Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia muun merkkisistä autoista.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tojopa
    BTCF Member
    • Mar 2004
    • 1592
    • Kuopio

    Originally posted by Bmw Master View Post
    Kokemuksia Subaru Outback, 2.5 bensa automaatti? Vaikuttaisi hyvältä peliltä.
    Vuosia sitten olin yhden kesän Hangon vapaasatamassa huolintafirmalla siirtelemässä uusia autoja, ja tuolloin Subaruista jäi laadukas ja hyvä fiilis. Ajomatkat oli tietty hyvin lyhyitä, mutta sisustan yleinen laatuvaikutelma jne. "ensipuraisulla" esiin tulevat seikat noissa oli kyllä kunnossa.

    Comment

    • Pazi88
      Moderator
      • Jan 2007
      • 11077
      • Oulu

      Originally posted by konsumies View Post
      Nopealla vilkaisulla täällä ei Seateista kauheasti ole ollut juttua joten tässä pientä omaa kokemusta.

      Ajoin viime vuonna Leon FR dieselillä (184 hp) 52tkm ilman mitään murheita.
      Plussaa FR-varustetaso, ja erityismaininta hyvistä led-valoista ja jämäkästä tehtaan alustasta. Sedanin kulutus oli sekalaisessa, joskin suurimmalta osaltaan maantieajossa, koko vuonna n. 5,7-5,8. Ja plussana tarkka ja hyvä manuaaliaski.
      Iso miinus rengasmelusta.

      Tänä vuonna on alla ollut nyt 15tkm Leon FR 180hv bensafarkku, DSG-askilla.
      Samat plussat mutta miinuksia kyllä enemmän.
      Tuo DSG ei ole oireillut mitenkään, mutta on se paska aski tuohon moottoriin ainakin.

      Itse pidän noita FR-Seatteja hinta-/laatusuhteeltaan mainioina hankintoina.
      Tehoa ja varusteita 30% halvemmalla kuin VW ja Audi.
      Porukoilta löytyy kans Leon FR 1.8 tsi koneella ja manuaalilootalla. Hintaisekseen varsin asiallinen peli ja eipä löydy juuri valittamista mitä olen sillä ajellu. Tuntuu hyvältä ja jämäkältä näpeissä. Moottorikin vastaa kaasuun hyvin ja vetoja riittää isommissakin nopeuksissa. Myöskään sähkökaasu ei toimi ollenkaan viiveellä tai "huijaa" laittamalla läppää auki jo pienillä kaasun painalluksilla.

      Mitään suurempia vikoja ei ole vielä ainakaan tullu. kop kop.. Ainoa miinus on, että onhan se silti varsin tylsä auto. Ei sillä tee mieli ajella. Mut minulle lähes kaikki 2000 luvun autot tuntuu tylsiltä, niin ei kannata suurta painoarvoa tälle antaa

      Instagram, YouTube kanava
      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

      Comment

      • konsumies
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 1046
        • Turkkussesss

        Originally posted by Pazi88 View Post
        Porukoilta löytyy kans Leon FR 1.8 tsi koneella ja manuaalilootalla. Hintaisekseen varsin asiallinen peli ja eipä löydy juuri valittamista mitä olen sillä ajellu. Tuntuu hyvältä ja jämäkältä näpeissä. Moottorikin vastaa kaasuun hyvin ja vetoja riittää isommissakin nopeuksissa. Myöskään sähkökaasu ei toimi ollenkaan viiveellä tai "huijaa" laittamalla läppää auki jo pienillä kaasun painalluksilla.

        Mitään suurempia vikoja ei ole vielä ainakaan tullu. kop kop.. Ainoa miinus on, että onhan se silti varsin tylsä auto. Ei sillä tee mieli ajella. Mut minulle lähes kaikki 2000 luvun autot tuntuu tylsiltä, niin ei kannata suurta painoarvoa tälle antaa
        On paljon hyvää, juuri tuossa kaasun käyttäytymisessä ja kyllä siinä vetoja piisaa.
        Tylsyys poistui itsellä kun otti ledivalot ja nyt kun sai 18´kesätassut alle se alkaa vähän näyttämään autolta. Ja kopkop, ei kyllä vikoja ole kummassakaan ollut. Rengaspaineiden sensorit hieman herjailevat joskus mutta muuten tuntuu ettei ole ainakaan lastentauteja
        Seat Leon Cupra ST
        F20 116d
        e87 116i

        Comment

        • Zeta
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7510
          • Kotona

          Löytyykö täältä kellään käytännön kokemuksia Audin b8 1.8t tai 2.0tdi malleista? Netistä löytyy vaihtelevia kokemuksia, toisaalla haukutaan syvimpään helvettiin (hihnat katkeaa dieselissä ja jako hyppää bensassa) mutta toisaalla taas kiitellään konetta. Eli jos joku on vaikka vähän pidempäänkin ajellut jommalla kummalla niin kokemuksia tähän ketjuun kiitos.
          -
          Käyttöautona: F20
          Myydään: DELL pöytätietokone **130e**
          Myydään: HP 14" kannettava **90e**
          -

          Comment

          • Bmw Master
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 13155
            • Kokomo

            Originally posted by Tojopa View Post
            Vuosia sitten olin yhden kesän Hangon vapaasatamassa huolintafirmalla siirtelemässä uusia autoja, ja tuolloin Subaruista jäi laadukas ja hyvä fiilis. Ajomatkat oli tietty hyvin lyhyitä, mutta sisustan yleinen laatuvaikutelma jne. "ensipuraisulla" esiin tulevat seikat noissa oli kyllä kunnossa.
            Usassa Subarut on tosi suosittuja, eikä kuulemma hajoa koskaan.

            Kai se täytyy käydä ajamassa.

            Comment

            • mikkod
              BTCF Member
              • Aug 2007
              • 5200
              • Stadi

              VW CC 2012 2.0TDI DSG. Ajettu nyt 87tkm. Webasto korjattu 3krt ja apparin puolelta Airbagin pois kytkentä kytkin vaihdettu. Ei muuta vikoja. Oikeasti ollut laadukas auto.
              Helkama S3000
              Myydään kutosen alustaosia
              This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

              Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

              Comment

              • Timelord
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2010
                • 501
                • Loimaa

                Tätä nyt ei varmaan kukaan usko mutta:

                -08 VW Passat 1,9tdi, ollut taloudessa uudesta asti ja normihuoltojen lisäksi moottoriin vaihdettu yksi hehkutulppa ja nyt polttoaineen siirtopumppu. Etujarrupalat vaihdoin reilu kuukausi sitten 165tkm kohdalla, takaset onkin vaihdettu jo aikaisemmin. Kilometrejä nyt ~170tkm.

                Tehdas weba löytyy ja se on kertaalleen korjattu, samoin weban vesikiertopumppu sekä ipcu- rele on kerran vaihdettu.

                Keskikulutus ollut vajaan kahdeksan vuoden aikana 4,2- 5,4l /100km.

                Harvinainen yksilö kun vagina- areenasta lukee kokemuksia niin on jos jonkinlaista häppeninkiä sattunut.

                Ainut on tuo polttoainepumppu, pitäisi mielestäni kestää 200tkm+.

                Työkaverin B8- audi (2,0TFSI Q) onkin ollut sitten ihan toista maata; todellinen murheenkryyni vaikka kilsoja vasta ~50tkm. Taino, eihän niitä tule kun maataan korjaamolla.
                W201 2,5D
                W123 280ce
                E21 316
                ex-E60 530ia
                ex-E53 4,4i
                ex-E39 523i
                ex-E34 520ia
                ex-E21 318i

                Comment

                • Tomppa80
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2006
                  • 2088
                  • Raahe

                  Originally posted by Timelord View Post
                  Tätä nyt ei varmaan kukaan usko mutta:

                  -08 VW Passat 1,9tdi, ollut taloudessa uudesta asti ja normihuoltojen lisäksi moottoriin vaihdettu yksi hehkutulppa ja nyt polttoaineen siirtopumppu. Etujarrupalat vaihdoin reilu kuukausi sitten 165tkm kohdalla, takaset onkin vaihdettu jo aikaisemmin. Kilometrejä nyt ~170tkm.

                  Tehdas weba löytyy ja se on kertaalleen korjattu, samoin weban vesikiertopumppu sekä ipcu- rele on kerran vaihdettu.

                  Keskikulutus ollut vajaan kahdeksan vuoden aikana 4,2- 5,4l /100km.

                  Harvinainen yksilö kun vagina- areenasta lukee kokemuksia niin on jos jonkinlaista häppeninkiä sattunut.

                  Ainut on tuo polttoainepumppu, pitäisi mielestäni kestää 200tkm+.

                  Työkaverin B8- audi (2,0TFSI Q) onkin ollut sitten ihan toista maata; todellinen murheenkryyni vaikka kilsoja vasta ~50tkm. Taino, eihän niitä tule kun maataan korjaamolla.
                  Itselläni oli aikoinaan samanlainen auto. Ajoin sillä 3000km---->100.000km 2.5v. Ja ainut mikä hajosi oli vänkärinpuolen peilin lämmitys. Autossa oli myös softa 30.000km----> oli hyvä ja luja peli, tykkäsin.
                  Mercedes Benz E -07
                  BMW 523i -96
                  Volvo v70t5 -99
                  Harley Davidson Electra Glide -00
                  Solifer SM -75

                  Comment

                  • KJ
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2004
                    • 695
                    • Järvenpää

                    Originally posted by Zeta View Post
                    Löytyykö täältä kellään käytännön kokemuksia Audin b8 1.8t tai 2.0tdi malleista? Netistä löytyy vaihtelevia kokemuksia, toisaalla haukutaan syvimpään helvettiin (hihnat katkeaa dieselissä ja jako hyppää bensassa) mutta toisaalla taas kiitellään konetta. Eli jos joku on vaikka vähän pidempäänkin ajellut jommalla kummalla niin kokemuksia tähän ketjuun kiitos.
                    Tuossa edellisellä sivulla jo tästä kerroinkin. Mulla oli 3 vuotta uudesta ->150tkm Audi A4 B8 Avant 2.0 TDI 143hv versio manuaalilla ja etuvetona. Ei minkäänlaista vikaa koko aikana. Pelkkiä määräisaikaishuoltoja. Toki yhdessä huollossa tehtiin joku tehtaan recall kampanja juttu, jota en nyt kuollaksenikaan muista. Auto oli sporttialustalla ja penkeillä. Ajoltaan todella hyvä vaikka olikin vain etuvetoinen, ja hiljainen auto. Mielestäni aika selvästikin hiljaisempi kuin E91. Kuitenkin jotain luonnetta siitä puuttui, joka teki sen vähän liian tylsäksi omaan makuuni. Se oli tavallaan liian helppo auto, kun siinä ei ollut mitään yllättävää tai ylipäänsä mitään mikä oli aiheuttanut sydämentykytyksiä. 2.0 TDI:tä en toista kertaa ottaisi, edes 170hv versiona. En sen takia ettenkö epäilisi sen kestoa, vaan koska se auto tarvitsee vähän menohaluisempaa konetta ollakseen mielenkiintoinen. Uskoisin esim. 2.0 TFSI Quattron olevan jo ihan mielenkiintoinen. Näissähän muuten kaikki Quattrot ovat takavetopainoitteisia 40/60 jaolla.
                    F30 330e -17 Alpinweiss 3
                    E70 X5 3.0sd -08 Schwarz 2

                    Comment

                    • Zeta
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7510
                      • Kotona

                      Originally posted by KJ View Post
                      Tuossa edellisellä sivulla jo tästä kerroinkin. Mulla oli 3 vuotta uudesta ->150tkm Audi A4 B8 Avant 2.0 TDI 143hv versio manuaalilla ja etuvetona. Ei minkäänlaista vikaa koko aikana. Pelkkiä määräisaikaishuoltoja. Toki yhdessä huollossa tehtiin joku tehtaan recall kampanja juttu, jota en nyt kuollaksenikaan muista. Auto oli sporttialustalla ja penkeillä. Ajoltaan todella hyvä vaikka olikin vain etuvetoinen, ja hiljainen auto. Mielestäni aika selvästikin hiljaisempi kuin E91. Kuitenkin jotain luonnetta siitä puuttui, joka teki sen vähän liian tylsäksi omaan makuuni. Se oli tavallaan liian helppo auto, kun siinä ei ollut mitään yllättävää tai ylipäänsä mitään mikä oli aiheuttanut sydämentykytyksiä. 2.0 TDI:tä en toista kertaa ottaisi, edes 170hv versiona. En sen takia ettenkö epäilisi sen kestoa, vaan koska se auto tarvitsee vähän menohaluisempaa konetta ollakseen mielenkiintoinen. Uskoisin esim. 2.0 TFSI Quattron olevan jo ihan mielenkiintoinen. Näissähän muuten kaikki Quattrot ovat takavetopainoitteisia 40/60 jaolla.
                      Ok, kiitosta tiedoista. Tuohon 2.0TDI auttaa toki vähän ohjelmointi, tehot nousevat sinne +170hv. Mielessä on vain, että voisi vaihtaa vähän toisentyyppiseen e90 jälkeen niin ei tarvitsisi niin helvetisti laittaa lisää rahaa autoon kiinni. Noita b8 Audeja saa kilsoista riippuen siellä 15-17te, samalla rahalla ei kummoista e9x bemaria vielä saa. Ei ainakaan parempaa kuin mitä edellinen oli
                      -
                      Käyttöautona: F20
                      Myydään: DELL pöytätietokone **130e**
                      Myydään: HP 14" kannettava **90e**
                      -

                      Comment

                      • smpovers
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2006
                        • 2372
                        • Tammela

                        2013 syksyllä oli käyttöauton tarvetta. Tutulla oli myytävänä lyhyellä leimalla oleva Fiat Punto 55 mk1. Mulla oli periaate, että en osta ranskalaista tai italialaista. En myöskään olisi halunnut etuvetoista. Halpa hinta kuitenkin houkutti. Hyvin pienellä laitolla tuo auto kesti noin puolivuotta jokapäiväistä 100km ajoa. Kuitenkin sen sitten myin ja ostin e30:n. Taas meni kaikkeen pikkukorjailuihin rahaa sopivasti, mutta oli tuokin ihan ok auto. Seuraavalla omistajalla Punto on kuulemma toiminut kytkinremonttia lukuunottamatta moitteetta. Piti saadaa viimesyksynä sitten isompaa alle. Ostin e34 535i:n. Rahaa paloi hyvin kansiremontteihin ym yllättäviin vikoihin. Bemari meni taas myyntiin ja tilalle piti etsiä jotain halpaa kirnua. Lähellä oli taas eräs hyvin varusteltu(kattoluukku, jalopuut, s-lasit) ja huollettu Punto 75 sx myynnissä mikä tuli sitten noudettua. Olen kyllä erittäin tyytyväinen autoon ja ajaminen on ollut todella halpaa. Miinuksena nyt voisi sanoa, että jousitus hieman pintakova ja rengasmelu melko suuri. Jos halpaa käyttöautoa pitäisi etsiä niin voin suositella Puntoa.
                        BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
                        BMW 330d touring e46 -05
                        Ford Cortina Mk2 1600 -70
                        ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

                        Comment

                        • Tojopa
                          BTCF Member
                          • Mar 2004
                          • 1592
                          • Kuopio

                          Onko kellään käytännön kokemusta Hondan dieseleistä, esim. 2.2-litrainen Accord? Entä japsi-dieselit muuten?

                          Comment

                          • Jylyppy
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2010
                            • 487
                            • kuusamo

                            Originally posted by Tojopa View Post
                            Onko kellään käytännön kokemusta Hondan dieseleistä, esim. 2.2-litrainen Accord? Entä japsi-dieselit muuten?
                            Aika vähävikasia ovat. Laturi nuissa monesti menee japsiksi(oikeaksi) suht varhain, 200-300tkm välissä.

                            Toyon diiseleissä "isommissa" varsinki meinaa olla hieman nuita kansimurheita, joita tosin aika hyvin korjataan jatketun takuun piikkiin. Eli 2.2 ja uudemmat 2.0. Mut minun mielestä kokosikseen/tehoisikseen suht kova ruokasia. En ainakaan itelleni ostas kyllä muuta, ku hondan diiseliä. Tosin mulla ei kyllä ookkaan varaa säästää diiselillä muutenkaan.
                            Honda accord 2.4 -08
                            Suzuki gsx-r 1000 -03

                            Comment

                            • Heikki_00
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2011
                              • 39
                              • Koria

                              Originally posted by Tojopa View Post
                              Onko kellään käytännön kokemusta Hondan dieseleistä, esim. 2.2-litrainen Accord? Entä japsi-dieselit muuten?
                              Honda on kyllä ainoa auto mitä kellekkään uskaltaisin suositella, siis toimivuuden suhteen.
                              Vanhemmissa I-CTDI koneisissa on tosiaan tuota laturin menemistä jonkun verran ollu mutta melkolailla remonttivapaa tekniikka.
                              Uudempaan I-DTEC koneeseen kannattaa ehkä pienellä varauksella suhtautua DPF ongelmien takia mutta jos ostaessa jättää sen verta rahaa hanskalokeroon että uuden pöntön saa tarvittaessa haettua niin tuskin tuossakaan muita ylläreitä tulee...
                              Jeep Grand Cherokee 4.0 -95
                              Vw LT 28 Doppel -88
                              Goes 450X -08

                              Comment

                              • ThemeJ
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2005
                                • 997
                                • Turku/Raahe

                                Originally posted by Tojopa View Post
                                Onko kellään käytännön kokemusta Hondan dieseleistä, esim. 2.2-litrainen Accord??
                                Ooppelin kone, jos ajaa paljon kaupungissa niin menee hiukkassuodatin tukkoon kuten taitaa mennä monesta muustakin nyky tiisselistä.
                                Bmw E30
                                Bmw 2000Touring Scrap
                                Ex. Bmw E30 316
                                Ex. Bmw E36

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎