Rehellistä autokauppaa
Collapse
X
-
Tags: None
-
Tätä tuli naureskeltua aika makeasti. Loistavaa työtä, että sai kaivettua vanhan vahinkoraportin autosta. Kannattaisi Tampereen Autocenterin nyt vaan nöyrästi kaivaa kuvetta ja lunastaa auto pois nimittäin noita kuvia vastaan on turha lähteä vääntämään oikeudessa ellei sitten pyri jollain tapaa esittämään tuota raporttia tekaistuksi tms.
-
Juu. Mahtaa tuon jälkeen ainoaksi mahdollisuudeksi jäädä, että Autocenter väittää, että heillä ei ole ollut tietoa auton historista/mahdollisuutta havaita tehtyjä korjauksia. Miten autokaupan vastuuta tuollaisessa tilanteessa oikeudessa tulkitaan, en tiedä.BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey
Comment
-
Vastuut ei poistu ja voidaan vahvasti myös kyseenalaistaa kys. liikkeen osaaminen valtuutettuna BMW huoltona, jos näin kunnolla mällätty ja korjattu auto menee tarkastuksesta läpi ja myyntiin. Mitä muuta sieltä on sitten mennyt läpi eteenpäin asiakkaille? (ja kyllä kaikki vähääkään asiaa pohtivat tietää, että liike on yrittänyt siirtää sen tyhjän arvan eteenpäin ja toivoneet ettei asiakas asiaa huomaa. Toki tämäkin on tehty amatööri tasolla, joten voihan siinä osaamattomuuskin olla pelissä)ex 07 E92 335iA
Comment
-
Asiaan liittyen ei voi kuin ihmetellä miksi helvetissä sinisilmäinen, nykyajan NPC -jengi ostaa autoja tutustumatta niihin kunnolla, valokuvien ja SakaKamux -tasoisten 25 vuotiaiden janareiden laatimien myynti-ilmoituksien / jatkuvien kehujargoneiden pohjalta?
Kuinka paljon helpommalla (pitkässä juoksussa) pääsee, jos viitsii nähdä vaivaa ja tutustua ostettavaan, usein 20-40-60ke tuotteeseen ihan itse. Tässäkin tapauksessa "joo ei ollut aikaa ostaa autoa itse" -> ostetaan valokuvien perusteella ja sitten edes 14vrk etäkaupan kaupanpurkuehtojen aikana ei viitsitä ("ei keritä") tutustumaan ostettuun 40-50ke hyödykkeeseen sen vertaa, että välttyisi tämmöiseltä nykypäivän ihan peruskusetukselta.
Autokaupan koko kulttuuri on muuttunut 2000-luvulla voimakkaasti; entiset häkkitarhajobbarit, Sulan teollisuusalueen vanhat ukkelit kopeissaan ovat tänä päivänä vaihtuneet nollamoraalilla ensiksi puhelinliittymiä, sitten Gigantin paskaa ja lopulta tier III -tasolle päästessään SakaKamux autoja myyviä nuoria jonnepettereitä. Jotka ei osaa / viitsi kirjoittaa fiksua, artikuloitua sähköpostia saatika soittaa puhelimella vaan kaikki viestinvaihto tapahtuu WA-spämmillä, kännykkäsi näytöltä kirjoitusasultaan teinixtasoisia, helvetin raskaita sepustuksia lukien. 90-luvulla / 2000-luvun alussa edes käytettyjen autojen kaupassa ei todellakaan joutunut asioimaan 25 vuotiaiden jonnepettereiden kanssa. Jopa käytettyjen autojen myyjillä oli jonkinlaista moraalia ja iän tuomaa ... "järkevyyttä" touhuissaan.
Minulle ei tulisi mieleenkään ostaa yhdeltäkään 20-30 vuotiaalta, whatsappiviestejä spämmäävältä myyjäjonnelta edes 5te autoa tutkimatta, tarkastamatta sitä itse ihan omin kätösin.Last edited by Samu81; Yesterday, 13:20.i8 '14
👍 5Comment
-
Originally posted by Samu81 View PostAsiaan liittyen ei voi kuin ihmetellä miksi helvetissä sinisilmäinen, nykyajan NPC -jengi ostaa autoja tutustumatta niihin kunnolla, valokuvien ja SakaKamux -tasoisten 25 vuotiaiden janareiden laatimien myynti-ilmoituksien / jatkuvien kehujargoneiden pohjalta?
Kuinka paljon helpommalla (pitkässä juoksussa) pääsee, jos viitsii nähdä vaivaa ja tutustua ostettavaan, usein 20-40-60ke tuotteeseen ihan itse. Tässäkin tapauksessa "joo ei ollut aikaa ostaa autoa itse" -> ostetaan valokuvien perusteella ja sitten edes 14vrk etäkaupan kaupanpurkuehtojen aikana ei viitsitä ("ei keritä") tutustumaan ostettuun 40-50ke hyödykkeeseen sen vertaa, että välttyisi tämmöiseltä nykypäivän ihan peruskusetukselta.
.
Muutama SakaKamux kokemus hintaluokassa 10-20k löytyy lähipiiristä ja positiivisena puolena niissä tapauksissa ovat aika suoraselkäisesti hoitaneet isojakin korjauksia kaupanteon jälkeen. Ainakin yhdessä ottivat reilusti takkiin kymppitonnin kotterosta kun kunnossa olevan auton tyyppivikoja alettiin laittamaan useilla tonneilla kuntoon. Tässä toki oli apuna se että nämä oltiin otettu puheeksi kauppoja hieroessa jantterin WA-spämmeissä. Toisen kaupan yhteydessä kävin katsomassa alustavasti neljää eri yksilöä em. ketjujen liikkeissä ettei tuttavan tarvinnut ajella toisesta kaupungista. No kunto oli kaikissa sellainen ettei tarvinnut yhdelläkään lähteä koeajolle.
Mutta ilmeisesti toi whatsappi taktiikka toimii niin kauan kun ostajien rima on alhaalla tai sitten on niin "kiire". Jotkut myös oikeasti tsekkaavat myyntikuvat pelkästään puhelimen ruudulta pikaisesti ja sitten liikkeessä pettyvät kun vaikkapa koripaneelit on erisävyssä tai harottaa. Jos siis edes sitten huomaavat.
Pariin tollaisen uudehkoon 40-60k autoon olen suositellut BPS vaihdokin hakua Saksasta välittäjän kautta tai itse. Mutta ei, koska sitten on tuontiauto eikä ole haluta siirtää rahaa etukäteen ulkomaille. Ero näissä olisi ollut muutamia tonneja suomiautojen eduksi. Kamuxin pari vuotta vanha naarmuinen ja lommoilla oleva suomiauto kaksilla tarvikevanteilla otettiin sitten ihan tyytyväisenä vastaan kun sai ihan kotitoimituksena. Ehkä sillä parilla tonnilla saa parkkipaikkakolhut pois ja myllytyksen. Hyvällä tuurilla Torista löytyy sitten loppurahoilla jotkut bemarin alkuperäiset vanteet kesäksi.
Onko tässä Tampereen keississä ollut auton hinnasta puhetta? On tullut osa videoista katsottua mutta en muista näkyikö tai mainitsiko hinnan kun näytti myynti-ilmoitusta. Tollasen varmaan löytäsi BPS vaihdokkina ja olisi varaa valita mieleinen väri ja varusteet. Vai meneekö niihin malleihin mitä ei juuri kannata hakea?
Comment
-
Aamen ja sit tohon lisätään näitä auton omistajia, jotka vaivihkaa myydää tää auto tonne, sit kysytään onko jotain vikaa, niin omistaja ei ei....Se "koijaaminen" lähtee jo sieltä, tosin myyjä liikkeellä olisi kyllä vastuu tarkistaa auto kunnolla, mut aika on rahaa...Tälläisen olen myös kuullut, että liian rehellinen automyyjää kusetetaan myös olan takaa jneOriginally posted by Samu81 View PostAsiaan liittyen ei voi kuin ihmetellä miksi helvetissä sinisilmäinen, nykyajan NPC -jengi ostaa autoja tutustumatta niihin kunnolla, valokuvien ja SakaKamux -tasoisten 25 vuotiaiden janareiden laatimien myynti-ilmoituksien / jatkuvien kehujargoneiden pohjalta?
Autokaupan koko kulttuuri on muuttunut 2000-luvulla voimakkaasti; entiset häkkitarhajobbarit, Sulan teollisuusalueen vanhat ukkelit kopeissaan ovat tänä päivänä vaihtuneet nollamoraalilla ensiksi puhelinliittymiä, sitten Gigantin paskaa ja lopulta tier III -tasolle päästessään SakaKamux autoja myyviä nuoria jonnepettereitä. Jotka ei osaa / viitsi kirjoittaa fiksua, artikuloitua sähköpostia saatika soittaa puhelimella vaan kaikki viestinvaihto tapahtuu WA-spämmillä, kännykkäsi näytöltä kirjoitusasultaan teinixtasoisia, helvetin raskaita sepustuksia lukien. 90-luvulla / 2000-luvun alussa edes käytettyjen autojen kaupassa ei todellakaan joutunut asioimaan 25 vuotiaiden jonnepettereiden kanssa. Jopa käytettyjen autojen myyjillä oli jonkinlaista moraalia ja iän tuomaa ... "järkevyyttä" touhuissaan.
Minulle ei tulisi mieleenkään ostaa yhdeltäkään 20-30 vuotiaalta, whatsappiviestejä spämmäävältä myyjäjonnelta edes 5te autoa tutkimatta, tarkastamatta sitä itse ihan omin kätösin.Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
Comment