Announcement

Collapse
No announcement yet.

moottoripyörät liikenteessä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SidiOus
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2006
    • 523
    • Helsinki

    #31
    Originally posted by Tommy T View Post
    Mielestäni pyörällä pitäis saada ajaa laillisesti isommilla teillä 20km/h yli rajoituksen. Tilanne on sama kuin kuorma-autojen 80 km/h ajoneuvokohtainen rajoitus, mutta vain toisin päin.
    Mutta taajamissa kikkailut ja järjettömät ylinopeudet onkin sitten toinen juttu.
    Hieno idea, tämähän ratkaisisi koko ongelman! Pieni harmi vain, että tämä tuskin kuitenkaan vähentäisi ohittamisen tarvetta, pyörällä kun on kuitenkin isompi houkutus lähteä ohittamaan vähemmän hyvissä paikoissa. Suorituskyky siinä juuri kaupasta ostetussa mallisarjan tehokkaimmassa Ninjassa varmasti riittää, mutta kuskejakin on monentasoisia aloittelijasta kilpaa ajaviin. Lisäksi kaikki Suomen teillä liikkuvat moottoripyörät eivät ole niitä upouusia Ninjoja tai R-ykkösiä. Sääolojen vaikutus pyöriin on jo oma juttunsa, poikkeussääntö pyörille olisi varmaan toki voimassa talvellakin? Eikö Ferrarillakin sitten voisi ajaa vaikka 10kmh yli rajoituksen, Porschella 5kmh ja Bemarilla esim 3kmh?

    Tuollaisen kommentin uskoisi tulevan juuri mopoiän saavuttaneen suusta. Tai jos tuo oli vitsi, niin hymiö kyllä unohtui.

    Comment

    • maneesi
      Bimmer Rookie
      • May 2006
      • 185
      • E-P

      #32
      Originally posted by tommi--fi View Post
      Ja useimmin se on Volvo joka ohi menee. Itse olen nyt vajaan kuukauden ajellut moottoripyörällä. Ja kyllähän sillä tuntuisi paljon turvallisemmin pääsevän ohi.
      voi olla volvokin, mutta myös muutkin merkit...
      en lokeroi tiettyä merkkiä, mutta kyllä minä sanoisin että useammin takana persiissä tulee se karhulippispäinen juuri akneongelmaiän ohittanut BMW-kuski, joka on saanut pienellä rahalla isokoneisen auton, ja ollaan niin euroopanomistajaa.
      Tällaisen havainnon olen tehnyt n25000km vuosivauhdilla, joten uskoisin että mp on tuttu kampe.

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎