Mielestäni E60 530dA mallin moottori pitää kyllä erittäin kovaa meteliä ainakin kiihdytyksissä. En voisi kehua moottoriäänien osalta hiljaisemmaksi kuin E39 530dA mallia. Noissa E60 malleissa on jo moottorista otettu sen verran paljon löylyä irti, että sisään kuuluva moottorin ääni on mielestäni erittäin dieselmäinen.
Käytiin tuossa kaverikoplan kanssa (kaikki E39 omistajia) X-Drive koeajoilla viime viikonloppuna, ja kyllä ainakin meidän diesel ja ex-dieselomistajien () keskuudessa oli semmonen havainto, että kohtuu hiljainen verrattuna E39:iin. Mutta tämä on varmaan subjektiivinen juttu.
Joo, näin se varmaan on. Itselläni taas on enemmän kokemusta noista E60 ja E61 malleista Saksa-Tanska-Ruotsi akselilla ajettuna. Eli aika paljon moottoritiellä ja suuremmissa nopeuksissa. Kyllä nuo dieselmallit Suomen nopeuksilla suhteellisen hiljaisia on, mutta mielestäni kovemmissa kiihdytyksissä moottorin ääni kyllä on aika selkeä.
Ei sillä, kyllä minä tuollaisella E6x 530d:llä ihan mielelläni ajaisin, jos olisi vaan vara hankkia sellainen.
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Luin tuossa tuulilasia, jossa oli tämä uusi opel insignia. Kattokaapa huvikseen hyvä sivukuva kyseisestä autosta. täysin e60 kopio sivulta katsoen Ihan melkeen kiinan meininkiä
(niin tosiaan ennenkun joku alkaa viisastella, lukekaa vaikka se tuulilasi. netissäkin kuvat enempi tai vähempi viistosta. kun katsoo siis täysin kohtisuoraan sivusta tiedätte mitä tarkotin)
EDIT:tässä on yks huono, mutta esim etuvalot sivusta yhtenevät, katon linja takana HIEMAN matalampi, oven alareunassa pokkaus, hainevä katolla ja takavalotkin näyttää todella samalta sivulta. Vähän pyöristelty e60.
Joo, näin se varmaan on. Itselläni taas on enemmän kokemusta noista E60 ja E61 malleista Saksa-Tanska-Ruotsi akselilla ajettuna. Eli aika paljon moottoritiellä ja suuremmissa nopeuksissa. Kyllä nuo dieselmallit Suomen nopeuksilla suhteellisen hiljaisia on, mutta mielestäni kovemmissa kiihdytyksissä moottorin ääni kyllä on aika selkeä.
Ei sillä, kyllä minä tuollaisella E6x 530d:llä ihan mielelläni ajaisin, jos olisi vaan vara hankkia sellainen.
Työkaverilla on 2005 530dA ja kyllä sekin sanoi, että kiihdytyksissä koneen äänet kuuluu selvästi.
Noissa E60 malleissa on jo moottorista otettu sen verran paljon löylyä irti, että sisään kuuluva moottorin ääni on mielestäni erittäin dieselmäinen.
En väitä vastaan, mutta omalta 535dAT-koeajolta taas jäi mieleen lähinnä tyhjäkäyntiraksutus, joka varsinkin viileällä moottorilla kuului hyvin sisään. Täyskaasuajoa ei paljoa kyllä tullutkaan.
Mielestäni E60 530dA mallin moottori pitää kyllä erittäin kovaa meteliä ainakin kiihdytyksissä. En voisi kehua moottoriäänien osalta hiljaisemmaksi kuin E39 530dA mallia. Noissa E60 malleissa on jo moottorista otettu sen verran paljon löylyä irti, että sisään kuuluva moottorin ääni on mielestäni erittäin dieselmäinen.
Miksikähän moottorin melu kuuluu kuskille kovempaa? Sama juttu E61 ja E39 diesel ja myös tuossa minun 528:ssa.
Ainakin minun äskettäin kokeilemista E39 530d ja E61 535d autoista oli E61 hiljaisempi, matkustajan paikalta jopa miellyttävän hiljainen mutta kuskin paikalta ei.
En väitä vastaan, mutta omalta 535dAT-koeajolta taas jäi mieleen lähinnä tyhjäkäyntiraksutus, joka varsinkin viileällä moottorilla kuului hyvin sisään. Täyskaasuajoa ei paljoa kyllä tullutkaan.
En tosiaan tiedä, onko äänieristystä kehitetty E60:ssa eri vuosimalleissa. Itselläni on kokemusta eniten 2004 ja 2005 vuosimallin autoista. Noista E60 dieselmalleista on jäänyt vain sellainen mielikuva, ettei sisään kuuluvat moottorin äänet ole kaikissa tilanteissa erityisen sivistyneet. Voisi sanoa jopa melkoisen työkalumaisiksi. Jos ottaa vertailukohdaksi jopa 1980-luvun loppupuolen E32 750 tai 1990-luvun E34 540 mallit, niin kyllä nuo vanhat isolla bensakoneella varustetut autot on omaan korvaani eri miellyttäviä moottorin äänimaailmaltaan.
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Miksikähän moottorin melu kuuluu kuskille kovempaa? Sama juttu E61 ja E39 diesel ja myös tuossa minun 528:ssa.
Ainakin minun äskettäin kokeilemista E39 530d ja E61 535d autoista oli E61 hiljaisempi, matkustajan paikalta jopa miellyttävän hiljainen mutta kuskin paikalta ei.
Samaa olen ihmetellyt omassa 525i:ssä(e39) silloin kun olen apukuskin paikalla, moottorin melu huomattavasti pienempi. Takapenkillä äänet jo kuuluu pelkästään pakoputkesta ja ovat paljon maukkaammat.
Samoin kävi kun ajoin isän Pösöä(406 V6), isä huomasi heti kyydissä istuessaan että tämähän menee paljon hiljempaa kun istuu vieressä.
Täytynee jotenkin melun kaikua mittaristosta tai jtsp.
Täytynee jotenkin melun kaikua mittaristosta tai jtsp.
Ehkä tuo johtuu siitä, että tulipellissä on vähemmän eristystä, siis polkimet, ratti ja jarrutehostin vie tilaa eikä siellä voi niiden takia olla yhtenäistä äänieristettä kuten matkustajan puolella. Ääni myös johtuu noita myöten sisälle. Auton pohjan (siis sisäjalkatilan) eristys vaikuttaa myös runsaasti tuohon meluun, mutta tuskin siinä suuria eroja on eri puolien välillä. Mutta voisihan sitä ostaa lisää Dynamattia ja Dynalineriä ja ensi kesänä hiukan tutkia asiaa...
Miksikähän moottorin melu kuuluu kuskille kovempaa? Sama juttu E61 ja E39 diesel ja myös tuossa minun 528:ssa.
Ainakin minun äskettäin kokeilemista E39 530d ja E61 535d autoista oli E61 hiljaisempi, matkustajan paikalta jopa miellyttävän hiljainen mutta kuskin paikalta ei.
Ihan hatusta, mieleen tulee rattiputki ja muut rintapellin läpi kulkevat osat jotka voi välittää osansa äänestä kuskille.. Läpiviennit ainakin yleensä on asioita joita tarkastellaan kun pelataan NVH - juttujen kanssa.
En tiedä mitä reittiä kuluttaja saisi tietää jos asiasta on olemassa jotain valmistajan/maahantuojan teknisiä tiedotteita / tuoteinformaatiota.
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment