Announcement

Collapse
No announcement yet.

Euroautojen laatu 2000 luvulla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jaskap
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2010
    • 522
    • Finland Rovaniemi

    Euroautojen laatu 2000 luvulla

    Jos Bemarin N-sarjan koneissa on ongelmia, on niitä muillakin euromerkeillä.

    Taitaa olla suunniteltua vanhenemista tai sitten piripäissään tehtyä.



    e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
    e32 750 iA -88 DoubleSex.
    Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.

    Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
    e32 735 1/18
    e34 M5 1/18
    e24 635 Csi 1/18
    e9 3.0 CSi 1/18
    e31 850 Csi
  • ritariässä
    BTCF Member
    • Jan 2006
    • 3490
    • Raisio

    #2
    Pohjolan kylmä ilmasto ja kylmemmän moottorin runsaampi polttoainerikastus ja kas kummaa, bensaa öljyissä liikaa liuottimena ja lisäksi 80km/h talvinopeuksilla köröttely pintakaasulla ei myöskään ollut eduksi hihnoille ku öljyt ei lämpene riittävästi haihduttaakseen turhat "liuottimet" öljyistä heti pois.
    G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

    Comment

    • Freak
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2003
      • 2524
      • .

      #3
      Päästövaatimukset ovat ehkä merkittävin tekijä. CO2 -lukemilla on jo pitkään ollut niin suuri mainosarvo, että tehtaat tekevät kaikkensa pienenkin edun saavuttamiseksi ja lukemien alentamiseksi. Jokaisesta komponentista tehdään mahdollisimman kevyt ja vähäkitkainen.

      Ongelmia korjataan sitten jälkikäteen, kun niillähän ei ole vaikutusta enää auton CO2-lukemiin tai ilmoitettuihin päästöihin, vaikka ne saattaisivat kasvaakin kestävämpien ja painavampien osien muodossa. Tämä on sellaista kompromissien hakemista päästölukemien, jälkimarkkinoiden, maineen jne kesken. Varmaa on kuitenkin se, että autot ja moottorit ovat paskoja ja loppukäyttäjä maksaa viulut eikä se maailmakaan taida lopulta pelastua päästöjen kasvaessa kaikkien kikkailujen, kepulikonstien ja toimimattomien saastelaitteiden muodossa, mutta eihän tämä taida valmistajia tai asioista päättäviä edes oikeasti kiinnostaa. Pääasia, että sentään paperilla näytetään hyvältä.
      Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

      Vanha Uuden liiton mies...

      Comment

      • jani
        BTCF Member
        • Jul 2002
        • 5150
        • Kuopio

        #4
        Pätkäajo on suuri ongelma, aika pitkän matkan saa kesälläkin ajaa että öljyt on tavoite lämmössä.

        Toinen merkittävä ongelma on että jokainen tehdas on laadunvalvontaa siirtänyt kuluttajien maksettavaksi.
        F33 435d Mineral-grau metallic
        K40 K1200s sondermodell

        Comment

        • Rattiukko
          BTCF Member
          • Nov 2022
          • 478
          • Uusimaa

          #5
          Originally posted by Freak View Post
          Päästövaatimukset ovat ehkä merkittävin tekijä. CO2 -lukemilla on jo pitkään ollut niin suuri mainosarvo, että tehtaat tekevät kaikkensa pienenkin edun saavuttamiseksi ja lukemien alentamiseksi.
          Ei pelkkä mainosarvo vaan myös rahallinen arvo koska päästöluokka vaikuttaa suoraan autoveron määrään joka lisätään uuden auton ostohintaan. Edullisempi auto menee paremmin kaupaksi. Päästöjen alentaminen on tietysti myös hyvä tekosyy tehdä kaikki mahdollisimman halvalla muovipaskasta koska kevyempi on parempi.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎