Autolla ajettu 300tkm, mitä kannattaa autosta katsoa ennen ostopäätöstä ja mitä vikoja mahdollisesti vois olla??
Announcement
Collapse
No announcement yet.
530dA e39 M-Sporttia ostamassa
Collapse
X
-
Automattivaihteiston ja turboahtimen toiminta ainakin. Ruostetta ovista ja luukuista.All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
-
Originally posted by pmv View PostNo varmaan ekaks kannattaa kattoa, että se on 300 tkm ajettu M-sport. Muuten varmaan searchilla löytyy ao. mallista aika lailla. Mutta ei noihin kirjoiteluihin ihan hyperkriittisesti kannata suhtautua. Ihan toimivia autoja nuo on.
Auto ainakin päällisin puolin hyvässä kunnossa 300tkm ajetuksi..
Comment
-
-
Ei siellä piuhan päässä mitään näy, jos kilometrit on ruuvannut asiasta ymmärtävä. Jos joku amatööri on ne sinne muuttanut, niin silloin voi jostain löytyäkin todisteita alkuperäisestä ajomäärästä. Sitä paitsi mielestäni n. 300tkm ajettu ei ole erityisen vähän ajettu yksilö, joten tuskinpa siitä on mitään kilsoja ruuvattu.All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
-
Originally posted by Juhis View PostEi siellä piuhan päässä mitään näy, jos kilometrit on ruuvannut asiasta ymmärtävä. Jos joku amatööri on ne sinne muuttanut, niin silloin voi jostain löytyäkin todisteita alkuperäisestä ajomäärästä. Sitä paitsi mielestäni n. 300tkm ajettu ei ole erityisen vähän ajettu yksilö, joten tuskinpa siitä on mitään kilsoja ruuvattu.
Eli turbo ja automaattivaihteisto on niitä heikkoja paikkoja, ja kalliita, tai ainakin vaihteisto..
Onko automaattien hajoamiseen näissäkään muuta syytä kun ettei vaihdeta öljyä?? Ettei ole mikään tyyppivika että hajoaa jokaisessa joskus vaikka ois öljy vaihdettu kympin välein??
Entäs sitte nuo turbot, onko niiden rikkoutuminen sitten aivan normaalin kulumisen syytä vai tyyppivikaa??
Voi olla ehkä tyhmiä kysymyksiä, mutta en ole ennemmin bmw:tä omistanut..
Comment
-
-
Niin, ei 300 tkm mitenkään vähän ajettu ole, mutta ei se haittaa että km-määrän voi jotenkin muutenkin todeta kuin mittarista katsomalla. Ja tuo M-sport juttu on tietty jees, mutta auton alkuperäisen speksin tietäminen on jees. Jälkikäteenhän voidaan asennella ei-alkuperäistä M-sport korisarjaa ja alustaa, mutta ei se tee yksilöstä M-sporttia.
300 tkm-ajettuun e39 530d:hen on keretty jo vaihdella noita helpommasti hajoavia osia, kuten startti ja suuttimia. Alustassakin on useat osat jo varmaan kolmannella kierroksella. Tärkeää on, että auto on ehjän tuntuinen ajossa. Kolinat, tutinat, kilahtelut, vetelyt ja tärinät tietää jotain alusta-remppaa jossain vaiheessa.
Turbojen ja automaattien kestoikä kai vaihtelee kovasti tapauskohtaisesti.
Comment
-
-
Alustan osat, varsinkin etupää, kaikkien luukkujen ruosteviat, dieselsuuttimet (vikakoodien luku ennen ostoa -> korjausarvot) automaattiaski, etuvalot (hilut rikki sisältä, facelift) jne... kannattaa käytää hakua niin ei tarvi omaa topiccia perustaa tutusta aiheesta
G30 530e Msport
-------------------------------------------------
F30 330e Msport
E60 525d Msport LCI
E39 530d Touring
Ex E46 320i coupé
Ex AC Schnitzer S5 3.0d
Ex ALPINA B6
Ex E34 525i Touring
Ex E36 328i Coupe
Ex E38 740iA INDIVIDUAL x2
Ex E39 530d Touring, 530d Sedan, 530d Msport
Ex E21 315, 315 "ämmäläinen"
Ex E30 Cabrio, E30 316i, E30 325i, 318i Touring jne...
Never Drive Faster Than
Your GuardianAngel Can Fly
Comment
-
-
Originally posted by pmv View PostJa tuo M-sport juttu on tietty jees, mutta auton alkuperäisen speksin tietäminen on jees. Jälkikäteenhän voidaan asennella ei-alkuperäistä M-sport korisarjaa ja alustaa, mutta ei se tee yksilöstä M-sporttia.
Comment
-
-
Originally posted by Henkka82 View PostSaanko tuon alkuperäisen speksin muutakuin alustanrolla merkkiliikkeestä??
Comment
-
-
Originally posted by aaronp View PostRepsikan penkin alla pitäs olla tulosteena myös varustelista mallia tarra, näin kuulin eräältä herrasmieheltä täällä. Voishan ton toki tarkistaa käymällä pihassa mutta en jaksa nousta tästä sohvalta
Saanhan mä sen valmistenumeron rekkarillakin, enkä ainakaan tähän asti ole tarvinnut myyjän lupaa..
Comment
-
-
Originally posted by Henkka82 View PostNiinpä, tuskin maksaa vaivaa lähtee kilometrejä tarkasteleen..
Eli turbo ja automaattivaihteisto on niitä heikkoja paikkoja, ja kalliita, tai ainakin vaihteisto..
Onko automaattien hajoamiseen näissäkään muuta syytä kun ettei vaihdeta öljyä?? Ettei ole mikään tyyppivika että hajoaa jokaisessa joskus vaikka ois öljy vaihdettu kympin välein??
Entäs sitte nuo turbot, onko niiden rikkoutuminen sitten aivan normaalin kulumisen syytä vai tyyppivikaa??
Voi olla ehkä tyhmiä kysymyksiä, mutta en ole ennemmin bmw:tä omistanut..
Tuon ketjun lukeneena tiedät miten tärkeää on, että ostat auton jossa vaihdelaatikko toimii moitteetta.
Comment
-
Comment