Originally posted by TSillfors
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Ylinopeuteen tulossa lähes nollatoleranssi
Collapse
X
-
When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway
Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...
-
-
Tässä ehkä vähän offtopicina, mutta olisko paha idea perustaa oma topic noita tutka-autoja varten.
Nimittäin pääkaupunkiseudulla noita tuntuu jokaisella isommalla tiellä olevan, niin pistäis topiciin tiedot aina tutka-auton sijainnista niin vois mahdollisesti säästyä sakoilta?
Vai onko ihan paska idea...BMW e30 318i touring -89 "Abdullah"
BMW e36 328ia touring -96 "Kyhny"
ex: BMW e30 316 coupé -86 "Köhmyrä"
ex: BMW e30 316i coupé -89 "Bulmunen"
ex: Honda Accord
Comment
-
-
Originally posted by Powderhead View PostTässä ehkä vähän offtopicina, mutta olisko paha idea perustaa oma topic noita tutka-autoja varten.
Nimittäin pääkaupunkiseudulla noita tuntuu jokaisella isommalla tiellä olevan, niin pistäis topiciin tiedot aina tutka-auton sijainnista niin vois mahdollisesti säästyä sakoilta?
Vai onko ihan paska idea...BMW F30 330e 2017
Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da, E90 330D
Comment
-
-
Näköjään Kansanedustaja Petri Salo (kok) on samoilla linjoilla Mikko Alatalon kanssa (http://www.eduskunta.fi/faktatmp/uta...1_2009_p.shtml)
Ilkassa Salo kirjoittaa seuraavaa:
http://www.ilkka.fi/arc_article.jsp?article=448191
Mainittakoon että Salo on poliisi ammatiltaan. Aikaharvoin rivipoliisin sana pääsee esiin näissä asioissa, varsinkin kun se eroaa poliisijohdon näkemyksistä.Ilmastokusetusta vastaan:http://www.ilmastofoorumi.fi/
Comment
-
-
Originally posted by Powderhead View PostTässä ehkä vähän offtopicina, mutta olisko paha idea perustaa oma topic noita tutka-autoja varten.
Nimittäin pääkaupunkiseudulla noita tuntuu jokaisella isommalla tiellä olevan, niin pistäis topiciin tiedot aina tutka-auton sijainnista niin vois mahdollisesti säästyä sakoilta?
Vai onko ihan paska idea...Ilmastokusetusta vastaan:http://www.ilmastofoorumi.fi/
Comment
-
-
Originally posted by Bora View PostNäköjään Kansanedustaja Petri Salo (kok) on samoilla linjoilla Mikko Alatalon kanssa (http://www.eduskunta.fi/faktatmp/uta...1_2009_p.shtml)
Ilkassa Salo kirjoittaa seuraavaa:
http://www.ilkka.fi/arc_article.jsp?article=448191
Mainittakoon että Salo on poliisi ammatiltaan. Aikaharvoin rivipoliisin sana pääsee esiin näissä asioissa, varsinkin kun se eroaa poliisijohdon näkemyksistä.All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
-
Itseasiassa tällä uudella pelleilyllä on valoisa kääntöpuoli. Kun tienvarret täyttyvät ratsioissa muutaman kilsan ylinopeuksia ajaneista voi suuremmalla todennäköisyydellä selvitä aina säikähdyksellä sakkorysistä vaikka ajaisi huomattavaakin ylinopeutta.
Todennäköisyys jäädä kiinni käytännössä pienenee koska jatkossa rikollisia on teillä enemmän.
Comment
-
-
Pertti Hemmilä kirjoitti nollatoleranssista Salon Seudun Sanomissa tänään seuraavasti:
Vähäisten ylinopeuksien jahtaaminen poliisin työajan väärinkäyttöä
Ylimmän poliisijohdon toimeksiannosta valmistellaan parhaillaan aloitetta, jossa alennettaan nopeusvalvonnan huomautus- ja sakotusrajaa. Tämä tarkoittaa sitä, että poliisi puuttuisi jo 3 km/h: ssa ylinopeuksiin huomautuksella ja sakotusraja olisi 7 km/h:ssa nopeusrajoituksen ylitys.
Liikenneturvallisuusponnistelut ovat erittäin kannatettavia. Nopeusvalvonnan tiukentamista on perusteltu liikenneturvallisuuden parantamisella sekä onnettomuuksien vähentämisellä. Monet tahot, kuten Autoliitto ja useat kansalaiset pelkäävät kuitenkin, että nollatoleranssi vie liikaa resursseja muulta, merkittävämmältä liikennevalvonnalta ja hyödyt jäävät varsin vähäisiksi. "Nollatoleranssin" epäilijät ovat varsin oikeassa! Pienten ylinopeuksien jahtaaminen ja varsin rajallisten resurssien käyttäminen tähän työhön siirtäisi painopistettä ja voimavaroja pois paljon merkittävämmästä työstä, kuten törkeän rikkollisuuden ja liikkenteessä rattijuopumuksen ja huumaantuneena ajamisen torjunnasta sekä törkeään piittamattomuuteen puuttumisesta.
Erittäin harvojen autojen nopeusmittarinäytöt näyttävät täsmälleen oikeita lukemia. Jos poliisiylijohdon suunnitelmat toteutetaan ja sakotuskynnystä nykyisestä alennetaan, ”varmuuden vuoksi” hiukan alinopeutta ajavien määrä tulee kasvamaan. Tästä tulee seuraamaan lisää vaaratilanteita, koska osa autoilijoista lähtee ohittamaan alinopeutta ajavia keinolla millä hyvänsä. Mikäli näin tiukkaan valvontaan todellakin tullaan menemään, autoilijoille tulee myös järjestää mahdollisuudet nopeusmittareidensa tarkistamiseen. Nopeusnäyttötauluja pitää lisätä moninkertaisesti nykyisestä.
Autoilijoiden jahtaamisen sijaan tulisi heidän omaa vastuutaan liikenneturvallisuudesta lisätä. Tästä meillä on hyviä kokemuksia Taskasta, jossa vuonna 2004 nopeusrajoituksia nostamalla, nopeusvalvontaa ja valistusta lisäämällä sekä sakkoja korottamalla vähennettiin merkittävästi moottoriteillä tapahtuvia loukkaantumisia ja kuolemaan johtaneita onnettomuuksia. Malli on saanut kiitosta erityisesti siitä, että se on vastannut tiellä liikkujien oikeudentajua ja lisännyt halukkuutta noudattaa liikennesääntöjä.
Poliisin rahoitus on vuosien vääntämisen jälkeen saatu tasolle, jolla voidaan turvata riittävät poliisiresurssit sekä avoinna olleiden virkojen täyttäminen. Määrärahoja myönnettäessä ei tarkoitus ole ollut se, että niitä käytetään toimintaan, josta saavutettavat hyödyt ovat varsin vähäiset. Vähäisten ylinopeuksien sakottamisella ei parannetta liikenneturvallisuutta olennaisesti, ei lisätä kansalaisten lainkunnioitusta eikä kohenneta kunnioitusta poliisia kohtaan. Poliisin voimavarojen käyttäminen pienten nopeusrajoitusten ylitysten valvontaan ja paperityön pyörittämiseen tuottaa varsin vähän hyötyä suhteessa siihen työhön laitettaviin panostuksiin – sen kaikki kenttätyötä tekevät poliisit tietävät – poliisilla on paljon parempaakin tekemistä. Tämän toivoisi kirjoituspöydän takana istuvan ylimmän poliisijohdonkin ymmärtävän!Kulkuvälineet:
Etsintä käynnissä
ex BMW:t
e61 525i, e46 320Ci Cabriolet Msport Facelift, e32 735iA "USA -malli", e34 520 sedan, e34 525 tds touring, e30 325i Cabriolet "Msport1", e30 316,
ex muun merkkiset:
Toyota Avensis, Suzuki Bandit 1200, Toyota Corolla -98, Volkswagen Bora, Toyota Corolla -86, Honda VTR 1000 SP-1, Honda Fireblade 900rr SC28, Suzuki GSX-R 1186cc Turbo, Kawasaki ZX-10, Yamaha FZR 1000, Yamaha TT 350
Comment
-
-
Melkein sana sanasta samaa tekstiä tuo Pertti Hemmilän kirjoitus kuin Petri Salon :thinkIlmastokusetusta vastaan:http://www.ilmastofoorumi.fi/
Comment
-
-
Eilen YleX:n uutisissa kerrottiin, että nopeusvalvontakameroiden asentaminen on valtiolle kannattavaa. Jutun mukaan yksi kamera tuottaa vuodessa 180 000 euroa sakkotuloina ja yhden kameran asennuskustannukset ovat 40 000e.
En löytänyt äkkiseltään netistä ko. uutista.
Ei tarvi ihmetellä miksi noita linnunpönttöjä on nykyään joka kulmalla (mutta ei vahingossakaan paikoissa, joissa niistä olisi liikenneturvallisuuden kannalta erityistä hyötyä, kuten taajamissa, koulujen läheisillä alennetuilla nopeusrajoitusalueilla jne...
Onneksi nyt näyttää siltä, että tuo nollatoleranssi ei toteudu aluksi esitetyllä tavalla...
Edit: Linkki löytyi http://www.iltalehti.fi/uutiset/2009...95590_uu.shtml
Näemmä myös summa on eri, muistin varmaan väärin...--
Sassi
- F10 530d
- KTM 690 Enduro
Ex. E90 330d, E46 330d
Comment
-
-
Miten se menee tarkalleen? Käytän GPS 5hz varoitavaa säädettävällä toleranssilla nopeusmittausta joka huomioi ko. tieosuuden nopeusrajoituksen. Nopeuden saa pidettyä haluttuna 1km/t tarkkuudella tai crusella lähes yhtä tarkkaan (omaani en ole saanut pelittämään):
a) "Kun poliisin tutka näyttää ylinopeutta 11km/t kirjataan nopeudeksi 8km/t":
- Tutkan calibrointi on varmaan 1km/t, huomioidaanko tässä lähestymiskulma?
- Mittaako tutka myös sivuttaiskomponentin ja laskee mittauskohteen todellisen nopeuden?
- Mitä näyttää reaaliaikainen GPS mittaus rikesakkorajalla?
b) Mikä on rikesakon ja ylinopeussakon välinen raja:
- Vastaavasti 3km:n toleranssi huomioiden
- Kun poliisin tutka näyttää 19km/t ylinopeutta kirjataan nopeudeksi 16km/t ja rikesakoista siirrytään päiväsakkoihin - VAI JOTENKIN MUUTEN?- kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
- E28 528i, 528i+, M5
Comment
-
-
Originally posted by Spiddu View PostNyt on tämän viikon alusta ollut tämä uusi sakotus systeemi käytössä onkos kukaan päässyt viellä tutustumaan tarkemin?
Comment
-
-
Tässähän olis tää aika simppelisti selitettynä, tänään tuli voimaan siis.
BMW E92 325d
Ex. BMW E91 330dA Ex. BMW E91 320dA Ex. MB CLK W209 AMG-Styling Ex. VW Passat 3C Ex. Audi A4 2.0TDI B7 S-Line Ex. BMW E91 320dA Ex. BMW E46 320CiFacelift Ex. Audi A4 2.0TDI B7 S-Line Ex. Audi A4 1.8T B6 Ex. BMW E46 323Ci Ex .BMW E46 320Ci Ex. VW Golf GTI Mk4
Comment
-
Comment