Originally posted by Hemi
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Ylinopeuteen tulossa lähes nollatoleranssi
Collapse
X
-
Originally posted by Peltsii View PostAnteeksi kun mielipiteeni ja kokemuksesi eroaa sinun absoluuttisesta totuudestasi ja vuosikymmenien kokemuksestasi, mutta muutaman vuoden hämeenlinna helsinki väliä suhanneena, ja aina noin 150-170kmh nopeutta käyttäneenä voin todeta, että 160kmh:ssakin vielä ihmisiä tulee ohi oikealta ja vasemmalta..
Varsinkin kun oikealta minua ei Suomessa ole baanalla yli 10-vuoteen ohittanut kukaan oikealta ja silti tuollakin välillä tulee joka vuosi useita tuhansia ????
Tästä muuten melkein voitaisiin pistää vaikka pikku veto kun ensi viikolla seuraavaksi ko.välin heitän ylös/alas? Eli jos heitän vakkariin todellisen
150-160kmh nopeuden(siis mittarinäyttämä joku n.170kmh), montako autoa menee reissulla lopulta ohi ja pysyy ohi?
Näitä pikapyrähtelijöitä voi toki olla 1-2kpl, mutta tarkoitan niin että lopulta yksikään kinneri ei lopulta ohitse pääse vaikka pidän maksimin todellisessa navigaattorin näyttämässä alle tai tasan 160kmh:ssa?
Suostutko 2000€:n vetoon niin että jos ohi ei mene yhtäkään autoa välillä Tre/Helsinki 120kmh moottoritieosuudella, olet minulle tuon 2000€ velkaa Yksi jos pääsee lopulta ohi, olet vielä 1000€ minun suuntaan köyhempi? Jos menee kaksi, niin olet minulle vielä 500€ velkaa?
Jos menee kolme, sovitaan tasapeli? neljä niin minä olen sen 500€ velkaa ja viisi tai yli ja saat sinä sen 1000€? Näin siksi että väitit vielä 160kmh keskinopudessa autoja paukkaavan oikealta ja vasemmalta jatkuvasti ohi, jolloin tietenkin vielä pidemmällä tre/Hki välillä tuon pitäisi olle helppo nakki ja kertoimet siis minulle suuntaan toki paremmat?
Otetaan videokameraan koko ajastettu siivu jonka voit sinä tarkistaa?
Rahat voidaan maksaa etukäteen vaikka BTCF:n luotetun henkilön tilille josta ne tilitetään voittajalle?
Jos yhtään autoa ei paukkaa oikealta ohi olet minulle 1000€ lisää piikissä ja jos menee niin toki sisä saat saman summan?
Paluumatka tupla/kuitti?Last edited by Hemi; 08-05-2009, 19:05.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostTämä on kyllä tosiaan TODELLAKIN hämmentävää?
Varsinkin kun oikealta minua ei Suomessa ole baanalla yli 10-vuoteen ohittanut kukaan oikealta ja silti tuollakin välillä tulee joka vuosi useita tuhansia ????
Tästä muuten melkein voitaisiin pistää vaikka pikku veto kun ensi viikolla seuraavaksi ko.välin heitän ylös/alas? Eli jos heitän vakkariin todellisen
150-160kmh nopeuden(siis mittarinäyttämä joku n.170kmh), montako autoa menee reissulla lopulta ohi ja pysyy ohi?
Näitä pikapyrähtelijöitä voi toki olla 1-2kpl, mutta tarkoitan niin että lopulta yksikään kinneri ei lopulta ohitse pääse vaikka pidän maksimin todellisessa navigaattorin näyttämässä alle tai tasan 160kmh:ssa?
Suostutko 2000€:n vetoon niin että jos ohi ei mene yhtäkään autoa välillä Tre/Helsinki 120kmh moottoritieosuudella, olet minulle tuon 2000€ velkaa Yksi jos pääsee lopulta ohi, olet vielä 1000€ minun suuntaan köyhempi? Jos menee kaksi, niin olet minulle vielä 500€ velkaa?
Jos menee kolme, sovitaan tasapeli? neljä niin minä olen sen 500€ velkaa ja viisi tai yli ja saat sinä sen 1000€? Näin siksi että väitit vielä 160kmh keskinopudessa autoja paukkaavan oikealta ja vasemmalta jatkuvasti ohi, jolloin tietenkin vielä pidemmällä tre/Hki välillä tuon pitäisi olle helppo nakki ja kertoimet siis minulle suuntaan toki paremmat?
Otetaan videokameraan koko ajastettu siivu jonka voit sinä tarkistaa?
Rahat voidaan maksaa etukäteen vaikka BTCF:n luotetun henkilön tilille josta ne tilitetään voittajalle?
Jos yhtään autoa ei paukkaa oikealta ohi olet minulle 1000€ lisää piikissä ja jos menee niin toki sisä saat saman summan?
Paluumatka tupla/kuitti?DUCATI 1098 RACING EVO
Comment
-
-
Joillekin pätkille moottoritietä voisi aivan huoletta laittaa rajoituksen 200 km/h.
Mutta laitetaan vaan nopeusrajoitukset ja niiden valvonta oikein älyttömälle tasolle , tulee toimimaan kuin kieltolaki.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
on kyllä kummaa touhua tuommonen kun 3Km/h jo huomautus mittaritki huijaa jo vaikka kuinka paljo eikai kukaa ny just tasan rajotuksien osaa ajaa, voi voi mihkä tää maailma vielä menee varmaan polkupyöräilijöillekkin tulee omat rajoitukset pyöräteille
E34 M50 Turbo Drifteri
MB Sprinter 313CDI vetojuhta
ex:e39 525TDS, e91 320D, e39 535iA, e36 320i, e36 318i, e36 316i, e46 328i, e36 316i, e39 523i, e36 320i, e36 316i, e34 518i, e39 530D, e34 525TDS, e34 530iA, e30 316i, e39 520i, e34 525iA e34 520i, e34 518i, e34 525tds, e34 525TdA, e30 320i, e34 520i ,e34 520i, e30 318i, e28 518, e34 525iA, e30 320i, e30 316i, e36 316i, e34 520i
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostMiettikääpä mitä tämä nollatoleranssi aikaansaa kansantaloudellisesti jos=kun keskimääräiset ajonopeudet putoavat sen 10%.
Tien päällä on kymmeniä tuhansia autoja koko ajan enemmän, joka taas kasvattaa pääteillä jonomuodostusta ja taajamissa ruuhkia.
Tätä kautta ajoajat kasvavat vielä enemmän kuin mitä tuo kaiken liikennevirran keskinopuden lasku tuottaa. Se mitä kansantalous voittaa pienentyneenä polttoaineen kulutuksena alentuneen keskinopeuden vuoksi, hävitään ruuhkissä+jonoissa junnatessa joka on samalla ajallisesti pois miljoonilta ihmisiltä. Vuodessa puhutaan miljardiluokkien menetyksistä.
Se että yksi yksilö voittaa tai häviää päivittäisessä ajoajassa muutaman minuutin(=autossa istuttu päivittäinen tuottamaton aika), tai kymmenen minuuttia, ei tietenkään ole mitään, mutta kerrotaampa tämä aika KAIKILLA tienpäällä vietetyillä tunneilla, KAIKKIEN tielläliikkujien osalla.
Tästä tulee kansantalouden näkökulmasta miljoonia minuutteja joka on suoraan pois jokaiselta Suomalaiselta.
Eli kun joka päivä miljoona ukkoa on tien päällä "toimettomana"/"tuottamattomana" sen 10%-15% pidempään, on kansantaloudelliset menetykset todellakin massiivisia.
Ei siis todellakaan ole yhdentekevää kestääkö siirtyminen pisteestä a, pisteeseen b sen minuutin/kaksi enemmän, kuten meille on liikennevalistuksessa aina "opetettu". Näin on ainoastaan silloin kun asia nähdään VAIN yksilötasolla, eikä kansantalouden näkökulmasta.
Saksassa juuri reilu vuosi sitten laskettiin ne kansantaloudelliset menetykset mikäli baanojen keskinopeutta oltaisiin laskettu 10%.
Suuruusluokka oli kymmeniä miljardeja euroja ja nyt puhuttiin pelkästään baanoista.
Nyt jos=kun täällä tuo 10% keskinopeudet laskee myös taajama-alueilla, on kansantalouden menetykset lähes sietämättömiä.
Hyvä nykyhallitus!!!
Tiehallinnon tutkimuksista löytyy tutkimuksia mm. talvinopeusrajoituksista, ja siitä kuinka niiden aiheuttama muutaman kilometrin todellinen nopeudenalenema vaikuttaa kymmenillä miljoonilla euroilla kansantalouteen. Se kohta meni vielä jotenkin niin että turpaan tuli 56Meur ja laskennallisesti säästettiin ihmishenkiä yms 22Meur:lla. Yhteenvetona todettiin talvirajoitusten olevan taloudellisestikin ajateltuna loistava juttu, koska säästetään henkilövahingoissa 22Meur.M3 Cabrio Individual
530d GT xDrive
GL420 CDI
ZX-12R
Comment
-
-
Originally posted by Mikko_Lilli View Poston kyllä kummaa touhua tuommonen kun 3Km/h jo huomautus mittaritki huijaa jo vaikka kuinka paljo eikai kukaa ny just tasan rajotuksien osaa ajaa, voi voi mihkä tää maailma vielä menee varmaan polkupyöräilijöillekkin tulee omat rajoitukset pyöräteille
Originally posted by Peura View PostNo onhan siinä 1 hevosvoima
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostHölölytä Mäläkytä Hölökytä Mäkkää
.
.
.
Ulupati Pulupati Ulpan Puppaa
.
.
jne...
Viimeksi kun kävin vierumäellä tällä viikolla niin ei tarvinnut takaisin tullessa ajaa kuin 135 vakkarissa ja kukaan ei tullut ohi, syy tosin löytyi oikukkaasta sivutuulesta.
Mutta veikkaan että jäisit vedossasi voitolle, ellei sitten kilpakumppani pistäisi poliiseja perään sekoittamaan pakkaa
Pointti mikä ei tule esiin on se että siellä liikenteessä on niitä ripeämmästä tahdista nauttivia paljonkin, mutta jos kaksi autoa ajaa peräkkäin tampereelta helsinkiin 160 vauhtia niin missä vaiheessa toinen tulee ohi? Ei missään. Eli sinällään se ei kerro vielä paljoakaan siitä mitä vauhtia porukka ajaa, päin vastoin mitä kovempaa itse ajaa sitä hiljempaa tuntuu keskimäärin porukka ajelevan muuten.
Comment
-
-
Mitenkäs siellä kokeilutiellä nykykäytäntö on? Siellähän oli nollatoleranssi (helsinki-karjaa?). Onko nollatoleranssi puhetta vai ajaako porukka oikeasti tasan 80km/h?
Turhaa vouhotusta tämä, tuskin resurssit riittää 3km/h ylitysten huomauttamiseen. Ehkä todellisuus on se että tää pelottelu saa jengin ajamaan esim. 85km/h..
Comment
-
-
[QUOTE=illu^^;1622996]Ainahan voit ajaa alle sen rajoituksen. Ei tarvitse pelätä sakkoja eikä murehtia mittari virhettä.
eikai kukaan nyt bemarilla alle rajootusten ajele
E34 M50 Turbo Drifteri
MB Sprinter 313CDI vetojuhta
ex:e39 525TDS, e91 320D, e39 535iA, e36 320i, e36 318i, e36 316i, e46 328i, e36 316i, e39 523i, e36 320i, e36 316i, e34 518i, e39 530D, e34 525TDS, e34 530iA, e30 316i, e39 520i, e34 525iA e34 520i, e34 518i, e34 525tds, e34 525TdA, e30 320i, e34 520i ,e34 520i, e30 318i, e28 518, e34 525iA, e30 320i, e30 316i, e36 316i, e34 520i
Comment
-
Comment