Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ylinopeuteen tulossa lähes nollatoleranssi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • okko
    BTCF Honorary Member
    • Apr 2005
    • 1763
    • Honkajoki

    Originally posted by TSillfors View Post
    ASIAA...
    Tältä kuulostaa järkipuhe. Siinä olis liikenneministerille kunnollinen esityslista Tosin tälläinen toiminta tarkottais rahanmenoo, toisin kuin sakotusrajan laskeminen ja kyttäyksen lisääminen
    When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

    Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

    Comment

    • Powderhead
      Bimmer Rookie
      • Nov 2008
      • 184
      • Helsinki

      Tässä ehkä vähän offtopicina, mutta olisko paha idea perustaa oma topic noita tutka-autoja varten.

      Nimittäin pääkaupunkiseudulla noita tuntuu jokaisella isommalla tiellä olevan, niin pistäis topiciin tiedot aina tutka-auton sijainnista niin vois mahdollisesti säästyä sakoilta?

      Vai onko ihan paska idea...
      BMW e30 318i touring -89 "Abdullah"
      BMW e36 328ia touring -96 "Kyhny"
      ex: BMW e30 316 coupé -86 "Köhmyrä"
      ex: BMW e30 316i coupé -89 "Bulmunen"
      ex: Honda Accord

      Comment

      • Spiddu
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2007
        • 3562
        • Nla

        Originally posted by Powderhead View Post
        Tässä ehkä vähän offtopicina, mutta olisko paha idea perustaa oma topic noita tutka-autoja varten.

        Nimittäin pääkaupunkiseudulla noita tuntuu jokaisella isommalla tiellä olevan, niin pistäis topiciin tiedot aina tutka-auton sijainnista niin vois mahdollisesti säästyä sakoilta?

        Vai onko ihan paska idea...
        ajetaan rajoitusten mukaan niin tälläisiä ei tarvita
        BMW F30 330e 2017

        Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
        e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da, E90 330D

        Comment

        • Bora
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2006
          • 519
          • Suomi

          Näköjään Kansanedustaja Petri Salo (kok) on samoilla linjoilla Mikko Alatalon kanssa (http://www.eduskunta.fi/faktatmp/uta...1_2009_p.shtml)

          Ilkassa Salo kirjoittaa seuraavaa:
          http://www.ilkka.fi/arc_article.jsp?article=448191
          Mainittakoon että Salo on poliisi ammatiltaan. Aikaharvoin rivipoliisin sana pääsee esiin näissä asioissa, varsinkin kun se eroaa poliisijohdon näkemyksistä.
          Ilmastokusetusta vastaan:http://www.ilmastofoorumi.fi/

          Comment

          • Bora
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2006
            • 519
            • Suomi

            Originally posted by Powderhead View Post
            Tässä ehkä vähän offtopicina, mutta olisko paha idea perustaa oma topic noita tutka-autoja varten.

            Nimittäin pääkaupunkiseudulla noita tuntuu jokaisella isommalla tiellä olevan, niin pistäis topiciin tiedot aina tutka-auton sijainnista niin vois mahdollisesti säästyä sakoilta?

            Vai onko ihan paska idea...
            Hankaluuten on vain se, että harva lukee nettiä autossa Toki on olemassa oma mobiilipohjainen s60 sovellus tuollaisen tiedon välittämiseksi...
            Ilmastokusetusta vastaan:http://www.ilmastofoorumi.fi/

            Comment

            • Juhis
              BTCF Honorary Member
              • Jul 2002
              • 19175
              • -

              Originally posted by Bora View Post
              Näköjään Kansanedustaja Petri Salo (kok) on samoilla linjoilla Mikko Alatalon kanssa (http://www.eduskunta.fi/faktatmp/uta...1_2009_p.shtml)

              Ilkassa Salo kirjoittaa seuraavaa:
              http://www.ilkka.fi/arc_article.jsp?article=448191
              Mainittakoon että Salo on poliisi ammatiltaan. Aikaharvoin rivipoliisin sana pääsee esiin näissä asioissa, varsinkin kun se eroaa poliisijohdon näkemyksistä.
              Erittäin asiallista tekstiä oli sekä Alatalon että Salon kirjoituksissa. Valitettavasti Suomessa poliitikoilla ja virkamiehillä tehtävä tuntuu olevan sekä kansalaisen rahastuksen että vitutuksen maksimointi. Joten eipä heitä tuollainen järkipuhe kiinnosta.
              All good things come to those who wait.

              Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

              Sound Factory Bar & Nightclub

              Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

              Comment

              • rasanttu
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2007
                • 530
                • Tuusula

                Itseasiassa tällä uudella pelleilyllä on valoisa kääntöpuoli. Kun tienvarret täyttyvät ratsioissa muutaman kilsan ylinopeuksia ajaneista voi suuremmalla todennäköisyydellä selvitä aina säikähdyksellä sakkorysistä vaikka ajaisi huomattavaakin ylinopeutta.

                Todennäköisyys jäädä kiinni käytännössä pienenee koska jatkossa rikollisia on teillä enemmän.
                Freude am Fahren

                Comment

                • Panu.K
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2004
                  • 824
                  • Salo

                  Pertti Hemmilä kirjoitti nollatoleranssista Salon Seudun Sanomissa tänään seuraavasti:

                  Vähäisten ylinopeuksien jahtaaminen poliisin työajan väärinkäyttöä

                  Ylimmän poliisijohdon toimeksiannosta valmistellaan parhaillaan aloitetta, jossa alennettaan nopeusvalvonnan huomautus- ja sakotusrajaa. Tämä tarkoittaa sitä, että poliisi puuttuisi jo 3 km/h: ssa ylinopeuksiin huomautuksella ja sakotusraja olisi 7 km/h:ssa nopeusrajoituksen ylitys.
                  Liikenneturvallisuusponnistelut ovat erittäin kannatettavia. Nopeusvalvonnan tiukentamista on perusteltu liikenneturvallisuuden parantamisella sekä onnettomuuksien vähentämisellä. Monet tahot, kuten Autoliitto ja useat kansalaiset pelkäävät kuitenkin, että nollatoleranssi vie liikaa resursseja muulta, merkittävämmältä liikennevalvonnalta ja hyödyt jäävät varsin vähäisiksi. "Nollatoleranssin" epäilijät ovat varsin oikeassa! Pienten ylinopeuksien jahtaaminen ja varsin rajallisten resurssien käyttäminen tähän työhön siirtäisi painopistettä ja voimavaroja pois paljon merkittävämmästä työstä, kuten törkeän rikkollisuuden ja liikkenteessä rattijuopumuksen ja huumaantuneena ajamisen torjunnasta sekä törkeään piittamattomuuteen puuttumisesta.
                  Erittäin harvojen autojen nopeusmittarinäytöt näyttävät täsmälleen oikeita lukemia. Jos poliisiylijohdon suunnitelmat toteutetaan ja sakotuskynnystä nykyisestä alennetaan, ”varmuuden vuoksi” hiukan alinopeutta ajavien määrä tulee kasvamaan. Tästä tulee seuraamaan lisää vaaratilanteita, koska osa autoilijoista lähtee ohittamaan alinopeutta ajavia keinolla millä hyvänsä. Mikäli näin tiukkaan valvontaan todellakin tullaan menemään, autoilijoille tulee myös järjestää mahdollisuudet nopeusmittareidensa tarkistamiseen. Nopeusnäyttötauluja pitää lisätä moninkertaisesti nykyisestä.
                  Autoilijoiden jahtaamisen sijaan tulisi heidän omaa vastuutaan liikenneturvallisuudesta lisätä. Tästä meillä on hyviä kokemuksia Taskasta, jossa vuonna 2004 nopeusrajoituksia nostamalla, nopeusvalvontaa ja valistusta lisäämällä sekä sakkoja korottamalla vähennettiin merkittävästi moottoriteillä tapahtuvia loukkaantumisia ja kuolemaan johtaneita onnettomuuksia. Malli on saanut kiitosta erityisesti siitä, että se on vastannut tiellä liikkujien oikeudentajua ja lisännyt halukkuutta noudattaa liikennesääntöjä.
                  Poliisin rahoitus on vuosien vääntämisen jälkeen saatu tasolle, jolla voidaan turvata riittävät poliisiresurssit sekä avoinna olleiden virkojen täyttäminen. Määrärahoja myönnettäessä ei tarkoitus ole ollut se, että niitä käytetään toimintaan, josta saavutettavat hyödyt ovat varsin vähäiset. Vähäisten ylinopeuksien sakottamisella ei parannetta liikenneturvallisuutta olennaisesti, ei lisätä kansalaisten lainkunnioitusta eikä kohenneta kunnioitusta poliisia kohtaan. Poliisin voimavarojen käyttäminen pienten nopeusrajoitusten ylitysten valvontaan ja paperityön pyörittämiseen tuottaa varsin vähän hyötyä suhteessa siihen työhön laitettaviin panostuksiin – sen kaikki kenttätyötä tekevät poliisit tietävät – poliisilla on paljon parempaakin tekemistä. Tämän toivoisi kirjoituspöydän takana istuvan ylimmän poliisijohdonkin ymmärtävän!
                  http://www.perttihemmila.net/index.a...e=14&id=100700
                  Kulkuvälineet:
                  Etsintä käynnissä
                  ex BMW:t
                  e61 525i, e46 320Ci Cabriolet Msport Facelift, e32 735iA "USA -malli", e34 520 sedan, e34 525 tds touring, e30 325i Cabriolet "Msport1", e30 316,
                  ex muun merkkiset:
                  Toyota Avensis, Suzuki Bandit 1200, Toyota Corolla -98, Volkswagen Bora, Toyota Corolla -86, Honda VTR 1000 SP-1, Honda Fireblade 900rr SC28, Suzuki GSX-R 1186cc Turbo, Kawasaki ZX-10, Yamaha FZR 1000, Yamaha TT 350

                  Comment

                  • Bora
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2006
                    • 519
                    • Suomi

                    Melkein sana sanasta samaa tekstiä tuo Pertti Hemmilän kirjoitus kuin Petri Salon :think
                    Ilmastokusetusta vastaan:http://www.ilmastofoorumi.fi/

                    Comment

                    • hobro
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2007
                      • 45
                      • pk-seutu

                      tänään tehään pönttö
                      vessat:
                      -mb 300tdt st
                      lada 1200L old skool (nappis)
                      escort xr3i kuitupulkka

                      ex sex-888

                      Comment

                      • sassi
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2008
                        • 412
                        • Nivala

                        Eilen YleX:n uutisissa kerrottiin, että nopeusvalvontakameroiden asentaminen on valtiolle kannattavaa. Jutun mukaan yksi kamera tuottaa vuodessa 180 000 euroa sakkotuloina ja yhden kameran asennuskustannukset ovat 40 000e.
                        En löytänyt äkkiseltään netistä ko. uutista.

                        Ei tarvi ihmetellä miksi noita linnunpönttöjä on nykyään joka kulmalla (mutta ei vahingossakaan paikoissa, joissa niistä olisi liikenneturvallisuuden kannalta erityistä hyötyä, kuten taajamissa, koulujen läheisillä alennetuilla nopeusrajoitusalueilla jne...


                        Onneksi nyt näyttää siltä, että tuo nollatoleranssi ei toteudu aluksi esitetyllä tavalla...

                        Edit: Linkki löytyi http://www.iltalehti.fi/uutiset/2009...95590_uu.shtml
                        Näemmä myös summa on eri, muistin varmaan väärin...
                        Last edited by sassi; 24-09-2009, 12:37. Reason: Lisätty linkki
                        --
                        Sassi
                        - F10 530d
                        - KTM 690 Enduro
                        Ex. E90 330d, E46 330d

                        Comment

                        • tsbmw
                          BTCF Member
                          • Jun 2004
                          • 1494
                          • Ilvola

                          Miten se menee tarkalleen? Käytän GPS 5hz varoitavaa säädettävällä toleranssilla nopeusmittausta joka huomioi ko. tieosuuden nopeusrajoituksen. Nopeuden saa pidettyä haluttuna 1km/t tarkkuudella tai crusella lähes yhtä tarkkaan (omaani en ole saanut pelittämään):

                          a) "Kun poliisin tutka näyttää ylinopeutta 11km/t kirjataan nopeudeksi 8km/t":
                          - Tutkan calibrointi on varmaan 1km/t, huomioidaanko tässä lähestymiskulma?
                          - Mittaako tutka myös sivuttaiskomponentin ja laskee mittauskohteen todellisen nopeuden?
                          - Mitä näyttää reaaliaikainen GPS mittaus rikesakkorajalla?

                          b) Mikä on rikesakon ja ylinopeussakon välinen raja:
                          - Vastaavasti 3km:n toleranssi huomioiden
                          - Kun poliisin tutka näyttää 19km/t ylinopeutta kirjataan nopeudeksi 16km/t ja rikesakoista siirrytään päiväsakkoihin - VAI JOTENKIN MUUTEN?
                          - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
                          - E28 528i, 528i+, M5

                          Comment

                          • Spiddu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2007
                            • 3562
                            • Nla

                            Nyt on tämän viikon alusta ollut tämä uusi sakotus systeemi käytössä onkos kukaan päässyt viellä tutustumaan tarkemin?
                            BMW F30 330e 2017

                            Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
                            e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da, E90 330D

                            Comment

                            • rizzo
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2007
                              • 5418
                              • Oulu

                              Originally posted by Spiddu View Post
                              Nyt on tämän viikon alusta ollut tämä uusi sakotus systeemi käytössä onkos kukaan päässyt viellä tutustumaan tarkemin?
                              Tänään oli "tehovalvonta" ainakin täällä päin, 2 poliisiautoa tuli vastaan ja molemmissa tapauksissa itsellä oli ylinopeutta 5-8 km/h. Ei pysäyttäneet, toisesta autosta vaan katsottiin vähän nyrpeästi mutta sitä nyt ovat tehneet aina iltalehdessä luki että se "sakkoraja" olisi 11km/h yli?

                              Comment

                              • Tamme
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2008
                                • 307
                                • Tampere-Turku

                                Tässähän olis tää aika simppelisti selitettynä, tänään tuli voimaan siis.

                                BMW E92 325d
                                Ex. BMW E91 330dA Ex. BMW E91 320dA Ex. MB CLK W209 AMG-Styling Ex. VW Passat 3C Ex. Audi A4 2.0TDI B7 S-Line Ex. BMW E91 320dA Ex. BMW E46 320CiFacelift Ex. Audi A4 2.0TDI B7 S-Line Ex. Audi A4 1.8T B6 Ex. BMW E46 323Ci Ex .BMW E46 320Ci Ex. VW Golf GTI Mk4

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎