Announcement

Collapse
No announcement yet.

Autokaupan kanssa taistelua Vanoksesta..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • petrolhead
    Moderator
    • Feb 2004
    • 13793
    • Hyvinkää

    #16
    Originally posted by Cell View Post
    Vanoksen pitäisi paukkua yleensäkään vai juuri tämän koneen vanoksen?
    Venttiilikoneiston osien voi mielestäni odottaa kestävän pidemmälle kuin 160tkm.
    Heittääkö ko. moottori mitään vikakoodia jos todellinen ja haluttu nokkien ajoitus eroaa toisistaan?
    Last edited by petrolhead; 23-09-2008, 19:50.
    2015 VW Crafter
    1984 BMW 316
    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

    Comment

    • Clavurion
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 9138
      • Oulu

      #17
      Originally posted by Vanquish View Post
      nykyään laki tarjoaa kuluttajalle niin vahvan suojan että tähän ei tarvitse suostua.
      Onhan se aiemminkin tarjonnut. Tänä päivänä vaan useampi kuluttaja on perillä oikeuksistaan, eikä suostu "asiantuntevan" myyjän poljettavaksi.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • Cell
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7037
        • Uusikaupunki

        #18
        Originally posted by petrolhead View Post
        Venttiilikoneiston osien voi mielestäni odottaa kestävän pidemmälle kuin 160tkm.
        Heittääkö ko. moottori mitään vikakoodia jos todellinen ja haluttu nokkien ajoitus eroaa toisistaan?
        Minunkin mielestäni voi odottaa kestää pidempään, mutta voidaanko myyjää pitää korvausvelvollisena jos syy tähän kestämättömyyteen onkin suunnittelupöydällä, eikä vain tässä yksilössä?
        325i -08
        i3 REx -17
        M5 -98 Imolarot
        535i -90 N/A project (maatumassa)

        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

        Comment

        • tac
          Bimmer Rookie
          • Jul 2006
          • 154

          #19
          Originally posted by Cell View Post
          Minunkin mielestäni voi odottaa kestää pidempään, mutta voidaanko myyjää pitää korvausvelvollisena jos syy tähän kestämättömyyteen onkin suunnittelupöydällä, eikä vain tässä yksilössä?
          Eikö tässä ole suunnilleen samanlainen case?
          Rahaa on niin paljon ettei paskalle taivu

          Comment

          • soldia
            Banned
            • Feb 2006
            • 725
            • Planet X

            #20
            Originally posted by putku View Post
            Eli tilanne se että X5 4.4i -02 160 000km ajettu, ostettu autoliikkeestä x, jonka jälkeen ajettu noin 500km noin kuukaudessa. Tänä aika tehty öljynvaihtohuolto jne muuta pientä huoltoa autokorjaamossa.

            Sit vanos pamahti paskaksi, ja nyt taistellaa siitä kuka maksaa?

            Autoliikkeen mukaan on erikseen määritelty, mitkä osat ovat kuluvia ja mitkä eivät. Kuluvien osien hajoamista autoliikkeen ei tarvitse korjata. Alunperin epäiltiin jakopään kiristimien ja laahainten hajoamista ja ne eivät kuulemma ole kuluvia osia. Nyt kun selvis että vanos-yksikkö meni, se onkin sit muka kuluva osa. Kusetuksen makua?

            Kysymys kuuluukin: Onko vanos kuluva osa?

            Mielipiteitä kuullaan mieluusti.
            Mistä kiistanne johtuu?

            Rahasta?

            Väitänpä että siitä juuri.

            Ratkaisu?

            Jos/kun ette kummatkaan tiennyt ennen kauppaa että vastaava huolto/korjauskulu tulossa joka ei johdu teistä vaan autosta niin jakakaa kulut 50/50? :think

            Comment

            • 10+
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2006
              • 2084
              • Nivala

              #21
              Originally posted by soldia View Post
              Mistä kiistanne johtuu?

              Rahasta?

              Väitänpä että siitä juuri.

              Ratkaisu?

              Jos/kun ette kummatkaan tiennyt ennen kauppaa että vastaava huolto/korjauskulu tulossa joka ei johdu teistä vaan autosta niin jakakaa kulut 50/50? :think
              Juuri näin. 50/50 on reilu kummallekkin. Asiakkaalla on vastuunsa ja samoiten kuin myyjällä.
              E39 M5 -00

              Ex E60 530Da M-Sport -04
              Ex E39 M5 -00
              Ex E39 M5 -00 Individual
              Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
              Ex E36 3.0 M3 -93
              Ex E36 2.5 Cabrio -94
              Ex E36 3.2 M3 -97
              Ex E36 2.5 Coupe -93

              Comment

              • putku
                Bimmer Rookie
                • Oct 2006
                • 97
                • Toijala

                #22
                Originally posted by Spetke View Post
                -Kerrotko nyt meille kaikille oikein perusteellisesti, että kuinka se vanoksesi on hajonnut?
                -Mihin korjaamoon olet autosi vienyt, onko maahantuojan valtuuttama vai ei?
                -Millainen on korjauskustannus laskelma?
                -Mitä osia tarvitaan ja niiden hinnat, sekä töiden osuus tunteina ja euroina?

                Tollasilla asioilla jos vielä meitä kaikkia valaisisit niin pääsisi jonkinlaiselle hajulle koko asiasta
                Eli selvennetään sen verran että auto ei ole minun, perheessä kyllä. Metroautossa se lepää. ~2000e kustannusarvio. Ei sen tarkempaa tietoa tässä vaiheessa, mutta eiköhän sieltä kohta ilmoitella tarkemmin...

                Comment

                • kani
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2003
                  • 699
                  • Espoo

                  #23
                  Kuuluu virheolettamaan että vika oli autossa jo ostettaessa.. vanoksen hajoaminen = moottoririkko. Liike maksaa, yksinkertaista.
                  E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

                  Comment

                  • Supa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 7597
                    • Järvenpää

                    #24
                    Niin oliko vika varmasti vanoksessa? Onko tarkempaa vikadiagnoosia mikä siellä mättää? Tästä moottorista kun tuntuu räjähtävän tuo keskilaahain, niinku itelläki reilussa 160tkm:ssa.
                    - E90 320i LCI M-sport -09
                    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                    Comment

                    • Keke71
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2007
                      • 340
                      • Kiiminki

                      #25
                      Aivan, jakopää tuntuu olevan oikee murheen kryyni näissä moottoreissa.
                      Mutta omat päätelmät mitä olen tossa tutkinut ja funtsinut ton jakopääremontin aikana ja jälkeen niin on, koko jakopää remontti olisi jäänyt tekemättä jos olisi tiennyt vaihtaa uuden ketjukiristimen aikonaan. Nimittäin kun vertasi uutta ja vanhaa kiristintä niin ero oli kuin yöllä ja päivällä, vanha kiristin oli paljon paljon lyhenpi kuin uusi, eli vanhan kiristäjän jousi oli kuolleentunut aivan täysin, tästä syystä ketju pääsee löystymään todella paljon kun kone ei ole käynnissä ja öljynpaine ei sitä kiristä ketjua vasten. Sittenhän jossain sopivassa kohdassa kun käynnistää auton niin ketju on löysällä ja sen välys sitten pääsee sinne keskilaahaimen kohdille, sitten kun öljynpaine taas pääsee kiristämään ton ketjun, niin keskilaahaimeen tulee melkoinen isku, mikä todennäköisesti sen myös rikkoo. Tai ainakin näin minä sen olen itselleni päätellyt. Merkkiliikkeessä ton remontin hinta on n,1500€ tietenkin riippuu mitä osia sinne vaihdetaan, itsellä maksoi osat n,600€. Tämä siis ei koske noit vanosyksiköitä. Mutta oli mikä oli, niin kallista on.
                      E39 540iA Touring

                      Comment

                      • Tcdoe
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2003
                        • 393
                        • Helsinki

                        #26
                        Originally posted by Keke71 View Post
                        Aivan, jakopää tuntuu olevan oikee murheen kryyni näissä moottoreissa.
                        Mutta omat päätelmät mitä olen tossa tutkinut ja funtsinut ton jakopääremontin aikana ja jälkeen niin on, koko jakopää remontti olisi jäänyt tekemättä jos olisi tiennyt vaihtaa uuden ketjukiristimen aikonaan. Nimittäin kun vertasi uutta ja vanhaa kiristintä niin ero oli kuin yöllä ja päivällä, vanha kiristin oli paljon paljon lyhenpi kuin uusi, eli vanhan kiristäjän jousi oli kuolleentunut aivan täysin, tästä syystä ketju pääsee löystymään todella paljon kun kone ei ole käynnissä ja öljynpaine ei sitä kiristä ketjua vasten. Sittenhän jossain sopivassa kohdassa kun käynnistää auton niin ketju on löysällä ja sen välys sitten pääsee sinne keskilaahaimen kohdille, sitten kun öljynpaine taas pääsee kiristämään ton ketjun, niin keskilaahaimeen tulee melkoinen isku, mikä todennäköisesti sen myös rikkoo. Tai ainakin näin minä sen olen itselleni päätellyt. Merkkiliikkeessä ton remontin hinta on n,1500€ tietenkin riippuu mitä osia sinne vaihdetaan, itsellä maksoi osat n,600€. Tämä siis ei koske noit vanosyksiköitä. Mutta oli mikä oli, niin kallista on.
                        Anteeksi OT, mutta ihan näin mielenkiinnosta kysyn: Minkä ikäinen ja minkä verran ajettu autosi oli kun tuo remontti tuli eteen? Mietin vain, että pitäisikö vaihtaa kiristin varuiksi tuohon omaan '98 220tkm ajettuun.. Ei tosin ole tietoa, onko tuon jakopäälle jo tehty jotain.

                        Comment

                        • Supa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 7597
                          • Järvenpää

                          #27
                          Originally posted by Keke71 View Post
                          Aivan, jakopää tuntuu olevan oikee murheen kryyni näissä moottoreissa.
                          Mutta omat päätelmät mitä olen tossa tutkinut ja funtsinut ton jakopääremontin aikana ja jälkeen niin on, koko jakopää remontti olisi jäänyt tekemättä jos olisi tiennyt vaihtaa uuden ketjukiristimen aikonaan. Nimittäin kun vertasi uutta ja vanhaa kiristintä niin ero oli kuin yöllä ja päivällä, vanha kiristin oli paljon paljon lyhenpi kuin uusi, eli vanhan kiristäjän jousi oli kuolleentunut aivan täysin, tästä syystä ketju pääsee löystymään todella paljon kun kone ei ole käynnissä ja öljynpaine ei sitä kiristä ketjua vasten. Sittenhän jossain sopivassa kohdassa kun käynnistää auton niin ketju on löysällä ja sen välys sitten pääsee sinne keskilaahaimen kohdille, sitten kun öljynpaine taas pääsee kiristämään ton ketjun, niin keskilaahaimeen tulee melkoinen isku, mikä todennäköisesti sen myös rikkoo. Tai ainakin näin minä sen olen itselleni päätellyt. Merkkiliikkeessä ton remontin hinta on n,1500€ tietenkin riippuu mitä osia sinne vaihdetaan, itsellä maksoi osat n,600€. Tämä siis ei koske noit vanosyksiköitä. Mutta oli mikä oli, niin kallista on.
                          Jep, samoin ite päättelin, paljon lyhyempi jousi kun uudessa, liekö alkupään TU koneissa suunitteluvika kiristimessä?
                          - E90 320i LCI M-sport -09
                          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                          Comment

                          • Keke71
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2007
                            • 340
                            • Kiiminki

                            #28
                            Prefacelift -99 mittarissa tais olla n,216tkm. Moottori siis M62TU, en tiedä olisiko samaa "vikaa" myös M62 moottorissa? Mutta se kiristin ei pajoo maksa, ja on todella helppo myös vaihtaa.
                            E39 540iA Touring

                            Comment

                            • Salakka
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2006
                              • 359
                              • Lappeenranta, PARAS OLLA !

                              #29
                              xXx

                              Käytetty auto ja kuitenkin jo ton verran ajettu...
                              et saa millään sitä myyjän piikkiin kokonaan !
                              Kuluttajasuoja ei anna niin kovaa suojaa...

                              Jos saat puhuttua 50/50 niin se on hyvin, valitettavasti
                              SoftRoader

                              EX:iä USEITA niin bemareita kuin naisiakin...

                              Comment

                              • huru-ukko
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 4052
                                • Inkoo/Portimao

                                #30
                                Aikoinaan oli eräässä ostamassani M3 cabriossa vanosvika - ostohetkellä myyjä esitti häiriön syyksi vähän pienempää syytä - koeajoreisulla käväisin tutkituttamassa häiriön syyn BMW-huollossa ja syynä käynnin ongelmiin oli vanos.Remontti sovittiin 50/50-periaatteella ja minä hankin itse takuuvanoksen Saksasta(750€,lähetin viallisen Saksaan sopimuksen mukaan) ja liike vastasi korjauksesta saaden työn - hyvin tehdyn - todellisuudessa vielä halvemmalla kuin mitä itse maksoin...
                                Kyllä vanosvika on sama kuin moottorivika - ei se kulutusosa ole,vaikka kuluukin käytössä,sillä - niinhän kuluvat männät,venttiilit sun muutkin...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎