touring -11 Havanna
BMW E39 525dA touring -02 Toledo
Comment
-
-
Originally posted by MMM525 View PostNostellaan tätä topikkia vähän ylös. Nyt olisi mahdollisuus laittaa vanha E39 vaihdossa uudempaan pikkuautoon. Syy vaihtoon on lähinnä se että vanha auto tulee olemaan todella pienellä käytöllä, eikä huvittaisi maksella kaksia dieselveroja. 600€/vuodessa säästyisi pienellä bensakoneella suhteessa E39:siin.
Ei toisaalta huvittaisi luopua vanhasta, varsinkaan jos vaihdossa tulisi maksettavaksi vielä väliä ja "huonompi" kärry alle.
Tuli mieleen jos muuttaisi auton pakettiautoksi. Verot tippuisivat alle puoleen, ja tuossa E39:ssa tulisi maksuja 343€/vuosi, vakuutusmaksuissakin tulisi vielä alennusta. Käyttöäkin tuolle tavaratilalle tulisi kun mahtuisi heittämällä kuraiset fillarit sisälle.
Mikä olisi helpoin tapa laittaa E39 pakettiautoksi? Ja vielä niin että jos alkaa kaduttamaan sen saisi takaisin mahdollisimman pienellä vaivalla. Mitään hitsaushommia ei haluasi tehdä, enkä edes pulttien kantojen rälläköintiä.
Eli lyhykäisyydessään selkänojat alas ja reikäpannalla ja poppareilla kiinni. Mikäli katsastusmies haraa vastaan, vaihda konttoria.MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-
Comment
-
-
Työkaveri keväällä muutti farkku passatin pakuksi. Ei vaatinut muuta kuin turvavyöt irti ja takapenkin istuinosa kokonaan pois, selkänoja sitten kipata levyksi ja se täytyi pultata kiinni. Riippuu aikapaljon kuulemma katsurista miten se haluaa sen selkänojan kiinni. Toisille riittää kuormaliinat pitämään selkänojaa alhaalla ja toisille pitää olla pulteilla kiinni. Käy konttorillasi kysymässä miten toimia.Sawo-Karjala - connection
@osmis_garage
Harraste: E30 325i Cabriolet -86
Käyttis: E39 528i M-Sport -99
Comment
-
-
itse toteutin alkuvuodesta e46:n muutoksen penkin istuimen poistolla, selkänojat käännettiin alas ja kahlittiin pannerilla ja kahdella popniitillä kynnyslistojen alle.
Aikaa meni n 5min, muutoskatsastukseen ehkä sama.
Verot putosi vuodessa 616>285 ja liikennevakuutus ilman bonuksia 450e.
Ainoa miinus ajoneuvokohtainen rajoitus 100km/h, mutta eipähän tarvi kuskata ketään.
Comment
-
-
Originally posted by JiPe View PostEn osaa sanoa mistä E39:ssä saisi helpoiten pannat kiinni, mutta väyrysessä nostin takapenkin istuinosat pois ja käänsin selkänojat niin sain tasaisen lattian. Selkänojat vaan sitten reikäpannalla parista liinan kiinnityspisteestä kiinni ja se oli siinä. Pannanhan tulisi olla poppareilla kiinni, joten niin se on minullakin. Tosin ne kiinnityspisteet irtoaa torx-ruuvilla.
Eli lyhykäisyydessään selkänojat alas ja reikäpannalla ja poppareilla kiinni. Mikäli katsastusmies haraa vastaan, vaihda konttoria.
Jäi sitten Micra liikkeeseen, vaikka autokauppias antoi kohtalaisen hyvän tarjouksen nähtyään auton. Tällä ratkaisulla saan edelleen ajella kahdella bemarilla ja ylläpitokulut jää kohtuullisiksiBMW F11 530dA touring -11 Havanna
BMW E39 525dA touring -02 Toledo
Comment
-
-
Läpi meni helposti tuolla pantaratkaisulla. Takapenkin saa helposti käyttöön jos haluaa rekisteröidä taas henkilöautoksi, eikä autoon tullut yhtään reikää tai muita pysyviä muutoksia. Liikennevakuutus tippui 100€/vuosi. Katsastustoimisto veloitti 90€, en tehnyt vertailua, ehkä olisi voinut saada halvemmalla jostain muualta.Last edited by MMM525; 25-06-2014, 12:25.BMW F11 530dA touring -11 Havanna
BMW E39 525dA touring -02 Toledo
Comment
-
Comment