Announcement

Collapse
No announcement yet.

moottoripyörät liikenteessä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mystinen
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2005
    • 1206
    • Kehä3

    #16
    Anteeksi ot, MUTTA...
    Repesin ihan täysin tolle nettiauton ilmotukselle
    "ninjan kohtaama 40 rajotusalueella" Urbaani-ninja vittuuntunu

    Vaparien virittäminen on säälittävää
    350hp/480Nm@0,666bar
    xxxhp/670Nm@1,6bar
    - Mystinen.Fi -
    -ISO maailma välillä pelottaa Connection-

    Comment

    • Mörökölli
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2005
      • 1735
      • Turku

      #17



      Juu, soturilla tullu mittari täyteen, ja tuhonnu auton
      www.nenifab.com

      Comment

      • Mörökölli
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2005
        • 1735
        • Turku

        #18
        Aiheeseen liittyen, itse huomannut mopolla ajellessa ettei autot usein huomaa pyörää, siksipä mullakin on ollu aina kovaa mölyävä pakoputkisto. "loud pipes save lives"


        Toisaalta paljon näkyy myös sellaisia motoristeja, jotka ei kunnioita autoa yhtään, esim. liikennevaloissa vedetään about 30cm leveästä välistä jonon keulille. Siinä jos loukkaa itsensä, ei voi syyttää kuin itseään.
        www.nenifab.com

        Comment

        • BeemeR1
          Bimmer Fanatic
          • May 2008
          • 310
          • Junttilan mutka

          #19
          Originally posted by Samppae39 View Post
          Eilen tuossa ajellessa mietin itekki, että onko moottoripyöräilijöillä jotku omat liikennesäännöt, varsinki niillä joilla on joku sporttipyörä. Eilenki mentiin kolmen letkassa ylämäessä keltasilla viivoilla ohitte, vaikka ite ajo sen muutaman km/h yli rajoituksen. tuntuu että motoristeilla on pakko päästä autosta ohi, oli tilanne tai paikka mikä tahansa.
          Keltainen viivahan on turvallisin paikka ohittaa, toisin kuin ohituskaistat tai pitkät suorat, joiden päässä poliisit saattavat päivystää kirjoittaen jälkiverovaatimuksen maksullisen lisänopeuden käytöstä. Pyörällä voi ohittaa (turvallisesti) melkeimpä missä vain, se kun on niin kapea ja nopea. Siinä missä alitehoiselle autolle se keltainen viiva on aiheellinen, pyörälle se ei ole kuin nopea kahvan kääntö ja ohi ollaan. Se ilmeisesti sitten ärsyttää joitakin autoilijoita. Säännöt on samat, mutta pyörällä niiden soveltaminen on niin ihanan helppoa

          Comment

          • Tibexe
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2006
            • 485
            • Tampere

            #20
            Originally posted by BeemeR1 View Post
            Keltainen viivahan on turvallisin paikka ohittaa, toisin kuin ohituskaistat tai pitkät suorat, joiden päässä poliisit saattavat päivystää kirjoittaen jälkiverovaatimuksen maksullisen lisänopeuden käytöstä. Pyörällä voi ohittaa (turvallisesti) melkeimpä missä vain, se kun on niin kapea ja nopea. Siinä missä alitehoiselle autolle se keltainen viiva on aiheellinen, pyörälle se ei ole kuin nopea kahvan kääntö ja ohi ollaan. Se ilmeisesti sitten ärsyttää joitakin autoilijoita. Säännöt on samat, mutta pyörällä niiden soveltaminen on niin ihanan helppoa
            Pakko olla kyllä samaa mieltä tässä asiassa. Varsinkin tehokkaammilla pyörillä voisi omasta puolestani olla oikeus ohittaa keltaisenkin viivan kohdalla, niin kivuttomasti se käy verraten penttiperusjätkän avensikseen Järki ja kohtuus tietenkin mukana näissäkin ohituksissa.
            sigpic

            Comment

            • Samppae39
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2009
              • 1584
              • Vähäkyrö

              #21
              No en mä sitte enää ihmettele, jos mennään keltasilla viivoilla, mutkissa tai ylämäissä ohi, ku se kerran on niin turvallista...

              Comment

              • K2Ri
                BTCF Member
                • Oct 2007
                • 1829
                • London, UK & Germany

                #22
                Originally posted by Samppae39 View Post
                No en mä sitte enää ihmettele, jos mennään keltasilla viivoilla, mutkissa tai ylämäissä ohi, ku se kerran on niin turvallista...
                Se on sitä liikennesääntöjen soveltamista, katsos. Kannattaa mainita sama asia sakonkirjoitushetkellä poliisille, niin ei turhaan kirjoita sitä sakkoa.

                Toisessa topickissa itketään miten mamut rikkoo ja raiskaa kaupungilla, mutta hei, nekin vain soveltaa yhteisiä pelisääntöjä ja lakia!
                sigpic
                BMW: F31 320DA xDrive ///M-Sport '15 | E46 ///M3 Cabrio '01 | Cruise Bike

                Comment

                • BeemeR1
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2008
                  • 310
                  • Junttilan mutka

                  #23
                  Originally posted by K2Ri View Post
                  Toisessa topickissa itketään miten mamut rikkoo ja raiskaa kaupungilla, mutta hei, nekin vain soveltaa yhteisiä pelisääntöjä ja lakia!
                  Ettei vaan autoanteroita harmita, kun ei itse pysty niin näppärästi sääntöjä soveltamaan

                  Ja hei, taitava ja harkittu liikennesääntöjen soveltaminen ei aiheuta kongreettista haittaa tai vahinkoa kenellekkään. Toisin kuin somali-soturin raiskaus ja rikkominen...

                  ...tietysti joku sääntöuskovainen jeesustelija saattaa saada henkisen vatsahaavan, mutta opetelkoon elämään sen kanssa.

                  Comment

                  • Panu.K
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2004
                    • 824
                    • Salo

                    #24
                    Pyörällä riittää ohitukseen 2 sek ja 50m matkaa ja autolla tarvitaan 400m ja 15 sek. Kumpikohan on turvallisempaa ? Heitin arvot päästä oman kokemuksen mukaan.
                    Kulkuvälineet:
                    Etsintä käynnissä
                    ex BMW:t
                    e61 525i, e46 320Ci Cabriolet Msport Facelift, e32 735iA "USA -malli", e34 520 sedan, e34 525 tds touring, e30 325i Cabriolet "Msport1", e30 316,
                    ex muun merkkiset:
                    Toyota Avensis, Suzuki Bandit 1200, Toyota Corolla -98, Volkswagen Bora, Toyota Corolla -86, Honda VTR 1000 SP-1, Honda Fireblade 900rr SC28, Suzuki GSX-R 1186cc Turbo, Kawasaki ZX-10, Yamaha FZR 1000, Yamaha TT 350

                    Comment

                    • maneesi
                      Bimmer Rookie
                      • May 2006
                      • 185
                      • E-P

                      #25
                      Originally posted by Samppae39 View Post
                      Eilen tuossa ajellessa mietin itekki, että onko moottoripyöräilijöillä jotku omat liikennesäännöt, varsinki niillä joilla on joku sporttipyörä. Eilenki mentiin kolmen letkassa ylämäessä keltasilla viivoilla ohitte, vaikka ite ajo sen muutaman km/h yli rajoituksen. tuntuu että motoristeilla on pakko päästä autosta ohi, oli tilanne tai paikka mikä tahansa.
                      Samaa voisi sanoa tietyn konsernin autoistakin
                      Kyllä. En omista bmwtä, mp:n kylläkin.
                      Pointti on se hyvät ihmiset, että älkää yleistäkö.
                      Jokaiseen tiettyyn rymittymään olivat ne sitten 2 tai 4-pyöräisiä riittää koheltajia,miestelijöitä,vetomiehiä,euroopan omistajia yms. paskasakkia piste

                      Liittyen topicin aloitukseen olen huomannut että monilla nuoremman tai ehkä vanhemmankin polven edustajalla on TODELLA pahoja artikulaatio-ongelmia, eli ei osata kirjoittaa ei sitten millään.
                      No eipä se ole minulta pois. Mielenkiintoista voisi olla lukea näiden jannujen vapaamuotoista hakulomaketta töihin tms...
                      Last edited by maneesi; 22-07-2009, 18:59.

                      Comment

                      • r.w.
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2007
                        • 2510
                        • Länsirannikko

                        #26
                        Kyykyillä kuuluu ajaa kovaa. Samoin huonoja ja kansalaisen oikeustajusta täysin irrallisia lakeja kuuluukin rikkoa, se on sitä vapaata henkilökohtaista valintaa ja demokratiaa sekin. Taajamassa nopeudet pitää saada alas, mutta jouheva matkanteko isoilla teillä ei ole keneltäkään pois.

                        Sitä paitsi liikenteessä idioottimaisesti käyttäytyvät ovat sitä usein myös elämän muilla aloilla, en tajua miksi koko kansaa pitää rankaista nykyisillä rajoituksilla, kameravalvonnalla ja järjettömillä sakoilla muutaman mölön tähden. Ei eduskunnassakaan ole erikseen miesten ja naisten puolia, vaikka joku alfauros siellä pitääkin vieraiden naisten rintojen puristelemisesta. Ehkäisyäkin voi käyttää, mutta silti naiskennella ilman kortsua. Samoin nopeasti voi ajaa vaarantamatta ketään. Toimivaan ja nopeaan liikenteeseen tulisi valtionkin panostaa, kasvanut kulutus ja säästetty aika ovat kaikki plussaa kansantaloudelle.

                        Ei maailma ole mustavalkoinen, eikä ainakaan mun päähäni mahdu miten jatkuvasti kasvavan piittaamattomuuden ja sakkomäärän nojalla voidaan puskea aina vain uusia rajoituksia, liikennekuolemien kuitenkin vähentyessä tasaiseen tahtiin. Lisäksi, jos yli tuhat ihmistä vuodessa kuolee kaatuessaan kävelymatkalla ja vain neljäsosa siitä kulkiessaan teräskehikon sisällä 80km/h tai jopa huomattavasti lujempaa - on nykyisessä arvoasteikossa ja Suomi-nimisen projektin hallinnassa noin resurssijaon puolesta jotain ihan vitusti pielessä.
                        Last edited by r.w.; 22-07-2009, 19:00.
                        1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                        Comment

                        • Anselmo H
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2003
                          • 936
                          • Vantaa

                          #27
                          Originally posted by r.w. View Post
                          Taajamassa nopeudet pitää saada alas, mutta jouheva matkanteko isoilla teillä ei ole keneltäkään pois.
                          Kompataan tätä.

                          Monilla kuitenkin vaikeata hyväksyä tuo "ei keneltäkään pois". Tästä parhaimpia esimerkkejä vasemman kaistan rohmuaja-kotipoliisit. Eksoottisin esimerkki oli vilkasliikenteisellä maantiellä muuan karavaanari, joka veti 79 km/h takanaan hemmetinmoista jonoa, jossa ekana ambulanssi pillit & vilkut päällä. Ambulanssilla ei mitään tsäänssiä ohittaa mutta karavaanarikuninkaalla ei myöskään kiinnostusta väistää. Mopolla näistä tämmöisistä ei tarvi paljon murehtia; senkun pykältää alas, vääntää tuppea ja menee menojaan.
                          Last edited by Anselmo H; 23-07-2009, 08:31.
                          F11 523iA Touring
                          E93 325i cabrio
                          Triumph Daytona 955i

                          Comment

                          • Lommo
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2007
                            • 113
                            • Luumäki

                            #28
                            Itsellä on monta sellaista tapausta,että 80km/h alueella pyörällä ajaessa perheenpää liimautuu farmarilla pyörään kiinni.Kun nostaa nopeuden 95km/h niin kohta piiskataan wagonilla keltaisilla ohi.Joskus kilometrin jälkeen vielä kääntyy pikkutielle. !

                            Comment

                            • tommi--fi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2007
                              • 1066
                              • Riihimäki

                              #29
                              Originally posted by Lommo View Post
                              Itsellä on monta sellaista tapausta,että 80km/h alueella pyörällä ajaessa perheenpää liimautuu farmarilla pyörään kiinni.Kun nostaa nopeuden 95km/h niin kohta piiskataan wagonilla keltaisilla ohi.Joskus kilometrin jälkeen vielä kääntyy pikkutielle. !
                              Ja useimmin se on Volvo joka ohi menee. Itse olen nyt vajaan kuukauden ajellut moottoripyörällä. Ja kyllähän sillä tuntuisi paljon turvallisemmin pääsevän ohi.
                              Auto tai moottoripyörä Virosta?

                              Comment

                              • Tommy T
                                Bimmer Fanatic
                                • Jun 2004
                                • 268

                                #30
                                Mielestäni pyörällä pitäis saada ajaa laillisesti isommilla teillä 20km/h yli rajoituksen. Tilanne on sama kuin kuorma-autojen 80 km/h ajoneuvokohtainen rajoitus, mutta vain toisin päin.
                                Mutta taajamissa kikkailut ja järjettömät ylinopeudet onkin sitten toinen juttu.
                                ix---xi

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎