Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mitä maksaa 318iS M-sport -97:sta?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Zeta
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7508
    • Kotona

    #16
    Originally posted by Hemi View Post
    e46 328i:tä alkaa saamaan Suomesta jo valmiiksi leimattuna talvivarusteltuna kaksin renkain reilusti alta kympin, eli kasilla alkavin hinnoin, joten ehkä ei hirveästi mieltä vajaapyttyisessä e36:ssa reiluun kuuteen tonniin? Vai?
    OT: reilusti alle kympin ei saa kuin +250tkm poljettuja e46 328i.
    Tietysti jos sellainen kelpaa ja on kassassa rahaa remppoihin niin mikäs siinä sitten.



    Käsittääkseni topicin 318iS oli mittarissa alle 150tkm ja sen takia hintakin normaalia korkeampi.
    -
    Käyttöautona: F20
    Myydään: DELL pöytätietokone **130e**
    Myydään: HP 14" kannettava **90e**
    -

    Comment

    • Juhis
      BTCF Honorary Member
      • Jul 2002
      • 19175
      • -

      #17
      Ei nyt herneitä, mutta oma mielikuva 318iS:stä on jäänyt lähinnä meluisa ja hidas..

      318Ti Compact on jo heti järkevämpi, mutta 318iS Coupe / Sedan ei kyllä ollut mielestäni kovin haluttava.
      All good things come to those who wait.

      Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

      Sound Factory Bar & Nightclub

      Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16412
        • Asikkala

        #18
        Originally posted by Juppe View Post
        alle 150tkm. Mä nimenomaan haluaisin tuon auton 4-koneella. Tuohon kun laittelis vähän läppärunkoa ja nokkaa, siitä sais aika kivan pelin ja ei se kevyempi kone ainakaan ajo-ominaisuuksia huononna. Toinen vaihtoehto olis Remeli kylkeen. Semmosen downing atlanta paketin jos onnistuis löytämään, niin voisi harkita jopa pussitestin maksamista...
        Rahaa tuntuis olevan ?

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #19
          Originally posted by Zeta View Post
          OT: reilusti alle kympin ei saa kuin +250tkm poljettuja e46 328i.
          Tietysti jos sellainen kelpaa ja on kassassa rahaa remppoihin niin mikäs siinä sitten.



          Käsittääkseni topicin 318iS oli mittarissa alle 150tkm ja sen takia hintakin normaalia korkeampi.
          Eiköhän kuitenkin niitä kunnossa olevia alle 250tkm ajettuja ja alle kympin e46/328:ja kuitenkin saa jos kassassa on 9000€ käteistä, ihan nettiautonkin listauksen perusteella. Todelliset myyntihinnat kun on lisäksi sen 5-10% pyyntejä alhaisemmat.

          Comment

          • MasaTDS
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 1606
            • Tampere

            #20
            Mutta jos toinen haluaa nimenomaan 4-koneisen ja 318is.n niin silloin ei ole varmaan 328 vaihtoehto,mukavampi toi is on ajaa ainakin 320 e36.n verrattuna.
            E24 635csi
            M-B W140
            Citroen c4 coupe
            H-D sportster chopper

            Kodin remontit kattavasti ammattitaidolla
            Myös autohuollot,remontit,lohko/säteilylämmitinasennukset tampereella.
            Yhteydet privalla tai allaolevien sivujen kautta
            www.mpanet.fi

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16412
              • Asikkala

              #21
              Originally posted by MasaTDS View Post
              Mutta jos toinen haluaa nimenomaan 4-koneisen ja 318is.n niin silloin ei ole varmaan 328 vaihtoehto,mukavampi toi is on ajaa ainakin 320 e36.n verrattuna.
              Kukahan sotkee tähän keskusteluun 325i:n, minun lisäksi...

              Comment

              • IKa
                BTCF Member
                • Apr 2007
                • 877
                • Klaukkala

                #22
                Originally posted by Juhis View Post
                Ei nyt herneitä, mutta oma mielikuva 318iS:stä on jäänyt lähinnä meluisa ja hidas..

                318Ti Compact on jo heti järkevämpi, mutta 318iS Coupe / Sedan ei kyllä ollut mielestäni kovin haluttava.
                Jos autolla on tarkoitus käydä useasti asvaltti- / jääratapäivillä, niin silloin iS on erittäin sopiva vaihtoehto. Itse kiersin ennen M3:sen hankintaa useita ratapäiviä E36 318iS coupella niin kesällä kuin talvellakin ja mielestän se tarjosi erinomaiset ajofiilikset. Mutkaradalla kunnossa oleva iS ei taatusti ole hidas. t: Ilkka
                G22 coupe M440i A xDrive MHEV -22

                Comment

                • Juppe
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2002
                  • 4541
                  • TURKU

                  #23
                  Juu. Ainoa 6-kone vaihtoehto olis sitten S-sarjan koneet ja semmostakaan en ole etsimässä. Jochenin konerojektia kun on tässä tullut seurattua, alkaoi itselläkin kädet taas syyhytä, että pitäis päästä nikkaroimaan. Tossa iSn koneessa on virittelyä silmällä pitäen aika hyvät palikat alakerrassa. Unelma olis, jos tohon koppaan sais M3 2,3 tai 2,5 koneen, mutta se ei teknisesti oo mahdollista päästöjen takia.

                  Comment

                  • Gonzalez
                    BTCF Member
                    • Jun 2003
                    • 2632
                    • Seinäjoki

                    #24
                    Originally posted by Juppe View Post
                    Juu. Ainoa 6-kone vaihtoehto olis sitten S-sarjan koneet ja semmostakaan en ole etsimässä. Jochenin konerojektia kun on tässä tullut seurattua, alkaoi itselläkin kädet taas syyhytä, että pitäis päästä nikkaroimaan. Tossa iSn koneessa on virittelyä silmällä pitäen aika hyvät palikat alakerrassa. Unelma olis, jos tohon koppaan sais M3 2,3 tai 2,5 koneen, mutta se ei teknisesti oo mahdollista päästöjen takia.
                    Ymmärrän kyllä nikkaroinnin ja koneen kutittelun autuuden, mutta siinä tulee nykyään väistämättä aina vähäpäästöisyys-asiat vastaan mikäli tuosta haetaan edes 325 tai 328 tehoja. Tokihan niistä yli pääsee mutta se vaatii myös paalua ja osaamista jolloin yleensä hommasta katoaa hohto ja järkevyys (ja tekniikasta luotettavuus). Toki rahamiehet erikseen, mutta tuntuu aika turhalta hommalta jos ostaessa olisi jo saanut miltei samaan rahaan auton jossa on enemmän potkua kuin tuossa 318iS viriteltynä.

                    Vaikka olisitkin mielipiteesi jo muodostanut, käy nyt vielä ajamassa sitä hyväkuntoista 328i M-Sporttia kunnon leluilla. En myöskään ymmärrä miksi E36 M3 on pois suljettu jos tuollaisia palikoita meinaat 318iS:ään pulttailla?

                    No, kukin tyylillään...
                    530d GT F07 2010
                    325i E30 Cabriolet 1987

                    Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

                    Comment

                    • Juppe
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2002
                      • 4541
                      • TURKU

                      #25
                      328 on koeajettu. Sama vika kuin kaikissa M50 koneissa. Ne on vaan joten semmosia raskassoutuisen oloisia ajettavia kaupungissa. Se mitä vähänpäästöisen virittelyyn tulee, ei juuri haittaa. Jos menee päästöistä läpi, saa leiman. Tarkoitus olis nimenomaan tehdä auto jolla voisi joskus kurvailla radalla ja ajella kesäisin aina hyvn kelin salliessa.

                      Comment

                      • JJT
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6694
                        • .......

                        #26
                        Niin kyllä m50/52 koneista puuttuu sellainen "herkkyys" kokonaan.
                        Osta se is jos kerran sellaista mieli tekee, mitä sitä täällä edes kyselemään, 328 kaikki kuitenkin ehdottaa.
                        Myyn:
                        M10/20/52 E30-E36 osia

                        Comment

                        • Jochen
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2002
                          • 1229
                          • Valkeakoski & Trondheim

                          #27
                          Originally posted by Gonzalez View Post
                          Ymmärrän kyllä nikkaroinnin ja koneen kutittelun autuuden, mutta siinä tulee nykyään väistämättä aina vähäpäästöisyys-asiat vastaan mikäli tuosta haetaan edes 325 tai 328 tehoja. Tokihan niistä yli pääsee mutta se vaatii myös paalua ja osaamista jolloin yleensä hommasta katoaa hohto ja järkevyys (ja tekniikasta luotettavuus). Toki rahamiehet erikseen, mutta tuntuu aika turhalta hommalta jos ostaessa olisi jo saanut miltei samaan rahaan auton jossa on enemmän potkua kuin tuossa 318iS viriteltynä.
                          Tallatut polut on tallatuille miehille.

                          Korkealle kiertävä nelonen vaan miellyttää joidenkin korvia enemmän kuin maamoottorikutosen matala humina. Viikko sitten olin ahvenistolla ratapäivillä jossa oli ajamassa kaikennäköistä bemaria ja ainoa laite minkä äänet jäi mieleen oli 8000 asti kiertävä M10.

                          Keskustelun aloittajalle. 1997 318is ei oo kovin hyvä aihio virihommille M44 koneen takia (perverssi venttiilikoneistohärdelli johon voi olla hankala saada osia, heikompi kampiakseli kestää vähemmän jenkaa), jos rakentamaan alkaa niin kannattaa ettiä aihio missä on M42, mielellään vielä 6 mm venttiilinvarsilla eli olikohan se 1993 vuoden puolivälistä eteenpäin M44 koneen tuloon asti.

                          No speakers - No bodykits - NO BULLSHIT
                          Kesäautoprojekti: 2002 BMW E46 M3 Coupe Phoenixgelb
                          Hinausautoprojekti: 2000 BMW E39 530D Touring Orientblau
                          Käyttöautoprojekti: 1997 BMW E36 318i Touring Hellrot blogi
                          Rata-autoprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan Alaskablau blogi
                          Entisöintiprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan | Alaskablau blogi

                          Comment

                          • Juppe
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2002
                            • 4541
                            • TURKU

                            #28
                            Ok. Hyvä tietää. Itse taas käännyin ensimmäiseä tuon M44 koneen puoleen, kun siitä puuttu se paska läppämallinen ilmamassamittari. Onko M42 konetta valmistettu koskaan semmoisella moottorinohjauksella jossa olisi MAF?

                            Comment

                            • Jochen
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2002
                              • 1229
                              • Valkeakoski & Trondheim

                              #29
                              Originally posted by Juppe View Post
                              Ok. Hyvä tietää. Itse taas käännyin ensimmäiseä tuon M44 koneen puoleen, kun siitä puuttu se paska läppämallinen ilmamassamittari. Onko M42 konetta valmistettu koskaan semmoisella moottorinohjauksella jossa olisi MAF?
                              Eipä se läppämallinen mittari juurikaan rajoita tehoja vaparina ennenkuin jossain 200 hp luokassa. M42clubilla eräs kaveri teki erittäin perusteellista työtä korvatessaan läppämallin mittarin MAF:lla ja vuoden projektin saldoksi jäi noin 0 hevosvoimaa lisää muuten vakiossa moottorissa. Ilmansuodatinkotelo pitää suunnitella niin että se vaimentaa tietyn kierrosalueen ilmavirran resonansseja, adaptointielektroniikkaa joutuu rakentamaa paljon... Kaverin oli tarkoitus ryhtyä myymään muutoskittiä mutta totesi ettei siitä ole yhtään mitään hyötyä eikä kukaan siitä siis maksaisi mitään.

                              Tuolla paljon hyvää infoa:



                              Tuon pajan tehokkaimpien vaparimallien tehot 200 hp luokassa ja kuvien ja muun infon perusteella edelleen läppämallisella mittarilla

                              No speakers - No bodykits - NO BULLSHIT
                              Kesäautoprojekti: 2002 BMW E46 M3 Coupe Phoenixgelb
                              Hinausautoprojekti: 2000 BMW E39 530D Touring Orientblau
                              Käyttöautoprojekti: 1997 BMW E36 318i Touring Hellrot blogi
                              Rata-autoprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan Alaskablau blogi
                              Entisöintiprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan | Alaskablau blogi

                              Comment

                              • Juppe
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2002
                                • 4541
                                • TURKU

                                #30
                                Se tehon nousu voi olla pientä tai olematonta, mutta kaasuun reagointi muuttuu taatusti. Monesti toi läppämallin mittari on selällään jo osakaasulla. Sitten kun polkee kaasun pohjaan ei tapahdu enää mitään. Sitten toinen juttu on tietty se kaasuläpän säätäminen, mutta kyllä toi läppämallinen mittari aika epätarkka on. Täyskaasuvedoissa dynossa sitä eroa ei varmaan huomaa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎