Originally posted by Rikke
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Ylinopeuteen tulossa lähes nollatoleranssi
Collapse
X
-
...oikeassa oli epäilyni. Tampere-Pori-tietä kun päästelee, niin nämä ennen kyyränneet ajavat nyt todellakin alinopeuden alinopeutta :think Mitä lie ihmisen päässä tuolloin liikkuvan, nimittäin pakko viirata pahasti, jos satkun alueella ajaa hymyssä suin ~60-80km/h - yhden ymmärtäisi, mutta että jokainen-Dodge Charger -73
-Mercedes-Benz GLK
-VW Transporter
Comment
-
-
"24 §
Liikennettä estävän tai haittaavan ajon kielto
Liikennettä ei saa estää tai haitata ajamalla aiheettoman hitaasti tai tarpeettomasti äkkiä jarruttamalla."
Tätä jarruttamista harrastavat juntit myös Kantatie 51:llä, 100kmh alue ja idiootit painavat jarrua niin että neula näyttää 80kmh, ei elämä että pistää vituttamaan ja ohihan se on mentävä heti kun siihen on mahdollisuus Jarruttaisivat edes siihen 100kmh kun kerran mittarivirhettäkin on, mutta ei, ei niin ei!
Comment
-
-
Vituttaa saatana ku töissä pitänyt nyt ajaa paljon täällä P-suomessa 4-tietä pitkin ees taas. Kuorma-autolla kiireessä hieman vituttaa kun ajetaan mutkissa 65km/h suorilla 70km/h 80km/h rajoitusalueella. Aja siinä ohi sitten. Etenki tuo mutka-ajo vituttaa vielä. Alinopeuksiin pitäis kyllä tosiaankin jollakin tavalla puuttua.
Mainittakoon nyt, että hyväksyn kyllä sen, että ajetaan nopeusrajoitusten mukaan. Minulle on aivan ok jos 80km/h rajoituksella joku ajaa ~75-80km/h TASAISESTI, mutta ei kyllä riitä järki semmoseen hidastelu kiihdyttely nynnyttely nössöily mitä nyt näkee jatkuvasti.Tämän hetkinen ja ensimmäinen menopeli BMW 525i -90
Comment
-
-
Rikesakko - Isosakko
"Kun poliisin tutka näyttää ylinopeutta 11km/t kirjataan nopeudeksi 8km/t":
- Tutkan calibrointi on varmaan 1km/t, huomioidaanko tässä lähestymiskulma?
- Mittaako tutka myös sivuttaiskomponentin ja laskee mittauskohteen todellisen nopeuden?
RIKESAKKORAJA 11 - 12 - 13km/t?
IISOSAKKORAJA 19 - 20 - 21km/t?
Kokeellinen testaus:
KUKAAN VERRANNUT SAKKOA GPS:N MUISTIIN?Last edited by tsbmw; 21-11-2009, 11:40.- kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
- E28 528i, 528i+, M5
Comment
-
-
Originally posted by tsbmw View Post"Kun poliisin tutka näyttää ylinopeutta 11km/t kirjataan nopeudeksi 8km/t":
- Tutkan calibrointi on varmaan 1km/t, huomioidaanko tässä lähestymiskulma?
- Mittaako tutka myös sivuttaiskomponentin ja laskee mittauskohteen todellisen nopeuden?
RIKESAKKORAJA 11 - 12 - 13km/t?
IISOSAKKORAJA 19 - 20 - 21km/t?
Kokeellinen testaus:
KUKAAN VERRANNUT SAKKOA GPS:N MUISTIIN?
Homma siis menee niin, että tutka mittaa uhrille vaikka 80 alueella lukeman 100km/h. Kukaan osallisista ei voi tietää onko nopeus 97km/h, 103km/h vai jotain siltä väliltä. Tuskin kuitenkaan kovin isosti tuon 3km/h-haarukan ulkopuolelta. Niinpä siitä mitatusta satasesta annetaan asiakkaalle alennusta automaattiset 3km/h, ja sakko kirjoitetaan sen vähennyslaskun jälkeisen 97:n mukaan. Kaikissa muissakin asioissa pätee se vähennyslaskun jälkeinen lukema.
Nythän kävi niin, että poliisijohto vei iltapäivälehtiä taas kuin pässiä narussa. Ensin uutisoitiin, että sakko annetaan ylityksestä 7km/h (tämä olisi siis ollut se teknisen vähennyksen jälkeinen ylitys). Hirveä näennäismellakka seurasi. Kohta poliisijohto linjasi, että "ok, sakotetaan kun mittalaitteella on saatu kellotettua 11km/h yli, eli sakkoon kirjataan 8km/h ylitys". Iltapäivälehdet riemuissaan julistavat järjen voittoa. Joopa joo.
Vastauksena kysymykseesi, rikesakko tulee kun mitataan nopeuslukema josta jää teknisen vähennyksen jälkeen 8km/h ylinopeutta. Todellinen saattaa olla 8 - 11 yli. Päiväsakot tulee kun mitaan 21km/h ylinopeutta, todellisen ollessa 21 - 24 yli.M3 Cabrio Individual
530d GT xDrive
GL420 CDI
ZX-12R
Comment
-
-
Originally posted by TeeDee View PostMainittakoon nyt, että hyväksyn kyllä sen, että ajetaan nopeusrajoitusten mukaan. Minulle on aivan ok jos 80km/h rajoituksella joku ajaa ~75-80km/h TASAISESTI, mutta ei kyllä riitä järki semmoseen hidastelu kiihdyttely nynnyttely nössöily mitä nyt näkee jatkuvasti.
Tästä on tullut puhuttua jo niin monen kanssa, että AINOA oikea tapa parantaa liikenneturvallisuutta, on rakentaa tiet toisella tavalla ja turvallisemmiksi. Nykyään poliitikoita tuntuu vain kiinnostavan se, kuinka saavat yhä enemmän rahaa autoilijoilta, jotta voivat sitten ylläpitää niitä kerhojaan, pitkiä lomiaan ja yhä nousevia palkkojaan.
Comment
-
-
SAKKOTURVA 50€/v?
Ei ole kannattavaa. Jos työmatka on 100km/t rajoituksien alueella 30km x 2 x 260tp/v on aikasäästo 145t (107km/t) - 133t (117km/t)= 12t/v. Jos tuolle laskee arvoksi työajan palkan mennessä 15€/t ja omalle ajalle kotimatkalla 7,5€/t = 140€ - lisääntynyt polttoaineen kulutus n. l,0l/100km = -200€.
jo on tylsä laskelma - bensan hinta...Last edited by tsbmw; 23-11-2009, 19:13.- kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
- E28 528i, 528i+, M5
Comment
-
-
Originally posted by jussi_r View PostVastauksena kysymykseesi, rikesakko tulee kun mitataan nopeuslukema josta jää teknisen vähennyksen jälkeen 8km/h ylinopeutta. Todellinen saattaa olla 8 - 11 yli. Päiväsakot tulee kun mitaan 21km/h ylinopeutta, todellisen ollessa 21 - 24 yli.
Ford Mondeo Mk3 STW
VW E-Golf 2015
BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus
Comment
-
-
Pakko kommentoida!!
Tuossa tuli ajeltua parinsaan kilsan reissu iltamassa...
Ja eikös 80% matkasta roikkunu joku &%¤#!!! persees kiinni ja tarkotan sitä kirjaimellisesti, parhaillaan kolmeekaan metriä puskurista
Huvittavaa tästä tekee sen että itellä siin rajoilla nopeus pikkasen reilu 80 ei sentäs sakkoja tule, mutta laskin yhteensä 12 poliisiautoa ajel vastaan, niin siviiliä ku maijaakin. Niin ketään ei tuntunut kiinnostavan perseessä roikkuva pinnankiristäjä!!! Ei sen puoleen muutama sen perässä roikkunu perk!!
Totaalista vaaraa noi aiheuttaa. Voisi tän valtion liikenne ministerit miettiä nopeuksien laskun sijaan puuttumista siihen liikenne käytökseen (&/%%!!!!
Se ei satanen ole paljoa ku kattot kuis autos käyttäytyy ja ajat sen mukaan.
Kesällä huomattavasti nopeempaa vois ajella.
Todellista vaaraa aiheuttaa nämä tollot jotka luottaa siihen hemmetin tietokoneeseen että kyllä se korjaa.. mutta eipä fysiikanlakeja kumoa, kuskin ne on ennakoitava ja opeteltava ajamaan
Näin tääl keskisuomes
Comment
-
-
Originally posted by Jones79 View PostTuossa tuli ajeltua parinsaan kilsan reissu iltamassa...
Ja eikös 80% matkasta roikkunu joku &%¤#!!! persees kiinni ja tarkotan sitä kirjaimellisesti, parhaillaan kolmeekaan metriä puskurista
Huvittavaa tästä tekee sen että itellä siin rajoilla nopeus pikkasen reilu 80 ei sentäs sakkoja tule, mutta laskin yhteensä 12 poliisiautoa ajel vastaan, niin siviiliä ku maijaakin. Niin ketään ei tuntunut kiinnostavan perseessä roikkuva pinnankiristäjä!!! Ei sen puoleen muutama sen perässä roikkunu perk!!
Totaalista vaaraa noi aiheuttaa. Voisi tän valtion liikenne ministerit miettiä nopeuksien laskun sijaan puuttumista siihen liikenne käytökseen (&/%%!!!!
Se ei satanen ole paljoa ku kattot kuis autos käyttäytyy ja ajat sen mukaan.
Kesällä huomattavasti nopeempaa vois ajella.
Todellista vaaraa aiheuttaa nämä tollot jotka luottaa siihen hemmetin tietokoneeseen että kyllä se korjaa.. mutta eipä fysiikanlakeja kumoa, kuskin ne on ennakoitava ja opeteltava ajamaan
Näin tääl keskisuomes
Comment
-
-
Originally posted by Jones79 View PostTuossa tuli ajeltua parinsaan kilsan reissu iltamassa...
Ja eikös 80% matkasta roikkunu joku &%¤#!!! persees kiinni ja tarkotan sitä kirjaimellisesti, parhaillaan kolmeekaan metriä puskurista
Huvittavaa tästä tekee sen että itellä siin rajoilla nopeus pikkasen reilu 80 ei sentäs sakkoja tule, mutta laskin yhteensä 12 poliisiautoa ajel vastaan, niin siviiliä ku maijaakin. Niin ketään ei tuntunut kiinnostavan perseessä roikkuva pinnankiristäjä!!! Ei sen puoleen muutama sen perässä roikkunu perk!!
Totaalista vaaraa noi aiheuttaa. Voisi tän valtion liikenne ministerit miettiä nopeuksien laskun sijaan puuttumista siihen liikenne käytökseen (&/%%!!!!
Se ei satanen ole paljoa ku kattot kuis autos käyttäytyy ja ajat sen mukaan.
Kesällä huomattavasti nopeempaa vois ajella.
Todellista vaaraa aiheuttaa nämä tollot jotka luottaa siihen hemmetin tietokoneeseen että kyllä se korjaa.. mutta eipä fysiikanlakeja kumoa, kuskin ne on ennakoitava ja opeteltava ajamaan
Näin tääl keskisuomes
Ja ei, en ole alle rajoituksien ajava jonon kerääjä"MURPHY'S LAW"
"Whatever can go wrong will go wrong,
and at the worst possible time,
in the worst possible way"
Comment
-
-
Originally posted by Nisti View PostJa ei, en ole alle rajoituksien ajava jonon kerääjä
Useilla muuten tuo termi: jouheva matkanopeus on jäänyt silmien ja pään kanssa samalle hyllylle. Välillä mennään jopa rajoitusten mukaan, välillä alle ja yhtäkkiä reilusti yli - toistetaan tuota, kunnes takana tulevalla katkeaa verisuoni. Onko se niin helvetin vaikeaa pitää jalka yhdessä asennossa :thinkLast edited by Rockford; 26-11-2009, 22:15.-Dodge Charger -73
-Mercedes-Benz GLK
-VW Transporter
Comment
-
-
Originally posted by Rockford View PostJep, en itse ainakaan pysty edes ajamaan ilman hermoromahdusta jotain 60-80km/h, 80km/h-alueella. Kyyrien hommaa. Pidän sen verran jouhevan tasaisen matkanopeuden, että harvoin on kukaan perseessä kärkkymässä. Se on kyllä kieltämättä outoa, että joku jaksaa ajaa jonkun perseessä kymmeniä kilometrejä, vaikka ristinsielua ei tule vastaan. Sitten kun itse kuittaan tuon kärkkyjän ja kyyrän, niin vilkutellaan pitkiä ja irvistellään sivulasista - vittu mitä porukkaa
Useilla muuten tuo termi: jouheva matkanopeus on jäänyt silmien ja pään kanssa samalle hyllylle. Välillä mennään jopa rajoitusten mukaan, välillä alle ja yhtäkkiä reilusti yli - toistetaan tuota, kunnes takana tulevalla katkeaa verisuoni. Onko se niin helvetin vaikeaa pitää jalka yhdessä asennossa :thinkE60 530i -05
Ex. E36 325iA -92, E36 328i -96
Comment
-
-
Originally posted by Rockford View PostJep, en itse ainakaan pysty edes ajamaan ilman hermoromahdusta jotain 60-80km/h, 80km/h-alueella. Kyyrien hommaa. Pidän sen verran jouhevan tasaisen matkanopeuden, että harvoin on kukaan perseessä kärkkymässä. Se on kyllä kieltämättä outoa, että joku jaksaa ajaa jonkun perseessä kymmeniä kilometrejä, vaikka ristinsielua ei tule vastaan. Sitten kun itse kuittaan tuon kärkkyjän ja kyyrän, niin vilkutellaan pitkiä ja irvistellään sivulasista - vittu mitä porukkaa
Useilla muuten tuo termi: jouheva matkanopeus on jäänyt silmien ja pään kanssa samalle hyllylle. Välillä mennään jopa rajoitusten mukaan, välillä alle ja yhtäkkiä reilusti yli - toistetaan tuota, kunnes takana tulevalla katkeaa verisuoni. Onko se niin helvetin vaikeaa pitää jalka yhdessä asennossa :think
muutaman kilometrin kerran kattelin, kun joku tyyppi roikkui perässä ja ensin laskin viiteen kymppiin nopeuden, niin ei vaan menny ohi. sitten kun pysähdyin kokonaan tielle, niin meni ohi oikealta ryhmittymiskaistan kautta onhan se niin pelottavaa ajaa vastaantulevan kaistalle...
tää nyt ei liity aiheeseen mitenkään, mutta on alkanut vituttaa suunnattomasti, kun monet räppää pitkät suoraan silmille 50m ennenkö on kerennyt mennä ohi. alkaa kiristää toi tyyli hermoa niin paljon, että on ollu lähellä että käännyn ympäri ja hiillosta perseessä pitkät päällä
Comment
-
Comment