Announcement

Collapse
No announcement yet.

Isoveli valvoo tulevaisuudessa muiden autojen nopeuksia auton anturien avulla?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jani
    BTCF Member
    • Jul 2002
    • 5171
    • Kuopio

    #16
    Originally posted by van cleef View Post

    Kameroihin tiputetaan kehällä järjestään nopeus 70 km/h, vaikka voit vetää mittari 90 niihin vailla omantunnon tuskia. Tähän lisänä se, että takana tuleva tiputtaa aina vähän enemmän kuin eka ja tämä kertaantuu sitten välillä jopa total stauna.
    Tähän pätee sama kuin piippauksiin, ajelee sellaisia reittejä missä ei ole kameroita
    F33 435d Mineral-grau metallic
    K40 K1200s sondermodell

    Comment

    • anv
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2012
      • 330
      • Oulu

      #17
      Originally posted by van cleef View Post
      ...Mä olen käynyt useita uusia autoja ostomielessä kokeilemassa viimeisen vuoden aikana ja onhan se vitun piippaus yhdestä jos toisesta ihan saatanan ärsyttävää. Yhdelle automyyjälle totesin, kun kysyi mitä pidin, että mä haluaisin auton joka on turpa kiinni ja sellaisen jota ajan itse.
      Hah, sanoin yhdelle automyyjälle muutama vuosi sitten melkein sanatarkasti saman

      Comment

      • van cleef
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2006
        • 1894
        • 01830

        #18
        Originally posted by anv View Post

        Hah, sanoin yhdelle automyyjälle muutama vuosi sitten melkein sanatarkasti saman
        Yhdellä autolla pääsin ekaan risteykseen ja ajattelin, että jos mä oon 200 m ajon jälkeen ihan kaputt tähän autoon, niin ei varmaan kannata jatkaa pidemmälle. Pling plong, piip piip mä olin vaan WTF tää auto haluaa??
        ...

        Comment

        • Rattiukko
          BTCF Member
          • Nov 2022
          • 618
          • Uusimaa

          #19
          Ehkä nuo kilkuttavat avustimelliset autot on tehty niille jotka katsoo sitä puhelinta enemmän kuin liikennettä. Koko konsepti on mielestäni liikenneturvallisuutta heikentävä. Siis se että kuljettaja ajelee vähän ja sitten avustimet ajelee vähän ja kukaan ei ole lopulta vastuussa. Joko sitä autoa ajetaan tai sitten sitä ei ajeta. Ei pitäisi olla mitään välimuotoja siitä. On se aika kummallista että niille jotka sitä autoa vielä ajaa vastuullisesti ei löydy autoa jonka ominaisuudet ei haittaa sillä ajamista.

          Comment

          • Heguli 31
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 10059
            • KVLA

            #20
            Tämä jarruttelu tolpalle on todella outoa. Usein tuolla liikenteessä edellä menevä auto ajaa (vakkarilla?) täysin oikeaa sallittua nopeutta, mutta sitten jostain syystä siihen tolpalle pitää aina himmata.

            Comment

            • makebm5
              Bimmer Enthusiast
              • May 2009
              • 1259
              • Kainuu

              #21
              Originally posted by Rattiukko View Post
              Ehkä nuo kilkuttavat avustimelliset autot on tehty niille jotka katsoo sitä puhelinta enemmän kuin liikennettä. Koko konsepti on mielestäni liikenneturvallisuutta heikentävä. Siis se että kuljettaja ajelee vähän ja sitten avustimet ajelee vähän ja kukaan ei ole lopulta vastuussa. Joko sitä autoa ajetaan tai sitten sitä ei ajeta. Ei pitäisi olla mitään välimuotoja siitä. On se aika kummallista että niille jotka sitä autoa vielä ajaa vastuullisesti ei löydy autoa jonka ominaisuudet ei haittaa sillä ajamista.
              Avustimissa lienee lähdetty liikkeelle nk heikoimman lenkin mukaan. Saahan nuo pois päältä melko lailla Abs jarruja lukuun ottamatta.
              Kyllä kuski aina vastuussa oli tilanne / avustin mikä hyvänsä.
              BMW i4 M50, BMW E89 35is
              Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

              Comment

              • ritariässä
                BTCF Member
                • Jan 2006
                • 3602
                • Raisio

                #22
                Ei muuta kuin nettiautosta e36 318iA etsimään niin ei avustimet häiritse. Tekniikka isessään hoitaa luistoneston ym kyllä tehokkaasti
                G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                Comment

                • asse21
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2005
                  • 1243
                  • Tampere

                  #23
                  Originally posted by Rattiukko View Post
                  Ehkä nuo kilkuttavat avustimelliset autot on tehty niille jotka katsoo sitä puhelinta enemmän kuin liikennettä. Koko konsepti on mielestäni liikenneturvallisuutta heikentävä. Siis se että kuljettaja ajelee vähän ja sitten avustimet ajelee vähän ja kukaan ei ole lopulta vastuussa. Joko sitä autoa ajetaan tai sitten sitä ei ajeta. Ei pitäisi olla mitään välimuotoja siitä. On se aika kummallista että niille jotka sitä autoa vielä ajaa vastuullisesti ei löydy autoa jonka ominaisuudet ei haittaa sillä ajamista.
                  Senkö takia noita liikennekuolemia on pikku lumipyryn jälkeen niin valtavasti, kun avustimet ei toimi tms.?
                  Eikä kyllä osata ajaakaan pikku kinoksessa. Aika tatti otsassa nykyään saa ajella etenkin talvella, kun taidot on kuskeilta loputkin kadoksissa.
                  E39 523i
                  i3

                  Comment

                  • naikou
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2010
                    • 1762
                    • vihti

                    #24
                    Originally posted by van cleef View Post

                    Kameroihin tiputetaan kehällä järjestään nopeus 70 km/h, vaikka voit vetää mittari 90 niihin vailla omantunnon tuskia. Tähän lisänä se, että takana tuleva tiputtaa aina vähän enemmän kuin eka ja tämä kertaantuu sitten välillä jopa total stauna.

                    Tämä aina huvituttaa kun tiedostan asian että suurin osa noista ei edes ole toiminnassa

                    Uusissa autossa jostain -18 eteenpäin(ainakin Saksan premium vehkeissä) on jo niin hienot automatiikan että pysyy kaistalla vaikka ilman käsiä, jarruttaa itse jos tunnistaa esteen edessä, adaptiivinen vakionopeussäädin joka säätää ajonopeutensa vaikka vanhentuneen navitietokannan perusteella eli näitä autoja ei tarvitse itse ajaa mitä nyt ohjaa risteyksestä oikeaan suuntaan ja automatiikka hoitaa loput jos se toimii eli vähänkin kun tulee lunta niin automatiikka ei enää pelaa kun anturit jäässä ja kaistaviivat ei edes näy niin siinä sitten ajotaidoistaan taantuneet kuljettajat vähän ihmeissään siellä tien päällä luikertelevat minne sattuu tehden tahattomia äkkijarrutuksia.
                    E39 523i Turbo

                    Comment

                    • jani73
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2004
                      • 4332
                      • Turku

                      #25
                      Miten nuo uudet tuplakamerat oikein toimii? Olen ymmärtänyt että ne mittaa väliltä ainakin keskinopeutta. Mutta millainen salama niissä on, onko niissä infrapunasalama jonka välähdystä ei näe vai perinteinen salama? Kahdesta vipasta salamasta, tolppa ja auto, ei ole tullut mitään. Mutta pirut kun tampereentielle turussakin panivat noi kamerat ja välillä meinaa unohtua.

                      Comment

                      • Tommix
                        BTCF Member
                        • Dec 2006
                        • 5429
                        • S:t Karins

                        #26
                        Ei kai nuo edelleenkään mittaa tolppien välistä keskinopeutta vaan tutkalla auton nopeutta noin 100m(?) päästä aina tolpalle. Jos tuolla matkalla nopeus hetkellisestikin ylittyy niin kamera ottaa kuvan?
                        voisi kuvitella että salama on infrapuna ettei kuski häikäisty kuten vanhoissa kameroissa.
                        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                        Comment

                        • Petri.Kekkonen
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2006
                          • 7435
                          • Oulu

                          #27
                          Ilmeisesti ei tosiaan ole saatu koskaan tuota vuosia sitten "lupailtua" keskinopeusvalvontaa käyttöön:



                          Ylemmässä linkissä on kuva nopeuskamerasta niin jos alimpana on salama niin ei se ainaan taida olla infrapunasalama, eli liekö sellaisia yhdessäkään tolpassa Suomessa?

                          Kesällä Italiassa ajelin satoja kilometrejä moottoriteitä jossa mainostettiin automaattista nopeusvalvontaa joka oli toteutettu kaistakohtaisilla kameroilla eli kamerat kaistojen ylhäpuolilla muutaman kilometrin välein. Tai ainakin kuvittelen että ne oli kamerat mitä systeemi käytti kun en muitakaan kameroita noilla osuuksilla nähnyt. Juuri ketään ei tuntunut silti kiinnostavan nopeusvalvonta ainakaan autojen nopeuksista päätellen tai sitten heillä oli tiedossa että toleranssi sakotukselle on valvonnasa riittävän iso. Hetken ihmettelyn jälkeen totesin että enpä jaksa itsekään välittää vaan ajelin jotakuinkin samaa ylinopeutta kuin muutkin "nopeasti etenevät". Ei ole lappuja näkynyt postissa.
                          Last edited by Petri.Kekkonen; 21-12-2024, 17:23.
                          E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                          E39 523i M Sport '00, Titansilber

                          Comment

                          • poke
                            BTCF Member
                            • Feb 2005
                            • 3105

                            #28
                            Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                            Ilmeisesti ei tosiaan ole saatu koskaan tuota vuosia sitten "lupailtua" keskinopeusvalvontaa käyttöön:



                            Ylemmässä linkissä on kuva nopeuskamerasta niin jos alimpana on salama niin ei se ainaan taida olla infrapunasalama, eli liekö sellaisia yhdessäkään tolpassa Suomessa?

                            Kesällä Italiassa ajelin satoja kilometrejä moottoriteitä jossa mainostettiin automaattista nopeusvalvontaa joka oli toteutettu kaistakohtaisilla kameroilla eli kamerat kaistojen ylhäpuolilla muutaman kilometrin välein. Tai ainakin kuvittelen että ne oli kamerat mitä systeemi käytti kun en muitakaan kameroita noilla osuuksilla nähnyt. Juuri ketään ei tuntunut silti kiinnostavan nopeusvalvonta ainakaan autojen nopeuksista päätellen tai sitten heillä oli tiedossa että toleranssi sakotukselle on valvonnasa riittävän iso. Hetken ihmettelyn jälkeen totesin että enpä jaksa itsekään välittää vaan ajelin jotakuinkin samaa ylinopeutta kuin muutkin "nopeasti etenevät". Ei ole lappuja näkynyt postissa.
                            Juu ei sieltä italiasta lappuja tule. Paikalliset on minua ohjeistanut ajamaan liikennevirran mukana eikä hidastelemaan.
                            Myöskään tietyömaalla eivät tunnu hidastelevan vaan esim motarin 60 alueella liikenne soljuu läpi n. 120km/h.
                            Toinen mitä paikalliset opastivat niin jos poliisi pysäyttää ylinopeuden vuoksi on paras tapa kyseenalaistaan ko kohdan nopeusrajoitus liian matalaksi
                            Sen sijaan tietullien kanssa saa olla tarkkana. Esim Milanon kehätiellä on motarilla isot digitaaliset opastaulut joissa kerrotaan vain italiaksi tietullista ja sen maksamisesta tietyn nettiosoitteen kautta suoritettavaan maksuun n. viikon kuluessa.
                            Itse huomasin tuollaisen puolivahingossa ja kysyin siitä autoa vuokraamoon palauttaessani niin sain nettiosoitteen ja ohjeet tietullin maksamiseen.
                            Ei sellaista olis ajaessa ehtinyt edes kuvaamaankaan...
                            Kulkineet/projektit:

                            640D F06
                            530iA E39
                            635 CSi E24
                            518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                            1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                            Comment

                            • jani73
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2004
                              • 4332
                              • Turku

                              #29
                              Tässä HS jutussa joku poliisin edustaja kertoi että kyllä niissä kirkkaasti välähtävä salama on. Luulin että noissa olisi jo kaikissa kamerat, mutta ilmeisesti niissäkin kameroita kierrätetään.


                              Ylen jutusta ”Tolpan tutka voi mitata nopeutta jopa 150 metrin päästä, mutta ylinopeuden kamera mittaa noin 30 metrin päässä tolpasta.​”

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎