memebuy23buy

Kempillä ajo.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BMWJUKKA
    Bimmer Rookie
    • Jul 2007
    • 136
    • Uusimaa

    #31
    "Kemppi" tasauspyörästöhän on 100% lukko. Jos tälläistä autoonsa tarvitsee ei siitä silloin pidä valittaa kun on huono auto ajaa, ei käänny, taka akselin tuennat paukkaa käännyttäessä yms. paskaa. Paljonhan noita 100% lukkoja käytetään kilpureissa sekä muissa oikeissa tehopeleissä joissa ajomukavuus on toissijainen juttu, tosin ainakin jenkkiperiin on tehty paljon näitä spool lukkoja joka on hienostuneempi versio hitsilukosta. Itse ajanut autoilla ihan kaupunkialueellakin joissa on ollut niin hitsilukkoa, spoolia, kitkalukkoa ym. hyvin on lukot ajanut jokaisessa yksilössä asiansa.

    Ja muistakaa jos viette leimalle autoa jossa 100% lukko tarvitsee se akelta poikkeusluvan, takajarrujahan ei pyöräkohtaisesti tälläisestä voi mitata...

    Comment

    • -TM-
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2008
      • 208
      • Nurmes

      #32
      Tai sitten on ollut aikeissa tehdä kempin lukko mutta onneksi älysi kysyä onko järkevää.

      Comment

      • BMW3
        Bimmer Rookie
        • Apr 2008
        • 131
        • Kuopio

        #33
        Originally posted by -TM- View Post
        Tai sitten on ollut aikeissa tehdä kempin lukko mutta onneksi älysi kysyä onko järkevää.
        ei ole autossa kemppiä, eikä ole tulossa...
        e30 m40b16

        Comment

        • S.Kaulaote
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2006
          • 1579
          • Woikkaalla

          #34
          Originally posted by Rocla View Post
          No joo, kerrompa kokemuksiani tasauspyörästöttömällä autolla ajosta, hitasuksissa olen käyttänyt enemmän Esabia tai Itailialaisia paskoja.

          -Kadunkulmasta kääntymiset ovat tuskaa, joko auto hypähtelee tai jotain särkyy.

          -Kääntösäde kasvaa kolminkertaiseksi, joutuu sahaamaan parkkiin tai vetämään joka paikkaan luisussa.

          -Moottorijarrutukset vääntävät auto ihan väkisellä poikittain.

          -Vetoakselit kestävä kesällä jopa tuhansia kilometrejä.

          - Talvella suoraan ajaminen on mahdotonta.

          Tasauspyörästötön auto on ääritilanteissa aika arvaamaton ja erittäin vaikeasti hallittava, jopa vaarallinen.

          Hitsatun tasauspyörästön rakentelijat ovat yleensä ihmisiä, joiden ajokäytös on valmiiksi sellaista, joka aiheuttaa vaaratilanteita, tähän yhdistettynä vaikeasti hallittava ja vain voimalla käskettävissä oleva auto luo aika potentiaalisen tilanteen tappaa ihmisiä.

          Ihan hyvin se soveltuu.
          Joo näin se menee.. N.100km ajettu Kempillä ja se saa säädä siihen!
          Cars - cheaper than girls and less whining, unless it's a turbo.

          -49 Mercury LQ4 Twin Turbo
          -Mitsubishi "runkkari"

          Comment

          • Maniver
            BTCF Member
            • Apr 2005
            • 1955
            • Helsinki

            #35
            F20 125

            Comment

            • Madfexx
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2005
              • 3646
              • Lempäälä

              #36
              Originally posted by Kuqi View Post
              Originally posted by Remotion
              siitä huolimatta joku kaltaisesi landeurpo sen autoon tekee ja teilaa mummot.
              Kaltaisesi stadin pelle osaa kärjistää aika tehokkaasti, pisteet siitä sinne!
              Joo, eipä sitä kohteliaisuutta ja käytöstapoja pidä silti heittää nurkkaan, vaikka vastapuoli käyttäytyisikin törtösti. Eipä siinä muuta kuin alennu itse vastapuolen tasolle. Ja sitäpaitsi jos tekstiä tarkkaan tulkitsee, niin BMW3 kertoo ajaneensa kaveriporukalla (eli mahdollisesti olleensa vain kyydissä), eikä välttämättä ole siis itse ollut ratissa.
              Harraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
              Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11

              Comment

              • Matti_83
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2004
                • 491
                • Korpilahti

                #37
                Mihin ihmeeseen tieliikenne käytössä olevassa autossa tarvitsee 100% lukkoa?

                Itsellä ei ole kokemusta kempistä, mutta aika paljon tullut ajettua 4wd kalustolla missä on ns. lockright tyyppinen lukko. Eli aina kun veto päällä niin täysin lukossa ja veto pois niin antaa periksi. Tälläkin lukolla asvaltilla ajo täyttä tuskaa jos tarvitsee kääntyä.

                Edellä mainitut asiat totta ei tiekäyttöön, jos vetarit kestää niin sitten repeää poikkipalkki korista tai tukivarret palkista. Renkaita saa vaihtaa aika useasti palaa kumi joka käännöksessä.

                Kaiken lisäksi se on laiton viritys kuten on jo tullut selväksi, eikö tuo jo riitä perusteeksi olla tekemättä kemppi lukkoa.
                BMW E38 730 manuaali
                ex E30 318i -91 cabrio

                Comment

                • Rockford
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 8028
                  • Pinsiö

                  #38
                  Originally posted by BMWJUKKA View Post
                  "Kemppi" tasauspyörästöhän on 100% lukko.
                  Ei, vaan jonkun urpon keksimä (omasta mielestään) siisti sana Kemppi-merkkisellä mig-hitsauskoneella hitsatulle 100% home-made-lukkoperälle. Vaikka sen hitsaisi pakasta vedetyllä keltaisella Esabilla tai vaikka saamari kaasulla, niin "kempin lukko" on aina. Kai niitä muitakin masiinoita on, kuin se joskus ohimennen nähty metallipuolen oranssi homeinen Kemppi
                  -Dodge Charger -73
                  -Mercedes-Benz GLK
                  -VW Transporter

                  Comment

                  • xtech
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2005
                    • 354
                    • savonlinna

                    #39
                    Originally posted by rizzo View Post
                    Kukaan muu ei oo kehannu kysyy eli mä sen teen: mikä vittu on kemppi
                    sigpic

                    e30 2,7

                    Comment

                    • petrolhead
                      Moderator
                      • Feb 2004
                      • 13793
                      • Hyvinkää

                      #40
                      Originally posted by BMWJUKKA View Post
                      .. Paljonhan noita 100% lukkoja käytetään kilpureissa...
                      Takapään kallistusjäykkys ja mutkanopeus on oltava sellainen että sisäkurvin puoleinen pyörä on aina sitten ilmassa ja/tai auto muuten toimii suurella luistolla . Silloin toimii
                      Eli ei kadulle.
                      (Voi vittu meninkö nyt kannustamaan jotakuta 18v mekaanikkoa tekemään hitsilukon ja ajamaan aivan helvetin kovaa)
                      2015 VW Crafter
                      1984 BMW 316
                      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                      Comment

                      • JJT
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6694
                        • .......

                        #41
                        Originally posted by Maniver View Post
                        todellinen lukkoperä
                        Myyn:
                        M10/20/52 E30-E36 osia

                        Comment

                        • Rockford
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 8028
                          • Pinsiö

                          #42
                          ..nyt vasta tulikin mieleeni, että yhdessä ostamassani Mantassa oli taannoin tuo yllätys. Tuntuikin jännältä ajaa ja kahta viivaa jäi - no leimalla sitten ei saatu jarrulukemia mitenkään dynolla ja passitti himaan tutkimaan. Luukku auki ja saumaahan siellä oli. Ei ollut iso homma vaihtaa toisesta Mantasta hätäiseen perä ja lähteä takaisin, mutta muuten hauska episodi. Kyseinen perä löytyy vieläkin - kuka ostaa
                          -Dodge Charger -73
                          -Mercedes-Benz GLK
                          -VW Transporter

                          Comment

                          • Rocla
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2002
                            • 7692
                            • Kajaani

                            #43
                            Hyvinhä tuon tasauspyörästöttömän auotn on saanut katsastettua, tasaista näyttää jarrut, vaikka toisellapuolella ei ollut edes kenkiä paikoillaan
                            Olli.

                            Comment

                            • Luntti
                              2Wheel Driver
                              • Jul 2003
                              • 5021
                              • Yka

                              #44
                              Mää ainakin hitsaan kesäksi käyttöautoon perän jumiin.
                              Kun sille on tarvetta.

                              Comment

                              • Flart
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2006
                                • 433
                                • Pilkanmaa

                                #45
                                Click image for larger version

Name:	99 World's Worst Mechanic.jpg
Views:	1
Size:	46.2 KB
ID:	4817494

                                tässä näyttäis valmistuvan viskolukko
                                Nykyiset.
                                Bmw e34 m5 touring -94. Bmw e30 325i 24v touring -93. Bmw e34 525ix 4d sedan -93. Bmw e30 335i -85 (ratapommi projekti).

                                Entiset.
                                Bmw e30 325i -88. Bmw e34 535i -88. Bmw e30 325i -87. Bmw e30 327i -85. Bmw e30 318i -84. Bmw e21 315 -81. Bmw e12 528i -78. Bmw e28 525i -84.

                                Comment

                                Working...
                                X