Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ensimmäistä autoa ostamassa, 735?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Janttux
    Newbiemmer
    • Apr 2009
    • 3
    • Helsinki, Finland

    Ensimmäistä autoa ostamassa, 735?

    Joo, eli kuten otsikosta näkee, olen ensimmäistä autoani hankkimassa! Myönnän suoraan, että en tiedä kovin paljon moottorin tekniikasta. Perustieto hallussa, ja kyllä minulta öljyt vaihtuu, mutta muuten pitää turvautua huoltoon aika paljon, jos auto hajoaa! Etsin nyt suht. halpaa autoa, joka miellyttää silmääni, eikä tehoakaan puutu, ja sen pitää olla kestävä! Vaikeat kriteerit, mutta minkäs teet? Nyt kysynkin teiltä, bemaristit, ja toivon rehellisiä vastauksia: kuinka paljon tämä oikeasti kestää normaalissa ajossa? http://www.nettiauto.com/bmw/735/2496533
    Uskoisi kestävän, kun on koneessa ainakin miehistä kokoa, ja luotan tuohon V8-tekniikkaan! Mutta minun mielipiteeni ei asiassa paljoa paina, mitä te sanotte? Paljon joudun huoltamaan tämmöistä yksilöä? Kiitos!
  • jumbo
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2005
    • 6603
    • Lappeenranta

    #2
    Kyllähän tuo m30 kone kestää isältä pojalle, eri asia on sitten laatikon toimivuus(jos automaatti) ja korin rapeus. Ja ei siis ole tuossa kyseisessä autossa v8 vaan r6
    M550d

    Comment

    • Huvis
      Bimmer Rookie
      • Nov 2008
      • 63
      • Tuusula

      #3
      Eikös toi suora kutonen ole?

      Comment

      • arzi
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2005
        • 453
        • Vantaa

        #4
        Kannattaisi aloittaa varmaan jostain pienemmästä penarista :think
        700- sarja on kaikkea muuta kuin halpaa ajoa

        Comment

        • Willtord
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2006
          • 3302
          • Vaasa

          #5
          Originally posted by arzi View Post
          700- sarja on kaikkea muuta kuin halpaa ajoa
          toisin kyllä mukavimmasta päästä

          Comment

          • Tomi T
            BTCF Member
            • Apr 2003
            • 3864
            • Nokia

            #6
            Originally posted by arzi View Post
            Kannattaisi aloittaa varmaan jostain pienemmästä penarista :think
            700- sarja on kaikkea muuta kuin halpaa ajoa
            Eipä se kovin kallistakaan ole.. Polttoainetta tietty kuluu jonkinverran enemmän kuin jollain 316i-kahvinkeittimellä.

            Ja 735i:ssä, kuten todettua, on suora kutonen.
            BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
            ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
            ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
            BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

            ex. 54*BMW

            Comment

            • petrolhead
              Moderator
              • Feb 2004
              • 13793
              • Hyvinkää

              #7
              Originally posted by arzi View Post
              Kannattaisi aloittaa varmaan jostain pienemmästä penarista :think
              700- sarja on kaikkea muuta kuin halpaa ajoa
              Joku yksinkertasempi auto ehkä ensimmäiseksi kikottimeksi. Koska välikoppa escorttia ei saa sanoa ehdotan 4 cyl e36. Hiton halpoja , hiton hyviä ajaa.

              Topikin aloittajalle: Toi linkin auto on 21 vuotta vanha ja sillä on ajettu 7 kertaa maapallon ympäri. Miten se kestää , sitä_ei_tiedä_kukaan. Siltä henkilöltä, joka väittää tuon varmasti kestävän , voit kysyä myös ensi lauantain loton ja jokerin rivin.
              Originally posted by jumbo View Post
              Kyllähän tuo m30 kone kestää isältä pojalle:
              Se on kestänyt jo isältä pojalle. Kestääkö vielä?
              Last edited by petrolhead; 16-04-2009, 15:45.
              2015 VW Crafter
              1984 BMW 316
              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

              Comment

              • r.w.
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2007
                • 2509
                • Länsirannikko

                #8
                Suosittelen kyllä varauksetta jos osaa ja tahtoo myös itse liata hieman käsiään. M30 on hieno ja käytössä huoleton moottori, mutta todellisuutta on myös se, 20-vuotiaassa autossa käyttö näkyy ja tuntuu. Lisäksi 300tkm rullatussa koneessa alkavat väkisinkin laakerit huutamaan vaihtoa ja venttiilikoneistokin on varmasti parhaat päivänsä nähnyt. Mitä vähemmän autoa on aiemmin huollettu, sitä enemmän on töitä edessä.

                Tuosta Nettiauton yksilöstä sen verran, että 250hp on luku jota tuo auto tuskin on nähnytkään, lisäksi pyyntihinta on turhan kova. Suomilisä vai mikä?

                edit: Ensiautoksi E32 on hyvä, tarjoaa enemmän autoa pieneen rahaan kuin mikään muu ja saa kerrasta riittävän referenssin johon muita autoja verrata. Tekniikka yksinkertaista ja konehuoneessakin on tilaa touhuta.
                Last edited by r.w.; 16-04-2009, 16:14.
                1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                Comment

                • _nixu_
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2006
                  • 8974
                  • Kellokoski

                  #9
                  Originally posted by r.w. View Post
                  Suosittelen kyllä varauksetta jos osaa ja tahtoo myös itse liata hieman käsiään. M30 on hieno ja käytössä huoleton moottori, mutta todellisuutta on myös se, 20-vuotiaassa autossa käyttö näkyy ja tuntuu. Lisäksi 300tkm rullatussa koneessa alkavat väkisinkin laakerit huutamaan vaihtoa ja venttiilikoneistokin on varmasti parhaat päivänsä nähnyt. Mitä vähemmän autoa on aiemmin huollettu, sitä enemmän on töitä edessä.

                  Tuosta Nettiauton yksilöstä sen verran, että 250hp on luku jota tuo auto tuskin on nähnytkään, lisäksi pyyntihinta on turhan kova. Suomilisä vai mikä?
                  Jep. Onhan tuo melko vastenmielisen näköinen noissa myyntikuvissa.
                  Kunnossa ollessaan mitä mainioin auto. Vaan jos ei ole huollettu niin remontteihin saa uppoamaan tonnin jos toisenkin.
                  Ehkä joku M50 moottorilla varustettu E36/E34 ennemmin?
                  E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                  Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7037
                    • Uusikaupunki

                    #10
                    M50 on kaikin puolin kalliimpi moottori huoltaa ja ennenkaikkea korjata. E36, E34 ja E32 ovat huoltokustannuksiltaan ihan yhteneviä. Vitoseen ja seiskaan sopii suurin osa samoista osista ja E36 on ihan hanurista rempata, eikä osat ole yhtään halvempia.

                    Ei seiska ole kallis auto pitää, usein ne eivät kelpaa teineille joten ovat paremmassa kunnossa. Halvimmat on usein olleet juopoilla tai muuten vaan evvk-tyyppisillä ihmisillä. Kilometrilukemilla voi pyyhkiä persettä tuollaista ostaessa, siellä voi olla taulussa ihan mitä vaan ja suurimmassa osassa onkin oli sitten "suomi-auto" tai ei. Kunnon mukaan ostetaan. Hyvän kun ostaa niin on vähemmän rempattavaa.
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    • suomas
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2003
                      • 597
                      • Hämeenkyrö

                      #11
                      Unohda m40 316i / 318 on olemassa onneksi koneitakin. Miten olis esim tää :
                      http://www.nettiauto.com/bmw/520/2469048 Käykö automaatti ? Nykyään rupeis itselläkin tuntuu et tomaatti niin paha ole. Tietty ton nuuskii et aski kunnossa jne.

                      Olis vähä eri luokkaa ajolleen "melko" varmaan kun E36 4cyl ??
                      Benareilua vuodesta 1998..

                      Comment

                      • Janttux
                        Newbiemmer
                        • Apr 2009
                        • 3
                        • Helsinki, Finland

                        #12
                        Huh! Kiitos kaikille vastauksista. Eikö tuo olekaan V8? Mielestäni eilen jostain katsoin, että taisi olla kasikoneella.. Mitälie tultu katseltua! Rivi6 ei kyllä houkuta niin paljon enää ja jos on kalliskin? Tuo suomaksen ehdotus näytti ihan hyvältä, mutta kyllä pari ensimmäistä autoa pitäisi olla manualeja, että pääsee vähän leikkimään! Mitähän tässä nyt tekisi? Kuinka hyvin nämä muuten taittavat mutkia, tossa katsomassani 735sessa ainakin oli alustasarja, ei kai pitäis hirveän helposti puskea?


                        *Suora kutonen!
                        Last edited by Janttux; 16-04-2009, 21:26.

                        Comment

                        • petrolhead
                          Moderator
                          • Feb 2004
                          • 13793
                          • Hyvinkää

                          #13
                          Originally posted by Janttux View Post
                          Huh! Kiitos kaikille vastauksista. Eikö tuo olekaan V8? Mielestäni eilen jostain katsoin, että taisi olla kasikoneella.. Mitälie tultu katseltua! Rivi6 ei kyllä houkuta niin paljon enää ja jos on kalliskin? Tuo suomaksen ehdotus näytti ihan hyvältä, mutta kyllä pari ensimmäistä autoa pitäisi olla manualeja, että pääsee vähän leikkimään! Mitähän tässä nyt tekisi? Kuinka hyvin nämä muuten taittavat mutkia, tossa katsomassani 735sessa ainakin oli alustasarja, ei kai pitäis hirveän helposti puskea?


                          *Suora kutonen!
                          No ei joku perus alustasatsi paljon ohjautuvuutta muuta, mutkavauhtia kyllä saa vähän lisää. Ohjautuvuutta voi hinkata sitten muilla konsteilla. "Kaikki" autot puskee.

                          Jos sulla on penarissa Hyvässä Kunnossa Oleva orkkisalusta ja hyväkuntoiset renkaat niin kyllä se ensihätään mutkatielle passaa oikein hyvin sellaisenaan.
                          2015 VW Crafter
                          1984 BMW 316
                          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                          Comment

                          • Petteri75
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2005
                            • 2565
                            • Kirkkonummi

                            #14
                            Originally posted by petrolhead View Post
                            No ei joku perus alustasatsi paljon ohjautuvuutta muuta, mutkavauhtia kyllä saa vähän lisää. Ohjautuvuutta voi hinkata sitten muilla konsteilla. "Kaikki" autot puskee.

                            Jos sulla on penarissa Hyvässä Kunnossa Oleva orkkisalusta ja hyväkuntoiset renkaat niin kyllä se ensihätään mutkatielle passaa oikein hyvin sellaisenaan.
                            Ääni tälle. Omassa 525i:ssä on 15-tuumaiset (Pappis on poppis) 225/60 ja Uniroyaleilla on ajettu nyt joku 300km. Kurveissa voi ajaa aivan normaalisti ja 2.4/2.9bar paineilla renkaat eivät ns. käänny alle. Uraherkkyys on kohtuullista, varsinkin kun nyt on pahin aika vuodesta.

                            Ehkä se E34 näyttää kärrynpyörillä ja tonttiin kaivettuna hyvältä, mutta itse ainakin olen kovasti tyytyväinen ihan tuon 17-vuotiaan lossin ajo-ominaisuuksiin vakiona. Ylläolevassa Hyvässä Kunnossa Oleva on syystä kirjoitettu isoin alkukirjaimin.
                            BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                            Comment

                            • Harri G
                              BTCF Member
                              • Jul 2005
                              • 9041
                              • Iisalmi

                              #15
                              Originally posted by Janttux View Post
                              Huh! Kiitos kaikille vastauksista. Eikö tuo olekaan V8? Mielestäni eilen jostain katsoin, että taisi olla kasikoneella.. Mitälie tultu katseltua! Rivi6 ei kyllä houkuta niin paljon enää ja jos on kalliskin? Tuo suomaksen ehdotus näytti ihan hyvältä, mutta kyllä pari ensimmäistä autoa pitäisi olla manualeja, että pääsee vähän leikkimään! Mitähän tässä nyt tekisi? Kuinka hyvin nämä muuten taittavat mutkia, tossa katsomassani 735sessa ainakin oli alustasarja, ei kai pitäis hirveän helposti puskea?


                              *Suora kutonen!
                              Tuo ei kyllä ole ehkä paras auto leikkimiseen tai mutka-ajoon. Kyllähän tuohon mielellään ottais nahkasisustan ja automaatti-ilmastoinninkin. M30 on yhden nokka-akselin mukavasti vääntävä pomminvarma kone, kehitetty vuonna 1968. Soppaahan se vie mukavasti, eikä päästötkään ole 2000-luvun tasoa. E32 on lotja, mieti tahdotko sellaisen. Mukavahan se on varmasti ajella, ja ison auton tuntua sillä saanee. Tietty riippuu miten on nappuloita jemmassa, 740 on sitten neljän litran kasilla. Tuohon hintaluokkaan vois saada E34 535:ta, joka tuntuu omasta mielestä ketterämmältä.
                              E39 ja E91

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎