Originally posted by K2Ri
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Tulli vaatii autoveron lakkauttamista
Collapse
X
-
F33 435d Mineral-grau metallic
K40 K1200s sondermodell
-
-
Originally posted by reekoon View PostHeti kun ihmiset ymmärtävät, ettei missään tämänkaltaisissa muutoksissa ajeta kuluttajan etua, ei tarvitse tällaisia keskusteluja käydä. Kyllä tämänkin ehdoituksen takana on aivan jotain muuta kuin se että saadaan se pertti perus bemarin ostaja onneliseksi kun voi vihdoinkin ostaa sen kymmen vuotta vanhan M5:n.
Olen jo aikaisemmin useammassa vastaavassa keskustelussa maininnut että valtio on ainut voittaja tässä pelissä. Sitä on turha pelätä, että autoilu tulisi halvemmaksi.F33 435d Mineral-grau metallic
K40 K1200s sondermodell
Comment
-
-
Originally posted by K2Ri View PostNo mitäs sitten sen vuoden jälkeen tehdään? Mietitään uusia keinoja saada bensan hinta takaisin alas, kun huomataan ettei uudistus ollutkaan oikotie onneen?
Ja kun puhetta tuli tuosta vuodesta ja mitä sen jälkeen tehdään, niin sehän tarkoitti sitä, että saat ajaa vuoden ILMAISEKSI sillä erotuksella. Jos lasketaan niin, että ajat sen 30tkm vuodessa sillä 8l/100km kulutuksella, niin polttoaineisiin menee vuodessa 1.25€/l hinnalla 3 000€ ja se 0.3€/l korotus tarkoittaa 720€ sen päälle, eli vuodessa kuluu 3 720€ polttoaineisiin. Eli 4 500€:lla ajaa reilut 6 vuotta.
Jos siis vaihdat autosi uuteen ennen kuin tuo 6 vuotta tulee täyteen, niin olet koko ajan voiton puolella.
Mitä taas tulee kuljetuspuolen hinnankorotuksiin, niin niitä tullaan näkemään vaikka polttoaineen hinnalle tehtäisiin mitä. Ikävä tosiasia vaan on, että hinnat nousevat koko ajan."I do everything my Rice Crispies tell me to"
Comment
-
-
Nykyisessä tietoyhteiskunnassa olisi mahdollista todella helposti sellainen järjestely, että ennen autoveron lakkauttamista käyttöönotetuissa autoissa olisi nykyisen kaltainen käyttömaksu ja autovero muutoksen jälkeen käyttöön otetuissa se olisi korkeampi.
Tällöin vanhat autot eivät kokisi niin suurta arvon alentumista ?
Ja käyttömaksun voisi porrastaa esim. 116i 100e/vuosi ja M5 2000e/vuosi.Last edited by jani; 12-05-2009, 18:34.F33 435d Mineral-grau metallic
K40 K1200s sondermodell
Comment
-
-
No tuokin kehuminen logistiikan toimivuudesta ja hurjista säästöistä toimii silloin kun kaikki menee hyvin, ja moni kilpailuttaa hinnoittelua tuon mukaan. Sitten kun sattuu jotain tulee remonttia, viivytyksiä tai vaikka nyt lama ja vehkeet seisoo ja maksut juoksee niin sitten ollaankin kusessa kun ei pääomaa olekkaan kuin sen verran että juuri ja juuri saatiin edullisempi kuljetus tarjous mitä naapurilla. Sitten huudetaan apua.
Tuossa oli taannoin juttua että pölli autoille sallittais korotettu maksimi paino, niin tämän kun urakan antajat kuulee niin puottavat heti taksoja, kun saat kerran enemmän kerralla nii ei sulla mee polttoainetta ja aikaa kuutioo kohti enää niin paljoo. Sitten sanot ettet aja niin kyllä joku toinen ajaa...
Puhuvat ettei metsän omistajan pidä jättää harvennusta muutamasta eurosta motti kiinni, kun hintoja neuvotellaan, nii koitappa saaha ajo taksa neuvottelussa edes muuta sentti lisää niin alakaa nihkeily ja voikun se ja se ajaa sillä hinnalla..
Oho taisipa tulla OT. mut itketään nyt ku alotinkin.Sotkamo Connection
Comment
-
-
Tahtoo vain tuo polttoaineen hinnakorotuksen vaikutus olla syrjäseuduilla monin kertainen esim. helsinkiin nähden. Pk-seudulla vielä onnistuu jotenki julkisia käyttämään niin nou hätä. Mutta tällä lapin laidaoilla kun noita linkkareita ei kulje niin ollaan vähän pakon edessä maksajia. Siksi itse kannatan kovasti helsinkiin ja muihin suuriin kauopunkeihin ruuhkamaksua tai tietulleja. On aivan suunnaton vääryys että muu suomi maksaa enempi kuin helsinki kun helsingissä halutaan vähentää yksityisautoilua.
Paras vaihtoehto olisi porrastettu käyttömaksu johon vaikuttaa auton/moottorin koko ja vuodessa rullattava kilometrimäärä. Kilometrit voi aina katsastuksen yhteydessä inssi tarkistaa. Ja jos ajat yli ilmoitetun/maksetun kilometri määrän ei vakuutus korvaa penniäkään vahingon sattuessa."Keskity sinä olemaan se vahtimestari, niin minä keskityn olemaan se maailmanmestari" -Matti Nykänen-
Comment
-
-
Originally posted by Kaimann View PostParas vaihtoehto olisi porrastettu käyttömaksu johon vaikuttaa auton/moottorin koko ja vuodessa rullattava kilometrimäärä. Kilometrit voi aina katsastuksen yhteydessä inssi tarkistaa. Ja jos ajat yli ilmoitetun/maksetun kilometri määrän ei vakuutus korvaa penniäkään vahingon sattuessa.Last edited by Zoui; 13-05-2009, 11:13.Elämä on pihakivestä.
Comment
-
-
Originally posted by Zoui View PostEi mutta tuossa on toimiva systeemi
Ei se inssi sitä nää missä on ajettu?
Enkä minäkään tiedä etukäteen tulevia vuoden kilometrejä????:thinkNyt
BMW 330e g21 M-Sport
Ennen
BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i
Comment
-
-
Originally posted by Zoui View PostEi mutta tuossa on toimiva systeemiOriginally posted by Wiking View PostNiin ja mitäs jos käyt autollasi ulkomailla???
Ei se inssi sitä nää missä on ajettu?
Enkä minäkään tiedä etukäteen tulevia vuoden kilometrejä????:think
Eli pitää ennakkoon ilmoittaa että ajaa esim. 10tkm vuodessa ja vakuutusmaksut määräytyvät sen mukaan. (Enemmän kilsoja -> enemmän vakuutusmaksuja)
Toki jos ilmoitetut kilometrit näyttävät tulevan täyteen ennen kuin vuosi tulee täytyy, voi tuon max km muutoksen hoitaa vaikka puhelinsoitolla vakuutusyhtiöön.
Ja kyllä, on toimiva systeemi!
Comment
-
-
Originally posted by K2Ri View PostTäällä Saksassahan on autovakuutukset myöskin kilometripohjaisia.
Eli pitää ennakkoon ilmoittaa että ajaa esim. 10tkm vuodessa ja vakuutusmaksut määräytyvät sen mukaan. (Enemmän kilsoja -> enemmän vakuutusmaksuja)
Toki jos ilmoitetut kilometrit näyttävät tulevan täyteen ennen kuin vuosi tulee täytyy, voi tuon max km muutoksen hoitaa vaikka puhelinsoitolla vakuutusyhtiöön.
Ja kyllä, on toimiva systeemi!Elämä on pihakivestä.
Comment
-
-
Originally posted by NokiLeka View PostOlitko sinä ajamatta autollasi viime vuonna? Bensanhinta kun oli parhaimmillaan yli tuon 1.5€ maagisen rajan. Kuten sanottua, kaikkia ei voi koskaan miellyttää, eikä ole tarkoituskaan. Mutta mieluummin näkisin maamme autokannan uusiutuvan kuin katsoisin noita 20-30 vuotta vanhoja rotiskoja kulkevan teillämme. Ja nyt en tarkoita niitä 20% hyvin pidettyjä yksilöitä, vaan sitä 80% niistä romuista, jotka roudarinteipin ja uskon voimalla läpäisevät katsastuksen.
Ja kun puhetta tuli tuosta vuodesta ja mitä sen jälkeen tehdään, niin sehän tarkoitti sitä, että saat ajaa vuoden ILMAISEKSI sillä erotuksella. Jos lasketaan niin, että ajat sen 30tkm vuodessa sillä 8l/100km kulutuksella, niin polttoaineisiin menee vuodessa 1.25€/l hinnalla 3 000€ ja se 0.3€/l korotus tarkoittaa 720€ sen päälle, eli vuodessa kuluu 3 720€ polttoaineisiin. Eli 4 500€:lla ajaa reilut 6 vuotta.
Jos siis vaihdat autosi uuteen ennen kuin tuo 6 vuotta tulee täyteen, niin olet koko ajan voiton puolella.
Mitä taas tulee kuljetuspuolen hinnankorotuksiin, niin niitä tullaan näkemään vaikka polttoaineen hinnalle tehtäisiin mitä. Ikävä tosiasia vaan on, että hinnat nousevat koko ajan.
Kaikkien näitten laskelmien mukaan siis tuo muutos tekisi autoilun halvemmaksi "koko Suomen kansalle". -> Uskokoon ken tahtoo.
Onhan noita esimerkkejä vaikka kuinka paljon kun luvataan yhtä ja toteutetaan toista. Jotenkin ei ihan ensimmäisenä tulisi itellä mieleen että sellaista lypsylehmää kuin yksityisautoilu alettaisiin muuttamaan nyt (eikä tulevaisuudessakaan) edullisempaan suuntaan.
Päinvastoin, niin kuin todettu: Hinnat nousevat koko ajan.
Comment
-
-
Originally posted by Zoui View PostOlisi jos vero, eli käyttömaksu ja vakuutus olisi samassa asemassa. No mutta ilmankos ne saksalaiset niitä mittareita sitten pyöritteleekin vanhoista kotteroista.
Itse mm. maksan luokkaa 1000eur/vuodessa käyttöveroa '01 M3:sta, kaverilla on '97 740 ja käyttöveroa muistaakseni 1500eur/vuodessa.
Comment
-
-
Originally posted by K2Ri View PostKäyttömaksu menee täälläpäin moottorin koon, päästöjen ja auton iän mukaan.
Itse mm. maksan luokkaa 1000eur/vuodessa käyttöveroa '01 M3:sta, kaverilla on '97 740 ja käyttöveroa muistaakseni 1500eur/vuodessa.
Ne on ne puurot ja vellitElämä on pihakivestä.
Comment
-
-
Originally posted by Zoui View PostJuu niin menee, sen takia mainitsin esitettyä ideaa huonoksi ja ei toimivaksi, koska topikissa ehdotettiin "käyttömaksun maksamista ajomäärän mukaan" ja vielä että katsastusmies sen tarkistelisi kait sitten auton matkamittarista.
Ne on ne puurot ja vellit
Ei ollut siis tarkoitus tarttua pelkästään noihin sun kommentteihin.. Olen kyllä ehdottoman samaa mieltä että käyttömaksujen yhteydessä tuo olisi kaikkea muuta kuin "se paras vaihtoehto". (Lisäsin selkeydeksi hymiöt tuohon ekaan postaukseeni )Last edited by K2Ri; 13-05-2009, 12:18.
Comment
-
-
Originally posted by K2Ri View PostKäyttömaksu menee täälläpäin moottorin koon, päästöjen ja auton iän mukaan.
Itse mm. maksan luokkaa 1000eur/vuodessa käyttöveroa '01 M3:sta, kaverilla on '97 740 ja käyttöveroa muistaakseni 1500eur/vuodessa.F25 X3 35d
E87 118i
E46 330ti
E46 M3
E30 M3
E30 M3 Convertible
Z3 Roadster
Comment
-
Comment