erimerkkinen moottori bemariin

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • r.w.
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2007
    • 2509
    • Länsirannikko

    #16
    Originally posted by afafaf View Post
    eikö pitäs olla mahd.jos..

    -moottorin paino on rajoissa
    -teho on maks 204hv (e30 tapauksessa)
    -kuutiotilavuus rajoissa
    Joo. Moottorin merkillä ei väliä. Jos päästövaatimukset ja muut pykälät täyttyvät, ei kellään ole mitään sanomista.

    Mutta ennen kuin kylän jokainen E30 polttaa kumia Ecotekki keulilla, kannattaa muistaa, että ne Engine of the year -pystit eivät ole tulleet ihan tyhjästä. BMW tekee oikeasti aivan ylivertaisia moottoreita lukuisiin muihin valmistajiin nähden, joten harkintaa. :think
    1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

    Comment

    • Willtord
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2006
      • 3302
      • Vaasa

      #17
      Originally posted by r.w. View Post

      Mutta ennen kuin kylän jokainen E30 polttaa kumia Ecotekki keulilla, kannattaa muistaa, että ne Engine of the year -pystit eivät ole tulleet ihan tyhjästä. BMW tekee oikeasti aivan ylivertaisia moottoreita lukuisiin muihin valmistajiin nähden, joten harkintaa. :think
      siinä se tuli.

      [/THREAD]

      Comment

      • Jonsku
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2002
        • 4647
        • Tuusula

        #18
        Onhan niitä hienoja moottoreita muillakin valmistajilla, mutta henk. koht en näe mitään järkeä pistää jotain 2 litran pikkuturboa. Laittaa sen M50:n jos haluaa pikku piristystä, ja jos oikeaa tehoa lähdetään hakemaan niin sitten hyviä vaihtoehtoja ei kovin montaa enää ole.

        Originally posted by Soiled View Post
        Paljonkos E30:ssä oli tuo akselipaino, että mitenkä painavan motin sinne keulille edes sai laittaa?
        Sitähän on helppo kompensoida siirtämällä akku takakonttiin ja heivaamalla varapyörä pois

        ~170kg lienee aika lähelle todellista M20 painoa, 10% saa kasvattaa no problemo ja 20%:iin asti saa kasvaa mutta silloin napataan jo yksi matkustajapaikka pois.

        Itsellä olivat akselipainot luokkaa 700 + 600 M30 koneen kanssa (~220kg paketti), tehdaspainoja en muista.
        Last edited by Jonsku; 14-04-2009, 16:33.
        ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
        ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
        ex. Alpina D10 Touring #33/94
        ... and many more

        Comment

        • afafaf
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2004
          • 1145
          • Tornio

          #19
          Originally posted by jmp2002 View Post
          kun tässä taisi kummiskin olla idea laittaa vähäpäästöiseen autoon vähäpäästöinen turbokone, niin ei tartte pussitestiin viedä, muutenhan se olisi sama vakiokone turbottaa.. esim e36 kohdalla.
          juuri näin...

          sopivaa valmista turbokonetta bemarilla ei ole tarjolla...

          Comment

          • petrolhead
            Moderator
            • Feb 2004
            • 13793
            • Hyvinkää

            #20
            Vähäpäästöinen e30? Eikö niitä nyt löydy ei-vähäpäästöisenä aikas helposti..
            Itsella 2 koppaa (1984 ) joissa rajana HC 1000 ja ei muita hömpötyksiä
            2015 VW Crafter
            1984 BMW 316
            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

            Comment

            • jmp2002
              BTCF Member
              • Oct 2003
              • 5728
              • Rovaniemi

              #21
              Originally posted by petrolhead View Post
              Vähäpäästöinen e30? Eikö niitä nyt löydy ei-vähäpäästöisenä aikas helposti..
              Itsella 2 koppaa (1984 ) joissa rajana HC 1000 ja ei muita hömpötyksiä
              No mutta e36 tai jopa e46
              E30 325i Touring -89
              E30 325i touring -88 m50tbo
              G20 330e M-Sport -20

              Comment

              • afafaf
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2004
                • 1145
                • Tornio

                #22
                ei e30 kohdalla täsä ole muut hyötyä ku et jos valmiin turbokoneen pukkaa keulille,niin ei tarvi dynolappuja hommailla...(jos tehtaan ilm.tehot on rajoissa)

                mut e36 ja e46.seen niinku jmp2002 kirjotti,helppo tie saada turbomoottori keulille...ei tartte mennä tonneja pistään pussitesteihin..ja läpi menokaan ei ole varmaa..


                muuten onks kellään kokemuksia audin 3b-moottorista 2.2i 20v turbosta (220hv)vm.90-92..

                moottoria on ollu audi 200 ,s2

                ainaki ruottin pojat näistäki ottanu järjettömiä tehoja irti..ja suht helposti..

                ite en ole ikinä päässy testaamaan.. :(

                Comment

                • afafaf
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2004
                  • 1145
                  • Tornio

                  #23
                  mihin malliin e36 voi verrata,hv rajat??ei varmaan kuiteskaan m3 siinäkään..miten alpina vehkeet...?

                  Comment

                  • Jonsku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2002
                    • 4647
                    • Tuusula

                    #24
                    Originally posted by afafaf View Post
                    mihin malliin e36 voi verrata,hv rajat??ei varmaan kuiteskaan m3 siinäkään..miten alpina vehkeet...?
                    Alpina on eri valmistaja. 328 on tehokkain (~230hp / 3,4l max), mutta jos kovin kummoisia tehoja alkaa hakemaan niin menee äkkiä 7kg/kW raja yli.
                    ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
                    ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                    ex. Alpina D10 Touring #33/94
                    ... and many more

                    Comment

                    • JustAKid
                      Bimmer Rookie
                      • May 2003
                      • 141
                      • Lahti

                      #25
                      Originally posted by afafaf View Post
                      ei e30 kohdalla täsä ole muut hyötyä ku et jos valmiin turbokoneen pukkaa keulille,niin ei tarvi dynolappuja hommailla...(jos tehtaan ilm.tehot on rajoissa)

                      mut e36 ja e46.seen niinku jmp2002 kirjotti,helppo tie saada turbomoottori keulille...ei tartte mennä tonneja pistään pussitesteihin..ja läpi menokaan ei ole varmaa..


                      muuten onks kellään kokemuksia audin 3b-moottorista 2.2i 20v turbosta (220hv)vm.90-92..

                      moottoria on ollu audi 200 ,s2

                      ainaki ruottin pojat näistäki ottanu järjettömiä tehoja irti..ja suht helposti..

                      ite en ole ikinä päässy testaamaan.. :(
                      Kaverilla tuollainen 200 farmari. Omasta mielestä todella mukava kone. Tehoa siitä saa helposti irti, ohjelmoinnilla/lastulla vissiin siihen 260hv tuntumaan.

                      Ja äänethän tuossa on ne omanlaiset, mutta omaan korvaan soi nätisti..

                      Comment

                      • Makkiver
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2005
                        • 140

                        #26
                        Originally posted by beemers View Post
                        Tämähän on BimmerTuningClubFinland joten ei pitäisi kovin paljoa aiheuttaa närkästystä. Paitsi pikkusieluisissa valittajissa. Onhan näitä liikenteessä nähty. Ja varmasti rakenteillakin. Mulle esim.kelpais kans rojektiksi vaikka jollai volvon turbo koneella oleva e30 tahi vast. Ois vaan sitä aikaa ja rahaa Ja noista pykälistähän kannattaa kysellä Katsastusasemilta nii saa varmaa tietoa. Ja esimerkkinä tuolta projekti puolelta löytyy topic jossa nimim. Zoui asentaa IV korisen supran 3L Twin-turbo konetta e39 alpinaan. Linkki kyseiseen projektiin.
                        http://www.nettiauto.com/bmw/316/2454517

                        Tuo on kaverin tekemä laitos Ihan asiallisesti tehty mutta säädettävä ruisku olis hyvä laittaa viellä...

                        Se on totta että pemari tekee hyviä koneita onhan niitä ollut formulassa ahdettunakin.. Virityspotentiaalia löytyy kyllä volvon mosastakin ja halvalla.

                        Comment

                        • r.w.
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2007
                          • 2509
                          • Länsirannikko

                          #27
                          Kannattaa ottaa vielä sekin huomioon, että jos vähäpäästöiseen koriin meinaa keplotella jonkun vähäpäästöisen pikkuturbon, on paketti teknisesti ottaen laiton heti jos ecua, välijäähdytintä tai mitä tahansa moottorin osaa muutetaan. VTT tai mustaa valkoisella valmistajan toimesta auttaa tietysti asiaan, mutta en oikein tiedä, onko koko operaatio noin yleisesti ottaen kaiken sen vähtäämisen arvoinen. :think
                          1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                          Comment

                          • jmp2002
                            BTCF Member
                            • Oct 2003
                            • 5728
                            • Rovaniemi

                            #28
                            Originally posted by r.w. View Post
                            Kannattaa ottaa vielä sekin huomioon, että jos vähäpäästöiseen koriin meinaa keplotella jonkun vähäpäästöisen pikkuturbon, on paketti teknisesti ottaen laiton heti jos ecua, välijäähdytintä tai mitä tahansa moottorin osaa muutetaan. VTT tai mustaa valkoisella valmistajan toimesta auttaa tietysti asiaan, mutta en oikein tiedä, onko koko operaatio noin yleisesti ottaen kaiken sen vähtäämisen arvoinen. :think
                            No onhan nuo lastutetut diisseli bmw:tkin laittomia samallalailla..
                            E30 325i Touring -89
                            E30 325i touring -88 m50tbo
                            G20 330e M-Sport -20

                            Comment

                            • henu
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2005
                              • 702
                              • 01520

                              #29
                              Originally posted by illu^^ View Post
                              Ehkä hieman ot, mutta yhdessä sierrassa nähtiin kerran bemarin m20b25 turbotettuna, oli kilpien välissä ja otteesta löytyi muutokset.
                              tää menee iha OT, mutta eikös muuramessa ollu aikoinaan välikoppa esco, missä oli v8 ja se oli leimattu sille:think

                              pari kertaa näin sen jypylän yössä ja liikahti ripeesti kyl.
                              Ford Mondeo ST220
                              Suzuki GSX1300R Hayabusa

                              Comment

                              • r.w.
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2007
                                • 2509
                                • Länsirannikko

                                #30
                                Originally posted by jmp2002 View Post
                                No onhan nuo lastutetut diisseli bmw:tkin laittomia samallalailla..
                                Joo, mutta tuo seikka syö vähän pohjaa idealta saada vähäpäästöiseen koppaan laillinen ahdettu tekniikka. Vaikka onhan lastu jo pitkään ollut ainoa tapa virittää, joten siltä pohjalta ymmärrän kyllä kaipuun...
                                1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                                Comment

                                Working...
                                X