Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-sarjan turvallisuus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Simpel
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2008
    • 405

    #16
    Originally posted by BaljonMoottorissaWikoja View Post
    Entäs sitte ku se 5-sarjalaisen puoltoistametrinen nokka kohtaa sen punton puolmetrisen nokan? Mites sitte käy tähtien kanssa?
    Sitten näkyy tähtiä silmien edessä :P

    Comment

    • mbmy
      Bimmer Rookie
      • Nov 2006
      • 71

      #17
      Kysymykseni lähtökohtana oli tiedustella täältä merkkipalstalta sitä, onko autoon tehdyt muutokset tuoneet mukanaan myös parannusta turvapuoleen.

      Tämän tietolähteen kautta voi päätellä, että kyllä on:
      The Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) is an independent, nonprofit scientific and educational organization dedicated to reducing deaths, injuries and property damage from motor vehicle crashes through research and evaluation and through education of consumers, policymakers and safety professionals.

      - after May. 2007
      - after Aug 2007


      Tätä autoa on kehuttu niin monessa paikassa, että pakkohan ainakin auton hankinta-ajatusta on pidettävä yllä kerran vuodessa.
      Ja hetken voi antaa ajatuksen kiiruhtaa jo ensi kesään.
      Olisiko se mahdollista sittenkin.:think

      Laitan tähän vielä pohdittavaksi linkin:
      Read the definitive used BMW 5 Series 2017 - 2023 review from What Car?. We tell you what you need to know before you buy.


      - Go for… 520d SE
      Naurettavan pienikö kone (9.2007-) vaiko järkivalinta?
      Last edited by mbmy; 17-07-2009, 12:04.

      Comment

      • Peltsii
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2007
        • 7061
        • Turenki

        #18
        Jos E60 osto mietityttää sen takia onko se turvallinen, niin saa kyllä ihmetellä Se on varmasti yhtä turvallinen kun muutkin saman luokan nykyautot, rekan kanssa nokkakolarilla taas ei ole mitään merkitystä muulla kun onnella..
        DUCATI 1098 RACING EVO

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #19
          Originally posted by mbmy View Post
          5-sarjalainen sai neljä tähteä turvallisuudesta 2004 NCAP:n testissä.

          2007 autoon on tehty ainakin ulkoisia muutoksia.
          Onkohan turvapuolta parannettu?
          Aika absurdia?
          e60 on oikeasti yksi turvallisempia autoja mitä tienpäällä tällä hetkellä kulkee. Se että siitä puuttuu polviairbagit mistä johtuen "vain" neljä tähteä, ei muuta sitä tosiselkkaa mihinkään että se on rakenteellisesti lujuusluokassa mihin vain hyvin harva muu auto pystyy(top 3).
          mm.itse korikehikko kestää vaivatta ilman luhistumista kaikki Suomessa ajettavat lailliset nopeudet täydessä nokkakolarissa vastaavan painoisen ajoneuvon kanssa. Tätä +100kmh törmäystä ei kuitenkaan enään kestä yhdenkään ihmisen elimistö, jolloin tästä eteenpäin on kyse enään markkinoinnista. Lisäksi e60 mittasuhteet ovat sitä luokkaa varsinkin leveyssuunnassa, että muodonmuutosaluetta on jo samaa luokkaa kuin suurimmissa tieliikenteeseen rekisteröidyissä henkilöautoissa.

          Comment

          • BaljonMoottorissaWikoja
            Bimmer Rookie
            • Jul 2005
            • 34

            #20
            Mut Hemi hei entäs ku se 5-sarjalainen ajaa nokkakolarin sen 5 tähden fiestan kanssa eihän se voi pärjätä ku se sai vaa 4 tähtee.... Tai entäs jos se S-sarjan mersu kohtaa sen fiestan eihän se ässämersu oo saanu ku 4 tähtee, kyl mä alkaisin ihan varpilla vaihtamaan siihen 5 tähden autoon ku kyl se testien mukaan on paljon paljon turvallisempi....

            Last edited by BaljonMoottorissaWikoja; 17-07-2009, 13:22.

            Comment

            • mbmy
              Bimmer Rookie
              • Nov 2006
              • 71

              #21
              Kiitos Hemi vakuuttavasta vastauksesta.
              Last edited by mbmy; 17-07-2009, 13:45.

              Comment

              • r.w.
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2007
                • 2510
                • Länsirannikko

                #22
                Originally posted by ka00z View Post
                Jos realisteja ollaan, niin oikeat päätelmät auton turvallisuudesta voi tehdä vilkuilemalla "sillä silmällä" hiukan molempia. Nuo tosielämän kolarit eivät ole vertailukelpoisia keskenään, sillä niissä on aina eri muuttujat ja tilanteet.
                Tilastoissa ja todennäköisyyslaskennassa on totta kai se miinuspuoli, etteivät ne päde yksittäistapauksiin. Suuria kokonaisuuksia tarkastelemalla voidaan kuitenkin 99% varmasti todeta, että jos autolla A ajetuissa kolareissa kuolee ja vammautuu vähemmän ihmisiä kuin autolla B vastaavissa tilanteissa, on A turvallisempi. Noissa ruotsalaisten tilastoissa kun ei ynnäillä pelkkiä numeroita, vaan onnettomuudet käsitellään itsenäisinä onnettomuuksina, ottaen huomioon paitsi onnettomuustavan, myös vallinneet olosuhteet, nopeuden ym. Tämän perusteella autot pisteytetään.

                Standardit ovat aina hyvästä tiettyyn pisteeseen saakka, kuitenkin kolaritestien lisäksi mm. tietokonepuolella voidaan selkeästi nähdä millaiseen testioptimointiin tämä useissa tapauksissa johtaa, kun kovien benchmark-tulosten takia laitteiden, mittarin ulottumattomissa oleva, todellisen elämän suorituskyky/turvallisuus jää toissijaiseksi. Lisäksi tuo jo edellä mainittu NCAPin pisteytyssysteemi on täysin irrationaalinen ja suorastaan mauton. Ne japanian-kinderin viisi tähteä ja hyvä jalankulkijaturvallisuus eivät paljoa lohduta siinä vaiheessa, kun oikeasti kohtaa maantienopeudessa sen vain kolmen tai neljän tähden isomman auton ja lähtee itse, sekä emännän, että takapenkillä istuneiden kahden mukulan ja mäyräkoiran kanssa lautturin matkaan, kun toisessa autossa sairaskohtauksen saanut ammattipoliitikko selviää sakoilla.
                1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                Comment

                • Petri.Kekkonen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2006
                  • 7397
                  • Oulu

                  #23
                  Originally posted by Hemi View Post
                  mm.itse korikehikko kestää vaivatta ilman luhistumista kaikki Suomessa ajettavat lailliset nopeudet täydessä nokkakolarissa vastaavan painoisen ajoneuvon kanssa.
                  Ei tainnut olla ihan noin onnekas tilanne tässä tämänpäiväisessä törmäyksessä:



                  Last edited by Petri.Kekkonen; 07-03-2010, 21:02.
                  E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                  E39 523i M Sport '00, Titansilber

                  Comment

                  • Peltsii
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2007
                    • 7061
                    • Turenki

                    #24
                    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                    Ei tainnut olla ihan noin onnekas tilanne tässä tämänpäiväisessä törmäyksessä:



                    http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010...55564_uu.shtml

                    E60 ja tuo kuorma auto ei taida olla ihan saman painoiset..
                    DUCATI 1098 RACING EVO

                    Comment

                    • petrolhead
                      Moderator
                      • Feb 2004
                      • 13793
                      • Hyvinkää

                      #25
                      Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                      Ei tainnut olla ihan noin onnekas tilanne tässä tämänpäiväisessä törmäyksessä:



                      http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010...55564_uu.shtml
                      Vaikkei auto muuttaisi muotoaan yhtään niin henki lähtee kun altistuu riittävälle kiihtyvyydelle (tai -hidastuvuudelle , miten haluatte). En jättäisi e60:iä ostamatta sen vuoksi ettei sillä voi näemmä mossauttaa nupin kanssa vaaratta.

                      Ja kyljestä kun mennään sisään niin saa hengen pois pienemmilläkin voimilla.

                      EDIT : Ja huomasin kyllä että toi vasemman A-pilarin alue on melko huonona.
                      Last edited by petrolhead; 07-03-2010, 23:14.
                      2015 VW Crafter
                      1984 BMW 316
                      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                      Comment

                      • BMWSaloon
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2008
                        • 281

                        #26
                        Originally posted by petrolhead View Post
                        Vaikkei auto muuttaisi muotoaan yhtään niin henki lähtee kun altistuu riittävälle kiihtyvyydelle (tai -hidastuvuudelle , miten haluatte). En jättäisi e60:iä ostamatta sen vuoksi ettei sillä voi näemmä mossauttaa nupin kanssa vaaratta.

                        Ja kyljestä kun mennään sisään niin saa hengen pois pienemmilläkin voimilla.
                        Mulla on tosta bemarist kuvia enemmänkin ja nyt täytyy kyllä sanoa että toi kuvakulma hämää TODELLA!!!!! paljon todellisista tuhoista. Kuvia en varmaankaan uskalla tänne laittaa kun en tiedä että kuin laillista se on?

                        EDIT. Siis vielä tässä vaiheessa kun luultavammin poliisitutkina + muu sellanen on kesken.
                        Last edited by BMWSaloon; 07-03-2010, 22:57. Reason: tarkennusta

                        Comment

                        • Peltsii
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2007
                          • 7061
                          • Turenki

                          #27
                          Näkeehän sen tosta kuvastakin että kuskinpuolen pilarikin on jonnekkin hävinnyt.. vai onko sitten leikattu pois, sitä en tiedä:think
                          DUCATI 1098 RACING EVO

                          Comment

                          • tuumas
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2007
                            • 2564
                            • Lapland, Finland

                            #28
                            Helpostihan NCAP nappaa myös pois tähden esim. kolariturvallisuudesta jalankulkijan kanssa, näissä yleensä pienemmät autot + autot jotka on optimoitu pitkästi tuon törmäyksen vuoksi pärjää hyvin. Esim. uusi 5-sarjahan pitäisi saada myös sen viimeisen tähden koska konepelti on tehty jalankulkijalle turvallisemmaksi, näin luin jostakin lehdestä, olisiko ollut CAR?

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎