Announcement

Collapse
No announcement yet.

E63 - tuontibemareiden väliinputoaja?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jva
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2006
    • 1419

    #16
    Taas laskettelen ulkomuistista, mutta kone on eri 645 ja 650-malleissa.
    645:ssa kone on 4.4 litrainen, vähän päälle 330hv tuottava V8, kun taas 650:ssä on 4.8 litran V8 ja tehoja jossain 350-360hv:n paikkeilla.

    Eli kyseessä on eri moottori.

    Comment

    • Petri.Kekkonen
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2006
      • 7450
      • Oulu

      #17
      Originally posted by jva View Post
      650:ssä on 4.8 litran V8 ja tehoja jossain 350-360hv:n paikkeilla.
      Näinhän se menee, eli tuossa on sama N62B48 Valvetronic-motti mikä löytyy myös E60/61 550i:n pellin alta. Tehoa on 367hv (270kW) / 6300rpm ja vääntöä 490Nm / 3400 rpm. 645i taas on N62B44, jossa 333hv (245kW) / 6100rpm ja vääntöä 450Nm / 3600rpm. Spekseiltäänhän tuo N62B48 ei siis paljoa häviä E39 M5:n S62-koneellekaan, vaikka on pienempi tilavuudeltaan.

      Täältä löytyy noista jotain: http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_N62

      EDIT: Ruotsalainen Teknikens Värld -lehti kehuu 550i-testissään tuota moottoria melko estottamasti, ainoastaan kunnon ääniä jäävät kaipaamaan. On kuulemma kierrosherkkä ja sporttisempi kuin E39 540i:n moottori. Tehoakin löytyi dynossa tasan luvatun verran, vääntöä vähän alle. 15,8l/100km mitattu kulutus ei tosin ole ihan pienimmästä päästä.
      Last edited by Petri.Kekkonen; 21-12-2008, 16:45.
      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
      E39 523i M Sport '00, Titansilber

      Comment

      • pmv
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 2032
        • tornio

        #18
        Bemaristi 3/2008:ssa oli jonkunmoinen koeajoreportaasi tuosta 650i:stä. Linja on näemmä sama kuin tuolla Teknikens Världin toimituksessa, mitä nyt ääniä ei kamalasti jaksettu moittia.

        Comment

        • Petri.Kekkonen
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2006
          • 7450
          • Oulu

          #19
          Nostelen hiukan tätä vanhaa threadia, nythän näitä E63:ia on tuotu Suomeen käytettynäkin lisää.

          Originally posted by bemu2000 View Post
          verot ehkä noin 25-30ke... veron poistumista odotellessa...
          Tästä kommentista on kohta 3 vuotta ja 650i verot edelleen yli 20ke. Samaa luokkaa kuin halvin 650i Saksassa. Syynä on tietysti tuon päästöpohjaisen verotuksen tulo jolloin veroprosentti on ollu noissa 37,5%, ja 645i:lle prosentti on lähes sama ja veroa kertynyt noin 15ke. Jotenkin näyttää siltä ettei tämmöstä tarvinnut koskaan hommata ainakaan V8-koneella. 630i (190kW) näyttäs saavan vähän yli 10ke veroilla maahan, veroprosentin ollessa 32,5%.

          Tähän hätään en edes muista olikos 630i:stä vähäpäästöinen 200kW versio olemassa. Mutta vaikka olisikin niin ne taas on liian uusia vielä pitkään.
          Last edited by Petri.Kekkonen; 31-08-2011, 14:10.
          E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
          E39 523i M Sport '00, Titansilber

          Comment

          • tuumas
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2007
            • 2564
            • Lapland, Finland

            #20
            Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
            Tähän hätään en edes muista olikos 630i:stä vähäpäästöinen 200kW versio olemassa. Mutta vaikka olisikin niin ne taas on liian uusia vielä pitkään.
            Veroihin ja muuhun puuttumatta sanoisin että osta V8 koneinen jos vain sopii budjettiin...

            Comment

            • zanta
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2003
              • 2908
              • Oulu

              #21
              Originally posted by tuumas View Post
              Veroihin ja muuhun puuttumatta sanoisin että osta V8 koneinen jos vain sopii budjettiin...
              Mie hyppäisin kyllä suoraan V10 koneelliseen, jos budjettiin sopii... mut jos oikeasti haluaa bensakoneen ja verotukseltaan/kulutukselta edullisen niin N53B30 lienee paras vaihtoehto.
              LR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)

              eksälista:
              E61 530i -08 (2012-2020), E60 530i -07 (2010-2012), E91 320d -05 (2009-2010), E39 M5 -02 (2005-2009), E34 AC Schnitzer S5 3.7 silhouette -90 (2006-2007), E34 535i -91 (2005), E34 525i -89 (2003-2004)

              Comment

              • tuumas
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2007
                • 2564
                • Lapland, Finland

                #22
                Originally posted by zanta View Post
                Mie hyppäisin kyllä suoraan V10 koneelliseen, jos budjettiin sopii... mut jos oikeasti haluaa bensakoneen ja verotukseltaan/kulutukselta edullisen niin N53B30 lienee paras vaihtoehto.
                Niin no riippuu mitä hakee, M6 on AIVAN eri auto kuin muut 6-sarjalaiset ja niille melkein oma topic. Juuri tässä omien häiden alla ajoin omaa autoa sekä M6 2 päivän ajan ja M6 on race - muut 6-sarjalaiset GT:eitä.

                edit. niin siis tietenki kannattaa hypätä M6 sarjaan jos rahaa on

                edit. 2. vaikka mie en ole ajanu 630i:tä niin oman kokemuspohjan perusteella sanoisin että ei kannata ottaa 6-koneista 6-sarjaan, veikkaan että hepat ja vääntö ei riitä vaikka keula hieman kevenee
                Last edited by tuumas; 31-08-2011, 22:07. Reason: edit. 2

                Comment

                • Petri.Kekkonen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2006
                  • 7450
                  • Oulu

                  #23
                  Originally posted by tuumas View Post
                  ... veikkaan että hepat ja vääntö ei riitä vaikka keula hieman kevenee
                  Mitäs sulla on 645i:n omapaino? Oon ihmetelly edelleen sitä kun noita Saksan myynti-ilmoja kattoo niin 550i on yleensä kai noin 1660kg ja 650i taas tuntuu vaihtelevan suuresti.
                  E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                  E39 523i M Sport '00, Titansilber

                  Comment

                  • juster
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2003
                    • 624

                    #24
                    630I:tä on 200 KW:tin versiona ja myös 635D:nä uudemmalla 210 KW:tin moottorilla. Voisi kuvitella, että uuden 6-sarjan myötä E63:ten hinnat alkavat Saksassa vuoden sisällä laskea, varsinkin tuoreempien mallien osalta.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎