Originally posted by BaljonMoottorissaWikoja
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW 5-sarjan turvallisuus
Collapse
X
-
Kysymykseni lähtökohtana oli tiedustella täältä merkkipalstalta sitä, onko autoon tehdyt muutokset tuoneet mukanaan myös parannusta turvapuoleen.
Tämän tietolähteen kautta voi päätellä, että kyllä on:
The Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) is an independent, nonprofit scientific and educational organization dedicated to reducing deaths, injuries and property damage from motor vehicle crashes through research and evaluation and through education of consumers, policymakers and safety professionals.
- after May. 2007
- after Aug 2007
Tätä autoa on kehuttu niin monessa paikassa, että pakkohan ainakin auton hankinta-ajatusta on pidettävä yllä kerran vuodessa.
Ja hetken voi antaa ajatuksen kiiruhtaa jo ensi kesään.
Olisiko se mahdollista sittenkin.:think
Laitan tähän vielä pohdittavaksi linkin:
Read the definitive used BMW 5 Series 2017 - 2023 review from What Car?. We tell you what you need to know before you buy.
- Go for… 520d SE
Naurettavan pienikö kone (9.2007-) vaiko järkivalinta?Last edited by mbmy; 17-07-2009, 12:04.
Comment
-
-
Originally posted by mbmy View Post5-sarjalainen sai neljä tähteä turvallisuudesta 2004 NCAP:n testissä.
2007 autoon on tehty ainakin ulkoisia muutoksia.
Onkohan turvapuolta parannettu?
e60 on oikeasti yksi turvallisempia autoja mitä tienpäällä tällä hetkellä kulkee. Se että siitä puuttuu polviairbagit mistä johtuen "vain" neljä tähteä, ei muuta sitä tosiselkkaa mihinkään että se on rakenteellisesti lujuusluokassa mihin vain hyvin harva muu auto pystyy(top 3).
mm.itse korikehikko kestää vaivatta ilman luhistumista kaikki Suomessa ajettavat lailliset nopeudet täydessä nokkakolarissa vastaavan painoisen ajoneuvon kanssa. Tätä +100kmh törmäystä ei kuitenkaan enään kestä yhdenkään ihmisen elimistö, jolloin tästä eteenpäin on kyse enään markkinoinnista. Lisäksi e60 mittasuhteet ovat sitä luokkaa varsinkin leveyssuunnassa, että muodonmuutosaluetta on jo samaa luokkaa kuin suurimmissa tieliikenteeseen rekisteröidyissä henkilöautoissa.
Comment
-
-
Mut Hemi hei entäs ku se 5-sarjalainen ajaa nokkakolarin sen 5 tähden fiestan kanssa eihän se voi pärjätä ku se sai vaa 4 tähtee.... Tai entäs jos se S-sarjan mersu kohtaa sen fiestan eihän se ässämersu oo saanu ku 4 tähtee, kyl mä alkaisin ihan varpilla vaihtamaan siihen 5 tähden autoon ku kyl se testien mukaan on paljon paljon turvallisempi....
Last edited by BaljonMoottorissaWikoja; 17-07-2009, 13:22.
Comment
-
-
Originally posted by ka00z View PostJos realisteja ollaan, niin oikeat päätelmät auton turvallisuudesta voi tehdä vilkuilemalla "sillä silmällä" hiukan molempia. Nuo tosielämän kolarit eivät ole vertailukelpoisia keskenään, sillä niissä on aina eri muuttujat ja tilanteet.
Standardit ovat aina hyvästä tiettyyn pisteeseen saakka, kuitenkin kolaritestien lisäksi mm. tietokonepuolella voidaan selkeästi nähdä millaiseen testioptimointiin tämä useissa tapauksissa johtaa, kun kovien benchmark-tulosten takia laitteiden, mittarin ulottumattomissa oleva, todellisen elämän suorituskyky/turvallisuus jää toissijaiseksi. Lisäksi tuo jo edellä mainittu NCAPin pisteytyssysteemi on täysin irrationaalinen ja suorastaan mauton. Ne japanian-kinderin viisi tähteä ja hyvä jalankulkijaturvallisuus eivät paljoa lohduta siinä vaiheessa, kun oikeasti kohtaa maantienopeudessa sen vain kolmen tai neljän tähden isomman auton ja lähtee itse, sekä emännän, että takapenkillä istuneiden kahden mukulan ja mäyräkoiran kanssa lautturin matkaan, kun toisessa autossa sairaskohtauksen saanut ammattipoliitikko selviää sakoilla.1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View Postmm.itse korikehikko kestää vaivatta ilman luhistumista kaikki Suomessa ajettavat lailliset nopeudet täydessä nokkakolarissa vastaavan painoisen ajoneuvon kanssa.
Last edited by Petri.Kekkonen; 07-03-2010, 21:02.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostEi tainnut olla ihan noin onnekas tilanne tässä tämänpäiväisessä törmäyksessä:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010...55564_uu.shtml
E60 ja tuo kuorma auto ei taida olla ihan saman painoiset..DUCATI 1098 RACING EVO
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostEi tainnut olla ihan noin onnekas tilanne tässä tämänpäiväisessä törmäyksessä:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010...55564_uu.shtml
Ja kyljestä kun mennään sisään niin saa hengen pois pienemmilläkin voimilla.
EDIT : Ja huomasin kyllä että toi vasemman A-pilarin alue on melko huonona.Last edited by petrolhead; 07-03-2010, 23:14.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View PostVaikkei auto muuttaisi muotoaan yhtään niin henki lähtee kun altistuu riittävälle kiihtyvyydelle (tai -hidastuvuudelle , miten haluatte). En jättäisi e60:iä ostamatta sen vuoksi ettei sillä voi näemmä mossauttaa nupin kanssa vaaratta.
Ja kyljestä kun mennään sisään niin saa hengen pois pienemmilläkin voimilla.
EDIT. Siis vielä tässä vaiheessa kun luultavammin poliisitutkina + muu sellanen on kesken.
Comment
-
-
Helpostihan NCAP nappaa myös pois tähden esim. kolariturvallisuudesta jalankulkijan kanssa, näissä yleensä pienemmät autot + autot jotka on optimoitu pitkästi tuon törmäyksen vuoksi pärjää hyvin. Esim. uusi 5-sarjahan pitäisi saada myös sen viimeisen tähden koska konepelti on tehty jalankulkijalle turvallisemmaksi, näin luin jostakin lehdestä, olisiko ollut CAR?
Comment
-
Comment