Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia muun merkkisistä autoista.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • E39Fin
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2013
    • 1761
    • HKI/Orimattila

    Originally posted by kimmon View Post
    Tähän on nyt sattumoisin ihan pakko puuttua... On nimittäin sellaista mutua ja paskapuhetta koko viesti.

    Ranskalaisten autojen suurin vika Suomessa on vanhojen 80- ja osin 90-lukuisten mallien saama huono maine mikä elää erittäin sitkeässä yhä edelleen. Tuo maine ei vain pidä paikkaansa enää. On vaan niin kovin hauskaa ja helppoa huudella, että "parhaat ranskalaiset saa rilliltä". Antaessaan mielipiteitään kannattaisi myös mainita minkä ikäisellä ja mallisella kaaralla on huristellut eikä huudella höpöjä.

    Olen itse ammatissa missä törmään päivittäin KAIKEN merkkisiin autoihin ja niiden matkan keskeyttäneisiin vikoihin. Osa vioista on helposti korjattavia ja osa ei. Usko pois kun sanon, että esimerkiksi pääkaupunkiseudun hinausliikkeitä ja tiepalvelua työllistävät pääasiassa ns. premium-merkit, VW, Audi, Volvo, BMW, Mercedes etc. Eivät korealaiset, romanialaiset tai ranskalaiset... Ihmisten mielikuvilla ja todellisuudella ei ole tässä kohtaa mitään tekemistä keskenään.

    Annan muutaman todellisen esimerkin ihan lähipiiristä. Äitini ajaa 2005-mallisella Meganella, mittarissa noin 124tkm. Tähän autoon on vaihdettu kymmenen vuoden aikana, 2xjakohihna (iän, ei kilometrien takia), 1xjarrupalat eteen ja taakse, tämän vuoden katsastukseen raidetangon ulommat päät molemmille puolille ja yksi alapallonivel. Auto on läpäissyt katsastuksen joka kerta moitteetta. Kertaakaan auto ei ole jättänyt tielle tai jättänyt käynnistymättä. Melkoinen romu eikö?

    Esimerkki kaksi. Ex-puolisoni osti 2010 uutena Clion 1.2Tce moottorilla (pieni bensaturbo). Autolla on tällä hetkellä ajettu 190tkm jona aikana se on tarvinnut seuraavia korjauksia: Jakohihna kerran, jarrupalat eteen ja taakse kerran, käsijarruvaijerit (koska toope ei käytä käsijarrua), ahtopainetunnistin (meni jo melkein uutena ja takuuseen) ja raidetangon päät molemmin puolin. Sama juttu kuin aiemmin, katsastettu moitteetta, ei koskaan tielle/käynnistymättä. Silkkaa paskaa eiks niin?

    Ja kyllä olen itsekin omistanut useita ranskalaisia autoja eikä ole mitään estettä etten tulisi omistamaan jatkossakin. Mainittakoon nyt sekin vielä, että sitten ajokortin saatuani on minun käyttöni kautta kulkenut reilut sata kappaletta eri merkkisiä kulkineita.

    Niin no onhan premiumeissa kaikenlaista kokeiluasteella olevaa uutta tekniikkaa esimerkkinä tästä mersun automaattien piirilevyviat vs. manuaalivaihteinen auto.
    Ja sitten mietin kanssa että niin, premiumeilla myös ajetaan useasti enemmän. Meillä mm. 1kpl 650tkm volvo jota ei ikinä hinattu. Toki voi olla että nuokin vehkeet kestävät ajoa ja on huonon maineen takia pirun halpoja vehkeitä kaikki ranskikset. Itte taian kuitenkin jatkaa ajamisen iloa..
    Jaguar XF Sportbrake R-sport.
    E39 523iA Oxfordgreen

    Comment

    • Attekun
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2013
      • 1407
      • Saarijärvi

      Originally posted by kimmon View Post
      Usko pois kun sanon, että esimerkiksi pääkaupunkiseudun hinausliikkeitä ja tiepalvelua työllistävät pääasiassa ns. premium-merkit, VW, Audi, Volvo, BMW, Mercedes etc. Eivät korealaiset, romanialaiset tai ranskalaiset...
      Voisiko olla kyse siitä, että premium merkkien omistajilla on varaa sellaisiin vakuutuksiin joihin kuuluu hinausturva?
      Toyota Alphard MS
      Peugeot e-2008
      ex:E39 530d - 01 E38 735i - 96--köyhän miehen kasikone ,E39 520i - 98 "pappa", E30 316

      Comment

      • Susiraja
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2004
        • 361
        • Helsinki

        Originally posted by AK-87 View Post
        Sen kummemmin hintoihin tutustumatta heitän nyt vaan, että itse en pitäisi ranskalaisia edes vaihtoehtoina. En sitten niin missään tilanteessa. Kertaakaan en ole kuullut, että joku vakavissaan olisi puhunut positiivista omasta rellustaan, pököstään tai sitikastaan. Ja omat kokemukset on täysin vastaavia myös: vaikka sellainen ihme tapahtuisi, että ranskatar sattuisi toimimaan moitteetta, niin on se ajaminen kyllä ihan täyttä kuraa. Clion kohdalla en lakannut ihmettelemästä, miten niin pieneen autoon on saatu niin elävästi toteutettua traktorin ajotuntuma.

        Kannatusääni siis tässä menee Kialle tai muulle idän ihmeelle, ihan vaan koska mun käsitys on se, että niissä nyt sentään tekniikka pelaa kohtuu varmasti vrt. ranskalaiset.
        Pitää itsekin sen verran kommentoida, että rahaa niillä patonkikuskeilla piisaa jos laitteet on koko ajan korjaamolla mutta silti näkyy nettiautossa paljon yli puol milliä ajettuja patonkeja... Ajolleen nuo ei oo miusta sen kummallisempia ollu kun saman hintaluokan muunkaan maalaiset. Ei uudessa 30k€ mersussa, audissa tai bemarissakaan ala eteen ottamaan kun sen rattiin pääsee. Aika karvalakkia on meininki. Edellinen patonki oli parin liisarin välissä 1500 euron 406 farkkupösö jolla oli veivattu 300tkm. Kunnossa olevilla iskareilla oli ihan mahtava matka-auto. Toimiva ilmastointi, iso takakontti jne. Mitä nyt vakkari puuttu, niin meinas siihen tottuneella kaasujalka puutua.

        Jokaisen joka haukkuu muita automerkkejä pitäs omistaa ensin sellanen, niin saa sit oikeuden haukkua tai puolustaa niitä. Esimerkiks sen pösön jälkeen tuli vuodeks uuden työpaikan kautta liisarina XC60 volvo. Ihan hirvee P***a. Ei talvella kääntyny tai pysähtyny ollenkaan. Moottori kuulosti vanhalta transitilta. Jokunen mukava sähkövika pakkasilla. Muovitkin samaa tasoa kuin siinä 406 pösössä. Velipojan sanoja lainatakseni "tää olis ihan hyvä 30k€ autoks". Nyt voin rauhassa haukkua niitä volvoja, mut patonkeja ei tee mieli haukkua.
        www.finnishcodriver.blogspot.fi

        Comment

        • Ioni79
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2006
          • 738

          Originally posted by Attekun View Post
          Voisiko olla kyse siitä, että premium merkkien omistajilla on varaa sellaisiin vakuutuksiin joihin kuuluu hinausturva?
          Hymiö pelasti.

          Mutta kyllä, ranskalaiset vähän käytettynä varsinkin ovat todella hyviä hinta/laatusuhteeltaan.

          Itselläni ollut ranskalainen (Citroen C4), ei mitään valittamista. Vaimolla 2005 tms. Renault Megane kolmatta vuotta, vain perushuoltoa. Vanhemmilla ollut vuodesta 1997 asti Meganea ja Citroenia, ei mitään ongelmia. Edit: Citikkaan vaihdettiin takakontin johtosarja, kun välillä aukeili oudosti ovia avatessa. -takuuseen

          Toisin kuin esim bemarissa kun hirttää ilmastoinnin kompura. Kaikkine kuluineen meni n. 2k€. Tuolla olisi korjannut ja huoltanut ranskalaista 4-6 vuotta.

          En silti sano että ne parempia ovat kuin esim. BMW. Mutta ei ne niin huonoja ole kuin maine antaa ymmärtää. Ja maineen takia tosiaan saa vähän käytettynä todella halvalla.
          Last edited by Ioni79; 10-07-2015, 13:45. Reason: lisätty vika citikkaan

          Comment

          • bmw323it
            BTCF Member
            • Mar 2008
            • 1822
            • N/A

            Jaa, nämä on taas näitä uskonasioita. Itselläni on ollut bemari viimeiset 20v, mutta aina siinä rinnalla myös jonkun muun merkkinen auto. En ole huomannut kyllä kestävyydessä eroa puoleen en toiseen, vaikka joukkoon on mahtunut pösöä ja sitikkaakin. Autoja nämä ovat kaikki, ja kaikkiin tulee vikoja.

            Ainoa tielle jättänyt auto on M5. Ei sekään silti huono ollut, laturi vain sattui tulemaan finaaliin.

            Ps. Sitikan huollossa oli kyllä ylivoimaisesti paras palvelu.
            Last edited by bmw323it; 10-07-2015, 14:10.
            Nyt:
            BMW 530e (g30)
            BMW 335i (e90)
            BMW 323iC (e36)
            BMW 850i (e31)
            Golf GTE
            ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

            Comment

            • M-Lead
              Bimmer Enthusiast
              • May 2007
              • 1500
              • Oulu

              Originally posted by kimmon View Post
              Tähän on nyt sattumoisin ihan pakko puuttua... On nimittäin sellaista mutua ja paskapuhetta koko viesti.

              Ranskalaisten autojen suurin vika Suomessa on vanhojen 80- ja osin 90-lukuisten mallien saama huono maine mikä elää erittäin sitkeässä yhä edelleen. Tuo maine ei vain pidä paikkaansa enää. On vaan niin kovin hauskaa ja helppoa huudella, että "parhaat ranskalaiset saa rilliltä". Antaessaan mielipiteitään kannattaisi myös mainita minkä ikäisellä ja mallisella kaaralla on huristellut eikä huudella höpöjä.

              Olen itse ammatissa missä törmään päivittäin KAIKEN merkkisiin autoihin ja niiden matkan keskeyttäneisiin vikoihin. Osa vioista on helposti korjattavia ja osa ei. Usko pois kun sanon, että esimerkiksi pääkaupunkiseudun hinausliikkeitä ja tiepalvelua työllistävät pääasiassa ns. premium-merkit, VW, Audi, Volvo, BMW, Mercedes etc. Eivät korealaiset, romanialaiset tai ranskalaiset... Ihmisten mielikuvilla ja todellisuudella ei ole tässä kohtaa mitään tekemistä keskenään.

              Annan muutaman todellisen esimerkin ihan lähipiiristä. Äitini ajaa 2005-mallisella Meganella, mittarissa noin 124tkm. Tähän autoon on vaihdettu kymmenen vuoden aikana, 2xjakohihna (iän, ei kilometrien takia), 1xjarrupalat eteen ja taakse, tämän vuoden katsastukseen raidetangon ulommat päät molemmille puolille ja yksi alapallonivel. Auto on läpäissyt katsastuksen joka kerta moitteetta. Kertaakaan auto ei ole jättänyt tielle tai jättänyt käynnistymättä. Melkoinen romu eikö?

              Esimerkki kaksi. Ex-puolisoni osti 2010 uutena Clion 1.2Tce moottorilla (pieni bensaturbo). Autolla on tällä hetkellä ajettu 190tkm jona aikana se on tarvinnut seuraavia korjauksia: Jakohihna kerran, jarrupalat eteen ja taakse kerran, käsijarruvaijerit (koska toope ei käytä käsijarrua), ahtopainetunnistin (meni jo melkein uutena ja takuuseen) ja raidetangon päät molemmin puolin. Sama juttu kuin aiemmin, katsastettu moitteetta, ei koskaan tielle/käynnistymättä. Silkkaa paskaa eiks niin?

              Ja kyllä olen itsekin omistanut useita ranskalaisia autoja eikä ole mitään estettä etten tulisi omistamaan jatkossakin. Mainittakoon nyt sekin vielä, että sitten ajokortin saatuani on minun käyttöni kautta kulkenut reilut sata kappaletta eri merkkisiä kulkineita.
              Ei kannata hypätä peikkoviestin mukaan. Ihmisillä on niin omat käsityksensä paskasta. Oma käsitykseni on, että auto ku auto pysyy toimivana kun viittii pitää siitä huolta. En ainakaan kauheasti havainnut laatueroja saman hintaluokan uusissa autoissa, oli se ranskalainen, italialainen, japsi tai mikä lie. Ei taida markkinoilla pärjätä jos paskaa valmistaa ja jos ne nyt ihan susipaskoja on niin eikai kukaan niitä uutenakaan ostaisi. :think

              Aina sitä kuulee, oli auto mikä tahansa, niin on jättänyt tielle. Jännä juttu, ku sitäkin yhtä valmistetaan tuhansia kappaleita, niin saattaa luonnollisesti jokunen niistä vähän simahdella tehtaalla kasaamisen jälkeen.

              Ex: E30 318iS M-Tech II, E34 525i, E28 518i Bavaria, E28 518i, E34 535i, E28 518, E30 318i, E34 535i + muut

              Comment

              • säkkij
                BTCF Member
                • Mar 2006
                • 299
                • Rauma

                Nyt kun kaadettiin vähän vettä myllyyn niin pitää meidänkin perheen käyttistä kehua Megane vm.05.

                On hinta-laatusuhde kohdillaan, reilu vuosi sitten maksoin 200tkm ajetusta farkusta 1500€ niin tuntusi saavan aika paljon rahalle vastinetta ja kun verrataan mitä samalla rahalla saa bemarilta halvat vakuutuksetkin, tilava jne.

                Ainut vika on ollut vvt-pyörä nokka-akseliin joka piti käynnistäessä jumalatonta mekkalaa. Sekin kustansi 200 euroa ettei konkurssia tullut, pari kertaa ehtinyt itse katsastaa ja pirun nopeesti tuntui sujuvan, inssi ole jäänyt mitään turhia ihmettelemään minkään suhteen.
                Last edited by säkkij; 10-07-2015, 15:25.
                E30 325i Cabrio '87
                E61 525d M-Sport LCI

                Comment

                • AK-87
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2015
                  • 324
                  • Hml

                  No ohhoh... ei ollut tarkoitus pahoittaa kenenkään mieltä. Ja olipa hyvä että kirjoitin mitä kirjoitin, nimittäin nythän niitä positiivisia kannanottoja ranskalaisten puolesta sitten tulikin vastaan heti useampia!

                  Kaipa sitä jokainen voi puhua vain omista kokemuksistaan ja tuttaviensa kokemuksista, näihin mun tuntuma perustuu. Enkä myöskään objektiivisesti usko, että minkään maalaiset autot olisivat teknisesti valovuosia parempia kuin jotkin toiset. On sitten tainnut vaan mulle ja lähipiiriin osua sitä huonompaa hiihtokenkää... Hyvä ettei asia ole samoin kaikilla.

                  Mutta laitetaas nyt sitten vielä omista autoista: Clio vm. 2000 oli mulla paska, sähköt kyykkäili sieltä ja täältä, ja mekaanisia kilkkeitä sai myös vaihdella varmaan auton arvon verran (mikä ei tietty ollut kovin paljon). Pahinta kuitenkin oli se hirvittävä ajettavuus, kilometrejä lasissa oli mulla 115-145tkm. Kaksi Civicciä on ollut, -93 1,5 ja -04 1,4. Molemmat toimi mukisematta, öljynvaihdot melkeinpä piisasi. Ei mitään helmiä ajaa, mutta pykälää parempia kuin tuo Clio. Sitten on ollut Focus farkku, 2,0 2006. Siitä jäi hyvinkin positiiviset tunnelmat, se oli musta yllättävän hyvä ajettava tuollaiseksi keskivertokotteroksi. Etupään laakerit meni vaihtoon jossain 150tkm kohdalla, mutta eipä ollut muita murheita. Nyt oikeastaan kakkosautoksi mietinnässä tuosta rohkaistuneena Fiesta ST.
                  V60 D4 AWD -16
                  Civic "Track-spec" VTEC -02 kauppakassi
                  ex V60 D4 -13
                  ex E36 323i 4D -96
                  ex E91 320d -06 Stage 1

                  Comment

                  • ThemeJ
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2005
                    • 997
                    • Turku/Raahe

                    Oon nyt ajanu 1.4l neloskorisella golffilla melkeen 200 000tkm enkä oo vaihtanu ku kuluneet jarrut ja pari kertaa jakopään ja yhden anturin. Raidetangot ovat alkuperäiset molemmista päistä ja samaten alapallonivelet. Vikoja tosin on, lukot vittuili jo alussa, penkinlämmitin ei toimi kuskilla, ja peräkontin luukku on jo melko ruosteessa. Tuskin tekee silti kaikista samanmoisista volkkareista yhtä hyviä tai huonoja? Varmaan sama pätee tähän "meidän äitin fiat/alfa/renault/pösö" höpötykseen, jotku toimii jotku ei. Toisaalta mun paska volkkari on jo 15 vanha ja mittarissa yli 300 000km, että jospa se kilkattava kone kohta menee rikki.

                    Pelkästään kun Ranskassa tai Italiassa tehtyjen autojen laatua katselee niin ei voi kuin ihmetellä miksi vitussa näin. Johdotukset on tehnyt se korealainen kaveri mikä ei kotimaassaan kelpaa edes haravan varteen. Äänieristys, mikä se on. Vettä pääsee mitä ihmeellisimpiin paikkoihin. Ei lie sattumaa että aika harva autopesula/fiksari suostuu ranskalaisen tai italialaisen auton konehuonetta pesemään. Toisaalta eipä niitä autoja taideta pestä koskaan muutenkaan, sen verran kamalassa kunnossa yleensä valtaosa on.

                    Mitä kimmon sano että ranskalaisten huono laatuvaikutelma ois 90-luvun autojen vika, ei kyllä nyt enää ehkä nykypäivänä pidä paikkaansa koska onhan ne kerenny jo 2000-luvullakin tehdä semmosta paskaa että eiköhän se 90-luku ole jo unohdettu. Esim. juurikin tuollainen uudehko Clio 1.2tce. Moottori kuullostaa jo 100 000km ajettuna siltä että eiköhän sieltä kohta sinkoa ulos jotain muutakin kuin pakokaasua. Ja ihme on jos ei äipän Meganesta kohta lopu joko mittaristo tai virtalukko, ja jousethan siitä etupäästä pettää jossain kohtaa. En muista nyt ulkoa oliko juurikin tuon ikäinen Megane oikein suunnittelun kukkanen etupään jousituksen suhteen. Jousi menee poikki ja jousi on alapäästään tiheämpi kuin keskeltä, joten jousi sinkoutuu suoraa renkaan kyljestä läpi. Toki rellu huomas tämän virheen jonku vuoden valmistamisen jälkeen ja teki sinne jousilauteseen pultattavan lisäreunan ettei jousi enää pääse niin herkästi katkeamaan vasten rengasta.

                    Kyllähän se on mahdollista silti saada Ranskasta tai Italiasta toimiva pikkuauto, en sitä sano. Mutta on siinä varmaan syykin olemassa miksi ne yleensä halpoja on. Oli se auto sitten kooltaan pieni tai suuri. Esim. joku Citroen C5 mk1 minkä hinta on nykyään jossain tuhannen ja kahden välillä, kuitenkin uutena ollut suhteellisen kallis peli. Sama näkyy olevan edessä uudemmallakin korimallilla, joka tosin on vähän parempi ainakin toistaiseksi.

                    Dacia Sanderosta pakko vielä sanoa, voi herran jumala. En olis koskaan uskonu että vielä tänäkin päivänä voi ostaa 90-luvun auton uutena. Ladasta olisin uskonu tommosta uudelleenkäyttöä. Ehkä Dacia on uusi Lada? Suosittelen kyllä kokeilemaan, hyvä aikamatka.

                    Toisaalta kun puhutaan halvoista kauppakasseista, oli se valmistaja sitten vw,renaulta,pösö,alfa,toyota tai minkä vain valmistajan alle 15ke auto, niin onhan se varma ettei niitä ole ikuisiksi rakennettu ja melkeenpä kaikki jakavat keskenään samat osat. Ainut ero on se että esim. uusi Fiat haisee sisältä jollekkin aivan ihmeelliselle, toisaalta jokuhan siitäkin saattaa pitää. Enkä ole koskaan nähnyt niin erikoisia sähkövikoja muilla merkeillä kuin mitä Fiat pystyy tarjoamaan, voi toki olla ettei ole vain kohdalle osunut. Tai no vanhan kuplavolkkarin voi pistää käymään niin että akun navat pistää väärinpäin ja + johto menee maihin mutta sillon ei bensamittari enää toimi, mutta muuten auto kyllä pelittää. Ehkä se on erikoisin, mutta ei varsinaisesti vika vaan huonoa "korjaamista" auton omistajalta.

                    Tämä on mun mielipide koskien kyseisiä merkkejä ja oikeushan mulla siihen on. En tiedä miten montaa ranskalaista olen ajanut, puhutaan kuitenkin tuhansista eikä sadoista ehkäpä jopa kymmenistä tuhansista, yhtään en ole omistanut enkä ajatellut omistaa. Enkä tiedä miten moni vika johtaa siihen että auto jää välille, mutta kyllähän se vika aina vituttaa vaikka auton liikkuminen vielä jatkuisikin. Autot mitä en ikinä ostais vaikka aseella uhattais mitä nyt mieleen tulee: Citroen C3/C4, Citroen Saxo, Peugeot 206, Renault Clio/Megane, Ford Ka, Fiat Punto Grande tai Classic, Kia Picantto, Alfat kans pienellä varauksella, Dacia missään muodossa. Toki muitakin on kuten Volvo V50 yms, mutta ne on jo asia erikseen. Osaksi siitä syystä, että autot on vaan tehty huonosti ja osa siitä fiiliksestä mikä tulee kun sisään istuu.

                    Kiitos ja anteeksi.
                    Bmw E30
                    Bmw 2000Touring Scrap
                    Ex. Bmw E30 316
                    Ex. Bmw E36

                    Comment

                    • kimmon
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2006
                      • 1461
                      • Tuusulantien päässä...

                      Originally posted by ThemeJ View Post
                      Blaa blaa blaa
                      Höpö höpö ThemeJ. Kirjoituksesi on juuri sitä huttua mitä kritisoin tuossa aiemmassa kirjoituksessa. Suurin osa silkkaa mutua ja asenteellista paskaa. Mitä tulee tuohon sinun kymmenien tuhansien autojen kokemuksiin niin sorry, en usko.

                      Meillä on suvussa sentään ollut autokorjaamo (monimerkki sellainen) jo 42 vuotta mitä käytän referenssinä. Niin kuin jo aiemmin sanoin, eivät nämä ole uskonasioita vaikka moni niin haluaakin ajatella. Kaikissa autoissa on vikoja ja tänä päivänä se fakta vaan on, että monissa premium-merkeissä niitä on jopa enemmän kuin niissä "halpiksissa". Deal with it.

                      Esimerkit mitä aiemmin kerroin voin toistaa monin kerroin, ei niitä ole vain nuo kaksi... Mutta koska niihin nyt tartuit niin tartunpa minäkin. Megane II, yhtään ainoaa mittaristoa noihin ei ole koskaan meidän korjaamolla tarvinnut vaihtaa (otos varmasti yli sata autoa), sekoitat Meganen iloisesti Sceniciin. Senkin mittarin korjaaminen on usein (lue aina) halvempaa ja järkevämpää korjauttaa. Mitä tulee kortinlukijaan, miltei sama homma, tuosta otoksesta niitä on vaihdettu kaksi. Jälleen kerran, enempi Lagunan vika sillä siinä kortinlukija on erilainen ja sisältää myös mekaanisen toiminnon. Tosin ei niitäkään montaa ole vaihdettu 2001-2015...

                      1.2 Tce, käy täsmälleen samanlaisella käyntiäänellä kuin 190tkm sitten. Normaali nelisylinterisen hurina, yhtään ei pelota, että jotain tulisi ulos. Taittaa tietä oikein kivasti reilun viiden litran kulutuksella yhä edelleen (exäni ajotyyli ei ole taloudellinen). Jos käyntiäänessä oli sinusta jotain erikoista niin saatoit kuunnella uutta Tce:tä joka on kolmisylinterinen...

                      Mitä tulee katkeaviin jousiin niin näytä minulle euroauto missä näitä ei tapahdu kymmenen käyttövuoden jälkeen. Ainakin hinausauton lavalla kulkee ihan kaiken merkkisiä kaaroja jousi poikki matkalla korjaamolle. On toki autoja missä voidaan puhua lievästä epidemiasta ko. asian suhteen mutta näissäkin on kyse pikemminkin suunnitteluvirheestä/materiaalivalinnasta kuin merkistä. Tälläisiä autoja ovat olleet mm. Citroen C2/C3 ja Ford Fiesta/Focus. Molemmissa valmistaja on tosin vastannut ongelmaan muuttamalla kierrejousen geometriaa ja materiaalivahvuutta, uudet jouset eivät katkeile. Se puhkaiseeko katkennut jousi renkaan vai ei on silkkaa hyvää/huonoa tuuria ja tähän vaikuttaa enemmän se mistä kohden jousi katkeaa kuin minkä merkkisestä autosta se katkeaa.

                      Mennääs sitten tuohon moottoripesuun vielä pikkuisen. Satoja konehuoneita pesseenä uskallan ihan varmasti väittää, että ei ole sellaista nykyautoa (tai vaikka vähän vanhempaakin) jonka konehuonetta en uskaltaisi pestä. Se, että joku Turkkilainen "autopesijä" sitä pelkää tehdä on henkilökohtainen voi voi. Siinä pitää vaan vähän käyttää sitä kuuluisaa maalaisjärkeä. Oikeat aineet, järkevä painepesurin käyttö ja ennen kaikkea kuivaus. Ihan merkistä riippumatta taas, kun työnnät vettä suorasytkäpuolien alle niin onko ihme jos käynti ontuu ja merkkivaloja palaa mittäristossa? Peseminen ei ole koskaan rikkonut mitään yhdestäkään autosta, järjen käyttämättä jättäminen on.

                      Ja jos ei nyt jollekin ole tullut selväksi niin tarkoitukseni ei ole BMW-foorumilla puolustella rellua vaan lähettää viesti, että kannattaa aika usein suodattaa mitä ihmiset eri merkkisistä autoista kirjoittaa. Suurimmalla osalla ei ole mitään kokemusta tai kompetenssia arvostella mitään autoa, merkistä riippumatta Silloin mennään juuri sillä asenteella ja omilla mielikuvilla vaikka niillä ei olekaan mitään tekemistä tosiasioiden kanssa.
                      Vain vieraita merkkejä ja mopoja tällä hetkellä

                      Comment

                      • Bansku
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2011
                        • 1493
                        • Savo

                        Kuluttajansilmässä kai noi pikkukopit on samoja paskoja keskenäön, toinen kestää ja toinen ei.
                        Mutta kun noita ranskiksia joutuu korjailemaan/huoltamaan niin ei voi kun ihmetellä niiden viiniä litkivien insinöörien ajatusmaailmaa, perinteiset huoltokohteet on AINA vittumaisessa paikassa ja esim. Koneenpäällys muovien kiinnikkeet on yleensä jo paskana toisessa huollossa. On myös tapauksia että ensimmäisessä huollossa jo konehuoneen muovit räpättää, sitten sieltä yleensä löytyykin jo muutaman huollon jälkeen nippusidettä, itse porautuvaa jne. millä kone huone pidetään vähän vähemmän rämisevänä. Öljynsuodattimet on mitä vittumaisimmissa väleissä, pura letkuja/putkia/muoveja pois edestä että pääset käsiksi, saat putsarin irti ja kappas, öljyt valahtikin laturin sisään ja lohkon kylki onkin ihan öljyssä, aivan mahtavaa suunnittelua. Jakopäätä tehdessä joutuu purkamaan aina ihan helvetisti, ja silti purkamisen määrän nähden on helvetin ahdasta....
                        Toki on muissakin vastaavia ratkaisuja mutta patongeissa ne korostuu, eikä todellakaan eduksi.

                        Korean ihmeet bensakoneilla ja japanin pelit omilla koneilla minne ei ranskalainen ole katsonutkaan niin olisi sellaisia autoja mitä itselle voisin harkita jos joutuisi uuden ostamaan eikä voisi itse huoltaa. Esim. Kia cee'din "ison" huollon, öljyt, putsarit ja tulpat tekee puoleen tuntiin, parhaimmissa ranskalaisissa ei öljyjä tuohon aikaan vaihda.

                        Nämä on vain omia huomiota autokorjaamo puolelta.
                        ps. Oletteko ikinä nähneet 607 pösön etupään rakennetta, etsikääpä kuvia ja ihmetelkää kenen mielestä se on ollut hyvä idea

                        E. Ja noista jousista. Mersuissa tuntuu menevän ihan eniten, en lähtisi pelkästään tätä ominaisuutta laittamaan ranskalaisten piikkiin.
                        Last edited by Bansku; 11-07-2015, 12:57.

                        Comment

                        • kimmon
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2006
                          • 1461
                          • Tuusulantien päässä...

                          Originally posted by Bansku View Post
                          Kuluttajansilmässä kai noi pikkukopit on samoja paskoja keskenäön, toinen kestää ja toinen ei.
                          Mutta kun noita ranskiksia joutuu korjailemaan/huoltamaan niin ei voi kun ihmetellä niiden viiniä litkivien insinöörien ajatusmaailmaa, perinteiset huoltokohteet on AINA vittumaisessa paikassa ja esim. Koneenpäällys muovien kiinnikkeet on yleensä jo paskana toisessa huollossa. On myös tapauksia että ensimmäisessä huollossa jo konehuoneen muovit räpättää, sitten sieltä yleensä löytyykin jo muutaman huollon jälkeen nippusidettä, itse porautuvaa jne. millä kone huone pidetään vähän vähemmän rämisevänä. Öljynsuodattimet on mitä vittumaisimmissa väleissä, pura letkuja/putkia/muoveja pois edestä että pääset käsiksi, saat putsarin irti ja kappas, öljyt valahtikin laturin sisään ja lohkon kylki onkin ihan öljyssä, aivan mahtavaa suunnittelua. Jakopäätä tehdessä joutuu purkamaan aina ihan helvetisti, ja silti purkamisen määrän nähden on helvetin ahdasta....
                          Toki on muissakin vastaavia ratkaisuja mutta patongeissa ne korostuu, eikä todellakaan eduksi.

                          Korean ihmeet bensakoneilla ja japanin pelit omilla koneilla minne ei ranskalainen ole katsonutkaan niin olisi sellaisia autoja mitä itselle voisin harkita jos joutuisi uuden ostamaan eikä voisi itse huoltaa. Esim. Kia cee'din "ison" huollon, öljyt, putsarit ja tulpat tekee puoleen tuntiin, parhaimmissa ranskalaisissa ei öljyjä tuohon aikaan vaihda.

                          Nämä on vain omia huomiota autokorjaamo puolelta.
                          ps. Oletteko ikinä nähneet 607 pösön etupään rakennetta, etsikääpä kuvia ja ihmetelkää kenen mielestä se on ollut hyvä idea

                          E. Ja noista jousista. Mersuissa tuntuu menevän ihan eniten, en lähtisi pelkästään tätä ominaisuutta laittamaan ranskalaisten piikkiin.
                          No niin, tähän voi jo kommentoida asiallisestikin Tuo mitä huoltokohteista kirjoitit on totta. Kovin usein juuri suodattimet esim. on hankalissa paikoissa. Tosin tämäkään ei ole yksioikoinen totuus. Monessa nykyvekottimessa missä on muodin mukainen lyhyt keula on huoltokohteet sijoitettu aika erikoisesti, kun tilaa ei vaan ole. Mitä tulee konehuoneen muovisuojiin niin olen taipuvainen ajattelemaan ihan samalla lailla kaikista automerkeistä. Miksi muovit pitää tehdä kovista muovilaaduista ja miksei niiden kiinnitys voi olla ihan rehellisesti pulteilla/ruuveilla näiden paineltavien kiinnikkeiden sijaan.

                          Tuo 607 vähän ihmetytti, minulla on ollut sellainen itselläkin vajaa kymmenen vuotta sitten. Etupäässä on käytännössä alatukivarsi, olka-akseli, McPherson-tolppa ja kallistuksenvakaaja joka kiinnittyy tolppaan. Mikäs tuossa rakenteessa on erikoista? Minusta aina jos haluaa ihmetellä mitä insinööri on ajatellut niin pistää pään vaikka 3B Passatin ja sen sukulaisten pyöräkoteloon ja alkaa ihailla tuota monivarsituennan mestariteosta Jos Peugeotista haluaa etsiä vähän erikoisemman ratkaisun niin sitten se malli on 407 alumiiniosineen
                          Vain vieraita merkkejä ja mopoja tällä hetkellä

                          Comment

                          • ThemeJ
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2005
                            • 997
                            • Turku/Raahe

                            Eipä tuohon asiallista vastausta kyllä odottanutkaan.
                            Mun kokemukset ei ole uskonasia sen enempää kuin teidän perheyrityskään. Meganessa sanoin että jousen rakenne oli aluksi hengenvaarallinen, en sanonut ettei muissa jousia mene poikki. "Meidän korjaamolla ei ole..." ei tarkota sitä ettei missään ole.
                            Last edited by ThemeJ; 11-07-2015, 15:51.
                            Bmw E30
                            Bmw 2000Touring Scrap
                            Ex. Bmw E30 316
                            Ex. Bmw E36

                            Comment

                            • kimmon
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2006
                              • 1461
                              • Tuusulantien päässä...

                              Originally posted by ThemeJ View Post
                              Eipä tuohon asiallista vastausta kyllä odottanutkaan
                              odottanutkaan. Mun kokemukset ei ole uskonasia sen enempää kuin teidän perheyrityskään. Meganessa sanoin että jousen rakenne oli aluksi hengenvaarallinen, en sanonut ettei muissa jousia mene poikki. "Meidän korjaamolla ei ole..." ei tarkota sitä ettei missään ole.
                              Nimen omaan kääntäen, sinun mielestä ei ole sama asia kuin totuus.
                              Vain vieraita merkkejä ja mopoja tällä hetkellä

                              Comment

                              • ThemeJ
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2005
                                • 997
                                • Turku/Raahe

                                Originally posted by kimmon View Post
                                Nimen omaan kääntäen, sinun mielestä ei ole sama asia kuin totuus.
                                Ranskalaiset/Italialaiset/romanialaiset pikkuauto on mun mielestä huonoja ja sun mielestä hyviä. Riittääkö jo?
                                Bmw E30
                                Bmw 2000Touring Scrap
                                Ex. Bmw E30 316
                                Ex. Bmw E36

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎