Announcement

Collapse
No announcement yet.

Chris Bangle lähtee BMW:ltä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • teropa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 3855
    • Oulu

    #46
    Originally posted by Juhis View Post
    Mielestäni E60 530dA mallin moottori pitää kyllä erittäin kovaa meteliä ainakin kiihdytyksissä. En voisi kehua moottoriäänien osalta hiljaisemmaksi kuin E39 530dA mallia. Noissa E60 malleissa on jo moottorista otettu sen verran paljon löylyä irti, että sisään kuuluva moottorin ääni on mielestäni erittäin dieselmäinen.
    Käytiin tuossa kaverikoplan kanssa (kaikki E39 omistajia) X-Drive koeajoilla viime viikonloppuna, ja kyllä ainakin meidän diesel ja ex-dieselomistajien () keskuudessa oli semmonen havainto, että kohtuu hiljainen verrattuna E39:iin. Mutta tämä on varmaan subjektiivinen juttu.

    Tero
    E60 520dA M-sport
    ---Ex
    E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
    E90 330iA, 325iA, 320dA
    E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
    E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

    PPL(A)

    Comment

    • Juhis
      BTCF Honorary Member
      • Jul 2002
      • 19175
      • -

      #47
      Originally posted by teropa View Post
      Mutta tämä on varmaan subjektiivinen juttu.
      Joo, näin se varmaan on. Itselläni taas on enemmän kokemusta noista E60 ja E61 malleista Saksa-Tanska-Ruotsi akselilla ajettuna. Eli aika paljon moottoritiellä ja suuremmissa nopeuksissa. Kyllä nuo dieselmallit Suomen nopeuksilla suhteellisen hiljaisia on, mutta mielestäni kovemmissa kiihdytyksissä moottorin ääni kyllä on aika selkeä.

      Ei sillä, kyllä minä tuollaisella E6x 530d:llä ihan mielelläni ajaisin, jos olisi vaan vara hankkia sellainen.
      All good things come to those who wait.

      Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

      Sound Factory Bar & Nightclub

      Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

      Comment

      • turbopuusti
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2005
        • 823
        • Lahti

        #48
        Luin tuossa tuulilasia, jossa oli tämä uusi opel insignia. Kattokaapa huvikseen hyvä sivukuva kyseisestä autosta. täysin e60 kopio sivulta katsoen Ihan melkeen kiinan meininkiä


        (niin tosiaan ennenkun joku alkaa viisastella, lukekaa vaikka se tuulilasi. netissäkin kuvat enempi tai vähempi viistosta. kun katsoo siis täysin kohtisuoraan sivusta tiedätte mitä tarkotin)

        EDIT:tässä on yks huono, mutta esim etuvalot sivusta yhtenevät, katon linja takana HIEMAN matalampi, oven alareunassa pokkaus, hainevä katolla ja takavalotkin näyttää todella samalta sivulta. Vähän pyöristelty e60.
        Last edited by turbopuusti; 12-02-2009, 15:04.
        e60 535d -07 Monacoblau, e46 325ia cab -01, VW Golf 1.9tdi e39 540i -99, e34 540iA -93, e34 525i luxorbeige -89, talvipommi saab 9000cd 2.0t, e36 320i Bmw-Schwarz -91, e34 525i -91 Sterlingsilber metallic, e34 518i -90 Alpinweiß II, e21 315 -83 Diamantschwarz

        Comment

        • teropa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 3855
          • Oulu

          #49
          Originally posted by Juhis View Post
          Joo, näin se varmaan on. Itselläni taas on enemmän kokemusta noista E60 ja E61 malleista Saksa-Tanska-Ruotsi akselilla ajettuna. Eli aika paljon moottoritiellä ja suuremmissa nopeuksissa. Kyllä nuo dieselmallit Suomen nopeuksilla suhteellisen hiljaisia on, mutta mielestäni kovemmissa kiihdytyksissä moottorin ääni kyllä on aika selkeä.

          Ei sillä, kyllä minä tuollaisella E6x 530d:llä ihan mielelläni ajaisin, jos olisi vaan vara hankkia sellainen.
          Työkaverilla on 2005 530dA ja kyllä sekin sanoi, että kiihdytyksissä koneen äänet kuuluu selvästi.

          Liekkö ennen LCI:tä ollut äänieristys huonompaa?

          Tero
          E60 520dA M-sport
          ---Ex
          E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
          E90 330iA, 325iA, 320dA
          E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
          E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

          PPL(A)

          Comment

          • Petri.Kekkonen
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2006
            • 7397
            • Oulu

            #50
            Originally posted by Juhis View Post
            Noissa E60 malleissa on jo moottorista otettu sen verran paljon löylyä irti, että sisään kuuluva moottorin ääni on mielestäni erittäin dieselmäinen.
            En väitä vastaan, mutta omalta 535dAT-koeajolta taas jäi mieleen lähinnä tyhjäkäyntiraksutus, joka varsinkin viileällä moottorilla kuului hyvin sisään. Täyskaasuajoa ei paljoa kyllä tullutkaan.
            E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
            E39 523i M Sport '00, Titansilber

            Comment

            • TJJ
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2003
              • 7591
              • Jyväskylä

              #51
              Originally posted by Juhis View Post
              Mielestäni E60 530dA mallin moottori pitää kyllä erittäin kovaa meteliä ainakin kiihdytyksissä. En voisi kehua moottoriäänien osalta hiljaisemmaksi kuin E39 530dA mallia. Noissa E60 malleissa on jo moottorista otettu sen verran paljon löylyä irti, että sisään kuuluva moottorin ääni on mielestäni erittäin dieselmäinen.
              Miksikähän moottorin melu kuuluu kuskille kovempaa? Sama juttu E61 ja E39 diesel ja myös tuossa minun 528:ssa.

              Ainakin minun äskettäin kokeilemista E39 530d ja E61 535d autoista oli E61 hiljaisempi, matkustajan paikalta jopa miellyttävän hiljainen mutta kuskin paikalta ei.
              E39 528iA

              Comment

              • Juhis
                BTCF Honorary Member
                • Jul 2002
                • 19175
                • -

                #52
                Originally posted by teropa View Post
                Työkaverilla on 2005 530dA ja kyllä sekin sanoi, että kiihdytyksissä koneen äänet kuuluu selvästi.

                Liekkö ennen LCI:tä ollut äänieristys huonompaa?
                Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                En väitä vastaan, mutta omalta 535dAT-koeajolta taas jäi mieleen lähinnä tyhjäkäyntiraksutus, joka varsinkin viileällä moottorilla kuului hyvin sisään. Täyskaasuajoa ei paljoa kyllä tullutkaan.
                En tosiaan tiedä, onko äänieristystä kehitetty E60:ssa eri vuosimalleissa. Itselläni on kokemusta eniten 2004 ja 2005 vuosimallin autoista. Noista E60 dieselmalleista on jäänyt vain sellainen mielikuva, ettei sisään kuuluvat moottorin äänet ole kaikissa tilanteissa erityisen sivistyneet. Voisi sanoa jopa melkoisen työkalumaisiksi. Jos ottaa vertailukohdaksi jopa 1980-luvun loppupuolen E32 750 tai 1990-luvun E34 540 mallit, niin kyllä nuo vanhat isolla bensakoneella varustetut autot on omaan korvaani eri miellyttäviä moottorin äänimaailmaltaan.
                All good things come to those who wait.

                Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                Sound Factory Bar & Nightclub

                Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                Comment

                • exodus
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2003
                  • 774
                  • Oulu

                  #53
                  Originally posted by TJJ View Post
                  Miksikähän moottorin melu kuuluu kuskille kovempaa? Sama juttu E61 ja E39 diesel ja myös tuossa minun 528:ssa.

                  Ainakin minun äskettäin kokeilemista E39 530d ja E61 535d autoista oli E61 hiljaisempi, matkustajan paikalta jopa miellyttävän hiljainen mutta kuskin paikalta ei.
                  Samaa olen ihmetellyt omassa 525i:ssä(e39) silloin kun olen apukuskin paikalla, moottorin melu huomattavasti pienempi. Takapenkillä äänet jo kuuluu pelkästään pakoputkesta ja ovat paljon maukkaammat.
                  Samoin kävi kun ajoin isän Pösöä(406 V6), isä huomasi heti kyydissä istuessaan että tämähän menee paljon hiljempaa kun istuu vieressä.

                  Täytynee jotenkin melun kaikua mittaristosta tai jtsp.

                  Comment

                  • TJJ
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2003
                    • 7591
                    • Jyväskylä

                    #54
                    Originally posted by exodus View Post
                    Täytynee jotenkin melun kaikua mittaristosta tai jtsp.
                    Ehkä tuo johtuu siitä, että tulipellissä on vähemmän eristystä, siis polkimet, ratti ja jarrutehostin vie tilaa eikä siellä voi niiden takia olla yhtenäistä äänieristettä kuten matkustajan puolella. Ääni myös johtuu noita myöten sisälle. Auton pohjan (siis sisäjalkatilan) eristys vaikuttaa myös runsaasti tuohon meluun, mutta tuskin siinä suuria eroja on eri puolien välillä. Mutta voisihan sitä ostaa lisää Dynamattia ja Dynalineriä ja ensi kesänä hiukan tutkia asiaa...
                    E39 528iA

                    Comment

                    • petrolhead
                      Moderator
                      • Feb 2004
                      • 13793
                      • Hyvinkää

                      #55
                      Originally posted by TJJ View Post
                      Miksikähän moottorin melu kuuluu kuskille kovempaa? Sama juttu E61 ja E39 diesel ja myös tuossa minun 528:ssa.

                      Ainakin minun äskettäin kokeilemista E39 530d ja E61 535d autoista oli E61 hiljaisempi, matkustajan paikalta jopa miellyttävän hiljainen mutta kuskin paikalta ei.
                      Ihan hatusta, mieleen tulee rattiputki ja muut rintapellin läpi kulkevat osat jotka voi välittää osansa äänestä kuskille.. Läpiviennit ainakin yleensä on asioita joita tarkastellaan kun pelataan NVH - juttujen kanssa.

                      En tiedä mitä reittiä kuluttaja saisi tietää jos asiasta on olemassa jotain valmistajan/maahantuojan teknisiä tiedotteita / tuoteinformaatiota.
                      2015 VW Crafter
                      1984 BMW 316
                      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎