Announcement

Collapse
No announcement yet.

530dA e39 M-Sporttia ostamassa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Henkka82
    Newbiemmer
    • Jul 2008
    • 9

    530dA e39 M-Sporttia ostamassa

    Autolla ajettu 300tkm, mitä kannattaa autosta katsoa ennen ostopäätöstä ja mitä vikoja mahdollisesti vois olla??
  • pmv
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 2032
    • tornio

    #2
    No varmaan ekaks kannattaa kattoa, että se on 300 tkm ajettu M-sport. Muuten varmaan searchilla löytyy ao. mallista aika lailla. Mutta ei noihin kirjoiteluihin ihan hyperkriittisesti kannata suhtautua. Ihan toimivia autoja nuo on.

    Comment

    • Juhis
      BTCF Honorary Member
      • Jul 2002
      • 19175
      • -

      #3
      Automattivaihteiston ja turboahtimen toiminta ainakin. Ruostetta ovista ja luukuista.
      All good things come to those who wait.

      Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

      Sound Factory Bar & Nightclub

      Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

      Comment

      • Henkka82
        Newbiemmer
        • Jul 2008
        • 9

        #4
        Originally posted by pmv View Post
        No varmaan ekaks kannattaa kattoa, että se on 300 tkm ajettu M-sport. Muuten varmaan searchilla löytyy ao. mallista aika lailla. Mutta ei noihin kirjoiteluihin ihan hyperkriittisesti kannata suhtautua. Ihan toimivia autoja nuo on.
        Eli piuhan päähän tarkastamaan kilometrit..
        Auto ainakin päällisin puolin hyvässä kunnossa 300tkm ajetuksi..

        Comment

        • Juhis
          BTCF Honorary Member
          • Jul 2002
          • 19175
          • -

          #5
          Ei siellä piuhan päässä mitään näy, jos kilometrit on ruuvannut asiasta ymmärtävä. Jos joku amatööri on ne sinne muuttanut, niin silloin voi jostain löytyäkin todisteita alkuperäisestä ajomäärästä. Sitä paitsi mielestäni n. 300tkm ajettu ei ole erityisen vähän ajettu yksilö, joten tuskinpa siitä on mitään kilsoja ruuvattu.
          All good things come to those who wait.

          Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

          Sound Factory Bar & Nightclub

          Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

          Comment

          • Henkka82
            Newbiemmer
            • Jul 2008
            • 9

            #6
            Originally posted by Juhis View Post
            Ei siellä piuhan päässä mitään näy, jos kilometrit on ruuvannut asiasta ymmärtävä. Jos joku amatööri on ne sinne muuttanut, niin silloin voi jostain löytyäkin todisteita alkuperäisestä ajomäärästä. Sitä paitsi mielestäni n. 300tkm ajettu ei ole erityisen vähän ajettu yksilö, joten tuskinpa siitä on mitään kilsoja ruuvattu.
            Niinpä, tuskin maksaa vaivaa lähtee kilometrejä tarkasteleen..
            Eli turbo ja automaattivaihteisto on niitä heikkoja paikkoja, ja kalliita, tai ainakin vaihteisto..
            Onko automaattien hajoamiseen näissäkään muuta syytä kun ettei vaihdeta öljyä?? Ettei ole mikään tyyppivika että hajoaa jokaisessa joskus vaikka ois öljy vaihdettu kympin välein??
            Entäs sitte nuo turbot, onko niiden rikkoutuminen sitten aivan normaalin kulumisen syytä vai tyyppivikaa??
            Voi olla ehkä tyhmiä kysymyksiä, mutta en ole ennemmin bmw:tä omistanut..

            Comment

            • pmv
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 2032
              • tornio

              #7
              Niin, ei 300 tkm mitenkään vähän ajettu ole, mutta ei se haittaa että km-määrän voi jotenkin muutenkin todeta kuin mittarista katsomalla. Ja tuo M-sport juttu on tietty jees, mutta auton alkuperäisen speksin tietäminen on jees. Jälkikäteenhän voidaan asennella ei-alkuperäistä M-sport korisarjaa ja alustaa, mutta ei se tee yksilöstä M-sporttia.

              300 tkm-ajettuun e39 530d:hen on keretty jo vaihdella noita helpommasti hajoavia osia, kuten startti ja suuttimia. Alustassakin on useat osat jo varmaan kolmannella kierroksella. Tärkeää on, että auto on ehjän tuntuinen ajossa. Kolinat, tutinat, kilahtelut, vetelyt ja tärinät tietää jotain alusta-remppaa jossain vaiheessa.

              Turbojen ja automaattien kestoikä kai vaihtelee kovasti tapauskohtaisesti.

              Comment

              • Jaska.T
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 1527
                • TaNpere

                #8
                Alustan osat, varsinkin etupää, kaikkien luukkujen ruosteviat, dieselsuuttimet (vikakoodien luku ennen ostoa -> korjausarvot) automaattiaski, etuvalot (hilut rikki sisältä, facelift) jne... kannattaa käytää hakua niin ei tarvi omaa topiccia perustaa tutusta aiheesta

                G30 530e Msport
                -------------------------------------------------
                F30 330e Msport
                E60 525d Msport LCI
                E39 530d Touring
                Ex E46 320i coupé
                Ex AC Schnitzer S5 3.0d
                Ex ALPINA B6
                Ex E34 525i Touring
                Ex E36 328i Coupe
                Ex E38 740iA INDIVIDUAL x2
                Ex E39 530d Touring, 530d Sedan, 530d Msport
                Ex E21 315, 315 "ämmäläinen"
                Ex E30 Cabrio, E30 316i, E30 325i, 318i Touring jne...
                Never Drive Faster Than
                Your GuardianAngel Can Fly

                Comment

                • Henkka82
                  Newbiemmer
                  • Jul 2008
                  • 9

                  #9
                  Originally posted by pmv View Post
                  Ja tuo M-sport juttu on tietty jees, mutta auton alkuperäisen speksin tietäminen on jees. Jälkikäteenhän voidaan asennella ei-alkuperäistä M-sport korisarjaa ja alustaa, mutta ei se tee yksilöstä M-sporttia.
                  Saanko tuon alkuperäisen speksin muutakuin alustanrolla merkkiliikkeestä??

                  Comment

                  • peltone
                    BTCF Member
                    • Jan 2005
                    • 8091
                    • Willähde

                    #10
                    Originally posted by Henkka82 View Post
                    Saanko tuon alkuperäisen speksin muutakuin alustanrolla merkkiliikkeestä??
                    Kaikkein helpoin ja nopein tapa. Jos siis myyjä suostuu antamaan numeron.
                    E30 316 -87
                    E91 325i -06
                    E61 530d -06
                    F10 520d -14
                    ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                    Comment

                    • aaronp
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2005
                      • 908
                      • Pirkanmaa

                      #11
                      Originally posted by Henkka82 View Post
                      Saanko tuon alkuperäisen speksin muutakuin alustanrolla merkkiliikkeestä??
                      Repsikan penkin alla pitäs olla tulosteena myös varustelista mallia tarra, näin kuulin eräältä herrasmieheltä täällä. Voishan ton toki tarkistaa käymällä pihassa mutta en jaksa nousta tästä sohvalta

                      Comment

                      • Henkka82
                        Newbiemmer
                        • Jul 2008
                        • 9

                        #12
                        Originally posted by peltone View Post
                        Kaikkein helpoin ja nopein tapa. Jos siis myyjä suostuu antamaan numeron.
                        Numeron??

                        Comment

                        • aaronp
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2005
                          • 908
                          • Pirkanmaa

                          #13
                          Originally posted by Henkka82 View Post
                          Numeron??
                          Valmistenumeron, sillä voi hakea varustelistan maahantuojalta/valtuutetulta liikkeeltä.

                          Comment

                          • Henkka82
                            Newbiemmer
                            • Jul 2008
                            • 9

                            #14
                            Originally posted by aaronp View Post
                            Repsikan penkin alla pitäs olla tulosteena myös varustelista mallia tarra, näin kuulin eräältä herrasmieheltä täällä. Voishan ton toki tarkistaa käymällä pihassa mutta en jaksa nousta tästä sohvalta
                            Onko sohvassa kiinnijuuttunu turvavyö?

                            Saanhan mä sen valmistenumeron rekkarillakin, enkä ainakaan tähän asti ole tarvinnut myyjän lupaa..

                            Comment

                            • Matula
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2007
                              • 1706

                              #15
                              Originally posted by Henkka82 View Post
                              Niinpä, tuskin maksaa vaivaa lähtee kilometrejä tarkasteleen..
                              Eli turbo ja automaattivaihteisto on niitä heikkoja paikkoja, ja kalliita, tai ainakin vaihteisto..
                              Onko automaattien hajoamiseen näissäkään muuta syytä kun ettei vaihdeta öljyä?? Ettei ole mikään tyyppivika että hajoaa jokaisessa joskus vaikka ois öljy vaihdettu kympin välein??
                              Entäs sitte nuo turbot, onko niiden rikkoutuminen sitten aivan normaalin kulumisen syytä vai tyyppivikaa??
                              Voi olla ehkä tyhmiä kysymyksiä, mutta en ole ennemmin bmw:tä omistanut..
                              Tuosta laatikon öljyjen vaihdosta ja sen kannattavuudesta löytyy paljon tarinaa. Linkki.

                              Tuon ketjun lukeneena tiedät miten tärkeää on, että ostat auton jossa vaihdelaatikko toimii moitteetta.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎