Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kortin menettäneitä ??

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TeeDee
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2007
    • 497
    • Rovaniemi

On kait tuo yhen seittemän kertaa kertonu vaan en muista laitoinko tänne. 181@80km/h 1.11 ja 2.4 sain kortin takas eli 5kk oli kuivumassa. 60 päiväsakkoa... onneksi oli varusmiehen tulot sillo .
    Tämän hetkinen ja ensimmäinen menopeli BMW 525i -90

Comment

• NmK86
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2007
      • 511
      • Rovaniemi

Originally posted by TeeDee View Post
      On kait tuo yhen seittemän kertaa kertonu vaan en muista laitoinko tänne. 181@80km/h 1.11 ja 2.4 sain kortin takas eli 5kk oli kuivumassa. 60 päiväsakkoa... onneksi oli varusmiehen tulot sillo .
      Jaaaa sie kortin jo takas saanu, hyvä poika

Joo ja ettei OT niin ei oo koskaan kortti lähteny. Yksiäkään sakkoja oo edes saanu *koputtaa puuta*
      BMW e46 facelift 316i

Comment

• eddiew
        Bimmer Rookie
        • Jan 2006
        • 77
        • Lievestuore

Originally posted by JuHa1986 View Post
        viime toukokuun oli kortti kuivumassa. Syy: neljät sakot kahteen vuoteen.

100 alueella 137km/h
        40 alueella 56km/h
        100 alueella 120km/h
        80 alueella 118km/h

Ja ajokiellon jälkeen puhdas pöytä
        Aika isoja eroja tuomioissa, itellä oli pari vuotta sitten kortti 4kk poliiseilla "ajussa" suunnilleen samanlaisten ylinopeuksien takia, siis 2v neljät sakot...
        BMW 320Ci Cabriolet M-Sport II

Comment

• valtonen.
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2008
          • 283
          • jyväskylä

just kävin kortin hakemassa takaisin 2 kuukautta kerkesi olemaan poissa.

Comment

• ruupanen
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2006
            • 5155
            • Joensuu

Originally posted by eddiew View Post
            Aika isoja eroja tuomioissa, itellä oli pari vuotta sitten kortti 4kk poliiseilla "ajussa" suunnilleen samanlaisten ylinopeuksien takia, siis 2v neljät sakot...
            Ohan niissä. JuHa1986 ajelee taxia silloin tällöin, niin tainnu se vaikuttaa, kun nuinkin vähällä selvis.
            E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

Comment

• Sammo
              Bimmer Rookie
              • Jun 2009
              • 139
              • Helsinki

Laitetaan nyt omakin kokemus tänne, josta en kyllä yhtään ylpeä..
              Eli 14-15.9.2007 ajoin törkeän ratin peräkkäisinä päivinä ( pe & la ) siitä sitten mentiin rosikseen ja sain 18kk ajokiellon ja n. 2200e sakkoja. Oli siis ensimmäisen vaiheen kortti.

Ja rosiksessa sanoivat että kun ajokielto loppuu niin käyt vaa hakemaan ajokortin poliisiasemalta, näin tein eli tämän vuoden maaliskuussa mutta kun pääsin sinne ni poliisisetä sanoi että sulle ei pitäisi edes korttia enää antaa (ymmärrän hyvin suuttumuksen) ja jos kortin haluat ni menet ilmoittautumaan A-klinikalle päihdearvioon kestää noin 10kk ja tuot sitten sieltä lääkärintodistuksen meille ja me arvioidaan voiko sulle kortia enää antaa. Nyt sitten ollaan A-klinikalla käyty noin kerran kuussa juttelemassa mun elämästä ja alkoholinkäytöstä. Siis mainitaan nyt tähän väliin että en ole alkoholisti enkä ollut sillon vuonna 2007. Ja sen verran hyvin menny sielä että lääkäri kirjoitti mulle väliaikaisen lääkäritodistuksen että voin mennä kakkosvaiheeseen ennen kuin kortti menee vanhaksi eli nyt syksyllä.

Kävin juuri ajamassa sen kakkosvaiheen ja kun siitä paperit meni poliisiasemalle ni soitti sieltä poliisisetä ja sanoi että miten olet voinut suorittaa 2.vaiheen ku sulla ei ole edes väliaikainenkortti voimassa että sun pitää mennä uudestaan autokouluun ja suorittaa 1.vaihe että saat sen 2v väliaikaisen kortin ja jos pitkäaikaisen kortin haluat ni uudestaa 2.vaiheeseen??

Kysynpä vaan että miten tämä on mahdollista?? Miksi eivät kertoneet jo sieltä rosiksessa 2007 että käytäntö on tämä ja esim sillon määränneet mua sinne A-klinikalle ja kertoneet että mun kortti on mitätöity eikä mulla ole ajo-oikeutta vaikka kortti vielä voimassa?? Eli oisin voinut suorittaa sen 1.vaiheen heti kun ajokielto loppu.. Ja olen maksanut sen 2.vaiheen turhaan ja juossut n. 6kk A-klinikalla ihan turhaan.

Nyt olen työni puolesta koko ajan ajanut autoa tietämättä että mun kortti ei ole "voimassa" vaikka itse poliisisedät antoivat sen mulle takas sitä lääkärintodistusta vastaan. Onneksi en ole ratsiaan ajanut koska siitähän olisi heti tullut 1v lykkäys ja sama paska olisi taas jatkunut.

Comment

• LCN
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2006
                • 529
                • Kouvola

Originally posted by Sammo View Post
                Eli 14-15.9.2007 ajoin törkeän ratin peräkkäisinä päivinä ( pe & la ) siitä sitten mentiin rosikseen ja sain 18kk ajokiellon ja n. 2200e sakkoja. Oli siis ensimmäisen vaiheen kortti.

Ja rosiksessa sanoivat että kun ajokielto loppuu niin käyt vaa hakemaan ajokortin poliisiasemalta, näin tein eli tämän vuoden maaliskuussa mutta kun pääsin sinne ni poliisisetä sanoi että sulle ei pitäisi edes korttia enää antaa (ymmärrän hyvin suuttumuksen) ja jos kortin haluat ni menet ilmoittautumaan A-klinikalle päihdearvioon kestää noin 10kk ja tuot sitten sieltä lääkärintodistuksen meille ja me arvioidaan voiko sulle kortia enää antaa. Nyt sitten ollaan A-klinikalla käyty noin kerran kuussa juttelemassa mun elämästä ja alkoholinkäytöstä. Siis mainitaan nyt tähän väliin että en ole alkoholisti enkä ollut sillon vuonna 2007. Ja sen verran hyvin menny sielä että lääkäri kirjoitti mulle väliaikaisen lääkäritodistuksen että voin mennä kakkosvaiheeseen ennen kuin kortti menee vanhaksi eli nyt syksyllä.

Kävin juuri ajamassa sen kakkosvaiheen ja kun siitä paperit meni poliisiasemalle ni soitti sieltä poliisisetä ja sanoi että miten olet voinut suorittaa 2.vaiheen ku sulla ei ole edes väliaikainenkortti voimassa että sun pitää mennä uudestaan autokouluun ja suorittaa 1.vaihe että saat sen 2v väliaikaisen kortin ja jos pitkäaikaisen kortin haluat ni uudestaa 2.vaiheeseen??

Kysynpä vaan että miten tämä on mahdollista?? Miksi eivät kertoneet jo sieltä rosiksessa 2007 että käytäntö on tämä ja esim sillon määränneet mua sinne A-klinikalle ja kertoneet että mun kortti on mitätöity eikä mulla ole ajo-oikeutta vaikka kortti vielä voimassa?? Eli oisin voinut suorittaa sen 1.vaiheen heti kun ajokielto loppu.. Ja olen maksanut sen 2.vaiheen turhaan ja juossut n. 6kk A-klinikalla ihan turhaan.

Nyt olen työni puolesta koko ajan ajanut autoa tietämättä että mun kortti ei ole "voimassa" vaikka itse poliisisedät antoivat sen mulle takas sitä lääkärintodistusta vastaan. Onneksi en ole ratsiaan ajanut koska siitähän olisi heti tullut 1v lykkäys ja sama paska olisi taas jatkunut.

Kuulostaa aika sekavalta tilanteelta. Kannattaa varmaan ottaa yhteyttä suoraan Poliisiin, mielellään semmoiseen henkilöön jonka kanssa et ole ollut aiemmin tekemisissä, ja selvittää koko kuvio asiallisesti.
                E36 320i -98 M-Sport
                Ex: E36 325i -92

Comment

• Simpel
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2008
                  • 405

Originally posted by Sammo View Post

Aika kumma juttu..ei taida poliisit itsekkään tietää miten menetellää...
                  Ja ethän sä voi olla ajokielossa jos sulla on kortti taskussa..
                  ajokieltohan on silloin kun kortti on paremmassa säilytyksessä..:/
                  Minun mielestä huollettomasti voit ajaa jos vaan kortti on ja jonka poliisi on vielä antanut..tiedä sitte..

mitä siihen 2 vaiheeseen tulee niin mulla oli kakkosvaihe tehty, kortti meni..(väliaikainen), sitten tein uudestaan kirjalliset ja inssin ja sain taas väliaikaisen kortin..mutta 2. vaiheetta ei tarvi tehdä uudestaan..ja väliaikaisella kortilla kuin kävin ajamassa E kortin lisäksi niin inssi kysy vaan että onhan sulla 2. vaihe suoritettu..löin paperia nenälle ja sillä selvä..
                  :/

Comment

• M40 Power
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2006
                    • 584
                    • Turun seutu

7.8 ottivat multa kortin pois, syy: 80 alueella 127 tutkaan. Ei muuta liikennettä, ei matkustajia, hyvät olosuhteet. Päiväsakkoja 24kpl eli maksettavaa tuli 384e.

Viime ke kävin kuultavana ja 4.10 päättyis toi ajokielto.
                    En tiedä onko pitkä vai lyhyt aika ton kaltasesta rikkeestä. Aluks meinasivat et vähintään 10vko pois kortti, mut suostuivat sitten vähentämään ton pari viikkoo siit(ei juurikaan aiempia rikkeitä).
                    EX: E30, E34, E36, E36 compact

Nyk. -99 320D

Comment

• hohtava
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2009
                      • 86
                      • lappeenranta

kortti lähti eilen.. joniB porschea kokeilin ja tutkaan 80kmh yli...
                      käräjiä odotellessa..
                      e39
                      e28

Comment

• smpovers
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2006
                        • 2372
                        • Tammela

Kortti lähti tossa jonkin aikaa sitten kolmen sakon takia. 2 ylinopeutta peräkkäisinä viikonloppuina 3-tiellä (paska tie) ja yks huolimaton kuorman sitominen töissä(Oli oikeesti hyvin sidottu mutta poliisikoululaiset oli virkaintoisia. Työnantaja sit maksoi myös tämän sakon).

EDIT: Nii neljä kuukautta perkele. Ensvuonna saan kortin takaisin ja inssi ja kirjalliset uusiks
                        BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
                        BMW 330d touring e46 -05
                        Ford Cortina Mk2 1600 -70
                        ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

Comment

• grab_
                          BTCF Member
                          • Aug 2009
                          • 2839
                          • Uusimaa

Originally posted by 318is-E36...! View Post
                          Eli oletko menettänyt ajokortin monesti ja onko se ollu(lyhytaikanen)
                          ja jos on ni monesti ton aikana olet menettänyt ....

tää tietenkin on vähän turhaa mutta kysympähän vaan ku itellä ehkä joskus lähtenyt kortti :oops: :oops:
                          .....
                          Last edited by grab_; 01-07-2013, 10:29.
                          Ei mitään kerrottavaa

Comment

• teddy
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2004
                            • 120
                            • Espoo

Originally posted by grab_ View Post
                            kyl kortti lähti viime helmikuussa...eikä mitään kuulunu vieläkään...ja oli lyhytaikainen sain sen toukokuussa...syynä törkeä liikenneturvallisuuden vaarantaminen...40km/h alueella poliisin mittariin 173km/h ja poliisi auto jäi omassa mittarissa parhaimmillaa hieman vaille 200..ei mikään ylpeyden aihe mutta kerta tämmönen topic on ni vastataan..toivottavasti sais talven aikana takasin..niin ja edellis illan alkoholia näkyi myös 0.65 mittariin :/
                            siis sait kortin takaisin toukokuussa mutta mitä nyt odotas talven aikana takaisin? autoa?

nimim.
                            122 @ 80
                            107 @ 80
                            82 @ 60
                            120 @ 80

ja kerran stop-merkin suorittamatta jättäminen ja muutamat punaisia päin tähän lisää.

kortti lähtenyt kerran ja lähti kolmesta 2v aikana tulleesta päiväsakosta. 2vkoa oli poissa.
                            Last edited by teddy; 13-09-2009, 22:49. Reason: rikkeet

Comment

• myssy
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2008
                              • 258
                              • Lakend

mulla lähti kuukaus sitten kortti 2 sakosta ja olisin huomenna saanu sen takasin, mutta jäinpä sitten kiinni kortitta ajamisesta tiistaina. saa nähä koskas sen kortin sitten takasin saa...
                              E46 "slowmover" 316i '02 Schwarz II

Comment

• grab_
                                BTCF Member
                                • Aug 2009
                                • 2839
                                • Uusimaa

[quote=teddy;1768342]siis sait kortin takaisin toukokuussa mutta mitä nyt odotas talven aikana takaisin? autoa?

en ole korttia saanu...
                                Last edited by grab_; 01-07-2013, 10:30.
                                Ei mitään kerrottavaa

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎