Kirjoitin tämän saman viestin jo tuonne motonetin keskustelufoorumille, mutta kerron asiasta myös täällä että e39 540i omistajat tietävät varoa motonetin hihnoja.
"Ostin vantaan motonetistä moniurahihnan luettelon mukaisesti BMW 540i e39 malliin.
Luettelossa lukee:
E39 535/540 VL. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 30-7960 24.22
Moniurahihna 7x1605mm 30-7960 24.22
No ei muutakuin asentamaan -15c pakkaseen lumihankeen.
Parin tunnin ahertamisen jälkeen sain hihnan vihdoin irti, ja pääsin asentamaan uutta motonetistä ostettua hihnaa paikoilleen.
Ihmettelin että miten ihmeessä en saa vedettyä sitä viimeisen hihnapyörän yli, no pian asia selvisikin. Motonet on myynyt 24mm liian lyhyen hihnan! Oikea pituus on 1629mm joka selviää seuraavasta linkistä (BMW netti etk):
No ei auttanut muu kuin laittaa vanha käytetty hihna takaisin paikoilleen ja lähteä toiseen varaosaliikkeeseen. Toisessa liikkeessä hihnaa ei ollut hyllyssä, joten seuraavana päivänä piti ajaa takaisin liikkeeseen hakemaan hihna.
Kun olin vihdoin saanut asennettua muualta ostetun oikeanmittaisen hihnan lähdin vantaan motonettiin palauttamaan väärän mittaista hihnaa.
Menin motonetin infotiskille ja kerroin että ovat myyneet liian lyhyen hihnan, todisteeksi näytin vielä bmw etk:sta tulostettua räjäytyskuvaa josta selviää hihnan oikea mitta. Info tiskin asiaspalvelija kysyi heti että onko tuontiauto vai vehon maahantuoja? Sanoin että on vehon maahantuoja, ja vaikka ei olisikaan niin sillä ei nyt tässä tapaukseessa ole mitään merkitystä. Asiaspalvelija töykeästi tokaisi että sillä juuri on merkitystä, sillä kaikki hihnat, ilmansuodattimet ja raitisilmasuodattimet ovat erilaisia uutena suomeen tuoduissa autoissa. Sanoin että ei pidä paikkaansa sillä tämän auton hihna on täysin samanmittainen riippumatta siitä onko auto tuotu uutena maahan vai ei ja näytin etk:sta tulostettua lappua. Hän katsoi sitä ja sanoi että joo nämä on näitä bemarin juttuja ja niillä on kyllä oikeenmittaset hihnat (wtf?). Asiakaspalvelija oli edelleen sitä mieltä että kyllä hihna on täysin oikeanmittainen koska ei niitä ole kukaan muu koskaan palauttanut.
Myyjä otti kuitenkin hihnan takaisin ja kirjoitti ainoastaan hyvityskuitin, edes rahoja en saanut takaisin.
Kyselin sitten mahdollisesta korvauksesta sillä yksinkertainen hihnan vaihto aiheutti seuraavasti ylimääräistä työtä ja kustannuksia:
-Käynti motonetissä kahteen kertaan yhden sijasta (ylimääräistä ajoa 100km).
-Käynti toisessa varaosaliikkeessä kahteen kertaan (ylimääräistä ajoa 240km).
-Toisesta varaosaliikkeestä ostettu hihna n. 15euroa motonettiä kalliimpi.
-Hihnan asennus kahteen kertaan yhden sijasta, ylimääräistä työtä n. 2tuntia.
Mielestäni todella törkeää palvelua kun asiakkaalla on esittää mustaa valkoisella ja asiaspalvelija silti valehtelee päin naamaa.
Mistä voin siis hakea korvausta?
Asiaspalvelija puhui jostain motonetin huollosta jossa asia käsitellään, mutta ei voinut tätä selkesti kertoa tai antaa edes yhteystietoja."
"Ostin vantaan motonetistä moniurahihnan luettelon mukaisesti BMW 540i e39 malliin.
Luettelossa lukee:
E39 535/540 VL. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 30-7960 24.22
Moniurahihna 7x1605mm 30-7960 24.22
No ei muutakuin asentamaan -15c pakkaseen lumihankeen.
Parin tunnin ahertamisen jälkeen sain hihnan vihdoin irti, ja pääsin asentamaan uutta motonetistä ostettua hihnaa paikoilleen.
Ihmettelin että miten ihmeessä en saa vedettyä sitä viimeisen hihnapyörän yli, no pian asia selvisikin. Motonet on myynyt 24mm liian lyhyen hihnan! Oikea pituus on 1629mm joka selviää seuraavasta linkistä (BMW netti etk):
No ei auttanut muu kuin laittaa vanha käytetty hihna takaisin paikoilleen ja lähteä toiseen varaosaliikkeeseen. Toisessa liikkeessä hihnaa ei ollut hyllyssä, joten seuraavana päivänä piti ajaa takaisin liikkeeseen hakemaan hihna.
Kun olin vihdoin saanut asennettua muualta ostetun oikeanmittaisen hihnan lähdin vantaan motonettiin palauttamaan väärän mittaista hihnaa.
Menin motonetin infotiskille ja kerroin että ovat myyneet liian lyhyen hihnan, todisteeksi näytin vielä bmw etk:sta tulostettua räjäytyskuvaa josta selviää hihnan oikea mitta. Info tiskin asiaspalvelija kysyi heti että onko tuontiauto vai vehon maahantuoja? Sanoin että on vehon maahantuoja, ja vaikka ei olisikaan niin sillä ei nyt tässä tapaukseessa ole mitään merkitystä. Asiaspalvelija töykeästi tokaisi että sillä juuri on merkitystä, sillä kaikki hihnat, ilmansuodattimet ja raitisilmasuodattimet ovat erilaisia uutena suomeen tuoduissa autoissa. Sanoin että ei pidä paikkaansa sillä tämän auton hihna on täysin samanmittainen riippumatta siitä onko auto tuotu uutena maahan vai ei ja näytin etk:sta tulostettua lappua. Hän katsoi sitä ja sanoi että joo nämä on näitä bemarin juttuja ja niillä on kyllä oikeenmittaset hihnat (wtf?). Asiakaspalvelija oli edelleen sitä mieltä että kyllä hihna on täysin oikeanmittainen koska ei niitä ole kukaan muu koskaan palauttanut.
Myyjä otti kuitenkin hihnan takaisin ja kirjoitti ainoastaan hyvityskuitin, edes rahoja en saanut takaisin.
Kyselin sitten mahdollisesta korvauksesta sillä yksinkertainen hihnan vaihto aiheutti seuraavasti ylimääräistä työtä ja kustannuksia:
-Käynti motonetissä kahteen kertaan yhden sijasta (ylimääräistä ajoa 100km).
-Käynti toisessa varaosaliikkeessä kahteen kertaan (ylimääräistä ajoa 240km).
-Toisesta varaosaliikkeestä ostettu hihna n. 15euroa motonettiä kalliimpi.
-Hihnan asennus kahteen kertaan yhden sijasta, ylimääräistä työtä n. 2tuntia.
Mielestäni todella törkeää palvelua kun asiakkaalla on esittää mustaa valkoisella ja asiaspalvelija silti valehtelee päin naamaa.
Mistä voin siis hakea korvausta?
Asiaspalvelija puhui jostain motonetin huollosta jossa asia käsitellään, mutta ei voinut tätä selkesti kertoa tai antaa edes yhteystietoja."
Comment