memebuy23buy

EU asetusehdotus lato- ja romuautot kierrätykseen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JarppiR
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2010
    • 285
    • Pori

    #31
    Löytyi vanha uutinen rekisterin haamuautoista: https://www.is.fi/autot/art-2000000865033.html

    Vuodessa harmaasti häviää n. 40000 autoa jääden silti rekisteriin https://www.kauppalehti.fi/uutiset/t...8-ded1dd320c59

    On siinä hetkeksi sarkaa virkamiehille käydä läpi noita. Jos vuonna 2015 rekisterissä on ollut 500000 haamuautoa ja lisää syntyy 40000 vuodessa niin aika tekemätön paikka Mutta ymmärrän kyllä virkamiehen tuskan
    BMW 325i E91 LCI "330i" -09
    BMW 530i E39 M-Sport -01
    Alfa Romeo GT 3.2 -05

    Comment

    • Pazi88
      Moderator
      • Jan 2007
      • 11219
      • Oulu

      #32
      Originally posted by JarppiR View Post
      Löytyi vanha uutinen rekisterin haamuautoista:Â https://www.is.fi/autot/art-2000000865033.html

      Vuodessa harmaasti häviää n. 40000 autoa jääden silti rekisteriin https://www.kauppalehti.fi/uutiset/t...8-ded1dd320c59

      On siinä hetkeksi sarkaa virkamiehille käydä läpi noita. Jos vuonna 2015 rekisterissä on ollut 500000 haamuautoa ja lisää syntyy 40000 vuodessa niin aika tekemätön paikka Mutta ymmärrän kyllä virkamiehen tuskan
      Tuokin on vähän itte aiheutettu ongelma, kun ei voi vaan mennä konttorille ja sanoa et se on romutettu. Ottakaa pois se sieltä. Pitäs olla romutustodistus Mullakin on useampi "haamuauto" nimissä, mitä ei oo oikeesti olemassa, kun ne on paloteltu omiin tarpeisiin/myyntiin.

      Instagram, YouTube kanava
      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

      Comment

      • ///Jone
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2009
        • 1289
        • HKI

        #33
        Originally posted by Mirska View Post

        Tässä meni vähän puurot ja vellit sekaisin, kyse on siis siitä että saako tuon nopeudenrajoituksen rikkomisesta tulevan ilmoituksen kytkettyä pois päältä eikä siis että auton ajonopeutta rajoitettaisiin niin kuin ei nuo järjestelmät tälläkään hetkellä tee. Ärsyttävää tämäkin on siitä olen samaa mieltä, mutta ei sentään ihan niin dystopiassa olla. En usko että kovin moni autovalmistaja nielisi tätä mutisematta jos sellaista ehdotettaisiin. Anteeksi OT jatkamisesta.
        Saksassa ei ole saatu rajoitettua autobaanien nopeuksiakaan, vaikka se olisi turvallisuuden takia hyvästä. Tässä suhteessa kaksi arvoa ovat vastakkain ja niistä päätetään sitten poliittisessa prosessissa uurnilla.

        Remotionille, niin vapautta rajoittaa jo jokainen rikoslain pykälä, samoin vapautta rajoitettu maankäytöstä aina ajonopeuksiin. Yhteiskunta muuttuu ajassa ja dystopiaviittauksille olisi hyvä saada lihaa luiden ympärille, eikä random heittelyä kaikkia mielipiteitä vastaan, jotka ei miellytä [tämä esim. jenkeissä tuttu toimintatapa ja myös suomessa esim. kommunistiksi leimaaminen etc]. Sanojen laimentaminen on tiettyjen henkilöiden tarkoitus, jotta omia mielipiteitä saa paremmin läpi. Myös hyvä muistaa, että koko Remotionin vapauskäsite perustuu mielipiteelle yksilön pyhästä arvosta tehdä mitä lystää, jopa välittämättä muista, eli yhteisöstä. Tämä ajattelutapahan ei mikään universaali, vaan mielipide, jonka osalta vaikkapa Yhdysvalloissa konservatiivit ovat toista mieltä, joskin taas konservatiivit vastustavat tiettyjä yksilön oikeuksia - se paljastaakin että he käyttävät tätä yksilönvapautta enemmän välineenä kuin että merkitsisi jotain.
        ______________________
        Nykyinen:
        Model 3

        BMW:t vuodesta 2009:
        i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

        Comment

        • RacingTeamVillageFreaks
          BTCF Member
          • Jan 2021
          • 18
          • Lapinlahti

          #34
          Tuossa pitäisi olla optio, jossa voidaan merkata autot harrasteautoiksi tietyin edellytyksin.

          Vaikuttaa melko orwellin dystopialle, jossa pieni joukko käärii rahat ja vapauden..

          ​​​​

          Comment

          • yason
            Bimmer Rookie
            • Feb 2016
            • 182
            • Helsinki

            #35
            Originally posted by RacingTeamVillageFreaks View Post
            Tuossa pitäisi olla optio, jossa voidaan merkata autot harrasteautoiksi tietyin edellytyksin.
            Koko tämä ajatus on täysin turha. Leijonanosa autoista katoaa luonnollisen poistuman kautta ehkä keskimäärin parissa vuosikymmenessä ja sehän se merkkaa, että millä siellä tien päällä oikeasti ajetaan. Harvassa on ne, joilla on oikeasti rahaa tai taitoa pitää ikivanhoja raakkeja liikenteessä käyttöautona, jolloin ne tietysti tuottaisivat myös saasteita. Autoilla ajetaan niin kauan kuin se on kannattavampaa kuin uudempaan päivittäminen, mutta kyllä ne lopulta kaikki poistuvat ajosta.

            Nuo maaseudun romutarhat voisi hoitaa pois ympäristölainsäädännön yms. perusteella eikä ajoneuvorekisterin kautta, jos niistä on jotain haittaa.

            Silti, jos mulla on omaa maata tai säilytystilaa, jossa asianmukaisesti säilytän laillisesti hankkimiani autoja ja työkoneita, niin sen ei pitäisi olla kenenkään muun asia, vaikka niitä autoja ei pidettäisikään käytössä tai katsastuskunnossa. Byrokraatille ei pitäisi kuulua, ovatko ne varaosa-autoja, peltorallikalustoa vai tulevia entisöintiprojekteja. Jos rekistereissä on haamuautoja, niin auttaisi, jos niitä voisi tarpeen vaatiessa sieltä poistaa ilmoitusasiana ja ehkäpä myös ilmoitusasiana laittaa takaisin rekisteriin, jos varaosa-auto päivittyykin sattumalta myöhemmin projektiksi.

            Comment

            • Jarger
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2005
              • 4259
              • Finnland

              #36
              Olisi mukava nähdä puolueeton tutkimus vaikkapa siitä kuinka paljon päästöjä tulee kun vanha polttomoottoriauto palaa vs sähköauto.
              Vähemmän päästöjä tulisi kun nämä käyttöhärpäkkeet tehtäis täällä, eikä Kiinassa. Mutta eihän näissä asioissa tosiaan ole koskaan se realismi hidastanut, ainostaan tarve myydä ja kuluttaa.
              Nytkin kovasti laivataan Kiinassa tehtyä sähköautokuraa tänne. Minä henkilökohtaisesti koetan vältellä edes Kiinassa valmistettuja varaosia, kun tuntuvat olevan valtaosin paskaa.

              Mikään ei ole yhtä typerä kuin EU näissä asioissa, siitä ylitse pääsee vain suomalainen ilmastoahdistunut päävikainen:
              Negatiiviset kauppakokemukset:
              Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

              Comment

              • ritariässä
                BTCF Member
                • Jan 2006
                • 3735
                • Raisio

                #37
                Vaikea näissä nähdä täyttä totuutta, mutta jos jotain puoliruostunutta e53 rempattu 10-vuotta, melkoinen määrä pierukaasua kyllä päästetty pohjan alla ruostuneita putkia/pultteja ährätessä ja ei sekään ilmastolle tee hyvää, kuten ei myöskään saastuttavilla lentokoneilla/rekoilla osapakettien kuiskaus jostain kaukaa Euroopasta, joten paaliin kyllä joutaisivat

                Comment

                • vexu524tdic
                  BTCF Member
                  • Jan 2004
                  • 783
                  • Gallia = Kinnula

                  #38
                  Originally posted by yason View Post

                  Koko tämä ajatus on täysin turha. Leijonanosa autoista katoaa luonnollisen poistuman kautta ehkä keskimäärin parissa vuosikymmenessä ja sehän se merkkaa, että millä siellä tien päällä oikeasti ajetaan. Harvassa on ne, joilla on oikeasti rahaa tai taitoa pitää ikivanhoja raakkeja liikenteessä käyttöautona, jolloin ne tietysti tuottaisivat myös saasteita. Autoilla ajetaan niin kauan kuin se on kannattavampaa kuin uudempaan päivittäminen, mutta kyllä ne lopulta kaikki poistuvat ajosta.

                  Nuo maaseudun romutarhat voisi hoitaa pois ympäristölainsäädännön yms. perusteella eikä ajoneuvorekisterin kautta, jos niistä on jotain haittaa.

                  Silti, jos mulla on omaa maata tai säilytystilaa, jossa asianmukaisesti säilytän laillisesti hankkimiani autoja ja työkoneita, niin sen ei pitäisi olla kenenkään muun asia, vaikka niitä autoja ei pidettäisikään käytössä tai katsastuskunnossa. Byrokraatille ei pitäisi kuulua, ovatko ne varaosa-autoja, peltorallikalustoa vai tulevia entisöintiprojekteja. Jos rekistereissä on haamuautoja, niin auttaisi, jos niitä voisi tarpeen vaatiessa sieltä poistaa ilmoitusasiana ja ehkäpä myös ilmoitusasiana laittaa takaisin rekisteriin, jos varaosa-auto päivittyykin sattumalta myöhemmin projektiksi.
                  Boldattuun tekstiin, näinhän nykyään toimitaan jo lähes kaikissa kunnissa. Uusi sukupolvi ympäristösihteereitä ajelee aktiivisesti ympäriinsä etsimässä epäkohtia, kateelliset naapurit toki auttavat tässä.
                  Jos "romut" ovat sisätiloissa niin säästyvät vielä toistaiseksi.

                  Ongelma on siinä että jos jossain seisoo auto, se pitää toimittaa välittömästi kierrätykseen. Ainoa kriteeri on se että ei ole liikennekäytössä tai liikennekelpoinen juuri nyt.
                  e70 X5 3.0sd -08
                  f30 320i xdrive -16
                  e30 325i Cabriolet -88 M52b28
                  e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
                  e30 316 -88 2,2TIC M10
                  e21 323i -81 ruostekasa...

                  Comment

                  • Jarger
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2005
                    • 4259
                    • Finnland

                    #39
                    Originally posted by ritariässä View Post
                    Vaikea näissä nähdä täyttä totuutta, mutta jos jotain puoliruostunutta e53 rempattu 10-vuotta, melkoinen määrä pierukaasua kyllä päästetty pohjan alla ruostuneita putkia/pultteja ährätessä ja ei sekään ilmastolle tee hyvää, kuten ei myöskään saastuttavilla lentokoneilla/rekoilla osapakettien kuiskaus jostain kaukaa Euroopasta, joten paaliin kyllä joutaisivat
                    Niinpä. M-sarjalaiset vanhat autot sais varsinkin kieltää suosiolla, paitsi ruostuvina pihakoristeina.
                    Syytän tästä Suomen valtiota ettei näitä osia kannata tehdä likempänä. Sentään Kiinan paskaa vältän
                    Negatiiviset kauppakokemukset:
                    Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                    Comment

                    • Remotion
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2003
                      • 15305
                      • Ajamisen Iloa

                      #40
                      Huumori tulee asian tienoilta loppumaan. Tarkoitus lienee raivata järkihintainen liikkuminen pois suurelta kansanosalta joka taas pakottaa muuttamaan 30m2 hikikoppiin johonkin lähiöön koska elossapysymisestä maaseudulla tulee kirjaimellisesti mahdotonta jos ei autoa. En ole Karl Steinhauserin kirjaa "EU - Huomispäivän super neuvostoliitto" lukenut vuodelta 1994 mutta entistä itsestäänselvempää on että asia on juuri näin. Mikä on kaikkia oikeita uutisia karttavassa kotimaanmediassa tietenkin jäänyt niin pienelle huomiolle kuin mahdollista, on jo kuukausia kestäneet maanviljelijöiden massiiviset mielenosoitukset sen puolesta että ihmisille riittäisi ruokaa syötäväksi jatkossakin. EU/YK/WEF jne sanelee että yksi maatilan lehmä vastaa päästöiltään mannertenvälistä lentoa joten lehmät pitäisi tappaa ilmastosyistä. Lisäksi lannoitteet ja torjunta-aineet on moninpaikoin kielletty joka tulee johtamaan siihen että tuholaislajit syö sadot ja ne jää muutenkin pienemmiksi. Liikkumisen rajoittaminen ja seuranta tietenkin onnistuu hyvin pian tulevan digi-ID:n myötä reaaliaikaiseksi kaikille, koronapassi oli ensiairuet tuosta. Historia ei tunne kommunismia mikä ei ois muuttunut nälänhädäksi ja kansanmurhaksi, saati ollut onnistunut.

                      Mutta jatketaan tyhjän naureskelua ja reagoidaan vasta sitten kuin liian myöhäistä kuten tässä ollut viimevuosina kaikkeen maantapa. Ei tuo ole tuohon autoilun rajoittamiseen viimeinen eikä edes kymmenenneksi viimenen säädös joka tulee lisää. Eiköhän polttomoottorit yms kielletä aika pian kans kaupungeissa Suomessakin, Euroopassahan on jo suuri osa keskustoista tuollaisia ja eilen ajelin Helsingin läpi ja käytännössä ajaminen tehty mahdottomaksi. Lisää teitä suljetaan autoilulta niin että koko kaupungista tulee sumppu mistä ei pääse läpi eikä pois. Orwellin 1984 oli mainittu 15 minuutin kaupungit. Ei sen pitänyt olla ohjekirja mutta sellaisena se on otettu ja kiinassa jo menty 1984-tasoisesta valvonnasta yli. Sama AI-pohjainen reaaliaikainen kasvojentunnistus tulee Pariisin kaduille kisojen verukkeella seuraavaksi ja laajenee taatusti kaikkialle 10v sisään.
                      Last edited by Remotion; 05-03-2024, 11:19.
                      Z3 coupé individual

                      F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                      E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                      Comment

                      • jani73
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2004
                        • 4339
                        • Turku

                        #41
                        Ei ole tullut hirveästi seurattua kun tuli muutama vuosi sitten siirryttyä VAG:iin.
                        Mut on se kumma jos joku metalliaihio häiritsee jotakuta, jos siitä ei vuoda nesteitä maastoon jne. Aivan yliammuttua reagointia.

                        Comment

                        • jaskap
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2010
                          • 536
                          • Finland Rovaniemi

                          #42
                          Suomen autokierrätys lobbaa minkä kerkiää, vihervassarimedia säestää. Autontuojat ry hymisee ja Traficom on tiukan linjan kannalla. Autoa on Suomessa aina vihattu ja sen tuho on tyydytys.
                          e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
                          e32 750 iA -88 DoubleSex.
                          Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.

                          Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
                          e32 735 1/18
                          e34 M5 1/18
                          e24 635 Csi 1/18
                          e9 3.0 CSi 1/18
                          e31 850 Csi

                          Comment

                          • Jarger
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2005
                            • 4259
                            • Finnland

                            #43
                            Originally posted by jaskap View Post
                            Suomen autokierrätys lobbaa minkä kerkiää, vihervassarimedia säestää. Autontuojat ry hymisee ja Traficom on tiukan linjan kannalla. Autoa on Suomessa aina vihattu ja sen tuho on tyydytys.
                            Aina vaan hullummaksi menee. Ei näissä hommissa ole hevonvitun järkiä maailman pelastamisen kannalta ja suomalainen yksityisautoilu on kyllä väärä paikka aloittakaan sitä. Onneksi paskamaa saa mitä ansaitsee ja pääsee uudeksi itäblokiksi kun meno on tätä mitä on. Oppivatpahan, saatana Harmi vaan että tuossa kärsii ihan kaikki.
                            Negatiiviset kauppakokemukset:
                            Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                            Comment

                            • jani73
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2004
                              • 4339
                              • Turku

                              #44
                              Originally posted by Jarger View Post

                              Aina vaan hullummaksi menee. Ei näissä hommissa ole hevonvitun järkiä maailman pelastamisen kannalta ja suomalainen yksityisautoilu on kyllä väärä paikka aloittakaan sitä. Onneksi paskamaa saa mitä ansaitsee ja pääsee uudeksi itäblokiksi kun meno on tätä mitä on. Oppivatpahan, saatana Harmi vaan että tuossa kärsii ihan kaikki.
                              Antaa mennä kun alamäki alkaa.

                              Comment

                              • ritariässä
                                BTCF Member
                                • Jan 2006
                                • 3735
                                • Raisio

                                #45
                                En kyllä oo mitään huononnusta huomannu yksityisautoilussa. Esim valtatie nelostietä saa vetää entistä vapaammin nopeuksin kun metri kerrallaan rakennetaan leveämpää kaistaa pohjoiseen ajellessa ja kaikki liikennettä valvovat ovat varmaankin maskun-nousiaisten kiihdytyssuoraa valvomassa ja välillä piipahtavat turun kehätien pusikoihin hetkeksi, joten ei valittamista vai mikä vikana?

                                Comment

                                Working...
                                X